Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Entä miten jos on ketoosissa ja vaikkapa kolmantena päivänä syön pakastepizzan koska himottaa.
Häviääkö ketoosi/onko kaikki pilalla?
Kyllä mä väittäisin, että pilalle menee. Ensimmäiset kolme viikkoahan ketoosista pitäis olla täysin ilman tankkauspäiviä. Kolmantena päivänä ei vielä välttämättä edes ole ihan täydellisessä ketoosissa, joten sen katkaisu on sillon entistäkin helpompaa.
Oho
Laskin syömiseni ja sain hh 20g p120g r120 n1650kcal
pituutta 158 ja painoa nyt 59
Syönkö liian vähän jos kalorilaskuria uskominen kulutus on 2200
Punttitreeniä 5krt viikossa. Aerobista sillon kun huvittaa (reipasta kävelyä)
Tavallisesti karppailen, hyvin jaksaa treenata, hh max 80, sopii mulle. Ketolla olen ollut pari kertaa. Ketolla nyt about 2kk painoa lähtenyt vaan kilo, jos ei huomioida ekan viikon nesteitä 3 kiloa.
Mutta meneekö nyt liian tiukulla kaloreilla?
Luin noita posteja, ja paljon sain sieltä jo vinkkejä, mutta ne oli miesten kaloreita ja kulutuksia.
Maitotuotteet ja viljat pistää minun kehon tukkoon. Hh tulee kasviksista ja vihanneksista.
Kyllä on tullut pidettyä säännöllisesti tarkkaa kirjaa syömisistä, ja paino on heilunut -3 ja -5 kilon nurkilla alusta lähtien. Lisäyksenä sanottakoon että sitä ennen menin yli 6kk suurilla miinuksilla perus ruokavaliolla onnettomuuden seurauksena jolloin painoakin lähti reippaasti lihaksista ja vähäisistä rasvoista. Ehkä ruokamäärän, lähinnä proteiinin ja rasvan huomattavasti suurempi määrä vaikutti positiivisesti painon säilymiseen. Myös treeni piti vaihtaa huomattavasti kevyempiin painoihin.
Hiilaritankkauksen jälkeiset "krapulat" ei hirveästi houkuttele, mutta ehkä tämäkin vaatii vaan tottumista. Eipä sitä muutaman kuukauden kokeilulla mitään ainakaan menetä jos alottaa maltillisilla hh-määrillä.
Missäs kaikki ketoilijat luuraa prkl. Oon nyt yhden tabun per päivä vedelly.
Karkeasti esitettynä syklisen ketodieetin perusperiaatteet:
- Imeytyvää hiilaria suositellaan syötäväksi korkeintaan 30 grammaa vuorokaudessa, tästä suurin osa tulisi olla vihanneksista ym. hitaista hiilareista
- Protskua tulisi päivittäin saada 1.5-2.5 grammaa per rasvaton painokilo, loput kalorit mielellään hyvistä rasvoista
- Kalorivaje päivässä se normaali 500
- Riittävä kuidun saanti on paras varmistaa esimerkiksi pellavarouheella
- Ketodieetillä tulisi nauttia syödyn ruoan lisäksi ylimääräistä magnesiumia (300 mg), natriumia (3000-5000 mg), kaliumia (1000 mg), sekä jotain vahvaa monivitamiinia
- Vettä tulisi juoda kohtuullisen runsaasti
- Kerran treenikierrossa, mahdollisimman kokonaisvaltaisen treenin jälkeen suoritetaan 24-48 tuntia kestävä hiilarifestivaali glykogeenitasojen uudelleen täyttämiseksi