Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kai se on sitte yksilökohtasta, paljonko menee mitäki ainesta ja minkä hintasta ylipäätään. Itellä neljäs kevät ketolla ja joskus kans tuon viikkolaskun laskin, niin aika samoissa pyöri numerot.

Lukaisin tuon Markku Tikan kirjoituksen (http://www.protrainer.fi/Ketoosidieetti.pdf) ketoosidieetistä ja tällainen osui silmään:

"Yksi ketoosidieetin hyvistä puolista on, että aterioiden koostaminen on erittäin yksinkertaista. Jokaisella aterian tulee koostua vihanneksista, jonkinlaisesta ”liharuuasta” sekä useimmiten myös parista ruokalusikallisesta ruokaöljyä. Siinä kaikki. Vihannekset sen mukaan mitä jo aikaisemmin ollut puhetta eli alkuun pelkästään vihersalaattia ja
alkuvaiheen jälkeen myös juurekset yms. vihannekset mukaan."

Eikö papuja ja parsakaalia voi syödä salaatin sijaan. Olisi hieman terveellisempääkin ja hiilihydraattiraja ei ylity vaikka vedän siihen päälle vielä 100g auringonkukansiemeniä. Ja onko se niin tärkeää jakaa sen puoli kiloa vihreitä ja lihaa 5-6 eri aterialle, itse syön molemmat kahdella eri aterialla. Menee muuten turhan vaivalloiseksi.

Vähän pikkutarkkoja asioita, mutta onko noilla merkittäviäkin merkityksiä?

PS: Oli muuten valaiseva ja hyvä kirjoitus :worship:

Minulla on aikomuksena suorittaa alkava dieetti ketoosina. Luin tämän artikkelin täältä Pakkotoisto.com - ARTIKKELI: Ketoosidieetti

Tuossa artikkelissa sanotaan että hiilareita max 30g ja proteiinia max 2g/painokilo. No, ongelma tässä tulee, että mistä ne loput kalorit otetaan jos noita rajoja ei ole suotavaa ylittää?

Esimerkiksi jos syö päivässä näin:

Whey 60g
Jauheliha 10% 400g
Kananmuna keitetty 5kpl
Raejuusto 200g

Tuossa paukkuu jo proteiinirajat, mutta kaloreita on saavutettu vain 1900kcal

Juoko ihmiset tuohon päälle desikaupalla oliiviöljyä?

Osta rasvaisempaa jauhelihaa ja munien sekaan voita. Ei mulla tee tiukkaakaan saada parisataa grammaa päivässä rasvoista, vaikken öljyihin koskekaan. Ai paitsi aamukahviin kookosöljyä :)

meneekö muilla ketoosilla maha kuralle? viikko takana ja joka päivä saanu odottaa millonka ns. pankki räjähtää.
Ketoillessa unohtuu helposti riittävä kuidun saanti. Osta vaikka psylliumia ja vehnäleseitä (vihreiden) vihannesten kaveriksi, niin pitäisi pakkikin toimia normaalisti.

Oletteko löytänyt tuota psylliumia mistään halvalla?
Suuremmat marketit (löytyy usein jostain gluteenittomien tuotteiden hyllystä) tai netistä tilaamalla. Hinta nyt on mitä on, mutta varmasti halvempaa kuin joku lisäravinnefirman tms. lanseeraama "hyvinvointijauhe".

Mitä mieltä olette, säilytänkö lihat jos treenaan neljä kertaa viikossa tällä tavalla?:

Ma:
Kyykky 3x6
Mave 3x6
soutulaite 20 min

Ti:
Penkki 3x6
Pystypunnerrus 3x6
soutulaite 20 min

To:
Kyykky 3x6
Mave 3x6
soutulaite 20 min

Pe:
Penkki 3x6
Pystypunnerrus 3x6
soutulaite 20 min

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Niin tai sitten jos niitä hiilareita tosiaan minimoidaan ja viljoja vältetään, kannattaa vatsan toimintaan kokeilla ihan neitsytkookosöljyä. Rasvaisella ravinnolla suolikin toimii yleensä kuin rasvattu, saattaa kyllä vaatia hieman totuttelua. Ja jos pakki on aluksi sekaisin, sekin kyllä yleensä rauhoittuu alun jälkeen.

Mä kyllä pistän ukon noudattamaan tota "Koko kroppa kerralla by Arc" -ohjelmaa siinä vaiheessa kun lykkään sen tälle dieetille. Tekee nyt pidempiä sarjoja ja sitten lyhyempiä.

Niin tai sitten jos niitä hiilareita tosiaan minimoidaan ja viljoja vältetään, kannattaa vatsan toimintaan kokeilla ihan neitsytkookosöljyä. Rasvaisella ravinnolla suolikin toimii yleensä kuin rasvattu, saattaa kyllä vaatia hieman totuttelua. Ja jos pakki on aluksi sekaisin, sekin kyllä yleensä rauhoittuu alun jälkeen.

Joo cocovin kylmäpuristettua kookosööljyä itellä menee rkl päivässä ja vihreitä tulee ½ kiloo syötyä, ei vatsan kanssa mitään ongelmia.
En saanut treeniohjelman arvosteluketjussa vastausta, niin kysyn täällä. Onko ohjelmani liian raskas ketoosille? Kolmesti viikossa siis

A:
Takakyykky
Leuanveto (yläasennossa rinta lähes vaakatasossa)
Pystypunnerrus
GHR

B:
Etukyykky
Leveä dippi kulmassa
Mave
Pohkeet/voimapyörä fiiliksen mukaan

Vähän SS:n mukaisesti kaikki 3x5 ja sarjapainoja pyritään kasvattamaan.

BTW milloin sen "pirteyden" voi yleensä odottaa alkavan. Nimittäin kolmen tunnin yöunilla fyysisen työpäivän jälkeen tosi virkeä olo ja kahviakaan en ole viikkoon juonut. This rocks!

Mä en osaa ottaa kantaa sun treeniin, koska ketoosissa en salitreeniä ole koskaan tehnyt. Mutta sehän selviää kun kokeilet :) Mä oon ainakin ketoosissa ku duracell-pupu ja jaksaa vaikka mitä kunhan kalorit riittävät.

Mutta perustuen tuohon linkkaamaasi juttuun, isoja liikkeitä ja vähän toistoja, pitäis kulkea. Mun pirteys alkaa aina heti parin päivän päänsärkyjen jälkeen, mutta ko. artikkelin mukaan viimeistään 3-4 viikon jälkeen pitäis olla iskussa, kunhan ketoosia ei missään nimessä hiilareilla katkaise.

Toi on fiksu setti ketolle. Itekki treenasin SS ohjelmalla ketolla. Pitkät sarjat voi unohtaa koska ei ole hiilaria kropassa niin eipä pahemmin ole pumppiakaan eli mielummin voimapainotteista... Kuuntele kroppaa mitä se sanoo ohjelman edetessä, jos alkaa niveliä särkemään tms niin hienosäädä ohjelmaa tarpeen tullen.

On ja yleensä kokeilleet tietää :) Mut siitä ei saa ääneen puhua, muuten sut leimataan ties miks karppi-uskovaiseks hörhöks =D

Mulla onnistuneesti painonpudotukseen toimii ainoastaan karppaus. Nyt normisti elän hyväkarppi-linjalla, hiilarit n. 150 g/vrk koostuen marjoista, maitotuotteista, hedelmistä, vihanneksista ja pähkinöistä. Viljoja ja valkoista sokeria en koe kaipaavani mihinkään, paitsi hyvin satunnaisesti :)

Tällä hetkellä toinen viikko VHH (40/20/40% -500kcal) dieettiä menossa ja on virtaa vielä ainakin toistaseks riittänyt. Tuplatreeni päivinä nostan vähän hiilareita treenin ympärille kalorinousunkin takia. HIIT juoksuja maastossa tulee tehtyä viikossa 2-3 ja elaston 2-jakosta, 4 kertaa viikkoon. Kannattaako pysyä VHH:lla vai vaihtaa ketoosiin, jotta rasvanpoltto ehkä nopeutuisi?

Kaksi viikkoa dieettiä takana pätkäpaaston (16/8) ja keton yhdistelmällä. Ihmettelen kun täälä porukka kirjoittelee miten ei ole nälkä. Itselläni on karmiva nälkä ja väsyttää koko ajan. Pituutta on 178cm. Alotin 79,3kg ja nyt näyttää 76,4kg.

Ruokavalio on ollut tarkalleen tämä
Kanaa 215g
Jauheliha 10% 200g
Voi 20g
Kananmuna 4kpl
Pellavansiemen 70g
Jäävuorisalaatti 200g
Juusto Edam 23% 100g
Oliiviöljy 28g
Mass whey 30g

2038kcal
p175g h12g r145g
(p34%/h2%/r64%)

Salipäivinä (4krt/viikossa) otan vielä octanea 28g

Aloitan lisäämällä tähän ainakin voita 40g että saa rasvat tasan 70 prosenttiin. Jos se auttaisi nälkään.

Kaksi viikkoa dieettiä takana pätkäpaaston (16/8) ja keton yhdistelmällä. Ihmettelen kun täälä porukka kirjoittelee miten ei ole nälkä. Itselläni on karmiva nälkä ja väsyttää koko ajan

Heitä tuo ketopelleily helevettiin ja hiilaria koneeseen. Ei selkeesti sovi sulle(kaan).

Back
Ylös Bottom