Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
tässä nyt tämmönen kooste hh-syklityksestä VHH+salitreeni(tms.)

http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm

Tuo olikin ihan hyvää luettavaa tosin aika paljon tuo sisälsi sitä mitä tiesinkin. Ongelma on se etten tiedä MITÄ Söisin ennen treenejä että se olisi soveltuvin buustaa sen puntti treenin läpi muttei katkoisi ketoosi sykliä. Ongelman isoin juttu lieneen myös se että treeni päiviä on minulla nyt 6 viikossa ja aika vaihtelee aamu 8 iltapäivän 14-18 väliin riippuen töistä. (tosin palaan nyt vasta töihin polvileikkauksen toipumisesta) 60% sali ajasta menee ihan puhtaasti tuon leikatun polven kuntouttamiseen sen lisäksi teen aina yhden ylävartalon lihasryhmä treenin. Testailin tänään tuota 10-8-6-15 sarjaa ja se tuntui yllättävän hyvältä jaksoin jopa tuon 15 toistoa ilman että piiputti täysin. Sen olen huomannut nyt käydessä verraten aijempaa treenamiseen että jos stoppi tulee niin se sit on siinnä sitä viimmeistä ei saa puristettu perseelläkään ennen se oli että kun tuntui ettei enää nouse niin silti meni vielä yksi.
TArvii nyt kokeilla tuota että miten se tehoaa jos otan päivän hiilarit ennen treeniä oon pitänyt nyt hiilarit noin 30-40g välissä.

nyt ollaan kuitenkin ketoosi threadissa, johon ei oikein mahdu 90g hiilareita päivässä...

Itse asiassa, jos ihan tarkkoja ollaan, niin se on siinä ja tässä, että pysyykö tuolla määrällä hh:ta ketoosissa.
Yleensä hh-raja ketodietin ja muuten vaan VHH:n välillä on 100g / vrk.
Jos syö alle 100g niin on melko varmasti ketoosissa... jos syö yli 100g niin luultavasti ei ole. Henkilökohtaiset ominaisuudet vaikuttaa ne viimeiset grammat.
Tuo 100g raja ketoosille tulee siitä, että aivot polttaa päivässä noin 100g glukoosia.

Parhaimmillaankin aivot ottaa tarvitsemastaan energiasta "vain" 75% ketoaineista. Ja jos glukoosia on tarjolla, niin aivot suosii sitä.

Siinä mielessä ymmärrän kommenttisi, koska jos tarkoitus on olla ketodietillä ja myös pysyä ketoosissa, niin en laittaisi hiilarimäärää noin korkeaksi, koska silloin ketodietti toimii kaiken huonoiten, kun keikkuu juuri siinä rajoilla, että ollakko ketoosissa vai ei. Dietti toimii paremmin kun on selvästi ketoosissa tai sitten selvästi ei ole. Harmaalla alueella rasvanpoltto takkuilee.

Itse asiassa, jos ihan tarkkoja ollaan, niin se on siinä ja tässä, että pysyykö tuolla määrällä hh:ta ketoosissa.
Jos syö alle 100g niin on melko varmasti ketoosissa... jos syö yli 100g niin luultavasti ei ole. Henkilökohtaiset ominaisuudet vaikuttaa ne viimeiset grammat.
Tuo 100g raja ketoosille tulee siitä, että aivot polttaa päivässä noin 100g glukoosia.

Parhaimmillaankin aivot ottaa tarvitsemastaan energiasta "vain" 75% ketoaineista. Ja jos glukoosia on tarjolla, niin aivot suosii sitä.

Siinä mielessä ymmärrän kommenttisi, koska jos tarkoitus on olla ketodietillä ja myös pysyä ketoosissa, niin en laittaisi hiilarimäärää noin korkeaksi, koska silloin ketodietti toimii kaiken huonoiten, kun keikkuu juuri siinä rajoilla, että ollakko ketoosissa vai ei. Dietti toimii paremmin kun on selvästi ketoosissa tai sitten selvästi ei ole. Harmaalla alueella rasvanpoltto takkuilee.

Itse aloitin aikoinaan ihan puhtaalla Atkinsilla 3viikon rutistuksella. Eli kermaa pekonia munia jauholihaa tonnikalaa siinnäpä oikeastaan mitä söin alas huuhtelin Saskianilla. Toimi kuin häkä 10kg lähti suhisten. Olin vielä toipumassa ekasta polvileikkauksesta siinnä ohessa niin meni helposti kun ei liikkunut. Sitten nostin sen 10g kerrallaan tuonne 50 kieppeille ja siellä pitelin kunnes 105kg kohdalla tuli raja vastaan siitä ei pudonnut millään. Aijemmin en laskenut kaloreita ollenkaan nyt aloitin ruokapäiväkirjan kaloreiden laskemisen kun aloitin aktiivi reenauksen. On tuosta treenistä jotain hyötyä ollut kun tänään mitattiin reiden paksuutta niin 2cm oli tullut kuukaudessa takaisin enää ois eroa vaan 1,5cm niin ois jalat taas samaa paria. Nyt mun hiilarit tulee pääasiassa salaatista ja kasviksista. Sokeria kartan kuin hullupuuroa... Ainiin ainut mitä on tullut noista lisämössöistä vedettyä niin Varcil R2 whey isolate tuolla oon buustannut energian tarvetta esim viimme kesän Peintti turnauksiin.

no, mut sit vois vaikka laskee niitten muitten päivien hh:ta??
kyllä se ketoosi pysyy jos ei tota nostoa tee joka päivä. siis jos tosiaan on ollut jo noin kauan vhh:lla niin kyllä keho osaa olla rasvapolttoinen.

Rasvanpoltto ja ketoosi on kaksi eri asiaa. Väitän kyllä 98% varmaksi, että jos vedät 60g hiilaria reenibuusteriksi niin heippa ketoosille.

Mukava, että täälä on oikeesti joku asianosaava taas selventämässä, kun Nightkin on kadonnut. Saa mukavaa keskustelua. Jostain luin juuri hetki sitten, että kun glukoneogeneesi käynnistyy (maksan hiilarivarastot alkavat olla tyhjät), niin aivojen glukoositarve laskee 30 prosenttiin. Tarkoitettiinko tolla sitä, että tuon enempää ei tarvita, vai sitä, että kroppa muodostaa tuon tarvittavan glukoosin ja loppu aivojen tarve pystytään korvaan suoraan ketoaineilla?

Mä oon kyllä todella skeptinen, että lähellä 100g/pv pysyisi ketoosi. Joskus leikin noilla ketostixeilla (joo, tiedän yhtä luotettavia,kun virolaiset kondoomit), mutta näkee niistä suuntaa. Parhaimmillaan 15g kerta-annoksella fruktoosia sain ketoosin katkastua. Ja tässähän haettiin juuri treenibuusteria, joten esim täysjyväpasta ei sitä ole, vaan lähinnä kai kaipailtiin verensokeria nopeemmin ylös. Fruktoosihan toki kulkee maksan kautta toisinkuin muut, mutta eikös esim perus sokerissa ole n. 50% fruktoosia? (Ulkomuisista joku mutu tämä)

Mä vetäisin kyllä ketoosin alussa aika tiukaks maksimirajaks tuon 30g (riippuen tietysti lihasmassasta ja tietotaidosta mitä syödä ja milloin). Siitä sitten pikkuhiljaa nostella Atkinsin malliin ja jäädä sinne 50g paikkeille. Jotkut esim sanovat, että vihanneksia voi syödä rajattomasti ja ketoosi pysyy, 2pussia hernamaissipaprikaa katkas allekirjottaneella ainakin välittömästi, noista siis about 60g hiilaria miinus kuidut tietty.

Turhan usein vaan VHH ja ketoosidieetit sekoitetaan keskenään, joka on mielestäni sama, kun vertaisi Toyotaa ja Lexusta.

Moi.

Nyt olisi viikko takana ja uusivuosikin kärvisteltiin selvinpäin.
Eilen eli 7:nen diettipäivän aamu oli ensimmäinen, koska ei pää särkenyt ja emäntäkin valitteli hengityksen haisevan. Itse en eroa huomannu normaaliin:)

Rava%:n mittautin perjantaina (4:s diettipäivä) ja se oli kahvamittarin mukaan 14,7%.
Eli aika hyvin piti kutinsa tuo arvaus. Rasvaa 11kg, joten rasvaton massa siinä 64kg => kulutus n.2900kcal/pvä.

Perjantaina aloitin myös kreatiinin käytön.

Paino on nyt mennyt seuraavalla tavalla:
Päivä
1. 76,1kg
2. 75,1
3. 74,7
4. 74,6 (kreatiini alkoi)
5. 73,9
6. 73,8
7. 74,3
8. 75,0

Eli onko tämä parin päivän painon nousu nyt kreatiinin vaikutusta?
Naama ainakin tuntuu olevan turvoksissa..

Pari päivää nyt on ollut sellainen kylläinen olo koko ajan eikä nälkä vaivaa enään ollenkaan.
Ongelmaksi meinaa koitua se, että kaloreita ei meinaa tulla tarpeeksi, kun rasva alkaa tökkimään.
Parina päivänä on jääty sinne 2000kcal paikkeilla vaikka tarkoitus on ollut vetää 2300kcal.
Pitää tänään kaivaa reseptejä esille ja ostaa varasto pähkinöitä..

Mulla Kreatiini nosti selvästi painoa ja varsinkin lisäsi tuota ilta-aamu heittelyä niin että se on jopa 2kg saa nyt nähdä tasaantuuko se kun siirryin 5g ylläpitoon siitä 20g tankkausvaiheesta.

Mukava, että täälä on oikeesti joku asianosaava taas selventämässä, kun Nightkin on kadonnut. Saa mukavaa keskustelua. Jostain luin juuri hetki sitten, että kun glukoneogeneesi käynnistyy (maksan hiilarivarastot alkavat olla tyhjät), niin aivojen glukoositarve laskee 30 prosenttiin. Tarkoitettiinko tolla sitä, että tuon enempää ei tarvita, vai sitä, että kroppa muodostaa tuon tarvittavan glukoosin ja loppu aivojen tarve pystytään korvaan suoraan ketoaineilla?

Näin tekee. Aivojen glukoosin tarve laskee 20 - 30%:tiin (suht saman verran grammoissa), kun pääsee ketoosiin. Loput energiasta tulee ketoaineista. Aivot ei siis tarvitse tuon enempää glukoosia, mutta vaikka söisit hiilaria 0g/vrk niin glukoneogeneesin kautta kroppa tuottaa ne sitten muista lähteistä.

Mä oon kyllä todella skeptinen, että lähellä 100g/pv pysyisi ketoosi. Joskus leikin noilla ketostixeilla (joo, tiedän yhtä luotettavia,kun virolaiset kondoomit), mutta näkee niistä suuntaa. Parhaimmillaan 15g kerta-annoksella fruktoosia sain ketoosin katkastua. Ja tässähän haettiin juuri treenibuusteria, joten esim täysjyväpasta ei sitä ole, vaan lähinnä kai kaipailtiin verensokeria nopeemmin ylös. Fruktoosihan toki kulkee maksan kautta toisinkuin muut, mutta eikös esim perus sokerissa ole n. 50% fruktoosia? (Ulkomuisista joku mutu tämä)

Perussokeri eli sakkaroosi on 50/50 glukoosia ja fruktoosia. Käsittääkseni juuri siitä syystä, että fruktoosi menee maksan kautta ja myös ketoainetuotannosta ylivoimaisesti suurin osa tapahtuu maksassa, niin melko pienikin määrä fruktoosia katkaisee ketoosin kuin seinään.

Joskaan ei se nyt niin paha ole, jos hetken on poissa ketoosista, jos sen jälkeen palaa kuitenkin takaisin... kyllähän esim. juuri TKD tyyppinen dietti perustuu juuri siihen, että treeniä varten syödään hiilareita, ollaan hetki ketoosista pois ja sitten takaisin.

Mä vetäisin kyllä ketoosin alussa aika tiukaks maksimirajaks tuon 30g (riippuen tietysti lihasmassasta ja tietotaidosta mitä syödä ja milloin). Siitä sitten pikkuhiljaa nostella Atkinsin malliin ja jäädä sinne 50g paikkeille. Jotkut esim sanovat, että vihanneksia voi syödä rajattomasti ja ketoosi pysyy, 2pussia hernamaissipaprikaa katkas allekirjottaneella ainakin välittömästi, noista siis about 60g hiilaria miinus kuidut tietty.

Täsmälleen samaa mieltä. Alkuun varsinkin (ekat 3 - 4 vko) hiilarit niin vähiin kuin mahdollista ja sitten sitä voi nostaa hieman ja silloinkin vain hiilaripitoisemmmilla kasviksilla (tietyt juurekset, h-m-p sun muut)... ja mahdollisesti ajoittainen tankkauspäivä mukaan. Loppupeleissä ketoosissa hiilari on hiilari ja jos niitä syö liikaa niin ketoosi katkeaa, aivan sama ottiko ne hiilarit sitten kaalista vai karkista.

niin, mut jos tarkoituksena on laihtua ja treenaaja haluaa kokeilla jotain muuta, kun on alkanut tökkimään - niin miksei kokeilis hh-vaihtelua?? kyllä siihen ketoosiin sitten pääsee takaisin, jos se on parempi laihdutuskeino.

niin, mut jos tarkoituksena on laihtua ja treenaaja haluaa kokeilla jotain muuta, kun on alkanut tökkimään - niin miksei kokeilis hh-vaihtelua?? kyllä siihen ketoosiin sitten pääsee takaisin, jos se on parempi laihdutuskeino.

Olen kokeillut omalla ja muiden kohdalla kaikkia mahdollisia diettityylejä... ketoosi, vhh, hiilarikierrätys, tasapainoinen (zone-makrot), vähärasvainen. Kaikki toimii. Henkilökohtaisista ominaisuuksista riippuu, että mikä on paras ja mikä huonoin sekä tehokkuuden että käyttäjämukavuuden kannalta... mutta kaikilla on rasva palanut ja kuntoon päässyt kunhan kalorit on olleet miinuksen puolella.

Jonkinlainen vaihtelu dietillä on aina hyväksi, mutta henk. koht. mielipiteeni on, että hiilarikierrätys / carb cycling ainakin sillä tapaa miten se useimmiten tehdään (low carb, medium carb, high carb -päivät) on turhan monimutkaista siihen nähden, että saman tuloksen pystyy saavuttamaan helpommin vähemmälläkin makrojen jatkuvalla venkslaamisella.

Ketoosi-ketju voi olla väärä paikka tälle keskustellu, mutta sanonpa silti, että jos haluat hiilarimäärää vaihdella, niin tee se ainakin sitten niin, että treenipäivinä hiilarit on vähän korkeammat ja muina päivinä sitten vähempi määrä... ja sen suurempi hifistely on turhaa.

Ketoosi-ketju voi olla väärä paikka tälle keskustellu, mutta sanonpa silti, että jos haluat hiilarimäärää vaihdella, niin tee se ainakin sitten niin, että treenipäivinä hiilarit on vähän korkeammat ja muina päivinä sitten vähempi määrä... ja sen suurempi hifistely on turhaa.

TOTTA. (mihin tää sopis?)
en mäkään mitään erikoista hivistele.
ja mä oon treenannu melkein vuoden 2007-2008 alhaisilla(20-30g; kalorit siinä 2000) hiilareilla jatkuvasti. en jaksanut. tai siis olo oli ihan hyvä, mutta silloinkin olin dieetillä; treenipainot ei vaan noussu eikä sit jaksanut edes jatkaa... paino kyl laski sinne , mihin nytkin haluaisin -> 58-59, mutku tarvin myös sitä lihasta. enkä sit osannu/uskaltanu alkaa syömään läskistymisen pelossa paljoo enempää hiilarii...
nyt on paljon parempi meno kun ottaa sen hiilarilisän ja syklittelee; oon tyytyväinen et löysin tän syklittelyn. ja yksinkertaiset, suomenk. ohjeet siihen.

enkä mä tiedä mun ketoosista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
TOTTA. (mihin tää sopis?)
en mäkään mitään erikoista hivistele.
ja mä oon treenannu melkein vuoden 2007-2008 alhaisilla(20-30g; kalorit siinä 2000) hiilareilla jatkuvasti. en jaksanut. tai siis olo oli ihan hyvä, mutta silloinkin olin dieetillä; treenipainot ei vaan noussu eikä sit jaksanut edes jatkaa... paino kyl laski sinne , mihin nytkin haluaisin -> 58-59, mutku tarvin myös sitä lihasta. enkä sit osannu/uskaltanu alkaa syömään läskistymisen pelossa paljoo enempää hiilarii...
nyt on paljon parempi meno kun ottaa sen hiilarilisän ja syklittelee; oon tyytyväinen et löysin tän syklittelyn. ja yksinkertaiset, suomenk. ohjeet siihen.

enkä mä tiedä mun ketoosista.

Minua ei harmita vaikka lihasta palaisi sitä on aikoinaan tullut sen verran etten pistä pahaksi vaikka joskus sais taas kyynrpäät kylkiin ( tämä onnistuis kyllä myös lihottamalla itseä rajusti :D )
Taidan kokeilla tuota hi/lo syklittelyä varsinkin kun tässä on töihin paluu edessä parin viikon päästä ja se tarkoittaa että perus kalorikulutus kasvaa huomattavasti myös sali päivät pudonneen joka toiseen. Teen työkseni kummiskin jakelu kuskin hommia että autosta noustaan ja tavaraa kannetaan koko ajan... Pelkään vaan tuossa syklittelyssä sitä että tuleeko se verensokerin heittely mukaan joka sai ainakin itsellä sen väsymyksen tunteen aikaan...

Edelleen se itseä kiinnostava vastaus uupuu eli mitä söisin ? Olen kummiskin käsittänyt että hiilareissakin on eroja imeytymisen kannalta ja sen mukaan miten ne otetaan käyttöön.

Terve! Aloitan dieettini maanantaina ja sen on tarkoitus kestää 20-24vk. Ajatus on, että ensin aloitan perus hiilaripitoisen dietin jolla totuttelen dieettin ja sen jälkeen siirryn siitä sitten ketolle.

KYSYMYS:

Kun olen ketolla, niin pitääkö kalorimäärät pysyä samana kuin hiilaripitoisella? Oletetaan, että olen dietannut 2700kcal hiilaripitoisella ruokavaliolla 5 viikkoa ja pudottanut tästä kaloreita 2500kcal ja vetänyt sillä seuraavat 5 viikkoa. 10 viikon kohdalla aloitan sitten keton. Pudotanko tässä vaiheessa taas kaloreita vai reenaanko ensin sillä tuolla 2500kcal keto ruokavaliolla 5 viikkoa ja sitten vasta pudotan lisää kaloreita?

Kannattaa toki alkuun koittaa tuolla 2500kcal. Jos alkaa vaaka näyttämään, että nesteiden jälkeen ei tapahdu enään mitään, niin sitten kaloreita pikkusen alemmas.

Kannattaa toki alkuun koittaa tuolla 2500kcal. Jos alkaa vaaka näyttämään, että nesteiden jälkeen ei tapahdu enään mitään, niin sitten kaloreita pikkusen alemmas.

Kiitos!

Entäs millä makroilla olette ketodieetillä mennyt? Etenkin ckdllä?

Tota noin tänään alotin VHH ja tuota ajattelin että tämän ensimmäisen viikon pidän hiilarit tosi alhaalla(melkein nollissa nää pari päivää).
Mutta oon vähän sekasin ton rasvan länträyksen kanssa koska piti olla nää parit ensimmäistä päivää 30%(prot)/70%(ras)?
Millä ihmeellä saan noin paljon rasvaa ja vähän protskua ellei pelkällä voilla tai rypsiöljyllä.. :/
Meinaan aamiasena oli ukkopekka makkara(100g) ja pekoni paketti(140g) ja 1 kananmuna..
Noista tuli rasvaa varmaan jotain 50-60g kun hieman jopa lisäsin, mutta lopussa oli pakko hieman kaataa pois(ras).. Mutta tuli noista nyt jonkun verran protskuaki.
Mietin tässä tämänpäivän ateriaa että miten ihmeessä saan niin paljon siihen rasvaa..?

Tästä päiväsä vielä sen verran että on varmasti proteiinia tullu enemmän koska päivällisenä toimi pyörykät(pelkkää lihaa) parsan kera..
Tuleeko hirveesti haittaa vaikka nyt kävi näin? :D
En vaan tiedä mitään reseptejä vaikka koitankin tässä etsiä mistä saisi järkyttävästi rasvaa mutta vähän protskua(ja tietysti 0 hiilaria)..

ps. Sori tuplapostauksesta edit. nappi hukku.

Tota noin tänään alotin VHH ja tuota ajattelin että tämän ensimmäisen viikon pidän hiilarit tosi alhaalla(melkein nollissa nää pari päivää).
Mutta oon vähän sekasin ton rasvan länträyksen kanssa koska piti olla nää parit ensimmäistä päivää 30%(prot)/70%(ras)?
Millä ihmeellä saan noin paljon rasvaa ja vähän protskua ellei pelkällä voilla tai rypsiöljyllä.. :/
Meinaan aamiasena oli ukkopekka makkara(100g) ja pekoni paketti(140g) ja 1 kananmuna..
Noista tuli rasvaa varmaan jotain 50-60g kun hieman jopa lisäsin, mutta lopussa oli pakko hieman kaataa pois(ras).. Mutta tuli noista nyt jonkun verran protskuaki.
Mietin tässä tämänpäivän ateriaa että miten ihmeessä saan niin paljon siihen rasvaa..?

Olethan ottanut huomioon että tuo 70% rasvaa ja 30% proteiinia EI tarkoita esim. 30g proteiinia ja 70g rasvaa, vaan nuo prosentit lasketaan kaloreista. Proteiinissa on 4kcal/1g ja rasvassa 9kcal/1g (no, oikeesti 8,8 mutta helpompi laskee ysillä) elikkä esim.

50g proteiinia = 200kcal
50g rasvaa = 450kcal

e. Eli siis jos syöt esim 2000kcal, niin 70% rasvaa on 1400kcal, joka käsittää n. 155g rasvaa
proteiinia sitten loput 600kcal joka on noin 150g proteiinia. Eli ei tossa kauheesti tarvitse ton rasvan kanssa läträillä.

TIETYSTI tohon päälle vielä vihannekset ym, mitä syöt. tiovottavasti.

Olethan ottanut huomioon että tuo 70% rasvaa ja 30% proteiinia EI tarkoita esim. 30g proteiinia ja 70g rasvaa, vaan nuo prosentit lasketaan kaloreista. Proteiinissa on 4kcal/1g ja rasvassa 9kcal/1g (no, oikeesti 8,8 mutta helpompi laskee ysillä) elikkä esim.

50g proteiinia = 200kcal
50g rasvaa = 450kcal

jne jne.

Aah, niinpä juu meinasi unohtua.. Nyt alko sytyttämään!
Silti jää kyllä rasvaa hieman hiipumaan koska tyhmänä menin safkaamaan naudan jauhelihasta tehtyjä pyöryköitä, eli rasva on melko alhainen mutta protskua kyllä tulee.
Huhhuh kun koitin ruveta laskemaan(matikka pää aika jäässä).. Toi aamupala toimi ihan hyvin rasvaa tuli kaloreina reilusti enemmän mutta pää ruuassa oli 10% rasvaa 15% proteiinia tuoteselostuksessa.. Joten siinä mentiin hieman huonommin.. Kaiken kaikkiaan tällä hetkellä varmaan jotain 50/50 tai hyvällä säkällä hieman enemmän rasvaa..
Haittaako tuo hirveästi tähän että eikai keho rupea polttamaan proteiinia rasvan sijasta? Se vasta paskahomma olisikin. :D
Salilla rupean taas lähipäivinä käymään joten pitää syödä aikalailla, mutta eiköhän se tästä..

Aah, niinpä juu meinasi unohtua.. Nyt alko sytyttämään!
Silti jää kyllä rasvaa hieman hiipumaan koska tyhmänä menin safkaamaan naudan jauhelihasta tehtyjä pyöryköitä, eli rasva on melko alhainen mutta protskua kyllä tulee.
Huhhuh kun koitin ruveta laskemaan(matikka pää aika jäässä).. Toi aamupala toimi ihan hyvin rasvaa tuli kaloreina reilusti enemmän mutta pää ruuassa oli 10% rasvaa 15% proteiinia tuoteselostuksessa.. Joten siinä mentiin hieman huonommin.. Kaiken kaikkiaan tällä hetkellä varmaan jotain 50/50 tai hyvällä säkällä hieman enemmän rasvaa..
Haittaako tuo hirveästi tähän että eikai keho rupea polttamaan proteiinia rasvan sijasta? Se vasta paskahomma olisikin. :D
Salilla rupean taas lähipäivinä käymään joten pitää syödä aikalailla, mutta eiköhän se tästä..

Koitat vaan kattoo SUURINPIIRTEIN että proteiinti ja rasvat menee grammoissa tasoihin. Ei se ole niin juuri vaikka tulis rasvaa 120g ja proteiinia 150g, PÄÄASIA on se, että kehossa on kuitenkin vapaita rasvahappoja aluks käytettävissä. Viikon päästä voi muutenkin jo nostaa tota proteiinin määrää, kun ketogeneesi on päässy vauhtiin, joka säästää aminohappoja, eli proteiineja. Selaa vaikka tuo ketjun ensimmäinen posti läpi, niin siellä nyt on rautalangasta jotain ihan perustietoa..

Nyt on toinen päivä menossa ja tuli tämmönen mieleen että voiko nyt jo ottaa tuon 20g(30?) hiilareita päivässä käyttöön?
Rupes vaan makeeta tekemään mieli niin olisi voinu kuohukerman vispata ja heittää lorauksen jotain esanssia sekaan.. Mitäs mieltä tästä olette?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom