Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Paremminkin Zone-dietti, tuossa TKD-dietissä idea on luultavasti ottaa hiilareita juuri ennen treeniä josta ei ole kuin haittaa, verta virtaa ruuansulatukseen vaikka se kaikki tarvitaan treeneissä.

Hiilarit/proteiini vain auttavat säästämään lihasproteiinia, ei tarvitse turvautua kehon sisäisiin varastoihin. Eli ketolla lihasproteiiniin.

Ja mahalaukussa on muutenkin vielä ruokaa jos edellisestä ateriasta on alle viitisen tuntia hieman riippuen edellisen aterian koosta.

Ja kovissa treeneissä ne lisäävät hiilarien oksidaatiota ja siten auttavat suorituksessa. Sitten taas esim. punttitreeneissä sillä ei ole niin väliä, kun lepoaikaa on enemmän kuin työtä.

Tosin CKD:lla hiilarien ottaminen ennen treeniä sotii tarkoitusta vastaan.

Joku 5-10 grammaa nostaa kyllä verensokeria juuri sopivasti ja antaa hyvin potkua.

Lisäksi voimaharjoittelussa tarvitaan lähinnä lihassoluihin sitoutunutta glykogeenia jonka latautuminen kestää 24h-48h joten sen tankkaaminen ennen treeniä ei aiheuta kuin placebo-efektin.

Tästä ollaan taidettu pälätellä ennenkin.

Kun ainoat hiilarit vedetään aina vain kovan bodytyyppisen treenin jälkeen on tarkoitus että ne käytettäisiin sen treenin jälkeiseen palautumiseen/katabolian estoon ja varastot olisivat taas melko tyhjät ja rasva palaisi jälleen tehokkaasti seuraavana päivänä.

Gylkogeenitasoja tyhjentävän treenin jälkeen keho ottaa hiilarit glykogeenisynteesin ja keho jatkaa rasvan käyttämistä energiana.

Lisäksi kun ennen treeniä ei saada hiilihydraatteja ja glykogeenivarastot ovat myös lähes tyhjät, saadaan noin 30min treenien jälkeen melko kova energiaboosti kun ATP alkaa hitaasti mutta varmasti käyttää glykogeenien sijaan rasvaa lihasenergian tuottamiseen.

Rasvasta ei vaan niin hirveän nopeasti pysty tuottamaan ATP:tä, ei varsinkaan että se olisi pääasiallinen tekijä punttitreenissä.

Tällä kaikella maksimoidaan ja pakoitetaan keho käyttämään rasvaa jatkuvasti suoritusenergiaksi

Hyvä kestävyystreeniin.

Kehonrakennukseen/diettaamiseen ei niin väliä. Rasva mitä poltetaan akuutisi treenin aikana on melko merkityksetöntä isossa kuvassa.

Merkittävin tekijä on se energiavaje.

Ja muutama muu juttu.

Keho voi muodostaa glyserolista glukoosia. Määrä ei kuitenkaan ole mikään merkittävä.

Glukoneogeneesin kautta tulee merkittävin määrä. Mutta glukoneogeneesi laskee siinä 2-3 viikon jälkeen merkittävästi (kun ketoosi alkaa toimia kunnolla), että lihasten menetteämiseltä vältyttäisiin.

Tärkein ketoosin kannalta ei ole rasvan määrä vaan hiilihydraattien (ja proteiinin sitä kautta). Totaalipaastolla pääsee ketoosiin ja juuri se estää lihasten meneteyksen pitkillä paastoilla.

Nyt tulee faktaa. verikokeen tulokset kolestrolin ja triglyn osalta.

vanhat arvot:
Fs-kol 4.1
FS-kol hyvä 1.8
FS-kol huono 2.1

uudet:
fs-kol 4.0 !! Laskenut hyvä!
fs-kol hyvä 1.89 !! Noussut hyvä!
fs-kol huono 1.9 !!!!!!!!! laskenut hyvä!

9kk ketoosia takana.

Trigly pysynyt samana:
0.55
Fs-gluk pysynyt samana:
4.3

maksa-arvot s-alat 43, s-gt 30 no okei vedin 5 päivää ennen verikokeita 2 viikkoa viinaksia. Normaalisti alemmat todennäköisesti.

Loistavaa! Minullakin parantui veriarvot kun aloin karppaamaan. On muuten jännää miten virallinen totuus ja tosielämä tässä eroavat...

^^ Komiat on kolet!!

Mulla on takana 9kk VHH:ta ja suurin osa siitä ketoilua. Eilen söin ekaa kertaa tietoisesti hiiliä oikein kunnolla. Lämpölenkillä sai oikeen tosissaan juosta, jotta rupesi hengästyttämään. Salilla sjmv:ssa enkkavitonen vikaan sarjaan ilman monen minuutin huohotusta. Hikoillut en puoliakaan normaalista ja kaikki kulki kuin elokuvissa. Taidampa ottaa tavaksi kerran kuukauteen, jos nyt ei mitään takapakkeja kokeilusta enää tule.

Nyt tulee faktaa. verikokeen tulokset kolestrolin ja triglyn osalta.

vanhat arvot:
Fs-kol 4.1
FS-kol hyvä 1.8
FS-kol huono 2.1

uudet:
fs-kol 4.0 !! Laskenut hyvä!
fs-kol hyvä 1.89 !! Noussut hyvä!
fs-kol huono 1.9 !!!!!!!!! laskenut hyvä!

9kk ketoosia takana.

Trigly pysynyt samana:
0.55
Fs-gluk pysynyt samana:
4.3

maksa-arvot s-alat 43, s-gt 30 no okei vedin 5 päivää ennen verikokeita 2 viikkoa viinaksia. Normaalisti alemmat todennäköisesti.

Olen hyvin pettynyt jos joku vielä meidän valveutuneessa yhteisössä kehtaakin ajatella että liika rasva tappaa.:(

Hiilarit/proteiini vain auttavat säästämään lihasproteiinia, ei tarvitse turvautua kehon sisäisiin varastoihin. Eli ketolla lihasproteiiniin.

Vetelen yleensä ihan treenien alusta lähtien laimeaa proteiiniliuosta(50g) ja glutamiinia(10g) sheikkeristä ja viimeiset tipat kun treeni loppuu.
Ja kotona vedän sitten muutaman hedelmän varmaan vajaa puolituntia treenien jälkeen ja hyvin on toiminut.

Noin tunti treeneistä syön isomman aterian.

Valmiit palautusjuomat, maltot ja dekstroosit jätän kauppaan muiden ostettaviksi.

Ööh, eli rasvaa palaa jos vetää 6000 kcal päivässä? vaikea uskoa. Eikös se nyt ole ihan loogista että kaloreiden on pakko olla miinuksella jotta kroppa ottaisi puuttuvat kalorit kehon omista varastoista? Miksi keho polttaisi omaa rasvaa jos kaloreita tulisi tarpeeksi kulutukseen nähden??? Varmasti voi toimia ketodieetti myös niin ettei kaloreita laske koska tuskin vetämällä protskuja ja rasvoja fiiliksen mukaan tulee liikaa kaloreita.

Touche! Ei taatusti pala rasva 6000 calorilla vaikka olisi millä ketolla tai katolla. Oli dieetti mikä tahansa, niin sun pitää syödä vähemmän kuin kulutat. Hormoneilla on ehdottomasti suurin vaikutus, se on varma. ne kun ohjaavat sitä että mihin niitä kaloreita ohjataan ja mitä niillä tehdään. hormonit myös vaikuttavat ruokahaluun yms.
Mutta jos kroppa kuluttaa 3000 ja syöt kolme tuhatta, niin siinä tapauksessa ei kyllä laihdu. Totta sekin että ketolla kyllä osa kaloreista tulee ns kusen mukana ketoaineina ulos, mutta en usko että se auttaa laihtumaan. Siitä nyt on ollut hieman spekulaatiota, että jos ketolla ollessa ei pääse lihomaan, mutta tutkimusta tästä ei ole mun silmiin o tullut. Kertokaa, jos jollain on tutkimustietoa tästä.

Fun Lightia olen käyttänyt siitä lähtien kun se Suomeen ilmestyi kauppoihin, kaiketi jossain 1996 aikoihin? Se ei siis voi olla syynä dieetin epäonnistumisiin.
Nightkin neuvoi seuraamaan kalorit. Laskin eiliset sapuskat koska eilen tuli syötyä normaalia enemmän ja Finellin mukaan 1620 olisi ollut eilinen lukema. Pistin parikymmentä kaloria arviolta lisää kun en löytänyt Bratwurstia Finelin listasta ja laskin sen Grillimakkarat, Lihaisat-mukaan.Pituuteni on 170, paino koko ajan 72, vyötärön ymp. mitta vaihtelee päivän mittaan 89-92 cm, lantio 102 cm. Tuhti pakkaus siis...Oli hyvä ett Nightkin kertoi oman kokonsa ja kalorinsa, sain vähä suuntaa.

Ehkä mä sit saan liikaa kaloreita vaikka hölkkään ja kävelen jatkuvasti. Huomenna aikomus nostaa kilo tai 2 painoja lisää yläkroppatreeneissä, kävelyä duunin puitteissa tulee varmaan 4 km, lämmittely juoksumatolla 2 km. Ottaa vaan niin p...keleesti päähän kun tykkää ett kaikkensa tekee mut ei tavoitteet täyty!
_Hc ja Natu arvelevat ett kaloreita vois olla jopa liian vähän, että mässypäivä vois olla paikallaan.
Onks kukaan sellaista kokeillut? Miten kävi, repeskö koko diettaus siihen vai jatkuiko tiukemmin mässäämisen jälkeen?

Tänään tosiaan syöny vaan 4 keitettyä munaa, 3 siivua pekonia, 2 dl lihalientä ja 1 siskonmakkara palasina siinä lillumassa. Liemen oheen 3 ohutta ja pientä ruislimpun siivua, kahvi kermalorauksella ja kreikkalaista jugurttia 2 dl. Siihen lisäsin 1 rkl oliiviöljyä. Muuta en tänään aikonut enää syödä, lenkki koiran tuo illemmalla taas n. 5 km.

Mut jos vaan joku on jumituksen kokenut, please, kerro meille muillekin miten sait tilanteen laukeaman.

Fun Light on sellasta myrkkyy että huh huh !! Ei todellakaan terveellistä !

Touche! Ei taatusti pala rasva 6000 calorilla vaikka olisi millä ketolla tai katolla. Oli dieetti mikä tahansa, niin sun pitää syödä vähemmän kuin kulutat. Hormoneilla on ehdottomasti suurin vaikutus, se on varma. ne kun ohjaavat sitä että mihin niitä kaloreita ohjataan ja mitä niillä tehdään. hormonit myös vaikuttavat ruokahaluun yms.
Mutta jos kroppa kuluttaa 3000 ja syöt kolme tuhatta, niin siinä tapauksessa ei kyllä laihdu. Totta sekin että ketolla kyllä osa kaloreista tulee ns kusen mukana ketoaineina ulos, mutta en usko että se auttaa laihtumaan. Siitä nyt on ollut hieman spekulaatiota, että jos ketolla ollessa ei pääse lihomaan, mutta tutkimusta tästä ei ole mun silmiin o tullut. Kertokaa, jos jollain on tutkimustietoa tästä.

Mun peruskulutus on about 2300, noilla kaloreilla paino pysyy samassa ja esim 8viikon ketolla söin noin 2500kcal päivässä + joka toinen vloppu yksi about 5000-6000kcal mättöpäivä. Paino putos tuossa 8 viikossa 8kg. Omakohtainen tutkimustieto siis antaa suuntaa että pienillä plussillakin ketoosilla voi laihtua.

Mun peruskulutus on about 2300, noilla kaloreilla paino pysyy samassa ja esim 8viikon ketolla söin noin 2500kcal päivässä + joka toinen vloppu yksi about 5000-6000kcal mättöpäivä. Paino putos tuossa 8 viikossa 8kg. Omakohtainen tutkimustieto siis antaa suuntaa että pienillä plussillakin ketoosilla voi laihtua.

Tuliko treenailtua?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Yks pahin virhe mitä ihmiset tekee on oman kulutuksensa aliarvioiminen, veikkaisin aika vahvasti että sun peruskulutus ei ole 2300.

Reilu 2 viikon ketoositauko takana ja maanantaina alkoi uusi 6-7 viikon sykli. Painoa tuli noin 4 kg takaisin, joista tänä aamuna jäljellä vajaat 1,5 kg, eli melko samoista painoista lähdetään ku mihin reilu 2 viikkoa sitten jäin. Tavoitteena ennen vappua alle 95 kg. Paino nyt noin 100 kg. Hieman on väsyttäny ja ollut muutenkin heikohko olo, mutta kaippa tämä kuuluu asiaan, ku kroppa joutuu taas luopumaan hiilareista. Mielenkiintoista nähdä, miten tässä käy :)

Tsemppiä muille kevään kiristelijöille.

Terve!

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tänne. Heräsi tuo kiinnostus tätä palstaa kohtaan, koska olen itse aloittelemassa ketoosidieettiä. Painoa 89kg ja pituutta se 173cm eli ylipainoa on. Esittäisin pari kysymystä tästä enemmän tietävilleja toivoisin saada vastauksia:)

1) Haluaisin sellaista tietää, että miten saan selville kalorikulutuksen. Tietenkin mahdollisimman tarkan. Kävin tuossa kalorilaskuri.fi ja se antoi tulokseksi 2400kcal peruskulutukseksi, eli tuo siis ilman kummempaa liikkumista.
Sen sijaan luin tuon Lyle McDonaldin ketoosidiettiin liittyvän kirjan ja siinä annettiin tälläinen laskumenetelmä: Paino (kg) x 2.2 x 16 = Päivän kalori suositus. Minun tapauksessa se olisi siis 3120 kcal/vrk.

Noissa on kumminkin 800kcal ero, tiedä kumpaa uskoa enemmän?

2) Onko makeutusaineilla jotain vaikutusta kyseiseen dieettiin? Tai ylipäätänsäkin laihduttamiseen? Uskallanko siis juoda Pepsi Max tai Sprite Zeroa? :hyper:

3) Miksi ACKD-dieetissä saadaan vain n. 800kcal per päivä? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Joka tapauksessa, se tuntuu hyvin vähältä, jos esim. 3000kcal on suositus. Lyle McDonaldin kirjassa sanottiin, että saattaisi vaikuttaa liikaa aineenvaihduntaan jos saisi liian vähän kaloreita normalliseen päiväsaantiin verrattuna. Itse yritän mennä 600-900 kcal miinuksille joka päivä, tietenkin alle 30g/vrk hiilihydraateilla, kuulostaako fiksulta?

Kiitos etukäteen, jos vaivaudutte vastaamaan! :)

-zuppa

Terve!

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tänne. Heräsi tuo kiinnostus tätä palstaa kohtaan, koska olen itse aloittelemassa ketoosidieettiä. Painoa 89kg ja pituutta se 173cm eli ylipainoa on. Esittäisin pari kysymystä tästä enemmän tietävilleja toivoisin saada vastauksia:)

1) Haluaisin sellaista tietää, että miten saan selville kalorikulutuksen. Tietenkin mahdollisimman tarkan. Kävin tuossa kalorilaskuri.fi ja se antoi tulokseksi 2400kcal peruskulutukseksi, eli tuo siis ilman kummempaa liikkumista.
Sen sijaan luin tuon Lyle McDonaldin ketoosidiettiin liittyvän kirjan ja siinä annettiin tälläinen laskumenetelmä: Paino (kg) x 2.2 x 16 = Päivän kalori suositus. Minun tapauksessa se olisi siis 3120 kcal/vrk.

2) Onko makeutusaineilla jotain vaikutusta kyseiseen dieettiin? Tai ylipäätänsäkin laihduttamiseen? Uskallanko siis juoda Pepsi Max tai Sprite Zeroa? :hyper:

3) Miksi ACKD-dieetissä saadaan vain n. 800kcal per päivä? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Joka tapauksessa, se tuntuu hyvin vähältä, jos esim. 3000kcal on suositus. Lyle McDonaldin kirjassa sanottiin, että saattaisi vaikuttaa liikaa aineenvaihduntaan jos saisi liian vähän kaloreita normalliseen päiväsaantiin verrattuna. Itse yritän mennä 600-900 kcal miinuksille joka päivä, tietenkin alle 30g/vrk hiilihydraateilla, kuulostaako fiksulta?

-zuppa

1 ) Itsellä oli syksyllä melkeen samanlainen lähtötilanne kun sulla tosin pituus 174 ja paino 86, itse luotin kalorilaskurin laskemaan kulutukseen aika surutta. Tarkimman kulutuksen voisi saada jollain inbody-mittauksella ehkä tästä ei ole itsellä kokemusta, mutta muutama kaveri on käynyt ja lappuun tulee tosiaan tiedot peruskulutuksesta jne. Yleensähän peruskulutuksesksi arvioidaan perus 2000kcal. Lähtisin sinuna ensin kokeilemaan tolla 2400-500kcal määrällä.

2 ) Uskallat allekirjoittaneella meni sitä ketoosidietillä todella runsaasti eikä tuntunut olevan vaikutusta.

3 ) Tähän en osaa kunnolla vastata, koska en noita pussukoita itse ostanut. Vedin ihan periaatteella: hiilarit alle 30g ja kalorit pyöri siellä 1600-2000 paikkeilla riippuen oliko sali vai lepopäivä. Tommonen -1000kcal on kyl aika järkyttävä miinusmäärä, koska tolla vhh-dietillä muutenkin lähtee fläsät aika hyvää vauhtia esim. itsellä 2kk -13kg.
Jos olet oikeen kova jätkä niin vedät ekan viikon alle 20g hiilareilla jolloin saavutetaan ketoositila todella äkkiä :) ja sit viel, et apteekista saa ketostixei tms. en tiedä miten kirjotellaan, jos haluat tarkkailla kehon ketoositilaa.

Terve!

-zuppa

1. Kokeilemala selviää

2. Voit kiskoo vaikka kaksinkäsin

3. ACKD on ns "shokkidieetti" johon on laskettu kaikki "välttämättömät" ravintoaineet. Yhtälailla kun Velocity dieetissä jossa eletään pelkillä proteiinidrinkeillä, aamulla vedetään pellavansiemeniä ettei aineenvaihdunta lyö jumiin..

Kyllä se tosiaan oma kokemus ja kokeilu ja laskeminen on se ihan ihka ainoa tapa määrittää oma kalorinkulutuksensa.
Laskuri ei voi KOSKAAN sitä tehdä universaalisti yksilöille.

Mutta on niillä laskureilla ehdottomasti paikkansa: jos ei ole pienintäkään käsitystä omista kaloreista/omasta kulutuksesta, sieltä saa toki hyvän lähtökohdan josta sitten lähteä kokeilemaan ja muuttamaan jos mitään ei tapahdu/tapahtuu vääriä asioita.
Ehkä tärkeintä on, että tietää, mitä jokainen nautittu suupala sisältää eikä arvioi "vähän sinnepäin". Siinä menee suurin osa metsään, ketoosidieetti tai ei. Tietty näihin saa pikkuhiljaa näppituntuman ja se helpottuu jatkossa se arvioiminenkin.

Myös täällä olisi alkamassa ensimmäinen ketoosidieetti. Pituutta 180cm ja aamupaino noin 88kg. Salilla käyn kolme tai neljä kertaa viikossa. Paljon tätä topiccia on jo tullut luettua (useampi kymmenen sivua), mutta kysytään nyt kuitenkin muutama perusasia, kun noilla aikaisemmilla sivuillaa hieman ristiriitaista tietoa on tullut:

1. Olen laskenut tarkan päivittäisen ruokavalion. Eli ruokailuun kuuluu: purkki raejuustoa, 4kpl kananmunia (paitettuna/keitettynä), 400g jauhelihaa/kanaa/kalaa, purkki maitorahkaa ja n.30g heraa veden kanssa. Tästä muodostuisi P:237g, H:20g ja R:92g. Onko nämä ok vai pitäisikö jotain lisätä tai vähentää?

2. Miten kahvin juonti? Normaalisti tulee juotua lähemmäs kymmenen kuppia päivässä joten joutuu varmaan vähentämään?

3. Kevät tulee ja mukava päästä taas lenkkeilemään. Mutta tuleeko päivittäisestä kalorivajeesta liian raju jos käy juoksemassa noin kolme kertaa viikossa 10km lenkin?

4. Osa pitää mättöpäivän viikon tai kahden viikon välein. Onko tämä suositeltavaa? Osa kuitenkin väittää tuon olevan haitallista (ketoositila katkeaa).

Näihin olisi hienoa saada vastaukset. Kiitos jo etukäteen.

Morjes! Tässä ollaan oltu ketoilemassa viimeset 3,5kk Ja paino tippunut 114kg->104,5kg. Vyötärön ympärysmitta 118cm->108cm. Olen erittäin tyytyväinen tähän diettiin ja sen helppouteen!
Syön 3-4 krt päivässä ja en laske rasvoja tai proteiineja. Hiilarit olen yrittänyt pitää siinä 20g pv, Välillä ollu 30g ja välillä taas 10g. Viinaksia olen juonut joka vklp sokerillisten mehujen ja limsojen kanssa,useimmiten vielä PE ja LA. Tuolloin on satunnaisesti tullut maisteltua sipsiä tai jtn muuta. Sunnuntait olen pitänyt "mättöpäivinä" jolloin syön mitä huvittaa. Minkään näköistä liikuntaa en tällä hetkellä harrasta, Vaikkakakin kevään mittaan tarkoitus olisi taas aloittaa kuntosali ja lenkkeily. Olen hyvin yllättynyt dietin toimivuudesta vaikka viikonloput menee diettiä ajatellen täysin päin persettä :D

1. Olen laskenut tarkan päivittäisen ruokavalion. Eli ruokailuun kuuluu: purkki raejuustoa, 4kpl kananmunia (paitettuna/keitettynä), 400g jauhelihaa/kanaa/kalaa, purkki maitorahkaa ja n.30g heraa veden kanssa. Tästä muodostuisi P:237g, H:20g ja R:92g. Onko nämä ok vai pitäisikö jotain lisätä tai vähentää?

Proteiinia on ihan liikaa suhteessa rasvaan, eli protskua vähemmäksi ja rasvaa reippaasti lisää. Onko ruokavaliossa mitään vihanneksia? Mites kuidun saanti?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom