Ketkä EIVÄT ole Facebookissa? Perustelut mukaan!

Kaikilla kavereilla ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa ja poliisit seuraa fb:tä aika saatanan tarkkaan jos on muutenkin seurannassa. Sieltä ne näkee suoraan kuka pyörii kenenkin kanssa. Isoveli valvoo. Tai ei toi ole ehkä se pääsyy koska ei mulla ole mitään syytä pelätä virkavaltaa. Mua ei vaan nappaa koko homma, vähän sellainen periaate päätös enkä koe hyötyväni mitenkään fb:stä tai että se nostaisi jotenkin mun elämäntasoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaan kuin moni on feisbuukissa jollain muulla kuin omalla nimellään? Itse en myöskään välitä feisbuukista ja olenkin välttänyt sitä periaatteen vuoksi mutta liityin naamakirjaan joskus vuos sitten urheiluseurani nimellä. Periaatteessa en henkilökohtaisesti ole natsikirjassa, konkreettisimmin tämä näkyy siinä etten kerää kavereiksi kuin vaan yhteistyökumppaneita tai muita jotka liittyvät urheiluun. Omia kavereitani olen kieltänyt lisäämästä mua kaverikseni ja monet eivät edes tiedäkkään että "olen feisbuukissa". Olen ollut tyytyväinen että yhteistyökumppaneitten kanssa asioista sopiminen on nopeutunut ja parantunut. Semmosen hienon homman huomasin että valtavirrasta poikkeavaa mediaa on pirun kätevä tuolta seurata. Minua koskettavat urheilu-uutiset yhellä sivulla.

Olen feisbuukin käytön myötä vahvistunut omassa päätöksessä pidättäytyä henkilökohtaisesti sen ulkopuolella. On kyllä ärsyttäviä piirteitä ja se keskustelu muitten ihmisten kanssa on ehkä koko feisbookin heikkous. Todella ylimalkainen riisuttu betaversio keskusteluohjelmasta. Ite käytän messenkeriä jonkin verran niin ihan eri luokkaa.

En ole missään "feispuukissa", enkä aio edes perustaa tiliä sinne. Olen myös ollut pitempiä aikoja ilman kännykkääkin jokunen vuosi sitten, hyvin tuli toimeen. Nykyajan ihminen on liian kermaperse.

Niin kauan pidän tiliä tuolla kunnes siitä alkaa olemaan jotain haittaa. Ihmettelen tota lun porukka kirjottaa, että se jakaa tietoja muille ja pomo näkee kaikki kännikuvat joillain sun muulla. Jos on niin kempo, että kirjottaa sinne sinne kaikki henkilökohtaset jutut itsestään ja vielä jakaa ne kaikkien kanssa niin ihan omaa tyhmyyttään.

Niille jotka ei oo kavereita ni mulla ei näy kun profiilikuva ja nimi

Niin kauan pidän tiliä tuolla kunnes siitä alkaa olemaan jotain haittaa. Ihmettelen tota lun porukka kirjottaa, että se jakaa tietoja muille ja pomo näkee kaikki kännikuvat joillain sun muulla. Jos on niin kempo, että kirjottaa sinne sinne kaikki henkilökohtaset jutut itsestään ja vielä jakaa ne kaikkien kanssa niin ihan omaa tyhmyyttään.

Niille jotka ei oo kavereita ni mulla ei näy kun profiilikuva ja nimi

No entä jos se pomo pyytää suo kaveriksi? Käsketkö suksimaan sinne minne aurinko ei paista? Moni kun väittää että tuota tarvii nimenomaan työasioiden välittämiseen. Siitähän pitäisi jo vaatia palkankorotus jos pitää joku fb tunnari olla että saa työasioita hoidettua.

Jos on niin nyhverö että ei saa joko a) sanottua pomolle, että haluaa pitää tuon yksityisjuttuna b) säädettyä asetuksia niin, että kaikki ei näy kaikille tai c) luotua erikseen työprofiilia niin ongelma on ehkä jossain muussa kuin Facebookissa itsessään.

Itsekin olen tähän ketjuun aiemmin kirjoittamani jälkeen liittynyt, ihan kiva paikka. Käytän lähinnä nettituttujen kanssa länkyttämiseen, kun palstoissa on se ikävä puoli että ovat tosiaan näkyvissä kaikille.

No entä jos se pomo pyytää suo kaveriksi? Käsketkö suksimaan sinne minne aurinko ei paista? Moni kun väittää että tuota tarvii nimenomaan työasioiden välittämiseen. Siitähän pitäisi jo vaatia palkankorotus jos pitää joku fb tunnari olla että saa työasioita hoidettua.

Jos mun pomo pyytää mua kaveriksi niin sanon suoraan että vedän rajan työkavereihin, joiden kanssa olen tekemisissä siviilielämässäkin. Jos se siitä loukkaantuu niin mulle ihan sama.

Juurikin noin. Porukka tekee tosta ittelleen liian vaikeeta ja sit pitää keksii jotain naurettavia tekosyitä miksei tota voi käyttää.

Osa on sentään suoraan sanonu, että ei tarvitse tota mihinkään tai et ei vaan kiinnosta.

Nelisen vuotta sitten, silloisen parisuhteeni ajautuessa karille, poistin fb-profiilini. Viime syksynä jouduin työasioiden merkeissä liittymään sinne uudelleen, mutta olen "piilottanut" profiilini enkä tietojani/kuvaa/ystäviä ole sinne laittanut. En myöskään käytä fb:tä mihinkään muuhun kuin noihin työasioihin.

Syitä tähän kaikkeen on mm. se, että nykyinen vaimokkeeni on fb:n megakäyttäjä, mikä aiheuttaa itsessäni vastareaktion ja siten jonkinlaisen inhon ko. saittia kohtaan. En myöskään ole kaivannut yhtään mitään fb:stä, mistä syystä sen suurempaan käyttöön en näe tarvetta sitä valjastaa. Mulla on kuvallinen profiili LinkedInissä, joten kaverit saa yhteyden tarvittaessa vaikka sitä kautta, jos eivät sähköpostia tai puhelinta osaa käyttää.

Enn ole vasepuukissa. Olen huppelissa.

Nelisen vuotta sitten, silloisen parisuhteeni ajautuessa karille, poistin fb-profiilini. Viime syksynä jouduin työasioiden merkeissä liittymään sinne uudelleen, mutta olen "piilottanut" profiilini enkä tietojani/kuvaa/ystäviä ole sinne laittanut. En myöskään käytä fb:tä mihinkään muuhun kuin noihin työasioihin.

Ihan mielenkiinnosta, mikä työ edellyttää facebookin käyttöä?

Ihan mielenkiinnosta, mikä työ edellyttää facebookin käyttöä?

Olen konsulttihommissa ja asiakasfirmalla on useammalla brändillään omat fb-sivut ja niihin piti luoda ns. landing page:t, jotka näissä yhteyksissä oli ihmisten houkuttelemista tykkääjiksi erilaisten kilpailujen avulla. Lisäksi fb-mainonnan tekeminen käy helpommin, kun pääsee kirjautumaan palveluun :)

Rekisteröidyin vain ja ainoastaan sen takia että pääsen UFC-matseja katsomaan. Siis niitä jotka ei tule televisiosta. En ole muuten käynyt siellä. Puhelin on keksitty jos haluaa johonkin ihmiseen olla yhteydessä.

902831623.jpg

Facbookissa olen, ja sitä tulee seurailtua todella ahkerasti. Kuitenkin olen miettinyt vakavasti että poistaisin tunnukset sieltä. Tuntuu että sen ajan jonka olen facebookissa voisi käyttää johonkin hyödyllisempäänkin. Enkä loppujen lopuksi kovin paljon menettäisi vaikka sieltä lähtisinkin. Ainut isompi menetys olisi nuo eri tapahtuma kutsut ja muut suunittelut ja järjestelyt kavereitten kesken.

Psykopaattien tunnusmerkistö on saanut uuden oireen: Ei facebook-profiilia. "Slashdot-sivusto vei saksalaislehden tekemän huomion vielä pidemmälle muistuttamalla, että sosiaalisesta mediasta eristäytyvä voi mahdollisesti olla massamurhaaja. Sivusto perustelee johtopäätöstään sillä, että verilöylyihin syyllistyneitä ihmisiä yhdistää usein oikeiden ystävien puute."

Iltapulun jutut ovat muutenkin aika paksua luettavaa, mutta tuo oli jo aika yliveto. Onko kuitenkin täällä jollekulle oikeasti tullut jotain sosiaalisia ongelmia siitä, ettei ole tehnyt profiilia sivustolle, jonka keskeistä sisältöä on "tökkiä" ihmisiä?

Psykopaattien tunnusmerkistö on saanut uuden oireen: Ei facebook-profiilia. "Slashdot-sivusto vei saksalaislehden tekemän huomion vielä pidemmälle muistuttamalla, että sosiaalisesta mediasta eristäytyvä voi mahdollisesti olla massamurhaaja. Sivusto perustelee johtopäätöstään sillä, että verilöylyihin syyllistyneitä ihmisiä yhdistää usein oikeiden ystävien puute."

Iltapulun jutut ovat muutenkin aika paksua luettavaa, mutta tuo oli jo aika yliveto. Onko kuitenkin täällä jollekulle oikeasti tullut jotain sosiaalisia ongelmia siitä, ettei ole tehnyt profiilia sivustolle, jonka keskeistä sisältöä on "tökkiä" ihmisiä?

Juu no töitäkään ei ilmeisesti enään saa ilman facebook profiilia :D mutta en kyllä hakis työpaikkaan johon yksi vaatimus olisi facebook. Ja on kyllä aika mautonta leimata psykopaatiks jos ei noin turhanpäiväset jutut nappaa. Jos kahdella massamurhaajalla ei ollut profiilia naamakirjassa niin ei se tarkoita että mä esim. heilun puukko kädessä ympäri katuja :D

Ja facebookissahan ne kaikki 400 kaveria on oikeita ystäviä :D

Kai mäki kohta alan tappamaa ku en oo fbssa. Maailmassa on kuitenkin paljon turhia ihmisiä, taidan olla liian onnellinen että musta tulis minkäänsortin murhaaja. Myönnän että joskus ollu himo tappamiseen mutta kellä nyt ei, kun asiat menee tarpeeks paljon päin vittua, ainakin ihmisten yleistä kuolemista on varmasti moni toivonu. Aika mitätön osa päätyy kuitenkaa sille tielle. En kyllä vieläkään nää mitään tarvetta ruveta fb-käyttäjäks. Jos joku työpaikka on jääny mulla saamatta sen takia niin hyvä vaan.

Alkaa tulemaan tosta facebookista kohta samalla tavalla "pakollinen", kun sähköpostista aikoinaan. Niitä ihmisiä kummaksutaan ketä ei sinne kuulu ja ihmetellään sit, että minkä takia. Jos sitä töihinkin vaaditaan kohta. Mulle toi on kyllä ihan sama kun mun pomo ei tuolta nää muuta ku yhden kuvan musta ja mun nimen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom