Ketoosidieetti

Hei ite olen tässä nyt syönyt sillein että olen saanut alle 40g/vrk hiilareita..

kutsutaanko tätä nyt sitten vhh dieetiksi.. mites kun minulla ei ole tullut kuitenkaan kaloreita kun 1000/vrk se kuulostaa vähältä mutta minulla ei ole ollut nälkä missään vaiheessa.. nyt takana 4 päivää

Ja prosentit n.15hiilarista,n.40 protskusta ja 45 rasvasta

Heh joo tuohan se on ketoosissa "vikana", ei kovin helposti tule nälkä... Miten liikuntapuoli? Ketoillessa tosiaan jos ei mitään suurempia harrastele niin joutuu melkeinpä väkisin syömään, tai noin on ollut itsellä ainakin.

no tänään poikkeuksena kävin vähän töitä tekemässä laittelemassa pari patteria paikalleen jne..
ja vain n.20 min kävely koiran kanssa ..

normaalipäivänä 8h suhtraskas työ + 30min kävely tai puntti ja jos sää sallii niin luistelu ..

mutta onko tosta mitään haittaa että noita kaloreita tuloo noin vähän..

kait se läski lähtee vaikka ei söisikään niin paljoa ( kuulostaa aika hienolta tuo lause ):rock::rock:

mutta pitäskö sitten lisätä jotain liikuntaa tuohon vielä lisää

Noniin, huomenaamulla on sitten viikko takana ja paino putosi 6 pv aikana 2,5kg eli aamupaino tänään 87,5kg.

Viikko on mennyt tuntemuksilta hyvin mutta tänään meinasi kuolema korjata. Kävin kaveriporukan kanssa perinteisellä sunnuntain pitkällä lenkillä jota harrastin kun olin parempikuntoinen. Hiihdin vajaat 2 tuntia ja olo oli tukkoinen ja voimaton ihan alusta asti vaikka tankkasin öljyllä, metwurstilla ja munilla. Kotiintultuani meni pari tuntia sohvalla huonossa olossa mutta elämä kuitenkin voitti. Olen koko ikäni vetänyt näitä lenkkejä hiilarin varassa niin kai se on vaan tottumiskysymys :)

Nuoremapana hiihtelin Pirkan hiihdon 90km alle 7 tunnin ja viime talvenakin vielä 8,5 tuntiin (perinteisellä) mutta tänään meinasin tuupertua alle 10km/h vauhdissa 15 kilsan matkalle...

Ensi lauantaina ajattelin ottaa sen hiilarimässyttelypäivän ja kokeilla sitten sunnuntaiaamulla uudelleen pitkää lenkkiä ja nyt tulevana viikkona vain nopeita lenkkejä.

Miten muuten suosittelette, kannattaako sitä hiilaripäivää ottaa kerran viikkoon vai kerran kahteen viikkoon ?

Tänään ruokavalio oli tämännäköinen

Aamupala:
3 rypsiöljyssä paistettua munaa
4 siivua meetwurstia
1 rkl pellavansiemenrouhetta
1 berocca

lenkin jälkeen
50 g proteiinia
1 rkl oliiviöljyä

lounas
300 g höyrytettyä kukkakaalia
2 rkl voita
1 kanankoipi + kananrinta grillattuna

päivällinen
200g jauhelihaa + 50g fetaa (mureke)
1 rkl voita
1 rkl pellavansiemenrouhetta

iltapala
50g turunmaajuustoa
kourallinen luumutomaatteja

Lisäksi kuppi kahvia ja 3 mukia vihreää teetä.
------------

Sellainen positiivinen asia vielä että olen ollut kova nuuskan käyttäjä ja kahden päivän ketoilun jälkeen nuuskan käyttö loppui seinään. Jostain syystä ajatuskin nuuskasta yököttää... hyi v*ttu.

no pistäppä vaikka huomisen ruokailut ylös ja postaa tänne nin ihmetellään niitä sitten porukalla

No laitan tänpäivän(eli myös tulevan viikon).

Munia 5kpl(~300g)
Juustoa ~150g
Proteiinijuoma rasvat ja hiilarit liki 0, protskua 40g
Lohta ~200g(tämä kyllä vaihtuu valitettavan nopeasti tunaksi kun tarjous file loppuu :( )
Jauhelihaa ~200g
Ja kohta yöpalaksi lohipala(200) suht tasaisesti 3h välein syönyt paitsi juusto+muna meni aamupalaksi.

edit:
Ylipäätänsä ruokailu on suhteelisen rutinoitunutta 3h välein järjestyksessä
Munakas
Juusto
kanasalaatti/raejuusto
proteiinijuoma(treenin päälle)
kanasalaatti/raejuusto/jauheliha
pihvi

Ja koulupäivinä tuo protskujuoma sisältää vielä 30-45g rasvaa ja vaihtaa paikkaa kanasalaatti/raejuusto aterian kanssa.(eli silloin ei ole palkkaria, vain ruoka heti treenin perään).

Kaikki lihat/kalat/kanat on 200g -> annoksina, raejuusto 250g munakas 5munaa juusto 100-200g(silmämitalla leikkelen, muutaman kerran äärituotoksia punninnut niin aina se tuonne välimaastoon menee).
Myös joitain merkityksettömiä paloja meetwurstia tulee vedeltyä illalla ja kiivejä syötyä "herkkuina".
Liharuokien kanssa syön myös vihanneksia/salaattia jossa hiilareita yleensä ~5 per annos(100g sekavihanneksia tai salaatti, kurkku + tomaatti(~1/annos).

+ juon pellavansiemen rouhetta ~25g niinpä päivinä joina treenin jälkeen tulee raejuusto ja muina jos on oikein paha nälkä :kuola:

No jos ketoilla meinaat niin malto ihan ensimmäisenä hetipois. Mieluiten myös rahka joka on aivan läpipasko ketolle(huono hh/p/r suhde). Lisää rasvaa ja proteiinia esim. lihan ja kalan muodossa. Profiilistasi ei näkynyt painoasi, mutta nyrkkisääntönä(minimi) voisi pitää jotain 2+x omapaino protskuja ja samanverran ja ylöspäin rasvoja.

Edit. No kappas, viestissäsi näkyi paino. Niin tuo fineli oli ihan sitä varten että voit itse laskea niitä määriä, jos joku laskisi ne puolestasi niin hänkin todennäköisesti katsoisi tai on katsonut tuolta ne samat tiedot.

jep. onko se sitten ennemmin vhh. joka tapauksessa hiilareita olen ottanut toistaiseksi palautusjuomassa ja esim. illalla rahkan joukossa, mm. ruishiutaleita vähän. kokeiluluontoisesti olen jättanyt kaikki hiilarit pääaterioista pois (kova muutos jo siinä koska olen aina syönyt pastaa ym tosi paljon kerralla) ja laitan joukkoon sen sijaan lorauksen öljyä, esim. tonnikala+muna+paprika+öljy.

kuinka pahasta on syödä voin sijasta öljyä? tarkoitus on siis saada kaikki hiilarit pois kunhan saan käsitystä kuinka uusi, kova reeniohjelma ja ravinto alkaa sujua yhdessä. korvien välissäkin on helpompaa vielä näin....

Siis eihän tuo rahka+vähän ruista ole ollenkaan ketoosia estävä tekiä, itse vain olen jotenkin oppinut että rahka, tonnikala ja raejuusto on vaihtoehdot jos jotain noista syö, ja rahkassa on huonoimmat arvot ketolle.
Mutta malto on pahasta, ylipäätänsä nopeat hiilarit ei ole hyvä juttu(syö mieluumin vaikka vähän pitkäjyväistä pastaa tai riisiä jos on "pakko" saada hiilareita treenin jälkeen).
Voista ja öljystä saa joku muu tieteillä.
Hiilareita voi olla ketolla jonnin verran, määrää en uskalla luvata mutta kait siinä urheilun määrä ja oma paino vaikuttaa.

Mutta malto on pahasta, ylipäätänsä nopeat hiilarit ei ole hyvä juttu(syö mieluumin vaikka vähän pitkäjyväistä pastaa tai riisiä jos on "pakko" saada hiilareita treenin jälkeen).

kiitos tiedosta. oisko tarkempaa selitystä miksi nopeat hiilarit pilaa ketoilun vaikka otan sitä vain kerran päivässä? tässä olen ajatellut täyttää reenin jälkeisen energiatarpeen heti siltä varalta että palaudun kunnolla. mutta pitäisikö tuokin energia ottaa kehon rasvoista? kuinka paljon siis menee metsään tällä nykyisellä systeemillä...? en aio muuttaa palautusjuomaa jos hitaampi edistyminen laihtumisessa mutta reenit kulkee entiseen malliin.

Koska ketoosi joko on tai ei ole. Se ei katkea vain siksi aikaa kun juot sen palkkarin.
Tämä on ihan mutuilua että tuo nyt kerrasta pilaisi, mutta sen minkä otat palkkarista voisit ottaa "turvallisemmin" vihanneksista, rahkasta, raejuustosta yms. pienestä jossa on kuitenkin hiilareita ja saisit enemmän syötävää, pitkin päivää tasaisesti.
Ajatus siitä että malto olisi pahasta tulee itselle siitä että se tosiaan on nopea hiilari, joka aiheuttaa insuliinipiikin(jota ei haluta). Ja ylipäätänsä suurempi määrä kerralla vaatii enemmän toimenpiteitä kuin vaikka omenan verran aamuin ja illoin.

Kannattaa vaikka käydä lekurissa mittaamassa ketoaineet(tai jos apteekista saa kusitesti lappusia) sillein että pidät tuon palkkarin mukana ja jos ketoaineet jyllää niin ei sitä poistaakkaan tarvitse.

Ei voinut enää editoida niin laitetaan nyt lisää.
Täällä palstalla aina hehkutetaan rasvan perään ketolla, siis valtavan rasvamäärän perään.
Onko se jotenkin perusteltua? Sillä itsellä jo nyt muutamassa päivässä rasvaa lisättyä(1 ruoka rasvattomasta rasvaiseksi -> paino noussut 1,5kg ja ylimääräistä tosiaan on vielä runsaasti omastakin takaa). Viimeksi ketolla söin vähän rasvoja, mutta 10vkossa tippui 25kiloa, nyt on yli 10vko takana ja lähtötilanteesta tippunut tähän painoon 8kg alimpaan missä käynyt 12... Tein tosin myös suhteessa enemmän aerobista kuin punttia viimeksi kuin nyt. Onko kyse siis siitä että nyt ei pala niin paljon lihaksia vai siitä että ei pala niin paljon rasvaa, veikkauksia anyone?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Rasvaahan syödään nimenomaan siksi, että siitä otetaan energia. Kun hiilareita ei ole energialähteeksi, kroppa toimii rasvalla. Sen tieteellisemmin en osaa selittää, mutta noin olen ymmärtänyt. Voi hyvin olla, että sulla ei ole lihaksista lähtenyt niin paljon kuin ennen ja siksi paino on laskenut hitaammin. Plus että vaaka ei välttämättä kerro kaikkea, kannattaa mittailla :)

En ottanut alkumittoja :D se vähän kaduttaa, mutta kuvat onneksi on tosin niistä on vasta 5kg meinasin 10kg välein ottaa kuvat ja katsoa minkälaisen lopputuloksen saan aikaan, jos se on tarpeeksi hyvä niin voin käyttää niitä esimerkkinä keton puolesta ;)

Niin ja juu kyllä tuon tiesin että rasva korvaa hiilarit, mutta ajattelin että eikö periaatteessa vähemmällä rasvalla kropasta irtoaisi myös enemmän ?

Edit: Ei sillä että sillä enää merkitystä olisi, olen psyykannut itseni niin pahasti siihen että rasvan syönti on se mikä pitää lihat tallella etten uskaltaisi varmaan edes kokeilla enää vähärasvaisempaa tälläkierroksella.
Onneksi tuli varattua hyvin aikaa, kesään on vielä ½ vuotta :)

Kannattaa vaikka käydä lekurissa mittaamassa ketoaineet(tai jos apteekista saa kusitesti lappusia) sillein että pidät tuon palkkarin mukana ja jos ketoaineet jyllää niin ei sitä poistaakkaan tarvitse.

Meitsi huomaa ketoosi tilan siitä että henki alkaa haisemaan ja unen tarve vähenee.

Pelkkää ketoosia tasoa ei kannata välttämättä tuijottaa, ketodiettiin tottumattomalla ylimäärä ketoaineet näkyy liskalla mutta dietin edetessä ja kehon käyttäessä ketoaineet paremmin niitä ei jää yli niin paljoa ja liuska näyttää mietoa keto tilaa. Toki rasvan määrä vaikuttaa tuohon aikalailla. Jos hiilarit on alhaalla ja ketoa ei näy niin sen saa aikaan vaikka lurauttamalla pari desiä kermaa.. menee keto liuska aika tummaksi :)
Sitä en tiedä onko edellämainitusta hyötyä vai ei, joskus nuorempana tuntu että dietti eteni taas paremmin pienen rasva annoksen jälkeen.

Rasva

Rasvaahan syödään nimenomaan siksi, että siitä otetaan energia. Kun hiilareita ei ole energialähteeksi, kroppa toimii rasvalla. Sen tieteellisemmin en osaa selittää, mutta noin olen ymmärtänyt. Voi hyvin olla, että sulla ei ole lihaksista lähtenyt niin paljon kuin ennen ja siksi paino on laskenut hitaammin. Plus että vaaka ei välttämättä kerro kaikkea, kannattaa mittailla :)

McDonaldin oppien mukaan rasva ei ole mitenkään merkityksellinen ketoosin kannalta, sillä paikataan vain energiavajetta hiilareiden ollessa alle 30, ja protskujen ollessa siinä 1,8g/rasvaton painokilo. Rasvaa siis siksi että aineenvaihdunta ei mene jumiin.

McDonaldin oppien mukaan rasva ei ole mitenkään merkityksellinen ketoosin kannalta, sillä paikataan vain energiavajetta hiilareiden ollessa alle 30, ja protskujen ollessa siinä 1,8g/rasvaton painokilo. Rasvaa siis siksi että aineenvaihdunta ei mene jumiin.

En tiedä mistä mies on oppinsa kaivanut, mutta kyllä proteiini muuttuu isolla kädellä glukoosiksi, mikäli sitä ei mene proteiinisynteesiin.

Ja minun mielestä kun McDonald nimenomaan painottaa sitä rasvaa. Muistuttaa tyyliin please please please uskokaa, että sitä pitää syödä runsaasti, muuten ei välttämättä edes saavuteta ketoosia.
edit: niin, tämä ainakin suoraan Lylen kynästä (liittyen Bodyopus-tyyliseen 7 päivän sykliseen ketokiertoon):

"a. fat intake must be at least 1.5 grams of fat for each gram of
protein/carbs. If you want a rationale, use Dejanews and track down
my discussion of the ketogenic ratios. If you want to try to
get into ketosis on less fat, it's your funeral. It will happen
but it will take much longer and not work as well. Please, please,
please trust me on this one. I've gotten far too much mail from
people who can't get into ketosis until day 4 or 5 of the week
because they are not eating enough fat on the diet. And, one day
in ketosis won't cut it for fat loss. With the proper combination of
ketogenic ratio, training (see last week's FAQ) and use of glucose
disposal agents (see last week's FAQ), you should hit ketosis
by late Tuesday evening or Wednesday morning at the latest.
That gives you almost 3 full days in ketosis."

Nykyisin Mcdonald on sitä mieltä, ettei ketoosilla ole mitään merkitystä dieetin onnistumisen kannalta. Käy hyvin selvästi ilmi monessa postauksessaan bodyrecomposition- foorumilla.

Nykyisin Mcdonald on sitä mieltä, ettei ketoosilla ole mitään merkitystä dieetin onnistumisen kannalta. Käy hyvin selvästi ilmi monessa postauksessaan bodyrecomposition- foorumilla.

Jees, mutta tässä ainakin mun ymmärtääkseni nimenomaan puhuttiin ketoosista ja ketoosiin hankkiutumisesta.
Onhan sitä hankkiuduttu kisakireäksi ihan perinteisellä hiilaridieetilläkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom