Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No nyt käy jo paljon enemmän järkeen... ketoosidieetillä kannattaa ylipäätään kaikkia mineraaleja syödä lisäravinteena (monimineraalivalmiste) / käyttää puhdistamatonta suolaa, koska ruoka-ainevalikoima on suppeampi ja lisäksi keho kuivuu enemmän kuin mitä normaalilla dieetillä. Alkuperäisestä kysymyksestä kun sai sen kuvan, että vain ja ainoastaan kaliumia pitäisi käyttää jotenkin erikoisia määriä.

Ei? Sitähän on juustossa vaikka kuinka helvetisti.

Kirjottiko Hulkki tossa postissa että juustoa pitää syödä? Noi on vaan peruslinjauksia niistä vitamiineista mitä ja mineraaleista mitä ketoosilla tarvitaan. Aika moni vetää normi safkalla maitoa tai maitorahkaa josta saadaan kalsiumia hyvin. Joten nuo kun ottaa pois niin ei välttämättä kalsiumia tule tarpeeksi. Itsellä menee aika perus joka päivä ruuan kanssa 450g parsakaalia josta tulee 1800mg kaliumia. Tuo on aika perus määrä jos syö riittävästi kasviksia mikä on ketoosilla todella tärkeää.

No nyt käy jo paljon enemmän järkeen... ketoosidieetillä kannattaa ylipäätään kaikkia mineraaleja syödä lisäravinteena (monimineraalivalmiste) / käyttää puhdistamatonta suolaa, koska ruoka-ainevalikoima on suppeampi ja lisäksi keho kuivuu enemmän kuin mitä normaalilla dieetillä. Alkuperäisestä kysymyksestä kun sai sen kuvan, että vain ja ainoastaan kaliumia pitäisi käyttää jotenkin erikoisia määriä.

Luonnollisesti myös muut mineraalit kuuluu repertuaariin.

Kirjottiko Hulkki tossa postissa että juustoa pitää syödä? Noi on vaan peruslinjauksia niistä vitamiineista mitä ja mineraaleista mitä ketoosilla tarvitaan. Aika moni vetää normi safkalla maitoa tai maitorahkaa josta saadaan kalsiumia hyvin. Joten nuo kun ottaa pois niin ei välttämättä kalsiumia tule tarpeeksi. Itsellä menee aika perus joka päivä ruuan kanssa 450g parsakaalia josta tulee 1800mg kaliumia. Tuo on aika perus määrä jos syö riittävästi kasviksia mikä on ketoosilla todella tärkeää.

Ei kirjoittanut, enkä tietääkseni niin ole väittänytkään. Pointtina oli se että en ole törmännyt yhteenkään henkilöön, joka ei juustoa ketolla söisi.

Itse aloitan huomenna, niin olen ihan pihalla noista vitamiineista sun muista. Eli onko pakko ottaa pillereistä jotain, jotta vältän puutostilat ja jos on, niin mitä käyn hakemassa apteekista ja vain välttömättömät, koska opiskelijabudjetilla mennään.

Mieluiten, jos joku viitsisi vielä laittaa tuotteiten nimet ja selitykset sille kyseiselle aineelle, niin helpottaisi todella paljon.

Olen ennenkin kyllä diettiä pitänyt, mutten ketoosia ja ihmiset ovat tässä ketjussa maininneet, mitä kummallisimpia ostoksiaan luontaistuotekaupoista mm. Ja en oikein ole ymmärtänyt mitä kaikkea nyt tarvitsisi?

Kukaan kokeillut isompaa määrää soijalastujen (soja flocken saksaksi) sopivuudesta ketolle? Jos puhutaan nyt yli 20g kerta-annoksista?

Itse aloitin maanantaina ~20g hiilareita päivässä, nyt siis kuudes päivä. Olo on ollut ihan ok ja painoa lähtenyt reilu 2kg, vyötäröltä myöskin pari senttiä. Tarkoitus on jatkaa niin pitkään kuin tarve vaatii, kuitenkin max 5 viikkoa, kun koulu alkaa ja ruokailuita on pakko muuttaa.

Olen ollut nyt kuukauden ketoosidieetillä,hiilarit ovat olleet koko 30 päivän ajan 20-30g paitsi yhtenä päivänä toisella dieettiviikolla hieman alle 50g koska söin vähän reilummin vihanneksia.Painoa lähti ensimmäisella ja toisella viikolla ihan hyvää tahtia kilo per viikko,kolmannella viikolla lähti 300g mutta nyt neljännen viikon jälkeen painoa oli tullut puoli kiloa takaisin.Ajattelin pitää tänään myös ensimmäisen tankkauspäivän.Mistä tälläinen painon nousu voi johtua?säästöliekki?ruokavalio on joka päivä samanlainen ja makrot tarkkaan laskettu rasvaa 60%,HH5%,P35% kcal 2600 joten siitä tuo ei voi johtua,suolaa olen käyttänyt suht reilusti dieetin alusta alkaen ja kreatiinia 5g päivä,vettä olen juonut n.4-5l päivässä.Ennen ketoosidieetin aloitusta olin lowcarb dieetillä 6 viikkoa ja sinä aikana lähti 8 kiloa,mutta kun dieetti ei enää toiminut niin vaihdoin ketoiluun.Salilla käyn 4krt viikossa ja välipäivinä aerobista.

Olen ollut nyt kuukauden ketoosidieetillä,hiilarit ovat olleet koko 30 päivän ajan 20-30g paitsi yhtenä päivänä toisella dieettiviikolla hieman alle 50g koska söin vähän reilummin vihanneksia.Painoa lähti ensimmäisella ja toisella viikolla ihan hyvää tahtia kilo per viikko,kolmannella viikolla lähti 300g mutta nyt neljännen viikon jälkeen painoa oli tullut puoli kiloa takaisin.Ajattelin pitää tänään myös ensimmäisen tankkauspäivän.Mistä tälläinen painon nousu voi johtua?säästöliekki?ruokavalio on joka päivä samanlainen ja makrot tarkkaan laskettu rasvaa 60%,HH5%,P35% kcal 2600 joten siitä tuo ei voi johtua,suolaa olen käyttänyt suht reilusti dieetin alusta alkaen ja kreatiinia 5g päivä,vettä olen juonut n.4-5l päivässä.Ennen ketoosidieetin aloitusta olin lowcarb dieetillä 6 viikkoa ja sinä aikana lähti 8 kiloa,mutta kun dieetti ei enää toiminut niin vaihdoin ketoiluun.Salilla käyn 4krt viikossa ja välipäivinä aerobista.
Mä veikkaan, että jotain nesteiden heilahtelua vaan. Puntaroi ittes 5-7krt/viikkoon ja ota siitä luvusta keskiarvo, niin ei näy nuo painon seilaamiset niin selkeesti.

Tuossa kohti tuli itelläki stoppi ja paino nousi hieman. Jumitti pari viikkoa, mutta sitte alko taas putoomaan. Ei kannata sitä puntaria liian ankarasti kuunnella, jos perusasiat on kerta kunnossa. Säästöliekki on todella epätodennäköstä kunhan ei olla missään tonnin miinuksilla.

Parisen viikkoa ketolla ja päivittäin n. 10-20g hiilarimäärillä on menty, protskua reilu 200g ja rasvaa 100-150g. Onko hyvät suhteet? Pituuteni 187cm ja painoa 80kg.
Kananmunaa menee reilusti kalkkunan kera, myös kanankoipia ja juustoa tulee syötyä. Paistan pannulla myös wokkivihanneksia, sipulia, valkosipulia sekä jauhalihaa.

Ensimmäiset 2-3 päivää oli heikohko olo, vatsa oli kipeä iltaisin ja väsytti. Sen jälkeen olo on ollut erittäin hyvä ja tuntuu että jaksaa pienemmällä määrällä ruokaa paljon paremmin kuin ennen.

Tavotteena olis nyt muutama viikko vielä noilla makroilla ja katsotaan sitten, minkälainen fiilis tulee ja paljon lisätään hiilareita pikkuhiljaa :D

Edit. Liikunnan määrästä vielä että aerobista vähintään joka toinen päivä 20-30min/krt ja 4-5 viikossa punttista. 3-4 päivässä tulee vedettyä tuota Whey + -proteiinijauhetta veteen sekoitettuna, eli noin 3-4 dl (1dl = 110kcal, 0,9g H/24,6g P/0,9g R).

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Onko se rasva aina välttämättömyys ketoosidieetillä? Mulla ei karppauksella oikein edes tippunut, vaikka miinuksilla oli kalorit. Mietin, josko söin prodea liian vähän. Jos nyt alkaisi syödä 2 g/painokilo prodea, tiukat miinukset ja vähän hiilaria. Tosin sinne 40 g hiilareilla varmaan saa ketoosin, kun kalorit on matalalla.

Onko se rasva aina välttämättömyys ketoosidieetillä? Mulla ei karppauksella oikein edes tippunut, vaikka miinuksilla oli kalorit. Mietin, josko söin prodea liian vähän. Jos nyt alkaisi syödä 2 g/painokilo prodea, tiukat miinukset ja vähän hiilaria. Tosin sinne 40 g hiilareilla varmaan saa ketoosin, kun kalorit on matalalla.

Hei hyvä idea... älä syö mitään. Ei rasvaa. Ei hiilaria. Proteiinia vaan (tai ehkä ei sitäkään).

Et olisi ensimmäinen joka moista kokeilee kun pitää hyvänä ideana... ja aina ennenkin on vituiksi mennyt.

Kuten jo Ninni_ sanoi... rasva on AINA välttämättömyys ketoosidieetillä.

On parin päivän ajan välillä ollut aika huono/heikko olo. 10 päivää nyt ketolla takana. Hiilareita 20-25g per päivä, kalorit 1500~ ja paino on tullut hyvin alas. Pitäisköhän noita hiilareita lisätä tms kun ei tämmöstä huonoa oloa jaksa kun pitäis töitäkin tehdä..?

On parin päivän ajan välillä ollut aika huono/heikko olo. 10 päivää nyt ketolla takana. Hiilareita 20-25g per päivä, kalorit 1500~ ja paino on tullut hyvin alas. Pitäisköhän noita hiilareita lisätä tms kun ei tämmöstä huonoa oloa jaksa kun pitäis töitäkin tehdä..?

Ole noilla hiilareilla vielä toinen 10 päivää eli yhteensä sellainen 3 viikkoa ketoa, että pääset kunnolla rasva-adaptoitumaan ja sitten pidä (hiilari)tankkauspäivä... ja alat pitämään niitä myös jatkossa 1-2 viikon välein esim. ja muutenkin hiilarimäärää voi hieman nostaaa tuosta 20-25 grammasta (vaikka tuplata se määrä)... mutta ei vielä vaan vasta yhteensä 3 viikon ketoilun jälkeen.

Se on ihan normaalia, että ketoilun alkupuolella jossain kohtaa tulee seinä vastaan olotilassa / jaksamisessa, mutta siitä kun jaksaa puskea väkisin läpi, niin elämä muuttuu taas paljon aurinkoisemmaksi :) ...silloin ketoilu vasta lähtee kunnolla pelittämään... nyt olet vielä niin kovin aikaisessa ketovaiheessa, ettei se ikinä ole helppoa tuossa vaiheessa... anna kropalles aikaa tottua uuteen.

Morjesta!

Olen aloittelemassa ketodiettiä ja ottaisin mieluusti kommentteja & ohjeistusta vastaan jotta saataisiin homma pyörimään!

Jos en tee mitään (en yleensä liiku) on kulutukseni noin 3200kcal mutta aerobiset nostavat sitä käsittääkseni jonkunverran yli kulutuksen. Eli tavoite ois saada keto käyntiin, nostaa aerobista kuntoa, jumppailla pienillä painolla ja kuukauden parin päästä ottaa salitreeni mukaan!

Tausta:

27v
140kg
Salilla tullut käytyä suht. aktiivisesti noin 10v mutta viimeiset muutamat vuodet mennyt pelkällä bisse+pizza -linjalla ja treenit uohtunut kokonaan...

Treeni:

Crosstraineria / reipasta kävelyä / sulis 3-6 x 45-60 min setti viikossa

Päivän safkat (ekan kuukauden ajan, myöhemmin lisää rehuja kehiin):

Aamu

Kananmuna 3kpl
Pekoni ½pakettia
Chorizo 100gr
Kesäkurpitsa 150gr

Päivä

Kookosmaito 200gr
Kanttarelli 250gr
Parmesan juusto 40gr
Broilerinrinta 300gr

Ilta

Kananmuna 3kpl
Pekoni ½pakettia
Chorizo 100gr
Kesäkurpitsa 150gr

Vitamiinit jne

Omega
Multivitamiini
?
?

Kahvia menee kuppi 2, ½ litraa cola zeroa, 3 litraa vettä + 30 grammaa oliiviöljyä pitkin päivää.

=

3100kcal / 204p / 20h / 250r

-bacon

Morjesta!

Olen aloittelemassa ketodiettiä ja ottaisin mieluusti kommentteja & ohjeistusta vastaan jotta saataisiin homma pyörimään!

Jos en tee mitään (en yleensä liiku) on kulutukseni noin 3200kcal mutta aerobiset nostavat sitä käsittääkseni jonkunverran yli kulutuksen. Eli tavoite ois saada keto käyntiin, nostaa aerobista kuntoa, jumppailla pienillä painolla ja kuukauden parin päästä ottaa salitreeni mukaan!

Tausta:

27v
140kg

Parannuksia:

1. Vihersalaattia huutaa, koska muuten ei kuitua tule nimeksikään ja paskalla saat käydä kerran viikossa... parsakaali, kukkakaali, jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, paprika, sipuli...
Myös pellavansiemenet / pellavansiemenrouhe antaa hyvin kuitua minimaalisilla hiilareilla.

2. Liikaa "kovaa" rasvaa (220g/250g!!) ja liian vähän pehmeää... kaipaa omegaa (kalaöljy) sekä pähkinöitä/manteleita.
Makkaraa ja pekonia puolet vähemmän ja vähärasvaista lihaa + öljyä/pähkinää tilalle.

3. Salille heti!!

Tuo on ihan ok kalorimäärää aloittaa ja sitten saavutetun tuloksen perusteella viilaa sitä suuntaan tai toiseen.

MT

Parannuksia:

1. Vihersalaattia huutaa, koska muuten ei kuitua tule nimeksikään ja paskalla saat käydä kerran viikossa... parsakaali, kukkakaali, jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, paprika, sipuli...
Myös pellavansiemenet / pellavansiemenrouhe antaa hyvin kuitua minimaalisilla hiilareilla.

2. Liikaa "kovaa" rasvaa (220g/250g!!) ja liian vähän pehmeää... kaipaa omegaa (kalaöljy) sekä pähkinöitä/manteleita.
Makkaraa ja pekonia puolet vähemmän ja vähärasvaista lihaa + öljyä/pähkinää tilalle.

3. Salille heti!!

Tuo on ihan ok kalorimäärää aloittaa ja sitten saavutetun tuloksen perusteella viilaa sitä suuntaan tai toiseen.

MT

Kiitoksia vastauksesta!

Luulin että hiilarit pitäisi olla max 20gr per päivä ensimmäisten 3-4 viikon ajan jotta homma lähtisi parhaiten käyntiin? Voinko siis huoletta lisätä nuita rehuja ruokavalioon, eli hiilarit pomppais sinne 50gr hujakoille aikas helposti? Vai onko järkevämpää pitää silti pitää tuo maaginen 20gr raja ja vaihdella rehuja päivän mukaan?

-bacon

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom