Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Noniin, ketoosiin pyrkiminen aloitettu eilen. Ravintoarvot eiliseltä näyttävät: rasva 67%, proteiini 30% ja hh sitten 3%. Tänään sitten saman kaavan mukaan ja odottelemaan ketoosia. Olo on vielä ihan normaali, tosin eilen illalla olo oli jokseenin pöllähtänyt mutta se saattaa olla myös normaali-olotila :) En ole ollut laihdutuksesta/kiinteytyksestä ikinä näin innoissani, joka on kieltämättä hieman hämmentävää. No on ainakin motivaatio kohdallaan..

2vko kohta menty alle 20g hiilareilla, paino tippu ekan viikon aikana 2,2kg. Onko 1700-1800 liikaa/liian vähän kaloreita 177/75kg (alotuspaino) kaverille? 3 x viikossa sali. Elämäni ensinmäistä kertaa aloitettu saliharjoittelu, kerää ilmeisesti alussa nestettä niin voi hämätä puntaria? Maanantaina painon tarkistus ja katsotaan onko pudonnut, jos ei niin pitäisikö kaloreita vähentään?

Voiko ketoosilla treenata ns. ''normaalisti'' eli vetää sarjat loppuun asti? Mites kaikki ''superi'' (negatiiviset, pakkotoistot, pudotukset) ? Vai kannattaako jättää muutama toisto aina varastoon?

Kuinka pian ketoosiin voi päästä? Sunnuntai iltana vedetty viimeset hiilarit, ja nyt MA + TI oltu alle 30g päivä. Nyt herätessä jotenkin pirun virkeä olo, vaikka nukuin todella vähän. Voiko ketoosi jo vaikuttaa muka? Voikos ketoosiin päästyään nostaa hiilareita yli 50g per päivä? Jos pysyy kuitenkin reilusti alle sadassa. Tarkoituksena on vaan tehdä pikkuinen tehokuuri(lyhyt, noin 2vk) ja sen jälkeen nostaa sit pikkuhiljaa hiilareita, mutta kuitenkin niin, että niitä ei ylenmäärin syödä kuten olen nyt viimeiset pari-kolme kk tehnyt.

3 viikkoa pamahti täyteen, ja paino tippunut 84kg -> 80kg. Vointi on hyvä, lukuunottamatta mm. eilistä kovaa päänsärkyä joka ehkäpä liittyy tähän ketoositilaan. Oli samanlainen särky kuin ketoosin alussa siirtymävaiheessa. Päivittäin olen pyrkinyt sellaiseen 2000kcal päiväannokseen, joista rasvoja 60-70%, proteiini 30-40%, ja loput sitten hh:tia. Välillä hh päiväannos jää todella alhaiseksi, johonkin 10g hujakoille, mutta hyvin olen silti jaksanut ja paino on tippunut.
Nyt olen viimeisen viikon sisään saanut sellaisia tuntemuksia, että tähänkö tämä jämähtää. Aamullakaan ei paino tipahda alle 80kg:seen vaikka suurin piirtein kilo per viikko tahtia ollaan aiemmin menty. Ehkäpä tämä jumitus/tuntemus jumituksesta kuuluu asiaa, ja täytyy odotella että tapahtuu. Kivennäisvettä/vettä pyrin juomaan joka päivä monta lasillista, enkä arastele suolan käytössä. Eilen kävi jo mielessä, että pitäisi kaiketi tankkauspäiväänkin ryhtyä valmistautumaan..
Jos joku huomaa edellä olevasta jotain jota voisin tehdä paremmin, olkaa hyvät ja kommmentoikaa.

ja täytyypä vielä ihmetellä. Eilen ja tänään särkenyt päätä helvetisti, ja kusi haisee kummalliselle. Voiko muutaman viikon jälkeen syvempään ketoosiin siirtyminen aiheuttaa tällaisia oireita. Ei ketoosi alussa mitää kusijuttuja ollut, päänsärkyä vain.
Nimim. epätietoinen

Eipä ollut mulla vielä kovin syvä ketoosi liuskojen mukaan, sen ensimmäisen ja toisen välissä näytti olevan väri. Vaikka olen mielstäni jättänyt hiilarit melkein kokonaan pois, jopa mulle melkein elintärkeän maidon juonnin olen jättänyt tämän takia. Paljonko hiilaria kärsii syödä, että päästyään ketoosiin myös pysyy siellä?

Ketoosin hiilarirajaan ei liene mitään yleispätevää vastausta. Villi arvaus on että suurin osa porukasta on 30-50g välillä, jotkut sietävät jonnekkin 70g asti. Myös proteinin saanti ilmeisesti vaikuttaa tuohon eli jos tulee liikaa proteiinia niin se muuttuu sokeriksi, joka lopettaa ketoosin. Yksilöllistä mutta turvallinen proteiinimäärä lienee 1.5-2gxrasvaton elopaino treenaavilla, tämäkin on vain arvio minimi kuitenkin 1g/rasvaton kilo.

Mikäli ketoosi on tavoite, jolloin palaa eniten rasvaa ja vähiten lihasta niin sekä hiilarien että proteiinin määrää pitää kontrolloida. Ketostixit kehiin ja seurailemaan esim 5gHH/vko nosteluilla milloin ketoosi loppuu, liuskat eivät hirveän tarkkoja kaikille ole mutta suuntaa antavia yleensä.

Useimmat kärsinevät jonkinasteisista päänsäryistä ja väsymyksestä ensimmäisten 1-3 päivänaikana ketoosin mentäessä, tätä voi helpottaa osittain syömällä riittävästi rasvaa ja juomalla runsaasti vettä, loput on vain kärsittävä ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla oli toinen päivä aika epämiellyttävä, päätä särki, kädet ja jalat täris jne. Sit kolmas päivä oli todela pirteä olo, vaikka yöunet jäi kahteen tuntiin. Sit neljäntenä(eli eilen) mittasin ja tulos oli aika laimea. En ole syönyt kuin raejuustoa, juustoa, kanaa, nakkeja(missä vähiten hiilareita), tonnikalaa, kurkkua, tomaattia, salaattia, vichyä, vettä.....Pikkasen oon pettynyt "tulokseen".

oon monta viikkoa yrittäny ketoosidiettiä, en tiiä onko menny kertaakaan ketoositilaan kunnolla, kun aina vkl se rikkoutuu mässypäivän takia, no nyt vkl tuli 2 mässypäivää, joina tuli vedettyä noin litra enerkiajuomaa, 100g karkkia ja pitsa kumpanakin päivänä, eli kysynkin että tuleeko tuosta määrästä hiilarivarastot täyteen eli meneeköhän nyt taas se 2 viikkoa että saa ketoosin kunnolla päälle vai pääseeköhän tässä vielä helpommalla :((?? huomasin jo ensimmäisen enerkiajuoman kohalla että mahaan alkoi nesteet kertyä heti, onko mahollista??

Mites usein porukka on tankkaillu tällä ketoosi hommalla, muutenhan tämä vaikuttas aika yksinkertaselta ja toimivalta dieetiltä kunhan muistaa lopettaessa ruveta syömään maltillisesti, 3 vko välein tankkaus? Tankkaustakaan ei vissiin kannattaisi suorittaa millään karkeilla ja herkuilla? vaan esim perunalla ja riisillä? Tällä hetkellä paino 95kg pituus 179cm ja jos 10kg tiputtas poijes, millasilla kaloreilla kantsiis alottaa, 2500-3000? Tänään vasta alkamassa koko homma ja pari ekaa päivää pitäs mennä alta 20g hiilareilla jotta ketoositila pääsis yllättämään!

Yks kysymys tuli tässä mieleen. Eli mun mies ja hänen yks kaverinsa on molemmat ketoosilla. Molemmille on alan ammattilainen tehnyt ruokavaliot (eri henkilöt tosin). Mun miehelle ohjelman tehnyt tyyppi ehdotti palkkariksi 40g heraa + 80g maltoa, koska treenin ympärillä tulisi saada hiilaria saman verran kun se kuluttaa + jälkipoltto (lisäksi Milos Sarcev oli tällä viikonloppukurssillaan neuvonut, että kovaa treenaavan miehen tulee saada hiilaria hieman enemmän). Tämä miehen kaverin ohjelman tehnyt taas oli sanonut, että jos vaan pystyy niin palkkarista kannattaa jättää hiilari mahd vähälle / pois kokonaan. Kumman tavan näette oikeampana?

Ketodietin kolmas päivä. Vielä ei oo paino tippunut, 400gr tullu lisää. Katottaan mitä tuleman pitää. Reeni kulki tänään(kin) loistavasti mut kotio kun pääsin niin iski oikeen totaalinen lihasväsy. :( Ajattelin hakee ketostixit apteekista, ei olla koskaan niitä kokeiltu mutta miehestä oon huomannu aina aiemmin että on ketoosissa kun haisee hengitys ihan :eek: eikä oo kivaa pussailla kun :pano: ...itestä en oo huomannu mitenkään erikoisemmin eikä mieskään oo huomannu. Paino on kyylä aina pudonnu mutta aika maltillisesti.

Kuudelta ennen salia meni tänään munakasta ja treenin jälkeen whey heti. Ruuaks tunti sitten meni vanhaa kunnon peksua ja munnoo ja nakkeja. Toivottavasti huomenna olis paino jo menossa alaspäin...

Riippuu vähän keneltä kysyy ja missä yhteydessä tätäkin diettiä/elämäntapaa käyttää. Jos nimenomaan ketoosissa haluaa pysyä niin ehkä kerran kahdessa viikossa pitää tankkauspäivän jos ei ilmene tarvetta pitää esim kerran viikossa, muutoinkin hyvä shokeerata kroppaa vähäsen aika ajoin. Ketoosiin yleensä pääsee päivässä parissa takaisin hiilarimättämisen jälkeen, etenkin jos ottaa tuolta IF puolelta mallia ja pitää esim n.16 tunnin pikapaaston mätön jälkeen. Jos hiilarit pitää 20g tuntumassa niin kyllä perusihminen tippuu ketoosiin viimeistään kolmen päivän jälkeen, yleensä tämän huomaa kun tulee se väsy/päänsärky/palelu päivä vastaan. Edelleen ketostixit eivät välttämättä aina kunnolla kerrolla ketoosin tilasta, itselläni kitukuurillakaan ei tikut ole kovin tummaksi tulleet.

En ole ravintotieteilijä mutta jos tavanpulliainen treenaa ja haluaa pysyä välttämättä ketoosissa niin ei sitä hiilaritankkaamista oikeasti tarvitse tehdä ennen eikä jälkeen treenejä. Sitä on oikeasti suht vaikea arvioida minkä verran nimenomaan hiilaria reenissa kuluttaisit. Jos taas painopiste on enemmän salitreeneissä kuin vain laihduttamisessa niin sitten noilla hiilari tankkaamisilla on paikkansa, määriin en ota kantaa.

4pvä ketoosia takana, joka pvä hiilarit jääny alle 30g, tänään muunmuassa ravintoarvot näyttää kalorilaskuri.fi mukaan P175g H29g R136g kokonais kalorit n2200.. Ma aamupaino 95.1kg, tänään To 93.6kg eli jotain on tapahtunut ja lähteekö nestettä nuin nopeesti? Noilla ravintoarvoilla olen suurinpiirtein ollut nämä 4pvä, näyttääkö ne lähellekkään oikealta. Tuon kalorilaskuri.fi mukaan kulutukseni olisi n.2800..
Näyttääkö tuossa setissä mikään oikealta ja jos ei niin huomautusta kehään.

Ja nuo kalorit on syöty lihasta, kanamunasta, pekonista, juustosta, tonnikalasta ja hiilarit on tullut tomaatista ja kurkusta jota tänään on mennyt yli puolikiloa!

Miten ketoosidieetin vois vetää mahdollisimman halvalla budjetilla? Köyhänä opiskelijana ei ole oikeen joka päivä varaa syödä mitään lohta,kanaa tai lihaa. Oisko jollaki heittää esimerkkiruokavaliota, joka on toiminut ja budjetti pysyny kohtuullisena?

Miten ketoosidieetin vois vetää mahdollisimman halvalla budjetilla? Köyhänä opiskelijana ei ole oikeen joka päivä varaa syödä mitään lohta,kanaa tai lihaa. Oisko jollaki heittää esimerkkiruokavaliota, joka on toiminut ja budjetti pysyny kohtuullisena?

Kunnollinen ketoosiruokavalio on KAIKISTA KALLEIN tapa dieetata. Ei ole persaukisten hommaa laisinkaan, joten suosittelen suosiolla tasapainoisempaa dieettityyliä.
Meikäläiselläkin melkein itku pääsi, kun joskus ketolla päivän ruokalaskua summailin.

Liharuuat on kaiken kalleinta. Kasvikset on kaiken kalleinta. Ketolla ei juuri muuta syödä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom