Ketkä valmistautuu syksyyn 2006?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Brrmm, brrrrm.... kuuletteko? Se on nimittän Faidran Mopo, joka on jälleen hyvissä käsissä (oli hetkeksi karannut lepikkoon kisojen jälkeen)! :lol2: Kumma kyllä, kun sitä päättää että ruokavalio alkaa NYT, niin sehän alkaa eikä sinne suuhun enää eksy niitä ylimääräisiä juttuja. Mä turvotan/palautan kroppaani vielä tuonne 4.6. saakka ja 5.6. starttaa sitten uusi rutistus. Veikkaisin, että tuossa vaiheessa pudotettavaa on n. 10kg ja Bullin piiskan :rolleyes: tuntien se kyllä ehtii hyvinkin lähteä 16 viikon aikana. Sen verran kai tuosta on silloin karsintoihin. SM:iin voisin olla hyvinkin tiukassa kunnossa, jiihaa! Kaikkihan tässä ollaan karsinnoista läpi menossa, eikö juu...

On muuten kova lineup tulossa syksyyn. MAHTAVAA päästä lavalle avoimen sarjan tyttöjen kanssa! Vaikka sitä ihan aloittelijaräpistelijä onkin, tuntuu avoimessa sarjassa kilpailu lähes yhtä isolta askeleelta eteenpäin kuin tulokaskisassa kilpaileminen ylipäätään. Siellä on upeita vartaloita ja upeita naisia, kaikin puolin. Minusta on kunnia päästä kisaamaan siihen joukkoon ja avoimin mielin lähden pitämään hauskaa tähänkin tulevaan kisaan. Työt tehdään dieetillä ja lavalle kiivetään sitten hymy suupielessä ja tyytyväisenä suoritukseensa (=dieettiin - eihän se lavalla olo ole kuin enää murto-osa koko hommasta!). Jos se dieetti olisi tällä kertaa vaikka mennyt ihan nappiinkin.

Ärrä: Otettaiskos poseerausharkkoja yhdessä tässä kesän kuluessa kun säkin olet täällä Mansessa? Mulle ainakin oli valtava apu siitä, että harjoittelin ensin itsekseni ja sitten viimeiset n. 6 viikkoa tuomarin (joka ei tietenkään ollut tuomaroimassa) avustuksella lavalla oloa, kävelyä ja käännöksiä. Lavalla pystyi olemaan rentona, kun tuntui että homma oli tuttua jo ennestään. Nyt ehkä voisin osata jo itsekin auttaa muita, vaikka aion kyllä ennen kisoja taas turvautua ns. ammattiapuun. :D Jostain jos saisi vielä ne tulikuumat spotit porottamaan päin kasvoja... HEH! Meillähän on kesällä tuo valopallo tuolla taivaalla, ehkä pitää posetella keskipäivän auringossa... esim. Pyynikillä?! :evil: Olispa yleisöäkin jo... hohhoh! (anteeksi, olen aamuisin vähän sekava - enkä muutenkaan aina ihan tosissani)

Aurinkoista dieettipäivää syksyn mimmeille! Mä lähden nyt ennakkoaamuaerobiselle, pitäähän sitä koittaa keholle muistutella mitä ne ylipäätään on.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täällä mennään nyt ekaa viikkoa dieetillä, tosin vielä kalorit suht korkealla, mutta kaikki ruoat punnitaan ja lasketaan tarkkaan. Motivaatio ihan huipussaan!! Jännä huomata, miten mitään ylimääräistä ei tee mieli syödä, vaikka olin ihan varma etten pysty ohittamaan työpaikan karkkiautomaattia :D

Salitreenit kulkee tosi hyvin, aerobinen jäissä tän allergian takia, mutta kohta päässee lenkillekin toivottavasti. Tää on kivaa!! :thumbs: (ainakin toistaiseksi :D)

Faidra sanoi:
Ärrä: Otettaiskos poseerausharkkoja yhdessä tässä kesän kuluessa kun säkin olet täällä Mansessa?
Mielellään kiitos!!!Minähän oon niin Rookie ku Rookie voi olla:D .
Kenkien hankinta on mulla vielä vaiheessa, mut täs kuukauden sisään viim. nekin ois sit harjoittelussa mukana.
Omalla salillani oon kyl joskus saanu ihmetteleviä katseita, ku joka reenin päätteeks teen pikkusalissa ne pakolliset käännökset. Siin sit oon koittanu selittää, et ku oon menossa joo sellasiin kisoihin, et en ihan muuten vaan täällä patsastele:) .

Ärrä sanoi:
Mielellään kiitos!!!Minähän oon niin Rookie ku Rookie voi olla:D .
Kenkien hankinta on mulla vielä vaiheessa, mut täs kuukauden sisään viim. nekin ois sit harjoittelussa mukana.
Jos kisakenkiä haikailet Tampereelta, niin käypä tsekkaamassa Kenkä-Repo. Haettiin sieltä keväällä Haukkarille popot ja olivat kyllä tosi tyylikkäät! Korkoa just se 5 tuumaa ja laatukin näytti oikein mainiolta. Kysyt vaan stilettokorkkareita niin varmaan tietävät heti mitä tarkoitat.

En kyllä tiedä kaipasitko edes apua, mutta tulipahan nyt vaan mieleen. :kanaemo:-:david:

Syksyn kisoihinhan tässä valmistaudutaan, ei toki vielä dieettiä noudattaen vaan ennemminkin laadukkaasti ja hyvin syöden ja KOVAA treenaten. Noh, täytyy myöntää, että kyllä niitä herkkujakin välillä tulee naposteltua:nolo: , mutta koko ajan katson, että protsku ja hiilarimäärät ovat vähän yli kulutuksen. Dieetti alkaa heinäkuun alun paikkeilla ja silloinkin melko hyvillä kaloreilla. Pitäisi kuitenkin saada tulosta aikaiseksi, eikä liiallisella dieettaamisella kadotettua lihaksia. Kyllä se rasva siinä syksyn mittaan pois tirisee.

Syksyn kisoissa sarja on body fitness masters sarja. Jos sitä ei järjestetä (liiton lupauksiin kun ei ole luottamista) niin enpä taida sitten viitsiä kisailla ollenkaan. Toivottavasti mastersseihin tulee paljon osanottajia, niin saadaan hyvä kisa pystyyn! Onkohan palstalta muita ikäneitoja syksyyn valmistautumassa???

[mod]Sopinee tänne paremmin jatkoksi :) -Emmah[/mod]

Ärrä sanoi:
Kiitos Luomu olemassaolostas:) ! On niin tooosi hienoo ja nimenomaan inspiroivaa, et laitoit kuvat ja näytit upeen kuntos.
:love: Ihanaa,että voin noin pienellä tuoda jollekin potkua omalle dieetille/treeneihin tms.:hyper:
[ samalla venyttää takareittä poimiessaan pikku-akan jättämän purkan lattialta...]
purkka vielä menee, mutta siinä vaiheessa kun astut/liukastut 3:45 rakkaan karvaturrisi paskaan pimeässä taju kankaalla, niin:itku: :curs:

mutta toisaalta näin käy yleensä vain minulle, joka olen itse kasvattanut koirani...oma vika

No nii. Tänään se nyt sit Oikeesti alko. Oon koittanu olla vauhkoomatta koko dietistä ja rauhotella ympärillä läheisiäkin, et ei se oo pelkkää nälkää ja tuskaa...Mut tosiasia on nyt tietty tästä päivästä eteenpäin, et mulla on lista(jota ilman en kyl selviäis...) ja siitä listasta ei sit poiketa.
Intoo piukassa:hyper: !

Ärrä sanoi:
...ja rauhotella ympärillä läheisiäkin, et ei se oo pelkkää nälkää ja tuskaa...

Tästä tuli mieleen, että tähän astiset kommentit on siskolta ja vanhemmilta tulleet "taasko sä syöt :eek: "

Eli hyvä näin, sillä vanhemmat oli aluksi aika kauhuissaan tästä hommasta, mutta nyt tajuavat että ei tässä mitään porkkana-dieettiä olla vetämässä :)

Aah... täällä nautiskellaan vielä maittavasta offiruuasta :) Mietin jo tuossa, että "apua, pitäiskö alottaa kun kaikki muutkin on jo dieetillä" - mutta mitä sitä turhia liian aikaisin, kun vielä saa nautiskella rennommasta elämästä! Vaikka nautin dieetistäkin, niin kyllä aika kivalta tuntuu pitkästä aikaa taas elellä ns. normaalisti.

Kuinka moni täällä muuten tekee itse dieettinsä valmentajan ohjeiden perusteella ja kuinka moni taas noudattaa valmista ruokalistaa? Miksi, kummin sitten ikinä teettekään? Mä ajattelin, että nyt kun olem yhden dieetin vetänyt ns. varman päälle eli valmiiden listojen mukaan, niin tällä kertaa voisin haluta oppiakin jotain. Ja tällä kertaa ei seitiä mun ruokavaliosta kyllä tule löytymään, hehheh...

Onko liitolta muuten tullut mailia syksyn kisoihin ilmoittautumisesta? Jostain syystä viimeaikaiset tiedotteet ovat menneet ohi mun sähköpostistani. Mietin vaan, että olenkohan missannut jotain... ja olen siis toki ilmoittanut liittoon, että korjaavat asian.

Faidra sanoi:
Kuinka moni täällä muuten tekee itse dieettinsä valmentajan ohjeiden perusteella ja kuinka moni taas noudattaa valmista ruokalistaa? Miksi, kummin sitten ikinä teettekään?

Mulle valmentaja teki esimerkkipäivän, jossa on lueteltu kaikkien aterioiden p/h/r-suhteet ja annettu esimerkkejä, mistä noita voi koostaa. Muuten huolehdin dieetistä itse.

Ja sen olen päättänyt, että yritän syödä mahdollisimman monipuolisesti ja "normaalisti", enkä vedä pelkkää kanaa tai seitä. Tällaisella kulinaristilla saattais muuten alkaa dietti tökkimään aika äkkiä :D Vähän enemmän laskemistahan se vaatii, mutta toisaalta sekin on tässä touhussa ihan kivaa.

Nimim. tänään tiedossa hirvipaistia ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Moikka Faidra ja muut syksyyn tähtäävät :)

Täällä kolmas dieettiviikko menossa. Noudatan valmentajan tekemää ruokavalioo, jonka suunnitteluun osallistun tekemällä toivomuksia :D jotka ovatkin menneet hyvin yhteen hänen ajatustensa kanssa.Tähän diettiin muutettiinkin systeemejä hieman viime syksyn kisadieetistä ja muutenkin tuntuu että hommat sujuu omalta osalta hieman rennommin, ei oo pipo yhtä tiukalla kun viimeks. Itse en uskalla vielä lähtee tekemään kisadiettiä, tulee heti semmonen tunne että ei tää toimi, pakko vaihtaa ja kokeilla jotain muuta. Sit etenkin viimeistelyjen yms. suunnittelu on vähän pimennossa ajatellen että tekisin sen itse. Ehkä jonain päivänä...:)

:thumbs: kaikille diettipuuhissa oleville ja niihin lähteville!

Niin ja liitolta ei oo tullu postia syksystä, ainakaan mitä viimeks vilkasin postit.

Moikka !Kuinka moni kisasi kevään tulokkaissa?Mitä mieltä olitte kisoista esim.kun sarjat yhdessä? Mitä tuomarit katsoo? Mikä on ettei tiukkuus ja lihaksikkuus ole parasta?Rakenne voittaa!!!!!!!! Mitä olette mieltä.Haluaisitteko myös saada palautetta kisoista tuomareilta?

jaana visulaaka sanoi:
Moikka !Kuinka moni kisasi kevään tulokkaissa?Mitä mieltä olitte kisoista esim.kun sarjat yhdessä? Mitä tuomarit katsoo? Mikä on ettei tiukkuus ja lihaksikkuus ole parasta?Rakenne voittaa!!!!!!!! Mitä olette mieltä.Haluaisitteko myös saada palautetta kisoista tuomareilta?
Menee vähän ohi aiheen, mutta vastataan nyt tänne.

Minusta tuomarointi oli tänä vuonna ihan perusteltua: sijoitukset menivät parhaan kokonaispaketin mukaan. Ei pelkkä rakenne riitä, vaan tottakai myös sekä kireys että lihaksikkuus vaikuttavat! Mutta kolmestaan nuokaan eivät vielä tee voittajaa, sillä täytyy myös osata asennot oikein, lavakäyttäytyminen... kisaajan olemuksen täytyy olla positiivinen ja yleisilmeen sporttisen kaunis. Eivätkö sinusta sarjojen finalistit edustaneet näitä kriteereitä?

Mä olen saanutkin tuomareilta palautetta - kysymällä ihan suoraan, ihan itse. :) Mielestäni sijoitus oli ihan oikea ja kritiikki aiheellista. Ne kohdat, jotka mainittiin positiivisina tai negatiivisina (ts. miten vaikuttivat sijoitukseeni), koin itsekin samoin.

Mitkäs fiilikset sulle jäi, ja aiotko kisata uudelleen?

jaana visulaaka sanoi:

En kisannut keväällä, mutta näin ulkoisen silmin sarjojen yhdistäminen oli täysin oikea ratkaisu. Tyttöjä oli lopulta tulokkaissa vain 17, tuo luku kun olisi lätkästy kahtia, olis sarjassaan ollut ainoastaan 8/9 tyttöä. Koko kisasta olisi mennyt idea, jos lähes kaikki sarjastaan olisi päässyt finaaliin. Ja lisäksi sarjan yhdistäminen oli varmasti helpompi myös aikatauluttamisen kannalta järjestäjille(kun kilpailijoiden vähyys teki sen mahdolliseksi).

Bodyfitneksen arvostelukriteerit on takuulla yksi niistä kuumimmista aiheista, joista keskusteleminen ei koskaan kuole. Eikä niiden toisaalta tarvikkaan, onhan hyvä että asioista jutellaan. Faidra kirjoittikin pääpointin tuossa yllä eli ei se niin simppeliä kuin löysä/kireä ja lihaisa/lihaton. Paljon lajissa mukana olleet/lajia seuranneet ovat varmasti hoksanneet sen pointin, ettei bodyfitness ole pelkää lihaksikkuutta, kireyttä tai rakennetta. Ihanteellinen kilpailija on varmasti juuri se, jolla on hyvä rakenne, tasapainoinen kehittynyt lihaisa fysiikka sopivalla kireydellä, ja jolla on esiintyminen, asennot, puvut, lavalla kävely ja muukin lavakäytös upeaa. Tuskin kenenkään silmään voittaja on se , jolla on lihaa törkeän paljon ihan järkyllä kireydellä, mutta joka kävelee täysin koukkupolvin, omaa huomattavan leveän keskivartalon ja joka seisoo lavalla kuin uroshirvi. Kun lavalle heitetään arvosteltavaksi parikymmentä tyttöä, joista jokainen on erilainen, niin ei takuulla ole tuomarointi helppoa. En ole itse tuomari, enkä osaa sen puolesta vastata, mutta eiköhän sieltä haeta kokonaisvaltaisesti hyvää pakettia mahdollisimman vähillä virheillä. Jos mahdollisuus kerran on tuomareilta kysellä, niin käyttäkää ehdottomasti tilaisuus hyväksenne. Vaikka kritiikkiä aina paljon kuuleekin, olen vakuuttunut siitä, että siellä meidän tuomaririvissä on todella osaavia henkilöitä.

Onnea kaikille syksyn kisaan lähteville. Nauttikaa aamulenkeistä lämpimässä säässä ja antakaa kaikkenne! Ja tärkeimpänä varmasti: parantakaa niitä juttuja, mistä viimeksi kisatessanne saitte negatiivista palautetta! Hyvä kilpailija ei ole se joka on virheetön, vaan se joka parantaa heikot kohtansa!:thumbs:

Zone-sarja -42%
Heippa!! Aivan oikea tyttö voitti ja muutkin jotka olivat finaalissa,kyse ei ole todellakaan heistä.Tuomarithan sen ratkaisevat.
Ajattelin että olisi kiva tietää mitä parantaa kun saa kommentit.Vaikka kyllähän sen jo itsekin näkee ja tietää mistä kannattaa tämä työsarka aloittaa!!!Poseeramiset olivat aivan surkeita omalla kohdallani.
Ja tidän että kun lavalle nousen niin olen vapaata riistaa kommenteissa kenelle tahansa.Ei minua haittaa ainaskaan yhtään enhän sinne muuten menisikään.Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!!!!
Miten Faidra kehosi palautui edellisestä kisasta?
Itsellä on vieläkin kroppa sekasin.Sen takia en nyt lähde syksyllä lähde kisaan,mutta katsotaan sitten keväällä tai ensi syksynä.
Aloittelen nyt vasta salilla käymisen pikkuhiljaa.
Oli flunssa ja sitten tämä siitepöly!!!!!!!!!!!!!!
Mutta onnea sulle ja muillekin dietillä olevilla.Kyllä se kannattaa!!!!!!!

Faidra sanoi:
Jos kisakenkiä haikailet Tampereelta, niin käypä tsekkaamassa Kenkä-Repo. Haettiin sieltä keväällä Haukkarille popot ja olivat kyllä tosi tyylikkäät! Korkoa just se 5 tuumaa ja laatukin näytti oikein mainiolta. Kysyt vaan stilettokorkkareita niin varmaan tietävät heti mitä tarkoitat.

En kyllä tiedä kaipasitko edes apua, mutta tulipahan nyt vaan mieleen. :kanaemo:-:david:

Kiitti Faidra ihan hurjasti ku sain sovittaa sun kisakenkiäs mimmimiitissä:) . Ite en omista niin korkeita popoja ja oli etukäteen vähän mietityttäny, et miltä ne mahtaa tuntua. positiivinen kokemus! Ei ollenkaa niin hankala ku olin kuvitellu.

Ja kyllä mä tarviin tässä kesän ja syksyn myötä varmasti paljon apuja:worship: !

Mulla on käytössä valmentajan listat. Ihan yksinkertasesti siitä syystä, et ei itellä oo tietoo eikä taitoo suoriutua tästä muulla tavoin. Ja nyt on elämäntilennekin sen verran hektinen, etten ees pysty tän enempää harrasteeseen panostaa.

Jumatsuikkeli, asujen etumaksu maksettu :rock: Nyt ei voi enää perua koska rahaa ei saa takas ;)

Ja tämä tieto on kehonrakennusliiton sivulla

* Turun kilpailussa ei ole naisten noviisisarjoja, sillä ne pidetään naisten SM-kilpailun yhteydessä Fitness Expossa (näin saadaan enemmän kilpailijoita lavalle yhtä aikaa).

Osallistun syksyn kisoihin.

Tulossa ollaan myös kisaileen syksyllä...monen vuoden breikki takana, ja uusi koitos edessä. Mahtavaa oli katsella mikä taso oli Kevään kisoissa, mahtavaa mimmit!

Morjenttes kaikille syksyn kisaan aikoville! Täällä myös yksi semmoinen. Voisin vähän laittaa taustaa itsestäni. Minulle on varmaankin hyvä pohja tähän lajiin, joka on osa syy siihen, että päätin n. kolme viikkoa sitten lähteä syksyn kisoihin mukaan.rock: Olen harrastanut koko pienen ikäni telinevoimistelua ja sitten myöhemmällä iällä kilpa-aerobiccia. Ja pakkohan noita taitoja olisi jotenkin hyödyntää, siispä päätin lähteä leikkiin mukaan;)

On olllut mukava seurata muiden "puuhasteluja" lajin parissa, ja tuntuukin että kaikilla on homma mukavasti hanskassa. Ja tuo Faidra on oikea varsinainen puuhanainen:worship: Hienoa työtä tekee lajin eteen! Sitä tarvitaan.

Eipä täällä muuta kuin, että äkkiä se syksy sitten varmasti tulee vaikka nyt tuntuu, että sinne on vielä piiiiiiitkä matka. Tsemppiä kaikille lajiin hurahtaneille mimmeille. Loistava forumi!

Latest posts

Back
Ylös Bottom