Ketkä EIVÄT ole Facebookissa? Perustelut mukaan!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^Mä ainakin toivon että saat rahat pian kasaan. Köyhät kyykkyyn!

Jep, otan sut messii jos saan rahat jostain.

O_O9.gif

Big Evil, hyvää settiä vaikkakin vähän vihaspäistä tekstiä, mistäs se nyt kumpuaa?

Aika harvoin suutun täällä, ja nautin siitä että minut haastetaan (ja häviänkin usein), vaikken nyt tätä taisteluna pidäkään(vaikka sinä tunnut pitävän tuolla aloitusargumentilla?)

En siis halua taistella kenenkään kanssa, vaikka valitettavasti näytit provosoituvan noinkin pahasti.

Miksi sinä sitten provosoiduit, ellen koskettanut jotain hyvin lähellä sinua?

Tuo argumenttisi kuulosti hieman katkeralta ja omasi kyllä negaatiota.

Niin, suutuinko minä, provosoiduinko? Näinkö alkukantaisen taistelukutsun, ehkä ystäväni joutui sisään facebookkiin ja pelasi jatsia elämästään! "Se koira älähtää johon kalikka kälähtää" on vähän omituinen perustelu tässä tapauksessa. Miten sinä nyt olisit hyvä mies onnistua koskettamaan minua?

Huvitin itseäni esittämällä parin vähän kärkevämmän vastakommentin, halusin nähdä miten reagoit kieli poskessa heitettyyn kritiikkiin ja aika odotetunlaista juttuahan sieltä tuli.

Totesit itse hyvin sen, että suomalainen juro asenne rajoittaa varmasti sinunkin kantaasi. Miksi edes näet asian niin, että on PAKKO päivittää sellaista materiaalia Facebookiin, joka ei kuulu muille? Onko sinun ystäväpiirisi sellainen, jonka asioista olet kiinnostunut, mutta vain silloin kun se on luonnollista? Mikä siis on luonnollista kanssakäymistä kavereittesi kanssa? Kännäily joka toinen kuukausi, soittaminen yms? Mikä tekee sen luonnottomaksi, että näet silloin kun haluat, tietoa ystävistäsi? Eihän sinun ole pakko joka päivä kirjautua sinne, aivan kuin ei tarvitse lukea Pakkistakaan joka päivä.

Rajoittaminen on vahva sana, sikäli kun mielestäni ei ole automaattisesti hyväksi olla avoin kaikessa. Luonnollisuus tarkoittaa sitä, että pidän yhteyttä ystäviini aivan kuten tähänkin asti. Jos pitäisin yhteyttä facebookin kautta mutta samalla harvuudella, mihin edelleen tarvitsen facebookkia?

Oikea ongelmahan tässä lienee, että sinä ja minä näemme muille kuulumattoman materiaalin aivan eri lailla. tätähän yritin jo siinä viimeisessä kappaleessa valottaa.

Enätäpä jos frendisi ei olisi löytänyt yhteystietojasi mistään, mutta muistat kaverin nimen tai sinä tulit hänen mieleesi. Facebookin avulla hän olisi mahdollisesti löytänyt sinut ja näin Facebook olisi toiminut vain kommunikaatiovälineenä ja yhtä lailla olisitte treffanneet kahvilla. Jälkeenpäin olisitte voineet heittää jotain läppää vielä Facebookissa, ilmaiseksi, vaivatta ja silloin kuin huvittaa.

Niin, sikäli kun kumpikaan emme ole valtion palveluksessa, löytäisimme toisemme jos niin haluaisimme. Ja tässä tapauksessa, kuten muidenkin ystävieni kanssa pidän kyllä huolen että tietävät mistä minut löytää.

Miksi luulet, että jokainen ihminen käyttäytyy "huonosti" tai hymähdellen netissä? Itse olen aina kohtelias ja vien asiat lopppuun asti, ja olen netissä aivan sama ihminen kuin siviilissäkin.

En nyt ymmärrä tuota huonosti käyttäytymistä sikäli kun en sellaista sanonut, mutta itselleni juuri tuollainen tyypillinen käytös olisi hymähtää ja kommentoida jotain yhdentekevää yhdentekeviin asioihin, joita kumpikaan ei jälkeen päin muista.

Facebookin ero kännykkään on, ettei siellä tarvitse olla koko ajan "online" , vaan valitse itse milloin käytät aikaa siihen. Jos et vastaa kännyviestiin heti tai puhelinsoittoon, niin sinua pidetään auttamatta huonokäytöksisenä.

Tuo on hyvä piirre, mutta jälleen, ystävien ollessa kyseessä soitan riittävän nopeasti takaisin, muista ei sitten ole niin väliäkään. On myös tärkeä piirre ystävyydessä, että toiselle voidaan jutella heti kun pystytään, eikä silloin kun sitten logataan sisään facebookkiin. (Vaikka se tiettyjen ihmisten tapauksessa ilmeisesti tarkoittaa vartin päästä.)
Negaatio sana tuli poistamistani viesteistä, joita et valitettavasti enää näe. Ihmettelin vain ääneen sitä, että niin moni suhtautuu aika voimakkaalla tavalla Facebookiin, perustelematta (jonka takia edioin ketjun otsikkoa) ("vitun paska", "en ole, enkä tule") jne.

Tottakai täällä saa vain perustella yksinkertaisesti, että homma ei ole minulle. Kuitenkin koska voin nyt vaikuttaa asiaan modena, niin haluan herättää keskustelua ja saada ketjun sisältöarvon ehkä vähän kiinnostavammaksi, kuin että Big Evil "toteaa Facebookin olevan perseestä piste".

Myönnetään, että missasin tuon kommentin niiltä, jotka olivat jo sitä koettaneet ja takerruin tuohon hypetyksen aiheuttamaan negaatioon. Ei siitä sen enempää, mutta toki perustelua myös niiltä jotka käyttivät ja lopettivat tuovat lisäarvoa tähänkin ketjuun.

Niin, kyse taitaa edelleen olla sellaisista perusteluista, jotka sattuvat sulle kelpaavan. Siihen nähden olet mun mielestä suhteellisen jäävi poistelemaan viestejä itse käymästäsi keskustelusta, olivat ne kuinka perusteettomia tahansa.

Noh, vaikka Dymondin muksut kuvat ja fiilistely isyydestä. Se oli aika kivaa luettavaa ja tuli itselle hyvä mieli. Onko se sinusta yhdentekevää ja turhaa?

No, tämähän on hyvä kuulla että siellä on jotain hyvääkin. Toivottavasti se enemmistö nyt sitten on tuollaista sanan säilää hehe.

En halua tietää ja eihän minun tarvitsekaan käydä jokaisen ihmisen profiilia läpi päivittäin? Katselen uutisfeedistä päivän "scoopin" ja se on siinä. Jos jollakin on aktiivinen päivä, niin näen hänen juttujaan silloin, big deal? Mikä siinä nyt on niin pahaa, kun vietän muutenkin todella (liian) paljon aikaa koneella?

Mistä ihmeestä olet saanut kuvan, että se olisi jokin paratiisi? Onko sinulle mahdoton ajatus, että osa ihmisistä ei korvaa elämäänsä Facebookilla, vaan pitävät sitä yhtenä tapana tuoda itseään esille; ei homma mene niin, että on joko Facebook tai oikea elämä, molemmat voivat elää rinnan. Eikö jokainen halua olla "haluttu" ja rakastettu ja halua kuulla kommentteja itsestään? Miksi sulkeutua omaan talonpoikaismentaliteettiin, kun nykyään on mahdollisuus olla sosiaalisempi ja esillä?

Oih, quottasit Arnoldia, plussapiste! Mutta monille riittää se rakkaus ja haluttuna oleminen ilman kommentteja ruudulta. Kaikki eivät onneksi halua olla esillä kuten sinä.

Ei minua haittaa että luet frendien aktiivisesta päivästä. Eihän tässä siitä ollutkaan kyse Käänsit nokkelasti asian ylösalaisin, nimittäin se toinen osa ihmisistä ei edelleenkään tarvitse facebookkia yhtään mihinkään eivätkä halua sitä käyttää.

Edelleen, enhän minä pidä facebookkia paratiisina, siksi en kai siellä ole ja siksi en niin sanonutkaan. Vastenmielisyyttä kuitenkin luo joidenkin ihmisten käsittämätön elämänsä omistaminen sille. Omistakoot, mutta älkää muille tyrkyttäkö.

Vieläkään en tienaa penniäkään omilla ohjesivuillani tai treenivideollani, että en kyllä näe mitään asiayhteyttä bisnekseen tai oman edun pönkittämiseen? Tuo argumenttisi kuulosti hieman katkeralta ja omasi kyllä negaatiota. Haluaisitko ehkä selventää mikä sigussani on vikana tai ärsyttää sinua?

Enhän minä bisneksestä mitään puhunutkaan. Tuo sigusi vaan käy hyvin linjaan kommenttiesi kanssa, että tykkäät todella tuoda itseäsi esille. Kaikki eivät tykkää tehdä samoin, ja heistä voi olla hieman huvittavaa että linkkaat joihinkin "parhaisiin postauksiisi," treenivideoihisi ja facebook-sivuusi. Onko sinusta täysin vastenmielistä ajatella että jotkut tulevat toimeen ilman sinuakin? Jos harmittelet viidesti samassa postauksessa tuntemaasi "vihamielisyyttä," niin ehkä otat itsesi hieman liian vakavasti. Tuo "analysointi" nyt on helvetin hauska tapa nähdä joskus asioita, mitä ei ehkä ole olemassa. Siksi tietysti kärjistin omat analyysini että olisit havahtunut kuinka metsään voi mennä.

Hehe.

Hei te anti-sosiaaliset erakot, jotka pelkäävät addiktoitua noin pahasti?

Nythän te sosialisoitte keskenään ja ryhmäydytte.

Se että ei ole Facebookissa ei tee ihmisestä anti-sosiaalista erakkoa, eikä sitä että pelkää addiktoitua. Myös se että on rekisteröitynyt pakkikselle on jo sosialisoitumista ja ryhmäytymistä
Palatakseni tuohon huolenaiheeseen web-presenssistä ja sen haittapuolista; nykyajan (nuori) ihminen, joka ei löydy netistä on jo tietyllä tapaa outolintu; jokin joka saattaa herättää enemmän paheksuntaa ja kysymyksiä: Miksi piilottelet elämääsi, oletko rikollinen, eikö sinulla ole ystäviä, pakoiletko rakastajia ja piilottelet niitä vaimoltas jne? Tilanteet muuttuvat ja nykyaikana ihmissuhteita pidetään yllä digitaalisesti ja se ei ole mitenkään paheksuttavaa pikemminkin odotettua, että päivität mielipiteitäsi ja tilanteita elmästäsi kaikkien nähtäväksi.

Tämä nyt on suorastaan valhe. Ei todellakaan ole paheksuttavaa ja aiheuta mielikuvaa rikollisesta.
Älä kuitenkaan suutu siitä, että haastan ihmisten mielipiteitä, se on tämän ketjun tarkoitus nyt, että voidaan haastaa neutraalissa hengessä Facebook, sen käyttäjät ja sen vastustajat. Sinulla on myös oikeus tehdä niin, jos et halua/jaksa, niin tosiaan voit siirtyä vapaasti takavasemmalle.

Se että näet Facebookin käyttäjät ja sinne kirjautumattoneet jotenkin väittelyn vastakkaisina osapuolina on outoa. Ihmiset jotka eivät janoa huomiota eivät välttämättä hakeudu Facebookiin. Ja se että tulit tekemään tästä väittelyketjun sanoen jos ei kiinnosta väitellä voi olla postaamatta, vain koska olet "argumentaatioon paneutuva ihminen" on aika itsekeskeistä ja huomionhakuista.

Ja väite että nykyään on pakko edustaa itseään netissä on täysin naurettava. Ei minulla ole mitään sitä vastaan että ihmiset tuo itseään esiin netissä, jos se on sun juttus niin mikä ettei. Mutta älä väitä että kaikki jotka ei ole Facebookissa luo itsestään jonkinlaisen sulkeutuneen hylkiön kuvan.

Uskoisin häpeän olevan monelle(ei kaikille tietty) syy, miksi ei ole facebookissa. Nuorempia hävettää, jos on vähän kavereita tai kaikki kaverit ovat vain omaa sukupuolta. Vähän vanhempia voi hävettää esimerkiksi huono työ/taloustilanne.

;) Big Evil, viestisi sisältöä ei niin hirveästi tuonut mitään uutta, joten totean vain, että olet niitä ihmisiä, jotka kokevat negaatiota minunlaisia ihmisiä kohtaan aka facebookin käyttäjiä, eli oman, sinun mielestäsi, narsistisen egonsa esille tuomista. En voi alkaa tästä asiasta väittelemään, koska kyllä olen täysin samaa mieltä kanssasti, että haluan tuottaa elämästäni/harrastuksistani/tietotaidostani sisältöä, joskus humoristisesti (sigun "parhaat postit") tai vakavammin, eli erittäin paljon positiivista palautetta saanut penkkiohjeeni. Sinua vain tuntuu ärsyttävä tämä piirre ihmisissä ja sen takia kyllä syystäkin haluat haastaa pro-facebookkaajat.

Tämä nyt on suorastaan valhe. Ei todellakaan ole paheksuttavaa ja aiheuta mielikuvaa rikollisesta.

Se että näet Facebookin käyttäjät ja sinne kirjautumattoneet jotenkin väittelyn vastakkaisina osapuolina on outoa. Ihmiset jotka eivät janoa huomiota eivät välttämättä hakeudu Facebookiin. Ja se että tulit tekemään tästä väittelyketjun sanoen jos ei kiinnosta väitellä voi olla postaamatta, vain koska olet "argumentaatioon paneutuva ihminen" on aika itsekeskeistä ja huomionhakuista.

Ja väite että nykyään on pakko edustaa itseään netissä on täysin naurettava. Ei minulla ole mitään sitä vastaan että ihmiset tuo itseään esiin netissä, jos se on sun juttus niin mikä ettei. Mutta älä väitä että kaikki jotka ei ole Facebookissa luo itsestään jonkinlaisen sulkeutuneen hylkiön kuvan.

En nyt sitä totuutena esittänytkään, vaan mielipiteeseen perustuvana olettamuksena. Totuuden siemen kuitenkin siellä on, näet asian sitten millä tavalla tahansa. Ps, tuo lause oli selkeä provo minulta ja pahoittelen, jos se oli mustavalkoista trollausta.

Se, että tein tästä ketjusta ns. "'väittelyketjun" olisi aivan yhtä mahdollista vaikken olisi modekaan. Ei ole kiellettyä viedä keskustelua tähän suuntaan, aivan yhtälailla kuin te "vastustajat" voitte yhdessä päivitellä asian hulluutta (otan kuitenkin modena oikeuden poistaa "en ole, enkä tule" viestejä, koska näin on linja Pakkiksella muutenkin, piste, eikä se varmasti sinua nyt jää hirveästi kaivelemaan? Totean vielä, että mitään vähänkin enemmän sisältöä olevia viestejä ei ole poistettu, mutta koska listausketjut ovat täällä kielletty, niin turhat sisällöltään yhden kahden sanan viestit poistetaan.)

Ei tietenkään ole pakko esitellä itseään netissä, se on vain jotain mitä minä teen päivittäin. Lähinnä argumenttini oli, että aivan kuten olet saatavilla kännykän kautta, niin yhtä lailla voit olla Facebooksissakin, valitsemalla kuitenkin tarkasti mitä haluat itsestäsi kertoa ja mitä muista lukea.

;) Big Evil, viestisi sisältöä ei niin hirveästi tuonut mitään uutta, joten totean vain, että olet niitä ihmisiä, jotka kokevat negaatiota minunlaisia ihmisiä kohtaan aka facebookin käyttäjiä, eli oman, sinun mielestäsi, narsistisen egonsa esille tuomista. En voi alkaa tästä asiasta väittelemään, koska kyllä olen täysin samaa mieltä kanssasti, että haluan tuottaa elämästäni/harrastuksistani/tietotaidostani sisältöä, joskus humoristisesti (sigun "parhaat postit") tai erittäin paljon positiivista palautetta saanut penkkiohjeeni. Sinua vain tuntuu ärsyttävä tämä piirre ihmisissä ja sen takia kyllä syystäkin haluat haastaa pro-facebookkaajat.

En yllättynyt ollenkaan. Ehkä nyt saat nukuttua yösi, kun yhdistit oletetun negaation kaikkiin facebookin käyttäjiin ja muistit kertoa että penkkiohjeesi ovat saaneet positiivista palautetta. Olet kyllä oikeassa, sisältö ei sinänsä tuonut kauheasti uutta sikäli kun jouduin lähinnä korjailemaan väärin luettuja tulkintoja :lol2:

Edelleen, ne olivat sinun puolivillaiset analyysit jotka antoivat sen kuvan että kaikkien muidenkin tulisi haluta olla esillä ja "tuottaa sisältöä."

Sidenote: Itse vihaan huumoria.

En yllättynyt ollenkaan. Ehkä nyt saat nukuttua yösi, kun yhdistit oletetun negaation kaikkiin facebookin käyttäjiin ja muistit kertoa että penkkiohjeesi ovat saaneet positiivista palautetta. Olet kyllä oikeassa, sisältö ei sinänsä tuonut kauheasti uutta sikäli kun jouduin lähinnä korjailemaan väärin luettuja tulkintoja :lol2:

Edelleen, ne olivat sinun puolivillaiset analyysit jotka antoivat sen kuvan että kaikkien muidenkin tulisi haluta olla esillä ja "tuottaa sisältöä."

Sidenote: Itse vihaan huumoria.

Pointtini oli kyllä, että Facebook-vastustajat saavat vähän tuulta myllyyn ja perustelevat omia kantojaan, joita sitten voi analysoida puolivillaisesti tai ilman. Tuskin sinäkään Big Evil nyt olet maailman tarkin analysoija ja tulkitsija, jos kannatat jotain asiaa ja haastat muita?

Ps, kyllä mielestäni muuten vasta-argumentoi sinun kärkkäisiin argumentteihin ihan riittävän hyvin, ilman että luovutin "voittoa" sinulle. ;) Heh heh.

;) Big Evil, viestisi sisältöä ei niin hirveästi tuonut mitään uutta, joten totean vain, että olet niitä ihmisiä, jotka kokevat negaatiota minunlaisia ihmisiä kohtaan aka facebookin käyttäjiä, eli oman, sinun mielestäsi, narsistisen egonsa esille tuomista. En voi alkaa tästä asiasta väittelemään, koska kyllä olen täysin samaa mieltä kanssasti, että haluan tuottaa elämästäni/harrastuksistani/tietotaidostani sisältöä, joskus humoristisesti (sigun "parhaat postit") tai vakavammin, eli erittäin paljon positiivista palautetta saanut penkkiohjeeni. Sinua vain tuntuu ärsyttävä tämä piirre ihmisissä ja sen takia kyllä syystäkin haluat haastaa pro-facebookkaajat.

En nyt sitä totuutena esittänytkään, vaan mielipiteeseen perustuvana olettamuksena. Totuuden siemen kuitenkin siellä on, näet asian sitten millä tavalla tahansa.

Se, että tein tästä ketjusta ns. "'väittelyketjun" olisi aivan yhtä mahdollista vaikken olisi modekaan. Ei ole kiellettyä viedä keskustelua tähän suuntaan, aivan yhtälailla kuin te "vastustajat" voitte yhdessä päivitellä asian hulluutta (otan kuitenkin oikeuden poistaa "en ole, enkä tule" viestejä, koska näin on linja Pakkiksella muutenkin, piste.)

Ei tietenkään ole pakko esitellä itseään netissä, se on vain jotain mitä minä teen päivittäin. Lähinnä argumenttini oli, että aivan kuten olet saatavilla kännykän kautta, niin yhtä lailla voit olla Facebooksissakin, valitsemalla kuitenkin tarkasti mitä haluat itsestäsi kertoa ja mitä muista lukea.

Omalla logiikallasi vihaat ihmisiä jotka ei välttämättä halua tuoda itseään esille netissä. En sanonut että teit tästä väittelyketjun koska olet mode, vaan teit tästä väittelyketjun joko kapeakatseisuudesta tai huomionhakuisuudesta. Enkä todellakaan kritisoinut sitä että poistit tästä "En ole." viestejä. Kännykän omistamisella ja Facebookkaamisella ei ole kovin paljoa yhteistä. Eikä kaikki facebookkaajat ole huomionkipeitä, vaan se on oikeasti hyvä tapa pitää yhteyttä kavereihin, jos niin haluaa tehdä.

Jännä huomata paljonko munkin pikkusiskolla on fb-kavereina mun kavereita, joiden kanssa eivät koskaan enempää oo kuin hei sanoneet.

mut toi on just hyvä kun fabossa pääsee kätevästi kavereitten siskoja kihistelee.. muuten ei oikein oo tilaisuuksia eikä sit kehtaa kaverin nenän ees alkaa sen systeriä pokailee

mut toi on just hyvä kun fabossa pääsee kätevästi kavereitten siskoja kihistelee.. muuten ei oikein oo tilaisuuksia eikä sit kehtaa kaverin nenän ees alkaa sen systeriä pokailee

Mut hei! Eikö mun kaverit muka noudattais tätä kirjoittamatonta sääntöä, että kaverin siskoihin ei kajota? :D

Omalla logiikallasi vihaat ihmisiä jotka ei välttämättä halua tuoda itseään esille netissä. En sanonut että teit tästä väittelyketjun koska olet mode, vaan teit tästä väittelyketjun joko kapeakatseisuudesta tai huomionhakuisuudesta. Enkä todellakaan kritisoinut sitä että poistit tästä "En ole." viestejä. Kännykän omistamisella ja Facebookkaamisella ei ole kovin paljoa yhteistä. Eikä kaikki facebookkaajat ole huomionkipeitä, vaan se on oikeasti hyvä tapa pitää yhteyttä kavereihin, jos niin haluaa tehdä.

Kyllä väitän, että ne jotka eivät ole Facebookissa ja sanovat "en ymmärrä miksi muut ovat", ovat mielestäni kapeakatseisia ja vastasin tähän laittamalla argumenttejä ja huomioita. Huomionhakuisuus-komentti minusta nyt oli aika kaukaa haettu, mitä tarkoitit sillä? IMO, jälleen pieni piirre vastustajissa siitä, että on "paha asia" tuoda mielipiteitään voimakkaasti esille, eikä nyt niinkään liity Facebook-keskusteluun.

Kännykkävertaus on sen takia mukana, koska vastustajat jaksavat muistuttaa siitä, että se riittää kommunikointiin vallan hyvin.

Ps, lukaiseppa hieman taaksepäin viestejäni, ei siellä pakoteta ketään liittymään Facebookin, vaan kysytään kysymyksiä ja avataan Facebookin käyttöä omakohtaisten kokemusten kautta niille, jotka ovat eri mieltä. Ihan normaalia keskustelua, ei mitään mysteerisiä antipatioita minulle ole niitä vastaan, jotka ko. palvelua eivät käytä.

Täähän väittely kuulostaa siltä että fb on joku elämää suurempi yhteydenpito väline. Eihän se nyt aikuisten oikeasti voi noin paljoa intohimoja herättää. Se on yksi kommunikoinnin muoto muiden joukossa, aika huono sellainen vielä...

Täähän väittely kuulostaa siltä että fb on joku elämää suurempi yhteydenpito väline. Eihän se nyt aikuisten oikeasti voi noin paljoa intohimoja herättää. Se on yksi kommunikoinnin muoto muiden joukossa, aika huono sellainen vielä...

Olen siinä mielessä samaa mieltä kanssasi Facebookin melko "ylihypetetystä asemasta", että jos tulee jokin toinen vastaavanlainen "juttu" tai hauskempi tapa kommunikoida, niin luultavasti loikkaan sinne. Ei Facebook vieläkään korvaa mitään, se vain antaa enemmän mahdollisuuksia, joita jotkut kokevat erittäin negatiivisena asiana.

Olen siinä mielessä samaa mieltä kanssasi Facebookin melko "ylihypetetystä asemasta", että jos tulee jokin toinen vastaavanlainen "juttu" tai hauskempi tapa kommunikoida, niin luultavasti loikkaan sinne. Ei Facebook vieläkään korvaa mitään, se vain antaa enemmän mahdollisuuksia, joita jotkut kokevat erittäin negatiivisena asiana.

Jos nyt fb:tä aletaan analysoimaan niin hauska ominaisuus on tietenkin sellainen tajunnavirta mistä voi vilkasta mitä on tapahtunut ja jos oikein hifistelee niin voi vilkasta tietyn kaverin tapahtumat (esmes via fb olen tietoinen että yksi kaveri on käymässä suomessa). Huono puoli fb:ssä sitten onkin se että kaikki uutiset jäävät todella pinnallisiksi kun ne kaikkien kanssa jaetaan. Fb uutiset kavereista on kuin kiiltokuvaa tai lööppejä ilman taustoja. Puhelimessa tai vielä mieluummin face to face aukeaa vasta se totuus, mitä ihan oikeasti sille kaverille kuuluu.

No kivahan se on että on tällaisten "hömppäuutisten" paikka kavereista netissä mutta vaikka täällä todettiin että on mukava nähdä hyviä uutisia kavereilta, minä olen mielellään kaveri myös sen takia että ne huonot uutiset jaetaan ja sydäntä puretaan. Ja siinä facebook ei toimi. Fb:n negatiiviset uutiset rajoittuvat linjalle "tilasin olutta ja oli *#!! lämmintä"...

Kyllä väitän, että ne jotka eivät ole Facebookissa ja sanovat "en ymmärrä miksi muut ovat", ovat mielestäni kapeakatseisia ja vastasin tähän laittamalla argumenttejä ja huomioita.

En ole noin väittänytkään.

Huomionhakuisuus-komentti minusta nyt oli aika kaukaa haettu, mitä tarkoitit sillä? IMO, jälleen pieni piirre vastustajissa siitä, että on "paha asia" tuoda mielipiteitään voimakkaasti esille, eikä nyt niinkään liity Facebook-keskusteluun.

Lähinnä tuota alun provoamista ja sitä että maalaat itsestäsi kuvaa Facebookin "ihannekäyttäjänä". (väärä sana, mutta ei mun aivot parempaankaan pysty.)

Kännykkävertaus on sen takia mukana, koska vastustajat jaksavat muistuttaa siitä, että se riittää kommunikointiin vallan hyvin.

En usko että kukaan on tarkoittanut että pelkästään puhelin on riittävä kommunikoinnin väline.

Ps, lukaiseppa hieman taaksepäin viestejäni, ei siellä pakoteta ketään liittymään Facebookin, vaan kysytään kysymyksiä ja avataan Facebookin käyttöä omakohtaisten kokemusten kautta niille, jotka ovat eri mieltä. Ihan normaalia keskustelua, ei mitään mysteerisiä antipatioita minulle ole niitä vastaan, jotka ko. palvelua eivät käytä.

Paitsi niissä kohdissa joissa sanoit että jos et ole Facebookissa aiheutat paheksuntaa, annat itsestäsi rikollisen, uskottoman, yksinäisen ja outolinnun kuvan. Et pakottanut ketään liittymään, kuten et pystykään, kyseenalaistit vaan vaihtoehdon olla liittymättä.

En siis tarkoita tätä henkilökohtaisena hyökkäyksenä sinua tai Facebookia kohtaan, vaan vastauksena provoiluun ja huonoihin argumentteihin.

En käytä FB:tä, koska minulla ei ole kavereita. Ei todellisuudessa eikä internetissä. Ymmärrän silti miksi ihmiset käyttävät FB:tä, se on yksi tapa sosiaaliseen yhteydenpitoon, jota harrastavat tavalliset ihmiset, ne jotka tapaavat toisiaan ja soittavat toisilleen puhelimella ja puhuvat tavanomaisista arkielämän asioista. Valitettavasti täytyy sanoa, että ihmisten kanssa sosiaaliseksi heittäytyminen kiinnostaa minua vanhemmiten yhä vähemmän. Nuorena minulla jopa oli kavereita, mutta sitten murrosiässä tajusin, että voin valita. Ei minun tarvitse olla niinkuin muut pakolla, koska se ei tunnu hyvältä. Ei tarvitse tavata ihmisiä ja elää keskinkertaista taviselämää, johon kuuluu FB:n käyttäminen. Voin olla nero. Ja sitähän minä vaatimattomasti sanottuna olenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom