Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
kirjavaras sanoi:
Uimarenkaista ja muista

No naiselle tuo rasvaprosentti 20 ei ole ollenkaan paljon. Toinen asia on tietenkin se jos se ei itseä miellytä.

Liika proteiini ei haittaa ketoosia, mutta se voi haitata painon tippumista. Lyle McDonald suosittelee, että proteiinia tulee ketoosidieetillä se määrä, mikä on rasvaton kehonpaino paunoissa. Eli jos tätä haluat käyttää, niin (omapaino x 0.8) x 2.2. Tästä tulee se määrä mitä päivässä tarvitset proteiinia. Loppuenergia rasvasta + se <30g hiilaria jos dieettitapasi on ketoosi.

Tietty varmin tapa on seurata esim. kalorilaskurin avulla ravinnon makrojakauman vaikutusta painoon ja siihen "uimarenkaaseen". Säätää sitten tarvittaessa proteiinin ja rasvojen suhdetta. Kuitenkin jos on miinuskaloreilla ilman lipsumisia, niin rasvat vähenee ja paino tippuu. Ei ole rakettitiedettä.

No naiselle tuo rasvaprosentti 20 ei ole ollenkaan paljon. Toinen asia on tietenkin se jos se ei itseä miellytä.

Liika proteiini ei haittaa ketoosia, mutta se voi haitata painon tippumista. Lyle McDonald suosittelee, että proteiinia tulee ketoosidieetillä se määrä, mikä on rasvaton kehonpaino paunoissa. Eli jos tätä haluat käyttää, niin (omapaino x 0.8) x 2.2. Tästä tulee se määrä mitä päivässä tarvitset proteiinia. Loppuenergia rasvasta + se <30g hiilaria jos dieettitapasi on ketoosi.

Tietty varmin tapa on seurata esim. kalorilaskurin avulla ravinnon makrojakauman vaikutusta painoon ja siihen "uimarenkaaseen". Säätää sitten tarvittaessa proteiinin ja rasvojen suhdetta. Kuitenkin jos on miinuskaloreilla ilman lipsumisia, niin rasvat vähenee ja paino tippuu. Ei ole rakettitiedettä.
Kyllä mun mielestä 20 on jo iso rasvaprossa rantakuntoa tavoittelevalle naisellekin.. Ja sillon on jo merkittävä rasvaprossa jos tosiaan tulee pelastusrengas vatsalihasten päälle. Tämä on kuitenkin treenifoorumi ei voimahalifoorumi niin siksi näin tiukka linja ;) Mutta veikkaan tosiaan näkemättä että kirjavaras on hyvin tietoinen ihannepainostaan eli tosta 4-5 kiloa pois niin on jo rasvaprosentti ihanteellinen rannalle tuon kokoisella naisella ;) (Toki tässä voi olla virhemarginaali kun ei ole nähnyt edes kuvia, jos sattuu esimerkiksi olemaan rintavampi tai pelkästään lihaksikkaampi niin olen väärässä, mutta jos kyse on normaalista kuntourheilijasta, peili on kuitenkin armoton sillä se puhuu aina totuutta enemmän kun edes kehonkoostumusmittaukset) Nyrkkisääntönä talvellakin itse pidän sitä että jos ylemmät palikat eivät näy enää ollenkaan niin läskiä on yksinkertaisesti liikaa, enkä viitsi bulkatakaan itseäni siihen kuntoon että joudun pudottamaan paljon yli 10 kg ainakaan liian nopeaan tahtiin. Tässä puhutaan rasvaprossana että aina pysytään alle 20 prossassa miehellä :) Toki lihaserottuvuus riippuu täysin matalien rasvojen lisäksi myös siitä että on riittävästi lihasmassaa, mutta nythän onkin kyse vaan "vatsamittarista" joka on ikävä kyllä se ilmeisin ja selkein rasvaprosenttimittaus sukupuoleen ja ikään katsomatta :D

Ei helvetti...

Olen 161cm/54kg......
Kalorit alle 800kcal päivä, katson parin viikon päästä mimmonen olo että nostanko niitä vai en. Onko muilla kokemusta vastaavasta laihdutuksesta?

Kyllä mun mielestä 20 on jo iso rasvaprossa rantakuntoa tavoittelevalle naisellekin.. Ja sillon on jo merkittävä rasvaprossa jos tosiaan tulee pelastusrengas vatsalihasten päälle. Tämä on kuitenkin treenifoorumi ei voimahalifoorumi niin siksi näin tiukka linja ;) Mutta veikkaan tosiaan näkemättä että kirjavaras on hyvin tietoinen ihannepainostaan eli tosta 4-5 kiloa pois niin on jo rasvaprosentti ihanteellinen rannalle tuon kokoisella naisella ;)

Mimmi syo alle 800kcal paivassa, painoindeksi on jotain parinkympin luokkaa ja sanot etta on liian iso. Eihan tossa nyt alipainon puolelle menna viela (just ja just, -5kg olisi BMI 18.9), mutta silti vahan ajattelematonta IMO. Treenifoorumi joo, mutta ei syomishairio- tai kitudieettifoorumi.

kirjavaras, luuletko oikeasti sailyttavasi lihaksesi jollain 800kcal-dietilla? Nyt jumalauta jarki kateen. Jos vahennat hiilareita etka ole rasvaakaan valmis lisaamaan, luuletko pysyvasi hyvassa kunnossa pelkalla proteiinilla? Voin kertoa, ettei se nyt ihan noinkaan mene ja 800kcal on liian vahan kenelle tahansa. Sellasesta pelleilysta ei seuraa kuin ohut tukka, huono iho ja laihaa laskia.

Ei helvetti...

Mimmi syo alle 800kcal paivassa, painoindeksi on jotain parinkympin luokkaa ja sanot etta on liian iso. Eihan tossa nyt alipainon puolelle menna viela (just ja just, -5kg olisi BMI 18.9), mutta silti vahan ajattelematonta IMO. Treenifoorumi joo, mutta ei syomishairio- tai kitudieettifoorumi.

kirjavaras, luuletko oikeasti sailyttavasi lihaksesi jollain 800kcal-dietilla? Nyt jumalauta jarki kateen. Jos vahennat hiilareita etka ole rasvaakaan valmis lisaamaan, luuletko pysyvasi hyvassa kunnossa pelkalla proteiinilla? Voin kertoa, ettei se nyt ihan noinkaan mene ja 800kcal on liian vahan kenelle tahansa. Sellasesta pelleilysta ei seuraa kuin ohut tukka, huono iho ja laihaa laskia.

Tarvii ilmottaa nutriletille ym pussidieettifirmoille, että teiän 800kcal dieeteistä ei muutakun ohene tukka ja tulee akne. "noku foorumilla yks parikymppinen nainen sano niin"

Ei helvetti...

En mä itseasiassa edes huomannut/muistanut kommentoidessani että miten paljon mimmi syö ja millä makroravinnejakaumalla enkä edes löydä nytkään kun ton 800 kaloria mikä tulee esim ACKD:sta. Mutta kylmä fakta on se että jos on pelastusrengas, pitää kasvattaa lihasmassaa ja vähentää läskiä, tai oikea sana tässä tapauksessa olisi kiinteytyminen ;) Ei 50 kilonen 160 senttinen muija todellakaan ole mikään anorektikko vaan varmasti hyvin sopusuhtaisen ja jopa muodokkaankin näköinen pakkaus..(Enkä itse ole todennut muuta ku sen mitä neiti itse sanoi että haluaa bikinikropan ilman pelastusrengasta mikä häneltä omien sanojensa mukaan löytyy) Ja toiseksi se paljonko vetää kaloreita ei ole mitenkään siihen verrannollinen onko anorektikko, kaikkihan nää ACKD muodikkaat ihmiset dieettaa alle tonnin kaloreilla päivässä tänä keväänä ja se ei tee heistä syömishäiriöisiä mutta tuntuu tekevän tämän foorumin dieettiosion perusteella kyllä kitudieettifoorumin koska trendi on se vaikken missään nimessä sitä järkevänä pidäkään.. Se on kyllä ihan helvetin kyseenalaista dieetata pikku pelastusrengasta ja 4-5 kiloa pois jollain extreme VLCD setillä ennenkaikkea jos prodet ja rasvat eivät ole tasapainossa(Pitäisi olla jos kysyjä noudattaa ACKD rutiinia.) Tohon todennäköisesti auttaisi kuitenkin pelkästään pieni ravinnon siistiminen ja monipuolinen treeni aerobisineen+korsetti kuntoon toimivalla vatsatreenillä ja treenatuilla syvillä vatsoilla. Tällä metodilla kuitenkin on mahdollisuus olla vielä ensi keväänäkin hyvässä kondiksessa. Tuntuu vaan olevan tehokkaan markkinoinnin seurauksena aloittelijalle helppo ja nopea avain painonpudotukseen nuo kaiken maailman pussidieetit. Mitään painoindeksejä on turha lähteä body tai fitnesstyyliin treenaavan ihmisen kohdalla tuijottamaan, niiden mukaan minä olen sairaalloisen ylilihava ja suurin osa fitnessmimmeistä anorektikkoja, tästä en sitten tiedä miten kysyjä treenaa mutta että kannattaako niistä edes puhua kun urheilee. :D

Me ketoillaan siskon kanssa (Atkinsin oppeja soveltaen) ja siskolla ei ollut eilen illalla Ketostixin mukaan enää ketoosia, vaikka hiilarit on ollut koko ajan alle 30g. Voisiko tähän löytyä selitys kahvin juomisesta tai sokerittoman mehukeiton käyttämisestä? Jos ei niin mikähän on vialla?

Me ketoillaan siskon kanssa (Atkinsin oppeja soveltaen) ja siskolla ei ollut eilen illalla Ketostixin mukaan enää ketoosia, vaikka hiilarit on ollut koko ajan alle 30g. Voisiko tähän löytyä selitys kahvin juomisesta tai sokerittoman mehukeiton käyttämisestä? Jos ei niin mikähän on vialla?

Eikö joku puhunut makeutusaineiden osuudesta tohon ketoon, miten se sitten onkaan mahdollista.. :)

Noi tikuthan mittaa käyttämättömien ketoaineden määrän virtsassa. Eli jos kroppa käyttää ne kaikki niin niitä ei riitä värjäämään tikkua. Ketoosissa voi siis ihan hyvin olla vaikka Ketostix muuta väittäisikin.

Näin ainakin olen antanut uskotella itselleni. (näin mulle siis on yhdellä karppausfoorumilla uskoteltu)

Ketosticskeillä ei mitata, että ollaanko ketoosissa, vaan että onko kusessa ketoaineita, tästä on puhuttu jo tuhat kertaa... Eli kun ollaan oltu jo jonkin aikaa ketolla ja kroppa osaa paremmin käyttää ketoneita energiaksi, ei niitä enää poistu kusen mukana. Heitä ne tikut helvettiin.

Asiasta toiseen. Ei voi kyllä ymmärtää miten ihmiset viitsivät maksaa kunnon sisäfileen hintaa joistain faken matalakalorisista pussikeitoista? Joo on tosi kätsyjä lol.

Asiasta toiseen. Ei voi kyllä ymmärtää miten ihmiset viitsivät maksaa kunnon sisäfileen hintaa joistain faken matalakalorisista pussikeitoista? Joo on tosi kätsyjä lol.
Tätä mä oon kans miettiny :D Samalla hinnalla vois vetää ihan oppikirjojen mukasen ketodieetin pelkällä mainitsemallasi sisäfileellä ja vaikka hyvällä juustolla. Mut kai se on niin helppoa, kätsyä ja ennenkaikkea trendikästä, ja sit voi tuntea ittensä jotenkin sankariksi kun ei syö mitään kiinteää. Vähän kun lukee finelliä niin keksii toinen toistaan maukkaampia eväitä mitä voi hyvällä omatunnolla työntää ääntä kohden ja kiristyä silmissä ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eikö joku puhunut makeutusaineiden osuudesta tohon ketoon, miten se sitten onkaan mahdollista.. :)

Mä olen lukenut, että makeutusaineita ei suositella, mutta en ole lukenut mistään, että makeutusaineet lopettaisi ketoosin. Sen tiedän, että light-juomat voivat vaikuttaa insuliinin eritykseen, mutta en ole mikään ketoosiasiantuntija. Mutta kerron siskolle terveiset, että makeutusaineet ei ole suotavia.

Mä olen lukenut, että makeutusaineita ei suositella, mutta en ole lukenut mistään, että makeutusaineet lopettaisi ketoosin. Sen tiedän, että light-juomat voivat vaikuttaa insuliinin eritykseen, mutta en ole mikään ketoosiasiantuntija. Mutta kerron siskolle terveiset, että makeutusaineet ei ole suotavia.

makeutusaineet saattaa lopettaa ketoosin. Myös osa lisäravinteista, ainakin glukosamiini. Ulkomaisilla foorumeilla kiroavat aspartaamin.

Tarvii ilmottaa nutriletille ym pussidieettifirmoille, että teiän 800kcal dieeteistä ei muutakun ohene tukka ja tulee akne. "noku foorumilla yks parikymppinen nainen sano niin"

Voitko muka vaittaa, etta 800kcal/pva olisi terveellinen maara? Se pitaisi koostaa aika pirun hyvin etta siita saisi edes lahellekaan tarvittavan maaran ravintoa.
Ja olen muuten erittain vahvasti pussidieetteja vastaan ja kylla, olen sita mielta etta niista ohenee tukka ja menee muutenkin huonompaan kuntoon kuin kunnon ruuasta koostuvalla, tasapainoisella ruokavaliolla. En yksinkertaisesti nae mita jarkea jossain 800kcal-kropankiduttamisdieetissa on kun voi syoda fiksustikin ja silti laihtua. Lisaksi kasittaakseni kirjavaras ei ollut pussikuurilla.

En mä itseasiassa edes huomannut/muistanut kommentoidessani että miten paljon mimmi syö ja millä makroravinnejakaumalla enkä edes löydä nytkään kun ton 800 kaloria mikä tulee esim ACKD:sta. Mutta kylmä fakta on se että jos on pelastusrengas, pitää kasvattaa lihasmassaa ja vähentää läskiä, tai oikea sana tässä tapauksessa olisi kiinteytyminen ;)

Niin, voihan olla etta kyseessa on pussikuuri, mutta sita ei kaynyt ilmi aiemmista posteista. Joo pitaa kasvattaa lihasmassaa, mutta kenen lihasmassa kasvaa 800kcal paivasaannilla?? Tosta menee kaikki jo elintoimintojen yllapitamiseen ja tulos on parhaimmillaan laihalaski.

Ja toiseksi se paljonko vetää kaloreita ei ole mitenkään siihen verrannollinen onko anorektikko, kaikkihan nää ACKD muodikkaat ihmiset dieettaa alle tonnin kaloreilla päivässä tänä keväänä ja se ei tee heistä syömishäiriöisiä mutta tuntuu tekevän tämän foorumin dieettiosion perusteella kyllä kitudieettifoorumin koska trendi on se vaikken missään nimessä sitä järkevänä pidäkään.. Se on kyllä ihan helvetin kyseenalaista dieetata pikku pelastusrengasta ja 4-5 kiloa pois jollain extreme VLCD setillä ennenkaikkea jos prodet ja rasvat eivät ole tasapainossa(Pitäisi olla jos kysyjä noudattaa ACKD rutiinia.)

Ei tee anorektikkoja, mutta kylla niita syomishairioisiakin taalla pyorii. Valitettavasti.
En kylla kans tajua koko ACKD-villitysta... Opettelisivat syomaan oikeaa ruokaa, silla saa ihan yhta hyvia tai parempiakin tuloksia kun vaan jaksaa vahan panostaa.

Mitään painoindeksejä on turha lähteä body tai fitnesstyyliin treenaavan ihmisen kohdalla tuijottamaan, niiden mukaan minä olen sairaalloisen ylilihava ja suurin osa fitnessmimmeistä anorektikkoja, tästä en sitten tiedä miten kysyjä treenaa mutta että kannattaako niistä edes puhua kun urheilee. :D

Jos naisella on lihasta, on han luultavammin painoindeksin keskella tai ylapaassa ennen kuin alapaassa.Tama omien havaintojeni perusteella. Olet kylla oikeassa siina etta BMI on aika turha mittari.

Mikä olisi hyvä keino selvittää, mikä on oma hiilarimaksimi ketoosissa pysymiselle?

(Ja sori jos kyselen samoja, mitä on aiemmin kysytty, mutta tästä biljoonan viestin ketjusta on vaikea löytää just sitä, mitä etsii.)

Mikä olisi hyvä keino selvittää, mikä on oma hiilarimaksimi ketoosissa pysymiselle?

(Ja sori jos kyselen samoja, mitä on aiemmin kysytty, mutta tästä biljoonan viestin ketjusta on vaikea löytää just sitä, mitä etsii.)

Pahoittelut ensinnäkin tiuskinnasta :)

Joku asioista oikeasti tietävä voisi kyllä tulla tänne ja pitää kunnon luennon rasva-aineenvaihdunasta ja muistakin aiheeseen liittyvistä asioista.

Oma mielipide tällä hetkellä on, että ei pitäisi liikaa tarttua tuohon "ketoosi" sanaan. Ketoosi on väliaikainen tila, jossa keho ylituottaa ketoneita hiilarien kadotessa ruokavaliosta. Kun keho tottuu ja sopeutuu rasvan käyttöön pääasiallisena energianlähteenään, loppuu ylimääräinen ketonien tuotanto.

Jos ruokavalio on vähähiilihydraattinen, eli hiilarit ovat esim. luokkaa 0-20% energiansaannista ja rasva vastaavasti +50%, niin kyllä se rasva-aineenvaihdunta pelaa oikein mainiosti. Imo kokonaisuuden kannalta ei ole suurta merkitystä, vaikka keho hetkittäin vaihtaisi käytettävää polttoainetta. Omat kokemukset tuntuisivat puoltavan tätä näkemystä. Omasta mielestäni ns. induktiovaihe VHH:lle siirryttäessä ei ole edes mitenkään pakollinen, mutta sen avulla saa kuitenkin rasva-aineenvaihdunnan kätevästi ja nopeasti käyntiin.

Itse pitäisin vain huolen, että rasva toimisi pääasiallisena energianlähteenä (ei liikaa omega kutosia), riittävästi proteiinia. Hiilaria fiiliksen ja rasitustason mukaan. Ravintolähteiden laatuun saisi tietenkin panostaa. Itse vetelen aika pitkälle Robb Wolfin Paleo systeemeillä, pienillä muutoksilla. Viljat on jäänyt kokonaan pois. Valkoinen riisi ja kuoritut perunat menee alas jos siltä tuntuu. Hiilarit on nyt kuitenkin olleet pidemmän aikaa noin 60g päivässä, Proteiinia 150-180g ja rasvat noin 150g, kalorit keskimäärin 2200-2300.

Omasta mielestäni kroppa on lähtenyt toimimaan tuolla ruokavaliolla hyvin pitkän paskansyönnin/sohvalla löhöilyn jälkeen.

http://www.movescount.com/moves/move1840433
[size=-2](voi, olla että joutuu katsomaan yhteensopivuusnäkymässä)[/size]

Tuossa on kuntopyöräsessio viime lauantailta. Mielestäni ihan kovan rasitustason onnistunutta ylläpitoa vain kuukauden treenin jälkeen 60g hiilaritasoilla. Ei onnistuisi ainakaan minulta matalakalorisella hiilihydraattipohjaisella dietillä. Huom jokainen treeni ei todellakaan ole tuollainen, mutta nyt kun tuota rasvaa on taas päässyt hieman kertymään, niin treenit on hieman kallellaan maksimaaliseen energiankulutukseen. Punttitreenit ovat nyt kulkeneet myös ihan ok.

Pahoittelut ensinnäkin tiuskinnasta :)

Joku asioista oikeasti tietävä voisi kyllä tulla tänne ja pitää kunnon luennon rasva-aineenvaihdunasta ja muistakin aiheeseen liittyvistä asioista.

Oma mielipide tällä hetkellä on, että ei pitäisi liikaa tarttua tuohon "ketoosi" sanaan. Ketoosi on väliaikainen tila, jossa keho ylituottaa ketoneita hiilarien kadotessa ruokavaliosta. Kun keho tottuu ja sopeutuu rasvan käyttöön pääasiallisena energianlähteenään, loppuu ylimääräinen ketonien tuotanto.

Jos ruokavalio on vähähiilihydraattinen, eli hiilarit ovat esim. luokkaa 0-20% energiansaannista ja rasva vastaavasti +50%, niin kyllä se rasva-aineenvaihdunta pelaa oikein mainiosti. Imo kokonaisuuden kannalta ei ole suurta merkitystä, vaikka keho hetkittäin vaihtaisi käytettävää polttoainetta. Omat kokemukset tuntuisivat puoltavan tätä näkemystä. Omasta mielestäni ns. induktiovaihe siirryttäessä ei ole edes mitenkään pakollinen, mutta sen avulla saa kuitenkin rasva-aineenvaihdunnan kätevästi ja nopeasti käyntiin.

Itse pitäisin vain huolen, että rasva toimisi pääasiallisena energianlähteenä (ei liikaa omega kutosia), riittävästi proteiinia. Hiilaria fiiliksen ja rasitustason mukaan. Ravintolähteiden laatuun saisi tietenkin panostaa. Itse vetelen aika pitkälle Robb Wolfin Paleo systeemeillä, pienillä muutoksilla. Viljat on jäänyt kokonaan pois. Valkoinen riisi ja kuoritut perunat menee alas jos siltä tuntuu. Hiilarit on nyt kuitenkin olleet pidemmän aikaa noin 60g päivässä, Proteiinia 150-180g ja rasvat noin 150g, kalorit keskimäärin 2200-2300.

Omasta mielestäni kroppa on lähtenyt toimimaan tuolla ruokavaliolla hyvin pitkän paskansyönnin/sohvalla löhöilyn jälkeen.

http://www.movescount.com/moves/move1840433
[size=-2](voi, olla että joutuu katsomaan yhteensopivuusnäkymässä)[/size]

Tuossa on kuntopyöräsessio viime sunnuntailta. Mielestäni ihan kovan rasitustason onnistunutta ylläpitoa vain kuukauden treenin jälkeen 60g hiilaritasoilla. Ei onnistuisi ainakaan minulta matalakalorisella hiilihydraattipohjaisella dietillä. Huom jokainen treeni ei todellakaan ole tuollainen, mutta nyt kun tuota rasvaa on taas päässyt hieman kertymään, niin treenit on hieman kallellaan maksimaaliseen energiankulutukseen. Punttitreenit ovat nyt kulkeneet myös ihan ok.

Muuten ihan pätevä teksti mutta rasvan määrällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että oletko ketoosissa vai et. Ketoosiin pääsee ilmankin rasvaa.

voix tämmöstä shittiä syödä 50g/pvä ketolla?

ravintosisältö per 100 g jauhetta:
Energiaa 348 kcal / 1479 kJ
Proteiinia 82 g
Hiilihydraatteja 2 g
Rasvaa 2 g

Ainesosat: munanvalkuainen, kaseiini, heraproteiinikonsentraatti, sakeuttamisaine (karrageeni), luontainen banaani-toffeearomi, suola (0,38 %), väriaine (kurkumiini), makeutusaine (sukraloosi).

Kreatankkaus + äkillinen hiilari/alkoholipommi samaan aikaan. Veikkaisin että yhteisvaikutuksen tulos. Parin vkon välein vaa mässypäivät, luulen että syyllinen tosiaan on toi yhtäkkinen krea/hiilarisotku

Se ois taas vkloppuna hiilaripäivä tulossa ja paino edelleenkin edellisestä sen 4kg koholla..toi määrä lienee sen kreatiinin ansiota. Tässä 2vk aikana ei ole nesteitä lähtenyt kuin se 2,5kg siitä 6,5 kilosta mitä "vappuna" tuli, eli vappua ennen aamupaino 87kg ja nyt siinä 91kg paikkeilla. Taidan nyt syödä hiilareita niin että vältän etenkin vaaleaa leipää ja panostaa vaikka mässypussiin. Ootteko vetäny extrana sitten paljon kuituja ettei maha menisi taas ihan jumiin noista hiilareista vai onko se vääjäämättä seuraava reaktio?
Muutenkin nyt vähän junnailu fiilikset ollu ton painon suhteen niin pitää taas vähän lisätä kaloreita kun nyt jäänyt joinain päivinä turhankin alhaisiksi kun ei vaan ole ehtinyt syömään.. >-1000kcal

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom