Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nyt on toinen päivä menossa ja tuli tämmönen mieleen että voiko nyt jo ottaa tuon 20g(30?) hiilareita päivässä käyttöön?
Rupes vaan makeeta tekemään mieli niin olisi voinu kuohukerman vispata ja heittää lorauksen jotain esanssia sekaan.. Mitäs mieltä tästä olette?

Jos oot toista päivää niin et ole edes vielä ketoosissa... Itse oon pitänyt sellaisen viikon niin alhaalla kuin pystyn eli 10-20g kun tuo meinaa tulla kahvista(maidolla) ja mausteista ruuassa (bbq ja ketsuppi) En lähtisi syömään mitään ylimääräistä. Jos on tottunut makeaan ei ketodietti tule olemaan helppo. Itsellä on pahempi tapa "naposteluun" heittää aina jotain "pientä" jääkaapista ohi mennessä naamaan. Nyt tuo on paskamainen tapa kun pitäs laskea kalorit aijemmin menin vain ihan sen pelkän hiilarin laskun kanssa ja napostelin kinkkua kaapista :P

Nyt on toinen päivä menossa ...Rupes vaan makeeta tekemään mieli...

Onnea vaan sinun diettaamiselle... sitä tulet tarvitsemaan :face:

Se 30g hiilaria KUULUU olla mukana alusta asti ja se on varattu siihen, että saat syödä VIHERSALAATTIA sen piffin ja öljyn kanssa, jotta saat jotain sellaista turhaa kuin kuitua ja suojaravintoaineita.

Jeps, en itse hirveesti karkkia yms. vetele nassuun mutta jotenkin kun niin suolasta syöny niin rupes tekemään mieli mutta ei pakottavasti..
Ajattelin että jonkun kuohukerman vatkaan ja pistän hieman makeutusainetta ja 1-2 rkl kaakaojauhetta niin siinäpä se on..
Mitä itse olen kuullut niin ketoosi alkaa 3 päivänä? Hiilari varastot tyhjenevät muutamassa vuorokaudessa, ja itse en ole ruoakaan lisännyt ketsuppia tai muuta hiilaria sisältävää.. Salaattia nyt tietenkin jonkin verran.

Jeps, en itse hirveesti karkkia yms. vetele nassuun mutta jotenkin kun niin suolasta syöny niin rupes tekemään mieli mutta ei pakottavasti..
Ajattelin että jonkun kuohukerman vatkaan ja pistän hieman makeutusainetta ja 1-2 rkl kaakaojauhetta niin siinäpä se on..
Mitä itse olen kuullut niin ketoosi alkaa 3 päivänä? Hiilari varastot tyhjenevät muutamassa vuorokaudessa, ja itse en ole ruoakaan lisännyt ketsuppia tai muuta hiilaria sisältävää.. Salaattia nyt tietenkin jonkin verran.

Ketoosin alkaminen ei vielä tarkoita yhtään mitään.
Se mitä ketoosi-ruokavaliolla haetaan on elimistön reaktio, jossa ketoaineiden tuotto vähenee ja elimistö alkaa käyttää ensisijaisena energialähteenään rasvaa. Ja kun dietistä kyse niin kehonrasvaa. Ja se tapahtuu vasta 3 - 4 viikon jälkeen.

Eli siis keho alkaa polttamaan omia varastojaa 3-4 viikon kuluttua?
No ei mitään, kyllä tämmönen ruokavalio passaa.. Mutta mites noi mättöpäivät(ei sillä että olisi mitään tarvetta lähiaikoina)?
Meinaan jos vaikka kuukauden päästä pidän mättöäpäivän ja ketoosi katkeaa(jossa olen ehtiny olemaan muutaman päivän??) niin joudun taas odottamaan 3-4 viikkoa ennen kuin keho alkaa polttamaan omia rasvavarastojaan, jos en täysin väärin ymmärtänyt.

Eli siis keho alkaa polttamaan omia varastojaa 3-4 viikon kuluttua?
No ei mitään, kyllä tämmönen ruokavalio passaa.. Mutta mites noi mättöpäivät(ei sillä että olisi mitään tarvetta lähiaikoina)?
Meinaan jos vaikka kuukauden päästä pidän mättöäpäivän ja ketoosi katkeaa(jossa olen ehtiny olemaan muutaman päivän??) niin joudun taas odottamaan 3-4 viikkoa ennen kuin keho alkaa polttamaan omia rasvavarastojaan, jos en täysin väärin ymmärtänyt.

Kyllä keho rasvavarastojaan aina polttaa, kunhan kokonaiskalorit on miinuksen puolella. Tuon rasva-adaptoitumisen jälkeen se vaan tapahtuu paremmin / tehokkaammin.
Mättöpäivät ei oikein palvele mitään tarkotusta paitsi ehkä psyykkistä... hiilaritankkauspäivät taas on hyväksi. Eli tankataan laadukasta hiilaripitoista / vähärasvaista ruokaa eikä mätetä kaikkea mahdollista p*skaa kurkusta alas.
Sellaisen voi pitää esim. kerran viikossa - kahdessa. Silloin ketoosi katkeaa hetkellisesti, mutta palaa sen jälkeen takaisin parissa päivässä. Rasva-adaptoituminen ei katkea niin lyhyessä ajassa, eli ei tarvi odottaa 3-4 viikkoa.

Selaa muutama sivu taaksepäin tätä keskusteluketjua, siellä oli juuri juttua tankkauksista.

Ookkei, kiitos tästä.
Vielä noista miinus kaloreista sen verran että eikös VHH voi pitää kaloreita ihan normi lukemissa? Mitä porukka kirjoitellut että kiva kun ei tartte kaloreitten kanssa säätää?
Ja salipäivinä korkeammalla jotta lihakset saavat niitä rakennusaineita tarpeeksi?

Edit. Pahoittelut melko turhasta postauksesta, kattelin vasta postauksen jälkeen taaksepäin.. Eli 2g protskua per. painokilo kun salia harrastaa.. Ja rasvaa näin aluksi pitäs ottaa sitten hieman enemmän tai yrittää edes samaan ja ajan myötä tiputella..

Ketoosin alkaminen ei vielä tarkoita yhtään mitään.
Se mitä ketoosi-ruokavaliolla haetaan on elimistön reaktio, jossa ketoaineiden tuotto vähenee ja elimistö alkaa käyttää ensisijaisena energialähteenään rasvaa. Ja kun dietistä kyse niin kehonrasvaa. Ja se tapahtuu vasta 3 - 4 viikon jälkeen.

Hmm.. eikai ketoainetuotanto vähene, vaan glukoneogeneesi pilkkoo kehonrasvasta ketoaineita ja ketogeneesi säästää sivussa aminohappoja? Aluksihan käsketään syödä rasvaa juuri sen takia enemmän, että keho oppii vapaista rasvahapoista hyödyntämään suuren osan energiasta, jotta ketogeneesi käynnistyisi mukaan mahdollisimman pian.

Ookkei, kiitos tästä.
Vielä noista miinus kaloreista sen verran että eikös VHH voi pitää kaloreita ihan normi lukemissa? Mitä porukka kirjoitellut että kiva kun ei tartte kaloreitten kanssa säätää?
Ja salipäivinä korkeammalla jotta lihakset saavat niitä rakennusaineita tarpeeksi?

Mitä normilukemissa? Siis meinaatko, että VHH:lla et liho ikinä, vaan kun syöt salipäivinä plussakaloreilla niin lihas vaan kasvaa?

Olet kyllä nyt aika hukassa. Lue tuolta ravintopuolelta nyt ainakin noi kaikki muut stickyt läpi.

Toi viesti meni ihan sekasin.. Dietillä miinus kaloreilla mennään mutta salipäivät? Kasvaako lihakset miinus kaloreilla vai onko kaikki kiinni vain mistä ne kalorit otetaan.. Tuostakin varmasti 100 kysymystä joten tuo postaus turha.

ps. Koitin vielä editoida mutta oli mennyt aikaraja umpeen, ajattelin kuitenkin tämän vielä lähettää. :face:

Toi viesti meni ihan sekasin.. Dietillä miinus kaloreilla mennään mutta salipäivät? Kasvaako lihakset miinus kaloreilla vai onko kaikki kiinni vain mistä ne kalorit otetaan.. Tuostakin varmasti 100 kysymystä joten tuo postaus turha.

ps. Koitin vielä editoida mutta oli mennyt aikaraja umpeen, ajattelin kuitenkin tämän vielä lähettää. :face:

Pääsääntöisesti ei kasva. Kalorisyklittelyllä on mahdollista, mutta jos olet jatkuvasti miinuksilla, niin ei.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Oma tilanne päivitys.

Paino on nyt mennyt seuraavalla tavalla:
Päivä
1. 76,1kg
2. 75,1
3. 74,7
4. 74,6 (kreatiini alkoi)
5. 73,9
6. 73,8
7. 74,3
8. 75,0
9. 74,5
10. 74,3
11. 74,3
12.
13. 74,8
14. 74,7

Eli nesteiden lähdön jälkeen junnaillaan paikallaan tuossa 74,5kg korvilla.

Tuli sitten testattua noita sokeroimattomia karkkeja viikonloppuna...
Sai nukkua kalsarit jalassa, en suosittele syömään.
Netistä sitä vähän googlettelin ja siellä varoteltiin, että menee pakki sekaisin. Pakko se oli taas kantapään kautta oppia.

Mites noi kevyt limut ja fun lightit? Siitä on tunnuttu olevan kahta mieltä, voiko niiden hörppiminen katkaista ketoosin?

PS. tuli eilen tehtyä kaloriton pizzapohja..
Tein tuon vyötärön metsästäjän pizzapohjan ja oli prkl. leivinpaperi loppu ja lätkäisin taikinan al-folion päälle.
http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=83
Sitä ei todellakaan saanut siitä grammaakaan irti vaan pizza irtoaa nätisti pohjasta. Siis kun juusto on jähmettynyt, niin koko setti pysyy hyvin kasassa ja tomaattikastikekkin on imeytynyt täytteisiin. Maku oli bueno.

Hmm.. eikai ketoainetuotanto vähene, vaan glukoneogeneesi pilkkoo kehonrasvasta ketoaineita ja ketogeneesi säästää sivussa aminohappoja? Aluksihan käsketään syödä rasvaa juuri sen takia enemmän, että keho oppii vapaista rasvahapoista hyödyntämään suuren osan energiasta, jotta ketogeneesi käynnistyisi mukaan mahdollisimman pian.

Aivoja lukuun ottamatta suurin osa kudoksista lakkaa suurimmaksi osaksi käyttämästä ketoneja polttoaineenaan kolmannen ketoosiviikon jälkeen. Pätee varsinkin lihasten kohdalla, koska ketoosin alkuvaiheessa lihakset ottavat jopa 50% tarvitsemastaan energiasta ketoneista, muttta kolmannella viikolla tämä määrä putoaa 4-6%:iin. (lähde: Lyle McDonald, The Ketogenic Diet)

Eli käytännössä suurin osa energiasta otetaan suoraan vapaista rasvahapoista, jotka on saatu verenkiertoon kehonrasvaa / ruokavalion rasvaa pilkkomalla. Aivot ovat ainoa kudos, jotka sitä eivät tee, vaan ottavat noin 75% energiastaan ketoneista ja loput glukoosista.

Tuntuu että tässä vaan paino nousee.. Onko normaalia paikallaan junnailua vai pitäiskö tehdä jotain?
Alkupainossa on kumminkin mukana joulumässäilyn aiheuttama turvotus.
Mutta keratiinin syönti taas keräilee nesteitä.

Reenit alkaa sentään piristymään, mutta on sitä kilo tullut painoakin lisää tuosta alimmasta kohdasta.

Tarvii käydä varmaan tsekkaamassa rasva% taas huomenna, niin näkee että onko siihen tullut mitään muutosta kahdessa viikossa..

Päivä
1. 76,1kg
2. 75,1
3. 74,7
4. 74,6 (kreatiini alkoi)
5. 73,9
6. 73,8
7. 74,3
8. 75,0
9. 74,5
10. 74,3
11. 74,3
12.
13. 74,8
14. 74,7
15. 74,5
16. 74,7

Tuntuu että tässä vaan paino nousee.. Onko normaalia paikallaan junnailua vai pitäiskö tehdä jotain?

Ketoosidietillä ja kaikilla muillakin dieteille:

Ainoa oikea tapa seurata painokehitystä on laskea jokaiselle VIIKOLLE aamupainoista painokeskiarvo ja noista keskiarvoista seurata, että onko suunta ja vauhti oikea. Yksittäiset aamupainot ei meinaa mitään. Ja painokeskiarvoistakin kehitystä tulee seurata parin kolmen viikon aikajänteellä, koska ei rasvanpoltto aina ole tasaista ja suoraviivaista. Joskus on huonompia viikkoja ja joskus parempia.

Omamassan lisäksi dietillä olisi hyvä seurata vyötärön ympärysmittaa (sekä rento, että vatsapalat jännitettynä mitta). Mittaa sen samana päivänä aamulla jokainen tai joka toinen viikko. Niin kauan kuin siinä tapahtuu edistystä oikeaan suuntaan, niin jopa painokehitys on toissisijaista.

Jos kehitys ei seurannan perusteella ole haluttua, niin sitten vain tarvittavia muutoksia tekemään... mikä yleensä tarkoittaa ruokamäärän vähentämistä / liikunnan lisäämistä.

Jou! Ketoosi on päällä, dieetti etenee hyvin eikä mulla ole kamala kiire asian kanssa. Kiristeltävää ei ole enää paljoa ja dieetin lopputuloksen pitää näkyä vasta 7 kk:n päästä. Työkaverit on menossa tänään töiden jälkeen lasilliselle, ilmoitin aluksi etten mä lähde messiin mutta napsuu mulla sittenkin suu vaikka kello on vasta aamu yhdeksän :D
Katketkoon ketoosi.

Mietin sitä että jos näin joulupyhien jälkeen haluaisin sitten suht nopeasti takaisin ketotilaan, onko hiilaripäivänä mätetyn hiilarin määrällä paljoa vaikutusta siihen nopeuteen millä siirrytään takaisin ketoosiin? Ennen lasillista meinaan syöpötellä jotain normisafkaa kuten vaikkapa mitä ikinä ruokalasta nyt löytyy riiseineen/perunoineen. Mutta että onko sillä väliä vetääkö baarissa sitten kuivaa viiniä vai bisseä jos jo huomenna lähtisi syömään ketotyylisesti.

Normaalisti pitäisin taukoa ketoosista pari päivää mutta nyt on hyvä draivi päällä niin ei raaski :D

Jou! Ketoosi on päällä, dieetti etenee hyvin eikä mulla ole kamala kiire asian kanssa. Kiristeltävää ei ole enää paljoa ja dieetin lopputuloksen pitää näkyä vasta 7 kk:n päästä. Työkaverit on menossa tänään töiden jälkeen lasilliselle, ilmoitin aluksi etten mä lähde messiin mutta napsuu mulla sittenkin suu vaikka kello on vasta aamu yhdeksän :D
Katketkoon ketoosi.

Mietin sitä että jos näin joulupyhien jälkeen haluaisin sitten suht nopeasti takaisin ketotilaan, onko hiilaripäivänä mätetyn hiilarin määrällä paljoa vaikutusta siihen nopeuteen millä siirrytään takaisin ketoosiin? Ennen lasillista meinaan syöpötellä jotain normisafkaa kuten vaikkapa mitä ikinä ruokalasta nyt löytyy riiseineen/perunoineen. Mutta että onko sillä väliä vetääkö baarissa sitten kuivaa viiniä vai bisseä jos jo huomenna lähtisi syömään ketotyylisesti.

Normaalisti pitäisin taukoa ketoosista pari päivää mutta nyt on hyvä draivi päällä niin ei raaski :D

Ainakin oma elimistö siirtyi takas ketoosiin reilussa vuorokaudessa vaikka tuli vedettyä viiniä ja perunoita oikeen urakalla viikonloppuna, mutta varmaan aika yksilöllistä luulisin.

Nopeus riippuu tottakai siitä, paljonko maksan glykogeenivarastot täyttyvät ja kuinka nopeasti ne tyhjentää. Tässä on siis ruuan ajotuksella ja laadulla merkitystä, mihin ne menee ja paljonko menee. Mutta ei siinä nyt merkittävää eroa ole, masan glykogeenivarastot kun ovat suhteellisen pienet..

E. Joo, masan... myös maksan..

Tjerve!

Ketoosilla oltu pari viikkoa ja ihan hyvin pelittää, ainut ongelma että ummetusta on havaittavissa. Johtuisko mahdollisesti liian vähästä kuitujen saannista?
Jos on siitä kiinni niin jotain mitä olis hyviä kuituja ketolle niin saa saven luistaan taas! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom