Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ööö mikä säilyttää lihasta parhaiten? Hypertrofinen treeni vai voimatreeni? Kun voimatasojen nosto onnistuu ketolla (dieetillä, eli miinuksilla) mutta lihasmassan kasvatus ei, niin onko järkevintä tehdä kuitenkin voimapohjaista treeniä? Ysikymppinen muistaakseni sanoi että voimatasojen säilyminen on hyvä merkki lihasten säilyvyydestä.

Ite suosittelen voimatreeniä, jos tietty vaan paikat kestää. Ite oon huomannu, että ketoosilla voimatasot nousee, mutta nivelet kipeytyy helpommin. Hyvä alkulämpö niin tuokin ongelma poistuu/vähenee. Hypertrofininen treeni taas vie itellä motivaatiota pois, koska sarja kestävyys (kestävyys yleensä) heikkenee jokatapauksessa ketoosilla.

Ööö mikä säilyttää lihasta parhaiten? Hypertrofinen treeni vai voimatreeni? Kun voimatasojen nosto onnistuu ketolla (dieetillä, eli miinuksilla) mutta lihasmassan kasvatus ei, niin onko järkevintä tehdä kuitenkin voimapohjaista treeniä? Ysikymppinen muistaakseni sanoi että voimatasojen säilyminen on hyvä merkki lihasten säilyvyydestä.

No jos sarjapainot pysyy samana niin eihän ne lihakset sieltä ole voinut kadota. Sarjapainot saattaa jopa nousta, mutta täällä ei uskalla sanoa, että se olisi lihaskasvun ansiota, pikemminkin hermoston. Voimapainotteisella ite lähtisin kokeileen

Oon ollu ite ketoosilla nyt 3 viikkoa ja oon huomannu, että on väsy kokoajan kun ei tee mitään, mutta sitten kun menee esimerkiksi salille, niin parin lämmittelysarjan jälkeen on energiaa niin perkeleesti... Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

Ite vedin tammikuusta maaliskuuhun ekan ketoosisyklin ja nyt oon pitäny noin 1 kk tauon ja nyt uusi sykli juhannukseen asti. Ekalla syklillä en huomannut tommosta, mutta tällä uudella on ollu tommosta havaittavissa.

Onko muilla kokoemuksia?

Toinen asia mikä huolestuttaa on, että tuntuu, että oma libido on laskenut.... onkohan ketoosin takia vai tapahtuuko jengillä näin oli dietti mikä tahansa? toisaalta huomaa, että mässypäivinä si ku on kylläinen olo ja hiilaripöhö päällä, niin tekee mieli pindeä ihan erilailla...

Vai olenko tulossa vain vanhaksi.... :D

p.s viimeset pari päivää on tehny kauheesti mieli suklaata!!! Noita pääsiäiskarkkeja pitää olla koko ajan jossai tyrkyllä! Oon silti pystyny vielä kieltäytymään niistä :)

Settiä suklaan nälkään:
1/2 dl kermaa
n.4tl tummaa kaakaojauhetta, minä ostin jotain Pirkan halpista (kannattaa ensin laittaa 3tl ja sitten katsoa "tryffelöityykö")
Makeutusainetta.
Sitten sekoitat lusikalla sekaisin... Olisikohan tuossa joku alle 3g hiilaria..

Ei minulla ketoosiin vaikuttanu (:

Väli hämmästelyä kreatiinista ja hiilaripäivistä:

Viime viikon tiistaina aloitin kreatiinin tankkauksen ja keskiviikkona oli aamupaino 87kg. Lauantaina oli eka hiilarimättöpäivä 3vk aikana, mutta en saanu syötyä kun normiruokaa ja patonkia ja join muutaman lonkeron niin olo tuli aivan sietämättömäksi. Lepopulssi oli 100-120 ja maha turposi ihan palloksi, no se vappu meni sitten ihan perseelleen ja jäin hotellille nukkumaan muiden lähdettyä baariin. Sunnuntaina pääsin sentään käymään vessassa ja pystyin lähtemään muiden kanssa perinteiselle vappu "piknikille" Kaivariin, päivänaikana nautin muutaman lonkeron ja pari lasia skumppaa sekä hieman patonkia. Eli en mitään älytöntä mättöä.
Tiistaina aamupaino olikin sitten 93,5kg eli 6,5 kg tuli tuossa vklopun aikana. Nyt on viikolla kulkenu treenit ihan hemmetin hyvin kun nestettä on kropassa valtavasti, mutta paino ei vaan lähde tippumaan vaikka olen palannut tosi niukalle ravinnolle, sama kuin ennen hiilarimättöjä. Naama on kuin jalkapallo. Onko muilla käynyt samaa? Tuntuu uskomattomalta että kreatiini keräisi noin nestettä.
Olisiko syytä alkaa pitää noita hiilari päiviä kerran viikossa ettei kroppa menisi tuollaiseen hiilari shokkiin niinkuin nyt lauantaina?

Kreatankkaus + äkillinen hiilari/alkoholipommi samaan aikaan. Veikkaisin että yhteisvaikutuksen tulos. Parin vkon välein vaa mässypäivät, luulen että syyllinen tosiaan on toi yhtäkkinen krea/hiilarisotku

Väli hämmästelyä kreatiinista ja hiilaripäivistä:

Viime viikon tiistaina aloitin kreatiinin tankkauksen ja keskiviikkona oli aamupaino 87kg. Lauantaina oli eka hiilarimättöpäivä 3vk aikana, mutta en saanu syötyä kun normiruokaa ja patonkia ja join muutaman lonkeron niin olo tuli aivan sietämättömäksi. Lepopulssi oli 100-120 ja maha turposi ihan palloksi, no se vappu meni sitten ihan perseelleen ja jäin hotellille nukkumaan muiden lähdettyä baariin. Sunnuntaina pääsin sentään käymään vessassa ja pystyin lähtemään muiden kanssa perinteiselle vappu "piknikille" Kaivariin, päivänaikana nautin muutaman lonkeron ja pari lasia skumppaa sekä hieman patonkia. Eli en mitään älytöntä mättöä.
Tiistaina aamupaino olikin sitten 93,5kg eli 6,5 kg tuli tuossa vklopun aikana. Nyt on viikolla kulkenu treenit ihan hemmetin hyvin kun nestettä on kropassa valtavasti, mutta paino ei vaan lähde tippumaan vaikka olen palannut tosi niukalle ravinnolle, sama kuin ennen hiilarimättöjä. Naama on kuin jalkapallo. Onko muilla käynyt samaa? Tuntuu uskomattomalta että kreatiini keräisi noin nestettä.
Olisiko syytä alkaa pitää noita hiilari päiviä kerran viikossa ettei kroppa menisi tuollaiseen hiilari shokkiin niinkuin nyt lauantaina?
Turha siitä on kreatiinia syyttää ihan samalla tavalla hiilarit sitoo nestettä itseensä kuin kreatiinikin. Ja eipä toi 6kg nyt määrällisesti niin paljon ole.

Itsekin vedän kreatiinia joka aterialla tankkauspäivinä. Kyllä se 3,5-4 kg tulee yhdenkin päivän tankkauksella. 2 nestettä sitovaa elementtiä keton jälkeen kehoon, kuuluuhan sen painon nousta,eikä se turvotus mitään haittaa, päinvastoin ne treenit kulkee perkeleen hyvin sen ansiosta, ainakin alkuviikosta.

Settiä suklaan nälkään:
1/2 dl kermaa
n.4tl tummaa kaakaojauhetta, minä ostin jotain Pirkan halpista (kannattaa ensin laittaa 3tl ja sitten katsoa "tryffelöityykö")
Makeutusainetta.
Sitten sekoitat lusikalla sekaisin... Olisikohan tuossa joku alle 3g hiilaria..

Ei minulla ketoosiin vaikuttanu (:

Kiitti täytyypä testaa, sit ku tulee taas kauheet suklaan himot. Mä en vaa välittäis noita makeutusaineita oikein käyttää, mut tuskinpa ilman sitä maistuu syötävältä?

Kiitti täytyypä testaa, sit ku tulee taas kauheet suklaan himot. Mä en vaa välittäis noita makeutusaineita oikein käyttää, mut tuskinpa ilman sitä maistuu syötävältä?

Hätä ei lue lakia vai miten se oli :D ? Juu ei oikein uppoa :) aika tympeän makuista varmasti..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Ei mulla ole ollut tommosia. Tulee vaan pirun kuuma kun syö hiilaria. Alkoholi taas vaan laihduttaa entisestään, sen takia en sitä nyt juo. vielä 78 päivää tipatonta edessä.

Ei mulla ole ollut tommosia. Tulee vaan pirun kuuma kun syö hiilaria. Alkoholi taas vaan laihduttaa entisestään, sen takia en sitä nyt juo. vielä 78 päivää tipatonta edessä.

Luulen että asiaan vaikuttaa sun 5vuotta kestänyt ketoosi :D kroppa aika hyvin perillä jo siitä, kun tässä taas pidettiin ekaa tankkauspäivää.

Olen 161cm/54kg, meinasin repästä 5 kiloa pois painosta kesäkuuhun mennessä lihaksia säästävällä ketoosidieetillä. Viikon olen ollut ja ihan helposti tuntuu sujuvan. Hiilihydraatteja ainoastaan vihanneksista, paljon proteiinia. En aio tarkoituksella rasvaa lisätä, mutten kyllä kammotakaan. Onko se huono? Ketostixeilla mitannut jo pariin kertaan ja ketoosi on. Kalorit alle 800kcal päivä, katson parin viikon päästä mimmonen olo että nostanko niitä vai en. Onko muilla kokemusta vastaavasta laihdutuksesta?

Olen 161cm/54kg, meinasin repästä 5 kiloa pois painosta kesäkuuhun mennessä lihaksia säästävällä ketoosidieetillä. Viikon olen ollut ja ihan helposti tuntuu sujuvan. Hiilihydraatteja ainoastaan vihanneksista, paljon proteiinia. En aio tarkoituksella rasvaa lisätä, mutten kyllä kammotakaan. Onko se huono? Ketostixeilla mitannut jo pariin kertaan ja ketoosi on. Kalorit alle 800kcal päivä, katson parin viikon päästä mimmonen olo että nostanko niitä vai en. Onko muilla kokemusta vastaavasta laihdutuksesta?

Oletko nainen? Tuntuu että noilla mitoilla ei olisi enää paljoa, mistä pudottaa. Varsinkaan jos on niitä lihaksia mistä säästää.

Jos tänne voi.... niin laitan yhden hyvän välipalan, jota tulee ite syötyä aika lailla

Eli Snellmannin Snax (orginal ja chili )

http://www.snellman.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=600&nav=3002004&q=y

100g sisältää (muistaakseni):
23 g proteiinia
0 g hiilihydraattia
35 g rasvaa

Melko hyvä ketoosilla

Ui vittu nää on hyviä.. Maksaa kyllä yli pari euroa pikkupaketti. :)

Vedänpä itsekin keton puolelle VHH:ni dieetin loppupätkäksi. Painon ei tarviis juuri enää tippua mutta rasvaprossa vois sellasen 2-3 pinnaa tulla alas niin oltas sitten oikein kireitä.

Kaipa sitä itsekkin voisi laittaa omia kokemuksiaan.
Aloittelin tossa maaliskuun alussa/helmikuun lopussa kun painomittari näytti 128kg:n lukemia, siitä sitten ketolle ja parin viikon välein vähän viikonloppuna syöty leipää ym. Painoa oli tänään aamulla 112,2kg. Ja nytten lähti sitten pussi-vlcd-dieetti vielä päälle, 8pv mennään tällä. Tavoitteena olisi päästä juhannukseksi 105kg:n lukemiin. Muutos on kyllä ollut raju.
Tää pussi-dieetti kyllä tuntuu ainakin ekan päivän osalta aika rajulta, katsotaan miten lähtee kulkemaan vai tarviiko ottaa jotain kiinteätä ravintoa mukaan ja palailla ketolle ilman pusseja.

Ite laihdutin ketoosilla kahessa kuukaudessa 10kg. 80kg->70kg. Kävi 66 kilossa mutta olin kyllä niin luikeron näköinen, että pari kiloa teki hyvää :D Noi mättöpäivät ja kalorit on aina puheenaiheena täällä niin ajattelin, että kertoisin omat mielipiteet niistä.

Mättöpäiviä ei ole pakko pitää! Ne on lähinnä oman mielen kohottamiseen/uuteen ruokailutyyliin tottumiseen. Jos ketoosisafka maistuu, eikä tee mieli hiilareita/tarvetta niitä syödä, niin ei niitä kannata syödä. Ei kroppa mene rikki, jos muutaman viikon/kuukauden syö eritavalla. Tosin mättöpäivistä ei kannata myöskään olla huolissaan. Jos tahtoo pitää mätöpäivän pitää sen ja ei mieti sitä. Parhaassa tapauksessa tulee järkyttävä pöhö eikä tee hilareita mieli enää, alkoholi tietty oma asiansa :D

Kaloreissa ei ole mitään absoluuttista alarajaa. Kannattaa kalorilaskuria käyttää ja syödä aluksi niin, että maha täyttyy. Kaloreita kannattaa vaihella, ite vedin sykleissä, että alotin n. -500kcal ja kiristin pikkuhiljaa n. -1000kcal ja lisäsin taas kaloreita ja laihtuminen nopeutui. Proteiinien ja rasvojen suhde on omasta mielestä tärkeämpi kuin kalorit tai ainakin itsellä ne vaikutti enemmän kuin kalorit. Jos rasvat on 70%, kannattaa kokeilla niitten laskemista 50% vähäksi aikaa ja laihtuminen voi nopeutua.

Toivottavasti oli hyötyä jollekin :D

Hazel, sulla ei välttämättä paino kovin nopeasti laske koska 60 kiloa ei kovin paljon ole, ja täällä lähes sadan kilon karpaasit pudottelee 4 kiloa viikossa niin toi 1,5kg sun painoiselle on kyllä hyvä alku. Jos paino vielä jumittaa, kokeile laskee rasvan määrää.

Kaipa sitä itsekkin voisi laittaa omia kokemuksiaan.
Aloittelin tossa maaliskuun alussa/helmikuun lopussa kun painomittari näytti 128kg:n lukemia, siitä sitten ketolle ja parin viikon välein vähän viikonloppuna syöty leipää ym. Painoa oli tänään aamulla 112,2kg. Ja nytten lähti sitten pussi-vlcd-dieetti vielä päälle, 8pv mennään tällä. Tavoitteena olisi päästä juhannukseksi 105kg:n lukemiin. Muutos on kyllä ollut raju.
Tää pussi-dieetti kyllä tuntuu ainakin ekan päivän osalta aika rajulta, katsotaan miten lähtee kulkemaan vai tarviiko ottaa jotain kiinteätä ravintoa mukaan ja palailla ketolle ilman pusseja.

Raju on tavoite kun juhannukseen on aikaan vajaat 7 viikkoa. Laskennallisesti päivätasolla vaje pitäisi olla koko ajan reilut 1100kcal'ia.

Itse hieman samassa veneessä - ainakin sen suhteen että juhannukseen asti ainakin diettailen. Kahden edellisen viikon kalorivaja lähellä 10000kcal'ia ja viikkojen keskiarvopainot eivät silti ole muuttuneet mihinkään. Kalorivajeeksi olen asettanut nyt -750kcal ja ckd'lä olen nyt testannut kaksi viikkoa. Ckd on kyllä tuonut takaisin treenitehot ja peilin mukaan kehitys menee suotuiseen suuntaan.

Kyllähän tuo vlcd'kin menee kun haluaa sen vain menevän. Siitähän se on kiinni.

Olen nainen ja pieni paniikinomainen kesäkunnon tavoittelu meneillään. Rasvaprosentti viime mittauksessa 20, joten onhan sitä nyt aivan liikaa. Haluan lihasten erottuvan paremmin, sixpackin päällä löllöä. En halua tätä uimarengasta rannalle mukaan! Osaako joku sanoa pitäisikö väkisin lisäillä rasvaa enemmän kun tuntuu proteiineja tulevan. Haittaako liika proteiinin saanti ketoosia tai muuten? Ja mikä olisi mahdollinen yläraja esim. painokiloa kohti? Olen yrittänyt muualta lukea, mutta tuntuu olevan niin ristiriitaista juttua.

Semmonen 4g per painokilo alkaa oleen turhan paljon, en tiedä sitten onko tuossa eroa naisten ja miesten välillä. Ehkä kannattaa rajata johkin 3g. Eipä sitä rasvaa ole väkisin lisättävä vrt. Velocity-dieetti jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom