Ketkä valmistautuu syksyyn 2006?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fättis sanoi:
Anteeksi asiaan kuulumaton kommentti, mutta Luomu ja Faidra, teistä ei kyllä kummastakaan saa rumaa tekemälläkään, ei sitten niin millään :haart:

Nih.
etpä oo tainnu nähdä meikää offilla? näytän lähinnä koomiselta

hamster.jpg

ja ihan tavalliselta jannulta joka katoaa ihmismassaan .........

ihmismassa.jpg

mutta tosi kaunis ajatus!!!!
smilies%20(295).gif

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hip!
Nyt näyttää nimimerkki paremmalta.. Ei tarvi tuota siskon nimeä käyttää. Oon niin kone tään tietskarin kaa.. Nuista hamsterijutuista tuli vaan mieleen, että offin turpoaminen johtuu varmasti pitkälle siitä, että syö liian vähän!! Mie syön norm melkeinpä mitä vaan ja kuinka paljon vaan, enkä juurikaan turpoa. Nyt olen dieetannut 5vko ja paino on pudonnut 6kg >2000kcal:n energialla. Nyt aion nostaa kalorit ->2500, koska kunto alkaa näyttää jo liian hyvältä ajankohtaan nähden. Mitat 160/55 ja tähtäin classic bodybuildingissa. Syöminen on tosi kivaa, enkä todellakaan halua tehdä mitään, mikä aiheuttaisi syömisen vähentämistä (elikkäs hidastaa perusaineenvaihduntaa)!!! Ekaa mässäyspäivää odotellessa..!!!!!

ninuli sanoi:
Hip!
Nuista hamsterijutuista tuli vaan mieleen, että offin turpoaminen johtuu varmasti pitkälle siitä, että syö liian vähän!! Mie syön norm melkeinpä mitä vaan ja kuinka paljon vaan, enkä juurikaan turpoa.
Tilanne pitkän ja tiukan dieetin jälkeen on kropalle mielenkiintoista aikaa. Jos alkaa syömään "mitä vaan", ja kuinka paljon vaan, tai edes normaalisti niin takaan, että saan itseni paisumaan kahdessa viikossa helposti 15kg. Yhden tavallisten ihmisten tavallisen ruokapäivän jälkeen mulla paino nousi kisojen jälkeen 7 kg. Kroppa on niin tyhjä ja väsynyt, että se kyllä panttaa itseensä kaiken mahdollisen, mitä suusta menee sisään. Kuiva koppurainen taulusieni on oivallinen vartauskuva tässä, kaikkihan tietää mitä sille tapahtuu, kun sen kastelee :)

Ite oon kerran pystynyt palauttamaan kropan kisoista niin, että kunto säilyi kisojen välillä hyvänä ja siistinä. Jatkoin diettiä viikon, parin verran kisojen jälkeen vähän löysäillen ja pikku hiljaa aerobisia vähentäen.

Ja jottei menis ihan offtopic lörinäksi, niin dieetti kohti Turkua on sujunut suunnitelmien mukaan ja pää ja kroppa on vielä kestäneet mukana kovassa treenitahdissa. :whip:

Hei Naiset!
Kaikillle Oikein rentouttavaa Juhannusta ja nautintoja jos jonkinlaisia:hyper: !
Tää herkuttelee huomenna hiukan, jännä miten toisaalta ei yhtää haluis, ku pelkää, että kaikki on sit muka menetetty:jahas: ... Taidan kuitenki heittää aivot narikkaan(ei viinan voimalla!!!) ja relata kunnolla.
Tänä aamuna otetut seurantakuvat lämmitti kivasti mieltä ja loi taas uskoa ensikertalaiselle et kyllä tää peppu saadaan ees jonkinlaiseen kondikseen...
Sähköttömällä möksällä tulee kyl ikävä tietsaria, mut kuullaan taas jussin jälkeen:haart: .

Täällä toka dieetti viikko menossa. Paino ei oo pudonnu yhtään :( Oikeastaan sen arvasin...Oon offillakin liian tiukkis ja kun dieetti alkaa tuntuu, ettei oo mitä ottais pois. Okei vähän kärjistetysti. Oon kovasti yrittäny offilla syödä. Siis syöminenhän on kivaa, mutta tota bodysapuskaa saa vetää niin hullusti...Enimmillään oon saanu puhdasta sapuskaa alas 2600kcl päivässä, mutta nuo keskiarvot on jääny viikossa 2200-2400. Nyt ottaa päähän. Kehitystä on tullu ihan kivasti. Syömisen ja aerobisen määrään nähden.

No ensi viikolla täytyy laskea kaloreita, nyyh. Nyt on jo niin nälkä. Anteeksi tämä valitus, taitaa olla huono päivä. Faidra tuo sun kuvailema purkaus, on mulle kans tuttua silloin tällöin. Erityisesti nuo naistenvaivat laukaisee sen...

Hello!
Miulle kävi aikanaan siltapaa, että kun kisat oli ohi ja rupes tosissaan syömään, niin paino jatkoi aluksi tippumistaan, kun aineenvaihdunta sai taas lisää pontta. Kyllähän dieetilläkin kannattaa pyrkiä siihen ettei niitä kaloreita liikaa laske. Täytyy vaan huijata kroppaa minkä kerkee, ettei säästöliekki leimahda. Minuu itteeni pelottaa jo pelkkä ajatus, että jossain vaiheeessa joutuu alle 2000n menemään. On niin järkky nälkä jo nyt. Juhannuspäivänä annoin palaa ja johan helpotti hetkellisesti ja taas on paino on alhaisempi kuin aattona. Aloin olla jo niin hermoraunio ja sehän ei ole lasten vika, että mamman pitää päästä pullistelemaan. Nyt on taas paremmat fiilikset ja 2vkon päästä taas kavereiden hääpuffettiin nollaamaan!!!

Tiedän, että toisilla on tapana pitää tuo herkkupäivä 2 viikon välein dieetillä. Olisinkin kysynyt moniko täällä noudattaa tuota systeemiä? Mulle oo kovasti sitä suositeltu, mutta ainakaan tässä vaihessa se ei tunnu hyvältä idealta :) Jotenkin on sellanen periaate ollu, että dietillä syödään puhtaasti. Toisaalta ajatus siitä, että sais edes vähäsen herkutella 2 viikon välein houkuttaa :)

Zone-sarja -42%
kehohan tottuu kaikkeen.jos syö vaan puhdasta ruokaa, koneisto saattaa

pysähtyä, esim mulla. ei nyt välttämättä pizzaa jne tartte, mutta ihan jotakin

muuta
kuin dieettisafkoja tankkauspäivänä.

tankkauspäivät on mielestäni hyvää pitää kun oma keho ja psyyke ei jaksa

pysyä kasassa.enemmän dieetanneet ja oman kehon tuntevat huomaavat

kyllä koska on tankkauksen aika.

Mä alottelin eilen kiristelemään pikkuhiljaa. Lauantaista oli se 15 viikkoa lahteen, niin ei ainakaan luulisi järkyttävän kiireen pukkaavan. Sinne olis n.8kg poistettavaa, jotta pääsee vielä pari kiloa siistimmäksi kuin helsingissä. Viime viikolla elelin täysin paheideni viemänä ja hyvää teki ainakin päälle, viimeiset revittelyt ennen Le Grande kisakautta :rolleyes: Jussisunnuntaina oli sitten kaikkien aikojen bulkit:D

Kerrankin on tilanne, että alkudieetin voin vetää suht stressittömissä olosuhteissa. Kevään kiristely oli aika tuskaa 9tuntisine koulupäivineen ja valtavine läksymäärineen, mutta kuitenkin siitä selvisi (ja muistikuvat on aika hämäriä tuosta ajasta, tainnut aika kullata muistot.) Saa nähdä vieläkö onnistun pääsemään kuntoon, kun kahet peräkkäiset mittelöt käyty vähälle aikaa. Ainakin motivaatio ja positiivinen asenne ovat kohdillaan, eikun vaan rauhassa eteenpäin. Ja tsemppiä kaikille kisasiskoille! :love:

Hello!
Juhannuksena tuli luvan kanssa syötyö maha kipeeksi...(= Teki kyllä tosi hyvää, ennenkaikkea päälle!(= Ja painokin jo hiukan alhaisempi ennen tankkauspäivää..Oli eka tankkauspäivä dietin aloittamisen (4vko takana)jälkeen. Ja seuraavaa katsotaan korkeintaan 2,5 viikon kuluttua. Diein eteneminen sanelee tankkaukset.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heips!

Minäkin aloittelin eilen dieetin. Aamulenkin tein heti aloituksen kunniaksi. Koirat näyttivät heti tietävän mikä rypistys on alkamassa, kun ennen aamupalaa lenkille rykästiin :) tai voiko noin yhdeltätoista alkavaa lenkkiä aamulenkiksi sanoa? :nolo: heh, oon siis kesälomilla..

Tuhon tankkauspäivä-asiaan voin omasta tavastani sanoa, etten ole tankannut koskaan ennenkuin viikot ovat alle 10 kisoihin. Tankkaukseen vaan ei ole ollut tarvetta sitä ennen. Kyllä sen sitten itse erittäin hyvin tietää, milloin kroppa vaatii täyttöä. Usein tapahtuva tankkaus ei vaan toimi mulla. Kiristyminen on nopeinta mulla suht isoilla kaloreilla; liian alas vietynä mun koneisto pysähtyy välittömästi ja mikä pahinta; kaikki vaivalla hankitut lihakset kuihtuvat silmissä. Kauheasti alle 1800 kcal en mene missään vaiheessa koko dieetin aikana.

Jokainen tietty tietää parhaiten mikä itselle sopii, mutta jotenkin kummastuttaa tuo tankkauspäivien pito jo nyt...voisitteko hieman perustella käytäntöänne minulle? Onko teillä sitten jo nyt ihan älyttömän pienet kalorit ja kroppa tyhjenee vai onko syöminen pelkkää psyykeen hoitoa?

Mulla kävi viime dietillä niin, että hiilaripäivän jälkeen paino ei pudonnut 1,5 viikkoon. hiilaripäivän jälkeiset nesteet lähti parin päivän jälkeen, mutta siitä alemmas ei mennyt. En tiedä oliko syynä etten syöny tarpeeksi hiilareita, vai mikä. Vai söinkö liikaa tai jotenkin "väärin". Eka tankkauspäivä oli 6viikon jälkeen. Nyt olis tarkotus mennä ainakin reilu 3vkoa ennen hiilaripäivää.

3 diettiviikko on nyt menossa. Paino on pudonnut vasta vajaan kilon. Kaikkiaan olisi tavoite noin 5kg pudottaa, eli nelisen kiloa jäljellä. Mulla tuo paino tuntuu tippuvan dietillä aina hirveen hitaasti, about 300g vko...

Minun oli tarkoitus pitää eka tankkaus heinäkuun puolivälissä, mutta sekä kroppa & polla vaati sen viime viikolla. Mulla on fyysisesti tosi rankka duuni ja kotona kahden lapsen kanssa ei levätä!!! Lisäksi hirmu hinku luistella ym liikuntaa harrastella (jonkun sortin riippuvuus..), niin vaikka syönkin yli 2000 joka päivä, niin olin niin poikki rikki pinossa, että tarvi nollata. Mun elämä on tosi hektistä koko ajan ja syön norm TOSI paljon.... Siinä niitä syitä, miksi tankkauspäivät on mukana jo nyt.. Ja kukin tavallaan, eikö totta?!

mihin sarjaan tuut?(anteeksi tietämättömyyteni)ootko kisannu paljonki?

Mun kroppani on niin hirmuisen vanha ja raihnainen, mutta onneksi mieli on niin nuori ja nälkäinen :) mä kisaan Masterseissa, siis body fitness. Viimeksi kisasin nyt keväällä ja sitä ennen muutama vuosi sitten. Sanottavasti en ole menestynyt, mutta itse olen ollut tyytyväinen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö koko ajan pyrkisi parempaan kuntoon ja sijoitukseen.

Nyt ois kysymystä dieettaaville mimmeille. Mua on alkanut arveluttaa, voisinko ehkä sittenkin dieetata vielä mielekkäämmällä tavalla kuin nyt teen. Kysymys on siis ruokien valinnasta. Aiemminhan mulle teki valmentaja kokonaan ruokavalion jota sitten noudatin orjallisesti. Nyt olen tehnyt ruokavalion itse valmentajan ohjeilla (makroravinnesuhteet jne. ohjenuorana), mutta edelleen syön käytännössä samoja ruokia joka päivä. Tuntuu siltä, että ei näin voi pidemmän päälle elää - kun on vuoden joka päivä sitä lappua tuijottaen syönyt vaan mitä käsketään, tekisi mieli välillä kuunnella päätäkin eli syödä sitä mikä juuri jollain aterialla parhaiten maistuisi.

Mitä mieltä te olette ruokien vaihtelemisesta dieetillä? Tarkoitan tällä nyt esim. hiilarilähteiden vaihtelua: kaurahiutale, peruna, ruispasta, tumma riisi jne. tai proteiinilähteiden vaihtelua: maitorahka, raejuusto, kalkkuna, kana, valkuainen jne. Vaihteletteko te näitä aterialta toiseen mielihalujen mukaan vai syöttekö orjallisesti samat kombot joka ikinen päivä? Miksi syötte tai miksi ette?

Aion tästä kyllä kysäistä valmentajaltakin kunhan ollaan juttusilla ensi kerran, mutta kiinnostais vaan tietää mitä te muut olette tästä mieltä. Aiemmin oon pystynyt sulkemaan ne muut ruuat täysin mielestä, mutta nyt ei jotenkin enää vaan kykene ja jaksa. En tiedä miten ihmeessä pystyin keväällä syömään sitä seitiä ja parsakaalia päivästä toiseen... tuntuu että nyt himoitsen paljon enemmän juuri niitä ruokia joista saan myös ns. henkistä tyydytystä - siis niitä ruokia, joista oikeasti pidän! Eivätkä ne silti ole mitään huonoja, vaan ihan noita mitä äsken mainitsin. Syön toki niitä jo nytkin, mutta sitä vaihtelevuutta jotenkin kaipaan selvästi lisää. Joskus ei vaan tee mieli pastaa ja kanaa, vaan mieluummin söisi puuroa ja raejuustoa. Jos tämän homman haluaa olevan elämäntapa ja juttu josta nauttii vuodesta toiseen, niin eikö silloin myös ruokavalion pitäisi olla joustava?

Hmmh... kuulostaa niinkuin tämä olisi joku kammottava ongelma. :D No ei se ole, mutta mietityttää vaan pitäisikö ehkä vähän muuttaa toimintatapoja!

Mitä mieltä te olette ruokien vaihtelemisesta dieetillä?
Ihan ekalla dieetillä mun kaikki päivät oli ruuiltaan erilaisia. Makrot samat, mutta vaihtelin aineksia aika rankalla kädellä. Eipähän päässyt kyllästymään, tosin työtähän se teetti aikalailla ja laskukoneen näppäilyä :)

Tällä hetkellä ihan aikataulullisista syistä meen samalla lapulla ja ruuilla monta viikkoa. Ei vaan jaksa/ehdi soveltaa eikä kokkailla mitään eksoottisia sävellyksiä. Tosin viikonloppuisin yritän syödä kasviksia vähän normia enemmän ja riisejä sitten vaihtelen osittain erilaisiksi kasviksiksi. Tommonen teflonpintanen sähkögrilli on muuten oiva peli tällai dieetillä, kun sillä pystyy "grillaamaan" ilman rasvaa. Nam.

Suunnittelen itse diettini ja mulla on sellanen perusrunko minkä mukaan syön. Ruoka-aineet on suht samat kun offilla ja vaihtelen niitä mieleni mukaan. Muutama päivä saattaa mennä kiireiden vuoksi samalla linjalla, mutta kyllästyn helposti. Esim viikonloppuna tykkään kokata jotain muuta kuin arkena. Tonnikalan voi vaihtaa katkarapuihin ja riisin uusin perunoihin jne. itse koen vaihtelun tärkeäksi. En tunne olevani dietillä, kun saan syödä ruokia mistä pidän, vaikka määriä täytyykin rajoittaa. Mottoni on "vain mielikuvitus on kattona" :) tietysti nuo vaihtelut aiheuttaa lisää "päänvaivaa" kun täyttyy laskea. Mutta toi laskeminen menee jo rutiinilla :)

jotta dieetti etenisi ja olisi mielekästä on täysin järkevää muutella safkoja.

etenkin hiilarilähteet.itse saan valita ne mutta leipä on kielletty

mulla on tietty enempi ongelmaa esim kun en syö riisiä ja protskusta vaan rahkaa.

sit kun homma tökkii niin maustekikkailuja ja kaupan hyllyjä selaamaan.

wokvihannekset on kiva lisuke iltapalalle :) kun ei saa muutenkaan syödä paljon

Ah... johan lopetti vanne kiristämästä pään ympäriltä kun vaihdoin vähän ajatuksia valmentajan kanssa. Saan siis vaihdella ruokia, mutta kuulemma sille ei ole mitään sen kummempaa perustetta kuin just se että pää pysyy touhussa mukana.

Kyllä se pään mukana pysyminen musta onkin tosi tärkeätä, sillä jos tätä hommaa aikoo pidempään kuin pari vuotta tehdä niin onhan sen oltava mielekästä. Ehkä alkuun tuollainen HC-meininki on ihan jees, kun ei tarvitse itse miettiä mitään kun tekee vaan. Nyt kuitenkin alkaa olla jo siinä pisteessä että osaa itse eikä stressaa. Itse asiassa en oikeastaan huomaa stressaavani yhtään mistään. Luotan siihen että pääsen kuntoon ja siihen että osaan jo kuunnella päätäni ja kehoani. Mähän olen tainnut oppia tässä jotain. :)

Mites te muut valikoitte ruoka-aineet? Mihin vedätte sen rajan, että mikä on dieettiruokaa ja mikä ei? Jotkut syö leipää, toiset ei, jotkut vetelee jopa proteiinipatukoita tai mitä milloinkin - miksi jotain tai miksi ei? Kuinka paljon IHAN OIKEASTI merkkaa se, mistä lähteistä mitäkin tulee? Mulla periaatteena on käyttää dieetillä mahdollisimman puhtaassa/alkuperäisessä muodossa olevia tuotteita, siksi vähän arastelen tuon leivänkin suhteen. Tuntuu kuin ois aarrearkku avattu nenän eteen kun yhtäkkiä saakin itse valita syökö ennemmin tunaa vai kanaa! :kuola:

Latest posts

Back
Ylös Bottom