Keskustelua otevoimailusta

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Paljonko Juha sanoisit, että täytyy saada rollarista siistiin lukitukseen, että nousee tuo 79kg INCH ilmaan?

Joo, menee taas tälläisiin kysymyksiin, koska liikaa vapaata.

Paljonko Juha sanoisit, että täytyy saada rollarista siistiin lukitukseen, että nousee tuo 79kg INCH ilmaan?

Joo, menee taas tälläisiin kysymyksiin, koska liikaa vapaata.

Mä voin arvavata että 95kg helposti lukitukseen niin INCH nousee kymmenen senttiä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Jotakuinkin. Tank jätti ekalla yrityksellä INCHin lattiaan aikoinaan ja RT oli silloin +135kg. Nyt on RT vielä kovempi ja lähtee INCHit & Kimmon Dumbbellit ym kylmilteen niin tykisti että saa yläkerran asukit varoa ettei tuu lattiasta läpi. Broidilla oli RT vähän yli 90kg kun tuli INCH ylös asti. Tosin 6kk oli sitä ennen yrittäny INCH nostoja. Nyt sillä on RT karvan alle 100kg INCH lähtee kylmilteen suht kovaa jo.

Olikos jossain mahdollista mittauttaa gripperin jäykkyys? Tarkoitan semmoista tarkistusta että vastaako jäykkyys sitä mitä on ilmoitettu?

Mulla on nyt tällainen tilanne että tarttisin vähän otevoima-apua. Ei ole mitään kokemusta tämän tyylisestä treenistä, joten tätä heikkoa osa-aluetta on huono lähteä parantamaan tehokkaasti.

Aloitin siis salin uudestaan monen vuoden tauon jälkeen ja voimat on tulleet takaisin kohisten, mutta näppivoimat ei pysy perässä. Sitkeästi olen treenannut ilman remmejä, mutta näppien voimattomuus alkaa jo syödä muun treenin tehoja. Mavessakin on täysi työ saada pidettyä 120 kg näpeissä vaikka muu kroppa jaksaisi enemmänkin. Kyseessä on siis tosi heikko puristusvoima mihin tarvitaan apuja ja vähän äkkiä.

No, salillahan ei ole tuollaisia tarkoitukseen tehtyjä vekottimia enkä ajatellut kotiin niitä hankkia, joten täytyy soveltaa. Sellaiset paksulla kahvalla olevat yhden käden kahvat löytyy taljaan ja olen sen joskus alataljaan laittanut ja koittanut pidellä kiinni. Kahvakuulia löytyy myös jos niillä jotain tekee. Ja tietysti normaali salivarustus muuten. Mutta siis olisko jotain mitä vois tehdä vaikka suht nopeasti normaali treenin päälle, vai pitääkö asiaan todella paneutua? Millaisia liikkeitä ja sarjoja? Tehdäänkö ns. toistoja vai vain pitoja? Kuinka pitkiä? Kuinka usein? No, jos joku viittis heittää mua jollain valmiiksi pureskellulla esimerkkiohjelmalla niin pääsisin ehkä ongelmasta eroon joskus. Olisin hyvin kiitollinen.

Mulla on nyt tällainen tilanne että tarttisin vähän otevoima-apua. Ei ole mitään kokemusta tämän tyylisestä treenistä, joten tätä heikkoa osa-aluetta on huono lähteä parantamaan tehokkaasti.

Aloitin siis salin uudestaan monen vuoden tauon jälkeen ja voimat on tulleet takaisin kohisten, mutta näppivoimat ei pysy perässä. Sitkeästi olen treenannut ilman remmejä, mutta näppien voimattomuus alkaa jo syödä muun treenin tehoja. Mavessakin on täysi työ saada pidettyä 120 kg näpeissä vaikka muu kroppa jaksaisi enemmänkin. Kyseessä on siis tosi heikko puristusvoima mihin tarvitaan apuja ja vähän äkkiä.

No, salillahan ei ole tuollaisia tarkoitukseen tehtyjä vekottimia enkä ajatellut kotiin niitä hankkia, joten täytyy soveltaa. Sellaiset paksulla kahvalla olevat yhden käden kahvat löytyy taljaan ja olen sen joskus alataljaan laittanut ja koittanut pidellä kiinni. Kahvakuulia löytyy myös jos niillä jotain tekee. Ja tietysti normaali salivarustus muuten. Mutta siis olisko jotain mitä vois tehdä vaikka suht nopeasti normaali treenin päälle, vai pitääkö asiaan todella paneutua? Millaisia liikkeitä ja sarjoja? Tehdäänkö ns. toistoja vai vain pitoja? Kuinka pitkiä? Kuinka usein? No, jos joku viittis heittää mua jollain valmiiksi pureskellulla esimerkkiohjelmalla niin pääsisin ehkä ongelmasta eroon joskus. Olisin hyvin kiitollinen.

Aloita ihan perus 2x10kg kiekkojen pitoja yhdelläkädellä.
Myötäottella maastavedot.
Roikkumiset yhdellä (n. 60sek on jo hyvä)/ kahdella kädellä (120sek)
Kahvakuulalla Bottom Up Press ja pohjasta ylös nostot
Jos ei ole rahaa pistää vehkeisiin niin hakee vaikka sopivan pyöreän kiven metsästä ja nostelee sitä yhdelläkädellä!
Perus mekaanista vaakaa voi myös testata.

vielä kun kirjaa suoritukset ylös niin näkee kun tulokset nousee!

Aloita ihan perus 2x10kg kiekkojen pitoja yhdelläkädellä.
Myötäottella maastavedot.
Roikkumiset yhdellä (n. 60sek on jo hyvä)/ kahdella kädellä (120sek)
Kahvakuulalla Bottom Up Press ja pohjasta ylös nostot
Jos ei ole rahaa pistää vehkeisiin niin hakee vaikka sopivan pyöreän kiven metsästä ja nostelee sitä yhdelläkädellä!
Perus mekaanista vaakaa voi myös testata.

vielä kun kirjaa suoritukset ylös niin näkee kun tulokset nousee!
Siinä oli muutama ihan hyvä. Mavessa olenkin pienemmät painot ottanut aina myötäotteella ja apinaotteella vieläpä.
Mutta kannattaakos noita tehdä laidasta laitaan pitkiä pitoja ja sit taas sellaisia missää juuri ja juuri saa kuorman ylös ja se tulee saman tien näpeistä läpi? Tai missä suhteessa näitä? Voiman hankinnassa muutenkaan pelkillä maksimiykkösillä ei pitkälle pötkitä, eikä kuorma saa olla kuitenkaan liian kevytkään. Onko puristusvoimaan olemassa mitään yleispätevää nyrkkisääntöä? Tai miten usein näitä olisi fiksua tehdä? Pari - kolme kertaa viikossa? Useammin?

Ihan samat systeemit toimii, kuin muissakin voimailussa. Eli voimaa tehdään 75-100% 1-5sarjoilla, kestovoimaa aikapidoilla. Itse reenaan otevoimaa yhden kovan ja yhden vähemmän kovan päivän, lajit vaihtelee riippuu mihin ollaan tähtäämässä. Jos salilla on fatbar niin se käyttöön ja vetoja myötäotteella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom