Keskustelua otevoimailusta

Montakos Suomessa on muuten yli 180kg.nostajaa apollolla?200kg ottajia onko muita kisoissa kun Jesse?treeninostoja taitaa 200 kilolla olla muutama?
Mitä mä oon nähnyt kisa tai treeni nostoja 180kg akselilla niin tässä listaa
Pynnönen
Tolonen
Tuomi
Harju
Sonninen
Hyväri
Vuorikoski
Joronen
Törrö
Joku varmaan unohtui mainita, sori siitä.
Siiten on varmaan näitä jotka ei lavoilla hetkeen ole käynyt kuten Virtanen yms
Varmasti joku muukin.
Sitten jos rajaksi laitetaan 160kg niin eipä monella ukolla lista jatku mutta muutamia alle satkun kisaaja nousee mukaan.

Mitä mä oon nähnyt kisa tai treeni nostoja 180kg akselilla niin tässä listaa
Pynnönen
Tolonen
Tuomi
Harju
Sonninen
Hyväri
Vuorikoski
Joronen
Törrö
Joku varmaan unohtui mainita, sori siitä.
Siiten on varmaan näitä jotka ei lavoilla hetkeen ole käynyt kuten Virtanen yms
Varmasti joku muukin.
Sitten jos rajaksi laitetaan 160kg niin eipä monella ukolla lista jatku mutta muutamia alle satkun kisaaja nousee mukaan.

Sen verran virheellistä tietoa taas jaettu että pitääpä oikaista.Virtanen ei ole ikinä nostanut Apollon Akselilla yhtikäs mitään.

Tässä ponneton 200kg. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen näitä "megalistojen" päivittämisiä. Se on yks vitun sama mitä siellä kotona repii. Kisatulos ratkaisee. Turha pakottaa jokaista kylänmiestä listaan. 😂

View: https://youtu.be/jdk6iDwgIL0

Toisaalta varmaan kyllä aikalailla kaikki raskaansarjan kisaajat pystyy vetämään sen vähintään 180 ja eikai se maailman tasoonkaan nähden hirveän huono tulos ole 🤔 toki kevyemmän sarjan kaverit ei ihan samoja rautoja saa mutta kovia nostoja nekin painoon nähden vetelee mitä oon seurannut 🤔...ite vetänyt 150 ja se nyt onkin ihan paska tulos verrattuna keneen tahansa jolla oikeasti on hyvät näppivoimat 😀

Näissä tulevissa sm kisoissa toivon tuon listan pitenevän 👊 ei kyllä meikäläisen toimesta, mut olenkin kynäniska sarjassa 😁

Eihän se sarja merkkaa vaan se onko voimaa vai ei. Mitä pikaisella vilaisulla seurannut Mähösten ym tuloksia lajeissa missä tarvitaan koko kropan voimaa niin ei ole vuosikausiin tapahtunut mainittavaa kehitystä lainkaan. Missä vika? Eikö harjoittelu maistu vai onko esim akseli toisijainen laji jota ei kiinnosta kehittää.

Asiahan ei mulle kuulu mutta jos vielä 10v päästä rimpuillaan Venäläisten naisten kanssa samoissa raudoissa niin ehkä peiliin katsomisen paikka.

Juha Harju

Toisaalta varmaan kyllä aikalailla kaikki raskaansarjan kisaajat pystyy vetämään sen vähintään 180 ja eikai se maailman tasoonkaan nähden hirveän huono tulos ole 🤔 toki kevyemmän sarjan kaverit ei ihan samoja rautoja saa mutta kovia nostoja nekin painoon nähden vetelee mitä oon seurannut 🤔...ite vetänyt 150 ja se nyt onkin ihan paska tulos verrattuna keneen tahansa jolla oikeasti on hyvät näppivoimat 😀

Ketään väheksymättä 150kiloa nostaa jokainen terve mies.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Eihän tuo vetovoimista ole kiinni, vaan siitä miten näpit pitää ja jos saa tangon ympäri sormet, niin siinä ei paljoo elopainolla ole merkitystä. Jos taas et saa, niin ihan sama ootko 300kg mursu vai 80kg bodari, se ei vain pysy näpeissä ellei sitä otetta treenaa hulluna.

Eihän tuo vetovoimista ole kiinni, vaan siitä miten näpit pitää ja jos saa tangon ympäri sormet, niin siinä ei paljoo elopainolla ole merkitystä. Jos taas et saa, niin ihan sama ootko 300kg mursu vai 80kg bodari, se ei vain pysy näpeissä ellei sitä otetta treenaa hulluna.

Tämän päivän kisaajilla puuttuu tyystin paukut rungosta. Maxveto joku 200kg-230kg ja kyykky 140kg. Penkkiä en viitsi edes mainita. Eli yleisvoiman puute vaivaa ja pahasti. Ei tietyt lajit onnistu ku ei ole voimaa.

Jeps, näppien pituudesta enemmän kiinni kuin mistään muusta yksittäisestä tekijästä. Erään hyvin vähän voimailleen kaverini kanssa testailtiin akselin nostoa muutama kuukausi sitten. Kaveri veti tuolloin 130kg maasta remmeillä ja akselilla otti 110kg. Sormet niin pitkät että sai akselin ympäri sormet ja peukalon tukevasti keskarin päälle. Mulla sitten kun taas jää sentin toistakin sormet irti toisistaan akselilla, niin en saanut likipitäen puoliakaan mavemaksimeita akselilla. Eli mun pitäis tod. näk. olla noin 400kg mavettaja, että akselissa tulisi tuo kaks markkaa, siinä missä tuolle kaverille riittäisi 250kg maveraudat.

Tosin itselle tuo otevoima on vain yksi osa treeniä, eli en sen enempää jaksa stressata kuin vaikkapa kyykkypainoista.

Mitkä on lajit ja näkeekö ton kisan jostain?
Lajit on yleisissä SM kisoissa :
Ironmind rollari, Little big horn, ja saxonbar 80mm sekä sitten finaalissa Apollo axle, vaaka puristus sekä Silver bullet.
Moni puoliset lajit. Nämä ensi viikolla.

Tällä viikkoa käydään jo Masters +40 sm kilpailut Jämsässä. Siellä lajit :
Ironmind Hub, ironmind block buster pinch, Silver bullet ja vaakapuristus.

Jeps, näppien pituudesta enemmän kiinni kuin mistään muusta yksittäisestä tekijästä. Erään hyvin vähän voimailleen kaverini kanssa testailtiin akselin nostoa muutama kuukausi sitten. Kaveri veti tuolloin 130kg maasta remmeillä ja akselilla otti 110kg. Sormet niin pitkät että sai akselin ympäri sormet ja peukalon tukevasti keskarin päälle. Mulla sitten kun taas jää sentin toistakin sormet irti toisistaan akselilla, niin en saanut likipitäen puoliakaan mavemaksimeita akselilla. Eli mun pitäis tod. näk. olla noin 400kg mavettaja, että akselissa tulisi tuo kaks markkaa, siinä missä tuolle kaverille riittäisi 250kg maveraudat.

Tosin itselle tuo otevoima on vain yksi osa treeniä, eli en sen enempää jaksa stressata kuin vaikkapa kyykkypainoista.

Esimerkkinä itsellä kun oli raw kyykky 290kg ja veto 340kg niin vedin 50mm paksulla tangolla yli 300kg ykkösen ja 250 kilolla 6 toistoa.

Kun katsot näitä natukisojen ukkeleita niin vedoissa perse ampuu lähdössä pystyyn ja selkä menee pyöreäksi. Jos olis takaosastossa ruutia niin mies menee kyykkyyn, ottaa tangosta kiinni ja tulee selkä suorana ylös. Sama yhden käden nostot niin että rauta pitää noukkia syvemmältä kuin 5cm nosto niin tuskaista on monella kun keskivartalo heikko.

Esimerkkejä riittäisi loputtomiin mutta nyt jumpalle.

Hyvää kesää ja maukkaita treenejä!

Ps. Jos ei osaa nostaa akselia niin että tulee läpi sormista niin katsokaa mun ja Aleksein videoista mallia miten käsien kulmat kuuluu olla että ote pitää.

-Juha

Höpö höpö juttuja. Suomesta löytyy paljon pitkäsormisia ukkeleita jotka ei saa näillä paksuilla tangoilla mitään mainittavaa nostetuksi. :LOL:

Turhaan sitä normivetoa vertaa akseli maastavetoon. Ei se akseli maastaveto normaalia maastavetoa kehittämällä nouse pl. ehkä osalla otevoimailijoista tai ihan aloittelijoilla. Lähtökohtaisesti jos vaikka Mike haluaisi akselia parantaa, niin ei se maastavetoa parantamalla parane. Mike voisi nykyisillä otevoimillaan ja käden koolla vetää vaikka 600kg ja akseli olisi silti sama.

Asko Karu kohta 505kg vetäjä, ja olisiko akseli ollut n. 150-170kg. Tämä siis lähinnä viittaus Greasyn kommenttiin, että "pitäisi" 400kg hänen vetää, että 200kg tulisi akselissa. Ei ole mitään suhdetta akselin ja normi maastavedon välillä.

Enkä siis tällä yritä väheksyä käden koon vaikutusta paksuissa kahvoissa.

Turhaan sitä normivetoa vertaa akseli maastavetoon. Ei se akseli maastaveto normaalia maastavetoa kehittämällä nouse pl. ehkä osalla otevoimailijoista tai ihan aloittelijoilla. Lähtökohtaisesti jos vaikka Mike haluaisi akselia parantaa, niin ei se maastavetoa parantamalla parane. Mike voisi nykyisillä otevoimillaan ja käden koolla vetää vaikka 600kg ja akseli olisi silti sama.

Asko Karu kohta 505kg vetäjä, ja olisiko akseli ollut n. 150-170kg. Tämä siis lähinnä viittaus Greasyn kommenttiin, että "pitäisi" 400kg hänen vetää, että 200kg tulisi akselissa. Ei ole mitään suhdetta akselin ja normi maastavedon välillä.

Enkä siis tällä yritä väheksyä käden koon vaikutusta paksuissa kahvoissa.

Jos akselissa on 225kg kuten tankilla ja sun normiveto on 160kg niin et sä sitä 225kiloa sieltä ylös vedä vaikka olis bostikilla näpit liimattu akseliin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom