Ketkä EIVÄT ole Facebookissa? Perustelut mukaan!

Mä en siksi ole tuolla, koska en tarvi sitä mihinkään. Jos tarvisin, niin sitten ehkä käyttäisin. Mulle riittää yhteydenpitoon puhelin ja sähköposti. Tasaisin väliajoin saan kavereilta kyselyjä, että mikset käytä fc:tä. Mulla on harvinainen nimi ja Suomessa tuskin montaa mun nimistä on (sukunimeni harvinainen ehkä 30 kappaletta suomessa.) Välillä jotkut sanoo, että olen siellä ja sitten joudun selittään, että joku toinen saman niminen siellä on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikea kuvitella että fb:stä mitenkään pakollinen tulisi kun kuitenkin Linkedin on fb:n ammattiversio. En tosin ole sielläkään.

Slashdot-sivusto vei saksalaislehden tekemän huomion vielä pidemmälle muistuttamalla, että sosiaalisesta mediasta eristäytyvä voi mahdollisesti olla massamurhaaja. Sivusto perustelee johtopäätöstään sillä, että verilöylyihin syyllistyneitä ihmisiä yhdistää usein oikeiden ystävien puute.

Jos on facebookin ystävälistalla, niin on oikee ystävä. Jos vaan tapailee livenä ja viettää aikaa, niin ei oo oikee.

Olin facebookissa joskus vuosia sitten, mutta viimeinen niitti oli facebookin valehtelu mulle. Sain sähköposteja, joissa mainittiin uusista kommenteista ja ystävien kaipuusta, mutta kun menin sisään, niin ei ollutkaan mitään. Sensuuri taitaa olla myös vahvana FB:ssä. Liian hallitseva ja liian keskusjohtoinen järjestelmä mulle.

Haluaisin sellaisen sosiaalisen median, jossa jokaisella olis oma käyttöliittymä joka olis suoraan yhteydessä toisten käyttöliittymiin ilman minkäänlaista keskusjohtoa. Aito verkottuminen, jossa jokainen on itse vastuussa siitä mitä kirjoittelee muille ja kenen sallii kirjoitella itselleen ja mitä lukee.

No huh minkälaista propagandaa. Tämähän alkaa olla jo pelottavaa, ihmiset pakotetaan liittymään johonkin tällaisella röyhkeällä sosiaalisella painostuksella suorastaan kiusaamisella. Näin esimerkkinä: entäs tämä Hyvinkään hullu joka riehui kesäkuun alussa yökerhon nurkilla? Hänellähän oli facebook-profiili muistaakseni. Ja samaten on läjäpäin monilla ja monilla rikollisilla.

Jälleen kerran yksi syy olla liittymättä tuohon roskasivustoon. Heikot sortuu sitten tällaisten uutisten takia liittymään.

Tulihan siellä fb:ssä oltua melkeinpä alusta asti. Keväällä tuli totaalikypsyminen koko sivustoon ja lähin veks. Jokunen viikko sitten aattelin liittyä takas, ihan kouluhommien takia, mutta vähän aikaa sivuja pläräiltyä hokasin, että enpä paljosta jää paitsi vaikken siellä oliskaan.
"Viiniä terassilla. Ihanaa." Jne jne. -Ketä helvettiä kiinnostaa!?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom