Ketkä EIVÄT ole Facebookissa? Perustelut mukaan!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole Facebookissa.
Enkä tule olemaankaan, koska jotkut idiootit kutsuvat sitä "naamakirjaksi" enkä halua olla missään tekemisissä moisten aivokääpiöiden kanssa.

+1

Niitä jotka eivät ole facebookissa pidetään friikkeinä, ja oon erittäin mielelläni friikki tässäkin asiassa:D

Mulla on vähän ristiriitainen suhtautuminen Facebookiin. Olen kyllä toistaiseksi vielä jäsen mutten käytä kovin aktiivisesti. En siis päivittele statustani joka hetki, ja ystävien kanssa pidän mieluummin yhteyttä mesen / irkin / puhelimen välityksellä tai ihan kasvokkain. En tajua, miksi minun pitäisi kirjoittaa asiani julkisesti kaverin seinälle, kun voin tehdä sen myös ihan yksityisesti:)

Facebook on kyllä tehnyt joistakin ihmissuhteista aika mielenkiintoisia. Eräs lapsuudenystäväni poisti minut kaverilistaltaan ja kertoi, mikä meidän suhteessa mätti vasta kun aloin ihmetellä, emmekö me enää olekaan kavereita. Olisi ollut ihan kiva tietää vähän aikaisemmin, varsinkin kun en mielestäni ollut tehnyt mitään väärin. Tuollainen yhtäkkinen poistaminen tuntuu vähän, noh, munattomalta toiminnalta.

Toki FB:n kautta on helppo saada yhteys uudelleen esim. kaukaisiin sukulaisiin tai vanhoihin koulukavereihin. Yleensä kuitenkin sille, että yhteydenpito on loppunut, on jokin syykin... Eräs muusikkokaveri ylistää Facea verkostoitumismahdollisuutena, mitä se varmasti tiettyjen alojen ihmisille onkin. Kai tuolla on kätevää myös se että saa kutsuttua ihmisiä tapahtumiin.

Tavallaan tuo yhteydenpidon helppous ja vanhojen tuttujen löytäminen sekä "verkostautuminen" on niitä plussapuolia jotka minua vielä heikosti palvelussa pitävät. Kaikki "lattiallani on pölyä" -tyyppiset statuspäivitykset ja jokaisen lempiruokansa fanisivuille liittyvät ihmiset, kaverihuoraajia unohtamatta, ovat niitä rasittavia haittapuolia. Ei sillä etteikö niiden takia voisi jo harkita eroavansa koko palvelusta...

Ymmärrän kyllä sen että ihmisillä ei riitä aika tai kiinnostus facebookissa olemiseen.. Mut noi kaikki kommentit siitä että lössi ilmestyy paikkoihin missä olette ja että facebook jakaa liikaa privatietoa on kyl ehkä vähän vääriä. Ite voi päättää mitä kirjottaa seinälle asioista mitä tekee (monet ei kirjota ollenkaan). Ja suurimman osan omista tiedoistaki voi salata kaikilta ihmisiltä. Jos oikeesti säikkyjä ootte ni älkää ees laittako kuvaa itestänne :D
Oon ite päivittäin facebookissa ja se vie ehkä sen 10-15min aikaa. Hyöty mitä siit oon saanu o aika iso. Esim monta vanhaa frendiä löytäny jota en varmasti olis enää koskaa nähny tai eventtien järjestäminen tuttujen kesken joka olis helvetin sähellystä muuten...

Ymmärrän kyllä sen että ihmisillä ei riitä aika tai kiinnostus facebookissa olemiseen.... Ite voi päättää mitä kirjottaa seinälle asioista mitä tekee (monet ei kirjota ollenkaan). Ja suurimman osan omista tiedoistaki voi salata kaikilta ihmisiltä.....älkää ees laittako kuvaa itestänne...

Niin, tai sitten ei vaan liity koko turhakkeeseen?

Näitä muotivillityksiä tulee aina tasaisin väliajoin. Kuka muistaa koulu- ja inttikaverit jne. mihin oli "ihan pakko" reggaa jokunen vuosi sitten. Nyt on tää jenkkiräpellys Facebook ja uutiset mailmalta kertoo, että Google on väsäämässä omaa versiotaan aiheesta. Sinne sitten kaikki seuraavaksi kilpaa rekisteröitymään...

Löytyykö vielä facebookittomia?

Itselleni tuli heikko hetki tossa yks päivä ja tein profiilin. Tämän jälkeen tuli jostain syystä semmonen oh god what have i done fiilis, joten jouduin poistamaan itseni sieltä samantien.

oh-god-what-have-done.png

Joo ei ole vieläkään sinne tullut tehtyä tunnuksia, vaikka kieltämättä on käynyt mielessä. Esim. UFC:n prelit olisi ollut kiva kattoa sen kautta, mutta siinäpä se sitten olisi ollutkin.

En ole enää mukana. Syy: pyrin ylimääräisen karsimiseen elämästä noin yleensä. Mitä vähemmän ja parempia ystäviä sen parempi. Mitä vähemman ja laadukkaampaa tavaraa sen parempi. Jos onnistun tekemään yhden asian hyvin siinä ajassa missä voisin tehdä 10 jotenkuten niin ideaalini olisi tehdä mielummin tuo yksi asia.

Pyrkiminen ja todellisuus eivät toki läheskään aina kohtaa, mutta Facebook jos mikä on juurikin osastoa "ylimääräinen". Syynä lähinnä viestinnän uskomaton köykäisyys ja 99 prosenttinen hevonpaskasisältö.

Jos olisin sinkku niin sitten saattaisin harkita uudelleen, koska kuten threadissä jo mainittu niin bookin kautta aukeaa aiemmin täysin (aiemmin totuttujen kirjaamattomien) sääntöjen vastaisia mahdollisuuksia pokailla kavereiden siskoja, exiä jne.

Ja onko kukaan edes onnistunut pokaamaan Facessa tuosta vain?

Aniharvat siinä onnistuu. Sitä kyllä tapahtuu mutta mahdollisuudet on aika heikot verrattuna siihen että menisi Sedulaan...

Olen tähänkin päivään asti pystyny elämään ilman naamakirjaa ja uskon et pystyn jatkossakin. Ymmärrän kyllä yrityksiä ja yrittäjiä et naamakirja on hyvä "mainospaikka" ja heille tarpeellinen. Mulle se ei tarjoa mitään sellaista et siellä pitäis olla. Ehkä joskus....

Joo liikaa itselläkin vierähti aikaa ja tuli laitettua ehkä vähän liikaa itsestään sinne. Useita vuosia olen pysynyt poissa.

Kaipaamaan jää sellaisia extempore vanhojen tuttujen morjestelua.

En tee sillä mitään, enkä lämpeä muutenkaan kommunikoinnille netissä. Puhelimessa puhuminenkin itseasiassa vituttaa monasti. Ihmiset joista välitän ja jotka välittää musta, tulee moikkaan ihan livenä tai soittaa. Ja mua ei kiinnosta, mitä jotkut puolitutut syö aamupalaks tai kuinka ihanat hanskat mummo kuto+muuta tosi tärkeetä. Tuun surulliseks, kun tiedän monta joille fb on apuna jonkin tyhjiön täyttämisessä, et ihan niinku jotain kiinnostaisi niiden elämä niin paljon kuin ne luulee. Hyvänä puolena on kuvien katselu ja jako.

En ole Facebookissa. Muutaman kuukauden olen siellä ollut. Alkukesästä lähdin pois. Ei ole minun juttuni. Aikoinaan käytin Meseä paljon ja siellä oli kaikki lähimmät kaveritkin. Puhelimella otan yhteyttä ihmisiin tarpeen vaatiessa.

Myös käsite "kaveri" kärsii inflaation Facebookissa.

Mä olen myös pysytellyt visusti poissa ko. jutusta, syy aika lailla sama kuin tuossa lainatussa pätkässä. Eikä muutenkaan kiinnosta edes virtuaalisesti leikkiä "kaveria" miljoonan ihmisen kanssa, joiden kanssa ei IRL ole missään tekemisissä, oikeiden kavereiden kuulumisista taas pysyy kärryillä muutenkin. Ei se mullakaan mikään periaatekysymys ole, vaan jos joku päivä keksin yhdenkin hyvän syyn hypätä FB-kelkkaan niin antaa mennä vain (sitä päivää tosin tuskin enää tulee).

Kun tämä ketju kerran nousi taas ylös, niin pakko tunnustaa että edellisen puolentoista vuoden takaisen viestin jälkeen olen tehnyt U-käännöksen ja liittynyt naamakirjaan, koska osoittautui että liian monelle ihmiselle se alkoi selvästi olla ainoa tunnettu yhteydenpitoväline ja katsoin sosiaalisten suhteiden ylläpitämisen kannalta fiksummaksi antautua. Ei ole muuttanut mun elämääni loppujen lopuksi suuntaan eikä toiseen, monista asioista pysyy kyllä paremmin kärryillä ja ihmisiin yhteyksissä kun tuolla on ja sinne on välillä hauskaa kirjoitella kaikkea turhaa, mutta se ei edelleenkään ole ensimmäinen paikka, jossa mistään merkittävämmistä asioista avautuisin tai keskustelisin kenenkään kanssa.

En ole Facebookissa, koska :

- Kaikkia tuntemiaan ihmisiä, ei voi pyynnöstä huolimatta, ottaa kaveriksi. (Esim töistä. )
- En halua isona, tehdä lapsien juttuja virtuaalisesti. ( Kun lapsettaa, teen jotakin IRL)
- Olen sosiaalinen.Tapaan ystäviäni oikeassa maailmassa.
- Ei kiinnosta, kuka milloinkin kävi kakalla jne....
- On olemassa Pakkis...:)

Jep en ole minäkään ja samoista syista kun pyssy edellä. Oikeastaan ihan vituttaa koko facebook ja hössötys siitä. Tälläkin hetkellä monien tehokas työaika menee siellä juorutessa.

Ei ole edelleenkään täälläkään. Tämä on vähän kuin se etten kyykkää. Muita tuntuu häiritsevän enempi. ;) Antaa häiritä. Jos joskus hommaan tunnarit, en ota ketää kaveriksi. :D

Onko muuten tässä threadissa yksikään neitokainen viellä ilmoittatunut? Sillä minulla on nykyään käsitys että koko facebook on enimmäkseen "naisten" juttu jonne sitten vaan äijät menee perässä. "on vaan niin muodikasta olla facebookissa, hih"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom