Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Karua faktaa taas. Elikkä vaimo aloitti ketoosit tammikuussa, On aikaisemmin ollut vähän kolestrolien kanssa ongelmia. Nyt kuitenkin varmuuden vuoksi mittautettiin ettei tuu tapatettua parempaa puoliskoa. Yllätys: Kok kolestroli 5.5 -> 4.9, huono kole laski ja hyväkolestroli nousi. Nyt on arvot kohdillaan. Eli jatketaan kermalla mässäilyä (ruuassa) ei oo tullu kokeiltua semmosia kermajuttuja, vielä..

Oorrait kiitos vaan, mutta mites tuota rasvaa sitten saadaan niin paljon kun protskua kattelin VHH safkoja ja huomasin että protskuja oli ylivoimasesti kaikessa enemmän kun rasvaa paitsi joissain VHH leivissä ym.. Ei viittis raakana rasvaa syödä. :P

Tuohon kaipailisin vielä vastausta, että kuinka tuota rasvaa saan yht. Paljon kun protskuja eli sen 160g? Onko se ok tälläselle kaverille mitat. 180+/84(aamupaino).

no siis rasvaahan saa vähän joka paikasta.. helpointen saat lisäämällä valmiiseen ruokaan jo öljyä.. eli saallaattiin öljyä tms.. mulla lorahti yhessä vaiheessa aamiaseksi nautittun heran sekaankin ruokalusikallinen.. eli laita sinne missä menee alas.. ja parempi jos menee alas suoraan pullosta/jonkun seassa kuin paistinpannun kautta..

Oorrait kiitos vaan, mutta mites tuota rasvaa sitten saadaan niin paljon kun protskua kattelin VHH safkoja ja huomasin että protskuja oli ylivoimasesti kaikessa enemmän kun rasvaa paitsi joissain VHH leivissä ym.. Ei viittis raakana rasvaa syödä. :P

Tuohon kaipailisin vielä vastausta, että kuinka tuota rasvaa saan yht. Paljon kun protskuja eli sen 160g? Onko se ok tälläselle kaverille mitat. 180+/84(aamupaino).

Tämä nyt ei varmaan mene kaikkien hc-bodymunkkien oppien mukaan, mutta MITÄHÄN VHH-safkoja sä olet katsellut? No joo, jossain kinkku- ja kanaleikkeleissä, raejuustossa ja tonnikalassa nyt onkin huomattavasti enemmän protua kuin rasvaa, mutta kyllä mun mielestä ketodietissä on NIMENOMAAN PARASTA se, että pystyy huoletta veteleen niitä safkoja, joita ei normaalissa hiilareita sisältävässä ravintokokonaisuudessa koskaan mukaan mahdu. Eli esim:
-pekonia
- kanamunia keltuaisineen (voissa paistettuna)
- metwurstia
- majoneesia
- possua
- turkkilaista jogurttia
- kaikki rasvaiset juustot
- lähes kaiken ruoan (= lihan) voi aina hauduttaa kermassa
- täyslihamakkaraa (yleensä jotain luokkaa 14 % proteiinia ja 20+% rasvaa)
- kebab (erityisesi jos tekee itse täältä: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/32307-tee-se-itse-kebab/ löytyvällä reseptillä, niin makrot saa just sopiviksi itselleen
- hiilariton pizza(resepti täällä: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/17368-hiilariton-pizza/ )

Edelleenkin korostan sitä, että jos tosiaan on joku hc-bodymunkki ja välttämättä HALUAA / pitää välttämättömänä vetää esim. välipalaksi mielummin heraa oliiviöljyllä niin siitä vaan, mutta itse kyllä ainakin tällaisena perus-puntti-penttinä syön tuolloinkin välipalaksi mielummin vaikka metukkaa, tuota pizzaa tai oikeastaan mitä tahansa oikeaa ruokaa kuin vetelen vain kalorit nesteestä, mutta kukin tietysti tavallaan. Palkkari on sitten asia erikseen.

Tän postin tarkoitus oli ehkä hiemen selventää sitä, että: EI, SITÄ ÖLJYÄ EI OLE PAKKO VETÄÄ PULLOSTA, on olemassa muitakin (omasta mielestä parempia ja ennenkaikkea maukkaampia) tapoja.

Tämä nyt ei varmaan mene kaikkien hc-bodymunkkien oppien mukaan, mutta MITÄHÄN VHH-safkoja sä olet katsellut? No joo, jossain kinkku- ja kanaleikkeleissä, raejuustossa ja tonnikalassa nyt onkin huomattavasti enemmän protua kuin rasvaa, mutta kyllä mun mielestä ketodietissä on NIMENOMAAN PARASTA se, että pystyy huoletta veteleen niitä safkoja, joita ei normaalissa hiilareita sisältävässä ravintokokonaisuudessa koskaan mukaan mahdu. Eli esim:
-pekonia
- kanamunia keltuaisineen (voissa paistettuna)
- metwurstia
- majoneesia
- possua
- turkkilaista jogurttia
- kaikki rasvaiset juustot
- lähes kaiken ruoan (= lihan) voi aina hauduttaa kermassa
- täyslihamakkaraa (yleensä jotain luokkaa 14 % proteiinia ja 20+% rasvaa)
- kebab (erityisesi jos tekee itse täältä: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/32307-tee-se-itse-kebab/ löytyvällä reseptillä, niin makrot saa just sopiviksi itselleen
- hiilariton pizza(resepti täällä: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/17368-hiilariton-pizza/ )

Edelleenkin korostan sitä, että jos tosiaan on joku hc-bodymunkki ja välttämättä HALUAA / pitää välttämättömänä vetää esim. välipalaksi mielummin heraa oliiviöljyllä niin siitä vaan, mutta itse kyllä ainakin tällaisena perus-puntti-penttinä syön tuolloinkin välipalaksi mielummin vaikka metukkaa, tuota pizzaa tai oikeastaan mitä tahansa oikeaa ruokaa kuin vetelen vain kalorit nesteestä, mutta kukin tietysti tavallaan. Palkkari on sitten asia erikseen.

Tän postin tarkoitus oli ehkä hiemen selventää sitä, että: EI, SITÄ ÖLJYÄ EI OLE PAKKO VETÄÄ PULLOSTA, on olemassa muitakin (omasta mielestä parempia ja ennenkaikkea maukkaampia) tapoja.

Joo, noista saa hyvin sitä rasvaa, ja itselläkin kuuluu em. tuotteet aika vahvasti omaan ruokavalioon. Oon vaan niin laiska etten jaksa laittaa töihin safkaa ja 1-2 välipalasettiä eväiks. Pelkän safkan tekemiseenkin menee aina oma aikansa kun ite syön hiilaritonta pääosin ja avovaimo vetää normisafkaa. Oon laiska ja vedän heraa öljyllä, en pidä sitä välttämättömänä ja minusta ei mitään HC-bodymunkkia saa tekemälläkään :D

Edit. Lohi voissa paistettuna, siinä saa sitä rasvaa ;)

Edit. 2 Hera + oliiviöljy :urjo:

Joo, noista saa hyvin sitä rasvaa, ja itselläkin kuuluu em. tuotteet aika vahvasti omaan ruokavalioon. Oon vaan niin laiska etten jaksa laittaa töihin safkaa ja 1-2 välipalasettiä eväiks. Pelkän safkan tekemiseenkin menee aina oma aikansa kun ite syön hiilaritonta pääosin ja avovaimo vetää normisafkaa. Oon laiska ja vedän heraa öljyllä, en pidä sitä välttämättömänä ja minusta ei mitään HC-bodymunkkia saa tekemälläkään :D

Edit. Lohi voissa paistettuna, siinä saa sitä rasvaa ;)

Jeps, toi lohi on hyvä lisäys, jäi äsken mainitsematta. Tuppaa vaan olemaan nykyään niin kovin tyyristä, että lihojen kanssa pääsee halvemmalla. Omegat sitten purkista.

Mitä noihin välipaloihin tulee, niin meikä vetää tällä hetkellä ketolla noin 3 ateriaa päivässä: aamupala, lounas ja illallallinen (+ treenipäivinä palkkari) ja riittää ihan hyvin. Oon joskus lueskellut, että ketoillessa itseasiassa voisi olla parempi pitää väljempi ateriarytmi tai, että 6 aterian syöminen ei ainakaan olisi niin välttämätöntä kuin ns. "normiruokvaliolla". Mutta jälleen kerran, kukin tavallaan. Itse koen sen helpommaksi, kun ei just tarvi miettiä, että miten ja kuinka ja koska niitä välipaloja kuskaa ja syö.

edittiä:
Niin, tuota edellistä postia ei ollut mitenkään erityisesti kohdistettu sulle pekuu, mutta kävi vaan hieman ärsyttään kun preme täällä nimenomaan kysyi, että mitä kannattaisi syödä tai miten rasvaa lisätä, ettei sitä tarvitsisi raakana rasvaa syödä, niin jengin vinkki täällä on, että "hörppää öljyä". Eipä mulla muuta.

Jeps, toi lohi on hyvä lisäys, jäi äsken mainitsematta. Tuppaa vaan olemaan nykyään niin kovin tyyristä, että lihojen kanssa pääsee halvemmalla. Omegat sitten purkista.

Mitä noihin välipaloihin tulee, niin meikä vetää tällä hetkellä ketolla noin 3 ateriaa päivässä: aamupala, lounas ja illallallinen (+ treenipäivinä palkkari) ja riittää ihan hyvin. Oon joskus lueskellut, että ketoillessa itseasiassa voisi olla parempi pitää väljempi ateriarytmi tai, että 6 aterian syöminen ei ainakaan olisi niin välttämätöntä kuin ns. "normiruokvaliolla". Mutta jälleen kerran, kukin tavallaan. Itse koen sen helpommaksi, kun ei just tarvi miettiä, että miten ja kuinka ja koska niitä välipaloja kuskaa ja syö.

Mulla toi säännöllinen syöminen 5-6 ateri verran päivässä taitaa olla psykologinen juttu :)

Jos on kala kallista niin ei muutaku onki käteen ja koskeen seisomaan :rolleyes:

Eilenkin tuli vedettyä kiireessä kabanossilinjalla kun ei muuta ollut ja ei ehtiny laittamaan. Prot 24%, hh 1% rasva 75%. Lyökääs kalorilaskuriin päivän ruuat niin näätte prosentit, saattaa yllättyä miten paljon sitä rasvaa oikeen tuleekin päivän mittaan. Sama muuten hiilareidenkin kanssa....

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itellä on kalorilaskuri käytössä dietillä, tuo rasvan saanti ei todellakaan ole vaikeeta. Ite nappasin esim. eilen välipalaksi noita snax chili salameja 100g, niissä on kuitenki 21% protskuu ja 77% rasvaa. Ei tarvii miettiä mistä sitä rasvaa saa, vaikka välillä tuleekin lisäiltyä sitä öljyä jos syön esim. jotain kuivaa kalaa kuten seitiä, tai vetäsen sen heran välipalaksi :)

19 päivää takana. Paino 75,5 -> 71,5. Alkanu selvästi jumittaan tuossa, joten nyt pitää vaan olla malttia tämän touhun kans. Ei ne numerot, vaan mittanauha. Vyötäröltä lähteny 5cm karkuun, joten oikealla tiellä nähtävästi ainakin toistaseks.

Treeni kulkee paremmin kuin ennen, vaikka miinuksella mennään.

Morjesta oon 18v,91kg,192cm ja olen nyt pari päivää koittanut olla pienellä hiilihydraatti määrällä ja syömällä vain proteiini pitoisia ja rasvaisia ruokia. Miten parhaiten pystyisin laskemaan kaloreita( ja proteiini,hiilari ja rasva määriä) kun en ennen mitään vastaavaa ole edes yrittänyt? Olen 2-3 vuotta salilla käynyt pelannut lätkää sekä välillä lenkkeillyt. Nyt hieman lihasta löytyy ja tavoitteena ketoosidieetin kanssa olisi sixi näkyviin. Minulla on paljon kysytävää ja kiitos vastauksista jo etukäteen.:D Onko kokemuksia että vaikuttaako dieetin rasvainen ruoka finneihin? Olutta selvästi ei, mutta mites vähän vahvempi viina vaikkapa zero colan kanssa joskus viikonloppuisin? Miten usein tankkauspäiviä pitäisi olla ja kuinka paljon silloin hiilareita? Jostain luin ,että dieetti voi vaikuttaa aivoihin väsymyksenä ja pitäisi jonkun ajankuluttua ruveta syksyn kirjoituksiin lukea niin voisikohan "opiskeluun" vaikuttaa negatiivisesti? Haittaako jos kalori määrät jäävät pahasti liian pieniksi?

Tuosta tuliki mieleen, että väänsin itselleni tuossa vähän aikaa sitten oman laskurin Javalla, ja tein myös ajan kuluksi ns. Pakkis-version. Jos joku haluaa ladata ja kokeilla niin antaa mennä. Tuossa ei tosin ole oikein muita ruokia kuin mitä itse tulee käytettyä, mutta niitä voi tarpeen vaatiessa lisätä. Ei ole vielä 100% testattu tekele tämä viimeisin, mutta pitäisi toimia.

http://www.cc.puv.fi/~e0700820/Ravintolaskuri/Ravintolaskuri.jar

Jees, huomenna lähtee käyntiin.. Vielä olisi tuosta alkoholista että minulle sanottiin että ei ketoosilla mutta joku puhui että olisi 12 pulloo kiskassut mättöpäivänä? Ja taidettiin sanoa että mättöpäivän jälkeen olisi mahdollista? Onko mättöpäivä perus 2-3vk välein vai jopa joka viikko? Kaikki muut on aikalailla selvillä, pientä pommitusta näillä kysymyksillä mutta pelataan varman päälle. :)
Kiitos muuten sinulle joka pistit noita ruokavaihto ehtoja jolla rasvat saa kohilleen, tohon en vastausta saanut että onko ok 160g prot/rasv. niiden 20g hiilareiden kyljessä tän mittaselle kaverille 180+cm/84kg(aamupaino).. Ja onko hirveästi haittaa jos jää vähän alle esim. hiilarit tai prot/rasva jonain päivänä? Kiitos jo etukäteen!

Onko mättöpäivä perus 2-3vk välein vai jopa joka viikko?

Enintään 2 viikon välein, koska ketoosiin palaaminen tankkauspäivästä kestää 2-3pv. Itse aloitin ketoosidietin 2.5. ja lopettelen nytten. Rasva% oli aloittaessa 14% ja nyt lopettaessa 10,5%. Huikea muutos kyllä tullut 1,5kk:ssa. Join itse vain yhtenä tankkauspäivänä 8 alkoholiannosta ja suosittelen pysymään erossa alkoholista mieluiten kokonaan, sillä ainakin minun kohdallane kesti 4pv päästä ketoosiin alkoholin juonnin jälkeen. Normaalisti meni 2pv.

Pidin itse 2 viikon välein tankkauspäivän, jolloin söin mitä halusin. Muuten miinus 500-1000 kCal per päivä. Treenejä 4x viikossa, eikä ollut mitään ongelmaa jaksamisessa. Itseasissa sarjapainotkin kasvoivat. Hiilarit pidin alle 20g/pv. Pääasiallista ravintoa: parsa, kananmunat, metvursti, jauheliha, kana, kurkku, tonnikala ja raejuusto. Kiloja lähti vain 3,5 kg tämän reilun 1,5kk aikana. Mutta rasvaa (lähes) kaikki. Tavoitteena oli testa diettiä ja saada vähän rantakuntoa ja tässä onnistuin hyvin, sillä vatsalihakset erottuvat hyvin, kun taas ennen diettiä ei näkynyt ylimmätkään.

Katkaiseeko alkoholi ketoosin?

Viinan kanssa ei suositella kauheesti läträttävän ketoosilla, pienet määrät on ok, mutta kunnon ränni voi johtaa hengenvaaralliseen ketoasidoosiin. Tilastojen mukaan ketoasidoosiin eli happomyrkytykseen kuolee 8% sairastuneista, joten kannattaa olla tarkkana. Jos on isot juhlat tiedossa, niin päivää/paria päivää aikasemmin kannattaa tankata maltilla hiilareita kroppaan. Ketoosilla muutenkin kolisee alkoholi aika lujaa, joten maltilla

tossa quotee alotuspostista, muutama lasillinen punkkua ei katkase ainakaan allekirjottaneella.

Aattelin kokeilla tuota Ketoosia jos sillä sais rasvaprosenttia hieman laskettua. Tuli vaan mieleen sellanen että mites noi superfoodit ku oon parin vuoden ajan syöny päivittäin macaa, raakakaakoata, gojia, msm-jauhetta ja satunnaisesti muita kuten chia siemeniä, kookosrasvaa ja lucumaa. Pitääkö ne jättää pois kokonaan ketoosidietillä?

Maca ja gojit ainakin sisältää aika paljon hiilaria, muitten ravintosisältöjä en nyt muista. Plaseboa tai ei, mut en haluis jättää noita pois koska alottamisen jälkeen ollut huomattavasti terveempi ja muutenkin parempi fiilis.

Sori jos tähän on jo vastattu mut ei tosiaan jaksanu kelata 149:ää sivua taakkepäin.

Suositut

Back
Ylös Bottom