Ketkä EIVÄT ole Facebookissa? Perustelut mukaan!

En luule, mutta sellainen olo keskustelusta on jäänyt, että jos et ole facebookissa, sinulla pitäisi siihen olla hyvät perustelut miksi et ja että ne ketkä eivät ole, olisivat kaikki joitakin nykyteknologian/kaiken uuden vastustajia. Toki vääriä käsityksiä saa ja pitääkin oikaista, mutta myös pyrkiä näkemään toisen näkökanta ja osata itsekin kritisoida sitä mitä pitää hyvänä asiana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten täällä ihmiset suhtautuvat siihen, jos esimerkiksi henkilö x ei omaa ajokorttia? Itse ohitan asian olankohautuksella, pärjäähän sitä hyvin ilmankin. Tämä keskustelu olisi saattanut ehkä kaivata samalaista sävyä. Itse en ole fb:ssa, sillä ei oikeastaan kiinnosta jakaa omia asioita muiden kanssa, eikä kyllä mahda muita pahemmin kiinnostaakaan.

Oon rekannu itteni facebookiin, ja huomannut yhden asian mikä vituttaa. Pitääkö sinne kirjoittaa Täysin jonninjoutavaa paskaa, mitä vielä muut käyvät voivottelemassa tai jotain muuta "Nyt lähettään yöhön ryyppää HÖGLÄ HÖGLÄ!!". "Taistelin lokin kanssa jäätelötötteröstä... hävisin".

Kyllä te nyt tiedätte mitä tarkoitan.

Oon rekannu itteni facebookiin, ja huomannut yhden asian mikä vituttaa. Pitääkö sinne kirjoittaa Täysin jonninjoutavaa paskaa, mitä vielä muut käyvät voivottelemassa tai jotain muuta "Nyt lähettään yöhön ryyppää HÖGLÄ HÖGLÄ!!". "Taistelin lokin kanssa jäätelötötteröstä... hävisin".

Kyllä te nyt tiedätte mitä tarkoitan.

Pitkääkö kaikki ottaa niin tosissaan?!?

Siellä täytyy olla pilke silmäkulmassa ja huumoria mukana! ;)

Aloin miettimään että onkohan Pakkiksella minkä verran porukkaa ketkä eivät ole liittyneet tuohon lähes
"pakolliseen" yhteisöön?

En ole enää mukana. Syy: pyrin ylimääräisen karsimiseen elämästä noin yleensä. Mitä vähemmän ja parempia ystäviä sen parempi. Mitä vähemman ja laadukkaampaa tavaraa sen parempi. Jos onnistun tekemään yhden asian hyvin siinä ajassa missä voisin tehdä 10 jotenkuten niin ideaalini olisi tehdä mielummin tuo yksi asia.

Pyrkiminen ja todellisuus eivät toki läheskään aina kohtaa, mutta Facebook jos mikä on juurikin osastoa "ylimääräinen". Syynä lähinnä viestinnän uskomaton köykäisyys ja 99 prosenttinen hevonpaskasisältö.

Jos olisin sinkku niin sitten saattaisin harkita uudelleen, koska kuten threadissä jo mainittu niin bookin kautta aukeaa aiemmin täysin (aiemmin totuttujen kirjaamattomien) sääntöjen vastaisia mahdollisuuksia pokailla kavereiden siskoja, exiä jne.

En ole, tuskin tulen koskaan olemaankaan.

Ei ole ihmeellisimpiä perusteluita.. Parhaita kavereita näkee arkisin aina ja niiden kanssa voi jutella kasvokkain. Muita hyvia kavereita näkee aina viikonloppusin ja sama juttu sillonkin keskustelen mielummin kasvokkain. Tosin voi olla, että joidenkin kanssa tulisi juteltua enemmän jos oliisn facebookissa, mutta tähän tarkoitukseen puhelin on toistaiseksi riittänyt.

Haluan myös pitää jonkun näköistä yksityisyydensuojaa, enkä haluasisi, että kaikki puolitutut yms. näkisi kuvia, missä olen käynyt jne. Internetti on myös härski juttu, ei oikeen tee mieli tehdä sinne itsestään omaa "tietopakettia". Hyvin mahdollista, että mitä nyt laittaa nettiin, sen saa kaivettua sieltä jollain tavalla niinkuin asia tosin on ollut jo aika kauan, mutta tulevaisuudessa varmaan saa paljon helpommin kaiken esille.

Eli ei ole kyse periaatteesta ja minulla on paljon kavereita:D(ei ole pulaa, että olisi tyhjä lista). Ehkä vähän sama kapinallinen asenne kyllä kuin esim tatuoinneissa. :D Nykyään on vähän outo jos ei omista yhtään tatskaa, nykyään on vähän outo jos ei ole facebookissa, mutta olen myös huomannut, että massasta erottuminen "normaaleissa asioissa" (ei se, että laittaa vihreän irokeesin ja 84 läväriä naamaan) voi olla hyödyksi;)

En ole ja tuskin menenkään, ei ole mun juttu.

Mua ei kiinnosta puolituttujen juoruilut taikka tekemiset ja olemiset pätkääkään eikä kiinnosta yhtään sen enempää kirjotella omia tekemisiäkään mihinkään. Oikeasti tuttujen asiat nyt kuulee muutoinkin, jos niissä kuultavaa on. Jos mulla on oikeasti jotain kerrottavaa jollekkin, niin soitan tai menen käymään. Sama toisinpäin, uskon että jos jollain on mulle asiaa, se soittaa tai tulee käymään. Enpä siis keksi mitään käyttöä koko naamakirjalle.

Mäkin perustelen jonkun aiemman vastaajan tavoin, miksi olen facebookissa, jos se vaikka avartaisi jonkun ko. sovellusta käyttämättömän ihmisen mielikuvia erilaisista syistä käyttää facebookia.

Mun kaverilistasta varmasti lähemmäs puolet alkaa olla ihmisiä, joita en koskaan ole tavannut. Tosin monen kanssa ollut netin kautta yhteydessä jo vuosia, facebook vain on aiempia postituslistoja ja foorumeita kätevämpi keino yhteydenpitämiseen ja tietojen jakamiseen.
Toisin sanoen oman facebookin käyttöni pohjautuu pitkälti erääseen harrastukseeni, jossa piirit ovat pienet kansainvälisestikin ja ihmiset harrastuksen ympärillä ovat kiinnostuneita kaikesta aiheeseen liittyvästä, muista harrastajista ja mm. kuvista. Facebook on kokemusteni mukaan ehdottomasti helpoin väline tällaisessa tapauksessa tiedon jakamiseen, varsinkin kun iso osa niistäkin ihmisistä, joita olet tavannutkin, asuu kenties tuhansienkin kilometrien päässä. Jopa toisella mantereella.

Kuvia mulla on facebookissa satoja, nekin lähes kaikki vahvasti tähän harrastukseen liittyviä.
Yksityiselämääni en siellä sen sijaan pahemmin repostele. Mitään henkilökohtaisia tietoja ei ole näkyvissä kellekään. Ei parisuhdestatusta, kotipaikkaa, koulutustaustaa, työpaikkaa tai -tilannetta ja niin pois päin.
Oikeisiin ystäviini nimenomaan pidän yhteyttä ihan muilla keinoin kuin facebookin kautta ja vaikka statuspäivityksissäni saattaa olla muutakin kuin pelkästään harrastukseeni pohjautuvia tiedotteita kanssaharrastajille, ovat nekin lähinnä yleistä small talkia kuin tarkempia päivityksiä siitä, mitä elämässäni milloinkin tapahtuu.

Sen sijaan irc-gallerioita tai muita vastaavia systeemejä ja yhteisöpalveluja en ole koskaan sisäistänyt. Messengeristäkin luovuin kokonaan aikoja sitten, kun olisi jatkuvasti pitänyt istua koneella näpyttelemässä jonkun kanssa.

Hyvin ymmärrän, miksei joku käytä facebookia ollenkaan, mutta tapoja käyttää sitä on tosiaan kovasti erilaisia. Mulle se tapa on pitää yhteyttä ihmisiin, jotka ovat kiinnostuneita samasta asiasta X kuin minäkin. Oikeastaan huomattavasti mieluummin hyväksyn kaveriksikin tuntemattoman ihmisen harrastuksen ympäriltä, kuin vaikka vanhan puolitutun, jonka elämä ja kuulumiset eivät kiinnostaisi facebookissa saatika livenä pätkän vertaa.

Päätin syksyllä 2007 kyseisen villityksen iskettyä pysyä täysin erossa tuosta hommasta. Koomista kuinka paljon tuostakin meuhkataan ja pidetään melkein itsestään selvänä, että lähes kaikki tiettyyn ikähaarukkaan kuuluvat olisivat tuolla.

http://www.iltalehti.fi/digi/2010072812109443_du.shtml

Sadan miljoonan Facebook-tilin tiedot leviävät netissä

Keskiviikko 28.7.2010 klo 23.17

Sadan miljoonan Facebook-palvelun käyttäjän tiedot leviävät internetissä, kirjoittaa BBC.

(JARNO JUUTI)

Miljoonien Facebook-käyttäjien profiilitiedot ovat ladattavissa tiedostojako-ohjelman kautta. BBC:n mukaan lista sisältää suorat osoitteet profiileihin, josta selviää käyttäjän nimi ja yksilöllinen tunnistenumero. Yli 1000 henkilöä on ladannut tiedot sisältävän tiedoston Pirate Bay -sivuston kautta.

Facebookin edustaja ei ole huolestunut tietovuodosta, sillä käyttäjien profiilitiedot ovat olleet aiemminkin kaikkien internet-käyttäjien saatavilla ja löytyvät esimerkiksi hakupalvelun kautta. Listan kautta pääsee käsiksi ainoastaan niihin tietoihin, jotka käyttäjä on määritellyt kaikille julkiseksi.

Tosin listan URL-osoitteiden avulla on mahdollista nähdä myös niiden käyttäjien profiili, jotka ovat määritelleet sen salaiseksi.

Toihan koskaa sitä että facebookissa kun pystyt säätämään niin että sua ei esimerkiksi löydy hausta mutta koska sun nimi on edelleen kavereiden kaverilistassa niin sitä kautta sen linkin voi joku löytää. Tosin jos et jaa mitään tietoja "ei-kavereiden" kanssa niin tuskin nuo linkit mitään näyttävät.

En oo, koska ei riitä oikee aika, ku pitää pakkista selailla ja yrittää löytää jotain mikä hyödyttäis treenejä. Facebookki on jonninjoutavaa, jos ajattelee punttailun kannalta;)

Eipä löydy meikäläistäkään Facebookista ja tuskin tulee löytymäänkään. Syystä että siihen sittan taas palaisi aikaa, jote ei ole. Menee täällä Pakkiksella ja Kauppalehdellä foorumeilla lätistessä senverran perkeleesti aikaa kuitenkin, ettei sitä enää nettikäyttöön lisää revitä. Eipä muuta syytä oikeastaan.

Olen kun muutkin ovat. En tee sillä paskaakaan mutta ei kehtaa olla poiskaan ettei joku luule (arvaa) friikiksi :) Ei se nyt ihan turha juttu ole, hyvinhän siellä voi ilmoitella asioita, mutta kieltämättä tämä "kävin lenkillä" -juttu joka jaetaan 500 ihmisen kesken, on aika vitun tylsää.

Olin hetken aikaa mutta en havainnut sitä tarpeelliseksi. Ei minua kiinnosta jos joku kävi kaupassa ostamassa maitoa jne. Ja minun tekemiset ei muille kuulu. Turhia kaveripyyntöjä 'kavereilta' joista ei pyynnön hyväksymisen jälkeen kuulunut yhtään mitään.

En ole Facebookissa.
Enkä tule olemaankaan, koska jotkut idiootit kutsuvat sitä "naamakirjaksi" enkä halua olla missään tekemisissä moisten aivokääpiöiden kanssa.

Oli puolivuotta kunnes lähdin veke. Ihmiset joille tahdon jutella löytyy mesestäkin, enkä viitsi omia tietojani kaikille puolitutuille kertoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom