Ketkä EIVÄT ole Facebookissa? Perustelut mukaan!

En siis tarkoita tätä henkilökohtaisena hyökkäyksenä sinua tai Facebookia kohtaan, vaan vastauksena provoiluun ja huonoihin argumentteihin.

Tarkoitin tuolla mielipiteeseen perustavalla lauseella sitä, että on hyvin todennäköistä että joitain tiettyjä ihmisiä oikeasti askarruttaa se, että et ole missään näkyvillä, kun niin monet ovat. En väittänyt sitä minään kivenkovana totuteena, joten en voinut mitään lähdetietoutta laittakaan.

Jos provosoiduit tuosta, niin hyvä juttu, koska pistäähän se vähän miettimään, jos vaikka jotain perää mielipiteessä olikin.

Mutta minullapa on myös kokemusta henkilöstä, joka huijasi ja oli epärehellinen, ja hän poisti kaikki tietonsa netistä, jotta hänen musta historiansa mm. huutokauppa huijarina, ei tulisi esille. Hänen epärehellisyytensä minua kohtaan tapahtui vielä arkielämässä, ei henkilökohtaisesti, mutta työasioissa. Sen verran siis voin perustella kantaani.

Täten mielipiteeni kuitenkin muodostin ja voi olla, että tulevaisuudessa mm. työnantajatkin saattava muodostaa kokemusten perusteella vastaavanlaisia mielipiteitä ja saattavat kiinnostua tuon web-presenssin tarkistamisesta, jos ovat itse aktiivi-sosiaalistenmedioiden käyttäjiä.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä threadi vaikuttaa samalta kuin uskovainen ja ateisti vääntäisivät. Molemmat yhtä fanaattisia omasta asiastaan.

Tämä threadi vaikuttaa samalta kuin uskovainen ja ateisti vääntäisivät. Molemmat yhtä fanaattisia omasta asiastaan.

Jep. Mulle on ihan sama vaikka muut käyttääkin facebookia. Mulla vaan on vähän samanlainen luonne kuin tst:llä. Ei kiinnosta tippaakaan mitä puolitutuille kuuluu. Jokunen hyvä kaveri löytyy ja näiden kanssa tulee pidettyä yhteyttä ihan tarpeeksi puhelimen ja ryyppyreissujen välityksellä.

Tarkoitin tuolla mielipiteeseen perustavalla lauseella sitä, että on hyvin todennäköistä että joitain tiettyjä ihmisiä oikeasti askarruttaa se, että et ole missään näkyvillä, kun niin monet ovat. En väittänyt sitä minään kivenkovana totuteena, joten en voinut mitään lähdetietoutta laittakaan.

Jos olisit esittänyt asiasi noin, en olisi voinut sanoa mitään. Mutta päätit yleistää ja provota.

Jos provosoiduit tuosta, niin hyvä juttu, koska pistäähän se vähän miettimään, jos vaikka jotain perää mielipiteessä olikin.

En tiedä kuinka paljon tästä on provoa ja kuinka paljon rationaalista argumentointia. (veikkaus 100% vs 0%)

Surullista että sinua on netissä puijattu, mutta et voi yleistää että kaikki jotka eivät ole netissä ovat roistoja.

Surullista että sinua on netissä puijattu, mutta et voi yleistää että kaikki jotka eivät ole netissä ovat roistoja.

En tietenkään voi yleistää, netissä asiat on joskus helppo sanoa mustavalkoisesti. Se ei kuitenkaan vielä poista sitä faktaa, että joku muu voi yleistää juuri silloin kun sinua arvioidaan jossain tilanteessa.

Eikun nimenomaan oikeassa elämässä, tilanteessa joka aiheuttaa taloudellisia menetyksiä. Tämä kertoo sen, että huijareita, oman henkilöllisyytensä peittäviä ihmisiä on paljon liikenteessä ja eivät varmasti löydy joka palvelusta :)

Aina joku älähtää, sitä ei voi välttää. Tapaus facebook on kohdaltani loppuunkäsitelty. En käytä moista eikä minua haittaa jos joku muu käyttää, jokainen taplaa tyylillään ja tämä sopii minulle.

En tietenkään voi yleistää, netissä asiat on joskus helppo sanoa mustavalkoisesti. Se ei kuitenkaan vielä poista sitä faktaa, että joku muu voi yleistää juuri silloin kun sinua arvioidaan jossain tilanteessa.

Aina on helppoa sanoa asiat mustavalkoisesti, se ei kuitenkaan tee siitä yhtään hyväksyttävämpää. On mahdollista että joku joskus tulee kohtelemaan minua väärin, en kuitenkaan ota siitä paineita omaan käytökseeni.

Eikun nimenomaan oikeassa elämässä, tilanteessa joka aiheuttaa taloudellisia menetyksiä. Tämä kertoo sen, että huijareita, oman henkilöllisyytensä peittäviä ihmisiä on paljon liikenteessä ja eivät varmasti löydy joka palvelusta :)

En väitä että provoasit tahallasi tai esittäisit epärehellisiä syytöksiä, näen että puolustat vaan omaa kantaasi.

Jotenkin tuntuu, että pakkiksen modeja yhdistää sokea fanaattisuus jotakin asiaa x kohtaan. Tämäkin treedi meni ihme vänkäämiseksi, kai se on tätä nykyaikaa! Sopeudun.

Ite kyllä ymmärrän miksi joku ei halua facebookkiin. Sinällään fabo ei minulle juurikaan mitään anna, mut hei.. kyllähän sitä käyttää.

No siis tää threadi lähti käsistä lähinnä sen takia että vastaajat jotka ei ollut facebookissa otti hyvin vihamielisen asenteen ja vastasi kysymykseen kysymyksellä "miksi mun pitäisi olla facebookissa". Ja kyllä se fanaattisuus kulkee näissä jutuissa molempiin suuntiin.

Ei vaan nappaa. Jonkin näennäiskontaktin ylläpitäminen sukulaisiin, vanhoihin koulukavereihin yms. joihin ei oikeasti olisi missään yhteydessä on imo turhaa, eikä mikään joutava jauhaminen kiinnosta parempienkaan tuttujen kanssa (vielä vähemmän heidän päivittäiset tekemiset yms).

Saako tänne myös perustella, miksi OLEN facebookissa?
Perustelen silti:
- Töissä saa/pitää olla päivittäin niin paljon ihmisten kanssa tekemisissä, että useimmiten ei huvita illalla lähteä mihinkään tai varsinkaan kutsua ketään käymään, mutta silti on mukava pysyä kavereiden tuttavien elämästä jollain lailla kärryillä. Reaalimaailmassa päivällä sosiaalinen, illalla erakko..:D
- Buukin kautta on tullut "tutustuttua" muutamiin sukulaisiin yms, joihin ei ole tullut pidettyä yhteyttä. Sellaisiin, joille ei vuosien kuivan jakson jälkeen yhtäkkiä oikein olisi viittinyt esim. soittaakaan, mutta nyt voisi ohi ajaessaan suht luontevasti vaikka poiketa kahville.
- Valokuvaamista harrastelevana tuon kautta on helppo tapa kommentoida muiden kuvia/saada kommentteja omistaan.
- Jatko-opiskellessa on oppinut ymmärtämään verkostoitumisen arvon ja tähän yhtenä työkaluna toimii facebook. Oikeastaan parempi olisi se alkuperäinen facebookin ajatus aikuisille tarkoitetusta nettiyhteisöstä, nykyään teinit on hiukan pilanneet koko systeemin idean. Pitäisi olla ikään kuin sellainen virallisempi facebook, jossa keskusteltaisiin enemmän esim. päivän uutisista, taloudesta, politiikasta yms mielenkiintoisesta ja josta puuttuisivat kokonaan päivitykset "tänään juomaan v**tu!!111!!" :jahas:

Tuntemattomat ihmiset heittelee lampailla ja kirjoittelee johonkin saatanan seinälle? Ei vittu, siitä on aikaa kun olin 13v.

Kirjoittelet "hei musta tuntuu tältä", ja päivität menemisesi? Mitä helvettiä se muille kuuluu.

Julkaiset kuvasi ja perheesi kuvat ja kavereidesi kuvat ja koko lähipiirisi? Ja annat vielä oikeudet jenkkifirmalle kaikkeen... just.

Linkkaan tässä Termikselle ja muille oman elämän FB:ssä jakamiseen ihastuneille ihmisille pari juttua mietittäväksi.

Ensiksi Eben Moglen puhe, joka sai aikaan Diaspora-projektin (http://www.joindiaspora.com):

http://www.youtube.com/watch?v=QOEMv0S8AcA

kannattaa todellakin uhrata tunti elämästään ja katsoa tuo ajatuksen kanssa.

Ja sitten ylipäätään Web-presenssin negatiivisia puolia läpikäyvä New York Timesin artikkeli "The Web Means the End of Forgetting": http://www.nytimes.com/2010/07/25/magazine/25privacy-t2.html?_r=1

Mielestäni tässä on menneet puurot ja vellit sekaisin siinä mielessä, että on ihmisiä, jotka eivät ole fb:ssa mutta eivät mitenkään ole estämässä muiden olemista siellä ja sitten niitä, ketkä eivät ole fb:ssa ja kampanjoivat, etteivät muutkaan olisi. Esimerkiksi minä en missään tapauksessa ole fb:a vastaan, liittykää sinne ja jakakaa niin paljon tietoa kuin haluatte, mutta henkilökohtaisesti en koe sen tarjoavan minulle jotakin niin ylivertaista, että voisin sivuuttaa esimerkiksi tietojeni levittämisen mainostajille olankohautuksella.

hamaso, älä nyt sekoita kahta eri asiaa; kampanjointia ja perusteluita. Jos joku ihmettelee ääneen Facebookkkia ja antaa jonkun esimerkin asiasta, niin jos vastaan siihen perustelulla, niin ei se kampanjointia ole. Jos et halua kaikkia ystäväksi, niin älä hyväksy. Jos pelkäät henkesi ja urasi puolesta, älä laita bikinikuvia itsestäsi. Onpa kampanjointia osoittaa oudot käsitykset buukista vääräksi. Ei minua tietenkää kiinnosta saada kaikkia liitymään sinne, luuletko että sen takia kirjoitan täällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom