Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Entä miten jos on ketoosissa ja vaikkapa kolmantena päivänä syön pakastepizzan koska himottaa.
Häviääkö ketoosi/onko kaikki pilalla?

Ketoosi kyllä katkeaa, mikäli se on edes kunnolla päässyt alkuun tuon 3 päivän aikana. Se että onko kaikki pilalla on täysin sun itse pääteltävissä. Ei nyt ehkä aina 3 päivän välein kannata pakastepizzoja vedellä. Tässä ketjussa on asiaa puitu aiemmilla sivuilla moneen kertaan, suosittelen tutustumaan.

Entä miten jos on ketoosissa ja vaikkapa kolmantena päivänä syön pakastepizzan koska himottaa.
Häviääkö ketoosi/onko kaikki pilalla?

Kyllä mä väittäisin, että pilalle menee. Ensimmäiset kolme viikkoahan ketoosista pitäis olla täysin ilman tankkauspäiviä. Kolmantena päivänä ei vielä välttämättä edes ole ihan täydellisessä ketoosissa, joten sen katkaisu on sillon entistäkin helpompaa.

Kyllä mä väittäisin, että pilalle menee. Ensimmäiset kolme viikkoahan ketoosista pitäis olla täysin ilman tankkauspäiviä. Kolmantena päivänä ei vielä välttämättä edes ole ihan täydellisessä ketoosissa, joten sen katkaisu on sillon entistäkin helpompaa.

Elikkä näin. Itse takerruin puolipiruuttani kohtaan "kaikki pilalla". Eli eihän siinä ole pilalla kuin korkeintaan dieetti. :D

En nyt kirveelläkään löytäny kommenteja treeniohjelmaan... Olen ymmärtänyt, että ei pitkiä raskaita liikkeitä/kovaa aerobista. Eli oma treeni ohjelma näillä neuvoilla ja Tikan loistavan artikkelin avustamana olisi:

Vetävät

(pullover 5 x 10) lyhyet palautukset
Mave 5 x 3-5
Leuanveto MAX x 2 (yli 6=lisäpainot)
Kulmasoutu 5 sarjaa x 3-5
Haukka 5 sarjaa x 6-8
Suorat LISÄPAINOILLA vatsat 4 sarjaa x 6-8
Vinot (vartalon kierto) vatsat 4 sarjaa x 6-8

Työntävät

Punnerus 5 sarjaa x 3-5
Vinopenkki 5 sarjaa x 3-5
Pystypunnerus 5 sarjaa x 3-5
Vipunostosivulle 4 sarjaa x 6-8
Ranskalainen punnerus 4 sarjaa x 6-8

Jalat

Yhdenjalan kyykky 4 sarjaa x 3-5
Reiden ojennukset 4 sarjaa x 6-8
Yhdenjalan mave 4 sarjaa x 6-8
Reiden koukistukset 4-6 sarjaa x 3-5
Pohkeet 8-10 sarjaa x 3-6
Syvät vatsat (lankku, ristitalja pito, staattisen pidot)

+ 2 keyvttä rasvanpoltto lenkkiä/viikko.

Tuleeko liikaa toistoja ja onko ohjelma edes järkevä ketoosidieetille?

Oho
Laskin syömiseni ja sain hh 20g p120g r120 n1650kcal
pituutta 158 ja painoa nyt 59
Syönkö liian vähän jos kalorilaskuria uskominen kulutus on 2200
Punttitreeniä 5krt viikossa. Aerobista sillon kun huvittaa (reipasta kävelyä)
Tavallisesti karppailen, hyvin jaksaa treenata, hh max 80, sopii mulle. Ketolla olen ollut pari kertaa. Ketolla nyt about 2kk painoa lähtenyt vaan kilo, jos ei huomioida ekan viikon nesteitä 3 kiloa.
Mutta meneekö nyt liian tiukulla kaloreilla?

Luin noita posteja, ja paljon sain sieltä jo vinkkejä, mutta ne oli miesten kaloreita ja kulutuksia.

Maitotuotteet ja viljat pistää minun kehon tukkoon. Hh tulee kasviksista ja vihanneksista.

Oho
Laskin syömiseni ja sain hh 20g p120g r120 n1650kcal
pituutta 158 ja painoa nyt 59
Syönkö liian vähän jos kalorilaskuria uskominen kulutus on 2200
Punttitreeniä 5krt viikossa. Aerobista sillon kun huvittaa (reipasta kävelyä)
Tavallisesti karppailen, hyvin jaksaa treenata, hh max 80, sopii mulle. Ketolla olen ollut pari kertaa. Ketolla nyt about 2kk painoa lähtenyt vaan kilo, jos ei huomioida ekan viikon nesteitä 3 kiloa.
Mutta meneekö nyt liian tiukulla kaloreilla?

Luin noita posteja, ja paljon sain sieltä jo vinkkejä, mutta ne oli miesten kaloreita ja kulutuksia.

Maitotuotteet ja viljat pistää minun kehon tukkoon. Hh tulee kasviksista ja vihanneksista.

Ei tuo kalori määrä omaan silmään kovinkaan väärältä näytä, jos kulutus tuota luokkaa...Tais olla noilla miinuksilla painon pudotusta 500-700g/viikko, eli kiristymistä pitäs tapahtua.

Itselläni alkoi 3 päivää sitten ketokuuri, josta taukoa 2kk, tämä 2kk mentiin vhh tyyppisesti n.80g hh/päivä, nyt tarkoitus poistaa "loput" rasvat vatsan seudulta, muualla niiitä ei hirveästi enää ole, jos peiliin ja inbody mittaukseen uskominen(8.7%)

Tuli vaan mieleen, että tuleeko mulle liikaa proteiinia. Kun on niin hidasta tällä kertaa putoaminen. Alkuun vedin vähemmän proteiinia, pari viikkoa sitten nostin 2g per kg.
Mitä viisaammat on mieltä, kun sanotte että voi alkaa tiputella rasvan määrää, mutta en mie voi enää proteiinin määrää lisätä ettei muutu "hiilariksi". Täällä ollaan tuosta proteiinin määrästä montaa mieltä.
Ja kannattaako noita kaloreita enää pudottaa, ettei mene säästöliekille, ja hope so ettei jo ole.

Mitähän sitä uskoisi, kun toinen kalorilaskuri antaa kulutukseksi 2200 ja toinen 2700 jaahas jaahas.

Miten niin muuttuu hiilariks? Ei tuossa nyt ainaka liikaa proteiinia ole ja lisääki voi pistää.
Miks pitäis enää tuosta edes pudottaa kaloreita ku miinusta on muutenki jo iha tarpeeks? Mihin sulla on kiire?
Paljon vastakysymyksiä...

Ite laskisin noilla kulutuslaskureilla korkeintaan peruskulutuksen ja siihen sitte arvioi jotenki liikunnasta tulevan lisän. Nuo laskurit ei voi mitenkään sanoa varmasti sitä todellista tilannetta, jolloin heittoa saattaa tulla satoja kilokaloreita. Tosin oma kulutusarvio voi heittää saman verran, mutta omaa päätä kannattaa käyttää.

Onhan täällä keskustelua ollut että liika proteiini katkaisee ketoosin tai ainakin häiritsee, koska proteiinilla on kyky muuttua niin sanotustu hiilariksi, oli joku hieno sana (liian monimutkainen minulle) glukeogeneesi ehkä tai jotain. Pidän tuon proteiinin 100-120g.
Mutta siis voisinko sitä lisätä ilman että sekoaa rasvanpoltto?
Kannattaako lähteä muuttamaan tuota rasva proteiinisuhdetta? että pitäisi hh 20g ja lisäisi protskua ja vähentäisi rasvaa?
Ennen on mennyt sujuvasti, nyt jotenkin tuntuu että kroppa jumii. Sentään treeni kulkee hyvin.

Ja en enää halua tiputtaa noita kaloreita, koska liikun paljon, enkä tosiaan halua olla liikaa miinuksilla. Eli ei ole kiire. Kaikilla vaan paino tippuu kohisten ja sitten mulla noin 2kk ja noin 1 kilo. Toisaalta ei minulla sitä ylimääräistä niin hirveästi ole, että pitäs varmaan piilottaa tuo vaaka.:D

Niin ja jos olen oikeilla jäljillä, niin minun niin sanottu koomakulutus on noin 1300 kcal, peruskulutus olis noin 1800kcal. Nämä on laskureista iän, painon ja pituuden perusteella. Kuulostaa minusta että pitäis paikkaansa
Kulutusta sitten mulla nostaa punttitreenit, ja muu liikunta. Laskurit antaa jotain 2000 ja 3000 välillä, näistä en tiedä mihin luottaisi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Menossa tällä hetkellä ketoosilla 8. Päivä. Tarkoitus olisi jatkaa 4 viikkoa ku aika rajuna vedetään eli vain 800kaloria päivässä. Sunnuntaina olisi tarkoitus buustata kroppaa hiilareilla niin miten sen päivän syömiset kannattaa tehdä? Kuulostaa toi kalorimäärä aika pienelt mut ekat 5 päivää oli yhtä tuskaa mut nyt on aika energinen olo kokoajan. Dieetti on otettu jostain lehden artikkelista.

Kyllä on tullut pidettyä säännöllisesti tarkkaa kirjaa syömisistä, ja paino on heilunut -3 ja -5 kilon nurkilla alusta lähtien. Lisäyksenä sanottakoon että sitä ennen menin yli 6kk suurilla miinuksilla perus ruokavaliolla onnettomuuden seurauksena jolloin painoakin lähti reippaasti lihaksista ja vähäisistä rasvoista. Ehkä ruokamäärän, lähinnä proteiinin ja rasvan huomattavasti suurempi määrä vaikutti positiivisesti painon säilymiseen. Myös treeni piti vaihtaa huomattavasti kevyempiin painoihin.

Hiilaritankkauksen jälkeiset "krapulat" ei hirveästi houkuttele, mutta ehkä tämäkin vaatii vaan tottumista. Eipä sitä muutaman kuukauden kokeilulla mitään ainakaan menetä jos alottaa maltillisilla hh-määrillä.

Jos syömiset on kirjattu oikein, niin oletko ottanut huomioon mahdollisuutta että olet arvioinut kulutuksesi n. 500kcal liian pieneksi?

Karkeasti esitettynä syklisen ketodieetin perusperiaatteet:
- Imeytyvää hiilaria suositellaan syötäväksi korkeintaan 30 grammaa vuorokaudessa, tästä suurin osa tulisi olla vihanneksista ym. hitaista hiilareista
- Protskua tulisi päivittäin saada 1.5-2.5 grammaa per rasvaton painokilo, loput kalorit mielellään hyvistä rasvoista
- Kalorivaje päivässä se normaali 500
- Riittävä kuidun saanti on paras varmistaa esimerkiksi pellavarouheella
- Ketodieetillä tulisi nauttia syödyn ruoan lisäksi ylimääräistä magnesiumia (300 mg), natriumia (3000-5000 mg), kaliumia (1000 mg), sekä jotain vahvaa monivitamiinia
- Vettä tulisi juoda kohtuullisen runsaasti
- Kerran treenikierrossa, mahdollisimman kokonaisvaltaisen treenin jälkeen suoritetaan 24-48 tuntia kestävä hiilarifestivaali glykogeenitasojen uudelleen täyttämiseksi

Tuosta. Siellähän se suositeltu määräkin oli kun oikein otti silmän käteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom