Kesäkuntoon 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Osaako joku suositella jotakuta oikeasti todella pro-tasoista ravintopuolen, tai pikemminkin aineenvaihduntapuolen, neuvojaa?

Tietääkseni JP Pulkkisella on aika iso osaaminen juurikin ravintopuolelta ja yleensäkkin valmentamisesta ja ei ukon meriititkään huonot ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
I'm back. :D Samanlainen henki kuin v2011 jolloin viimeksi aloittelin tätä ja pääsinkin minulle riittävään kuntoon. Läskiä on nyt tosin vähän enemmän, mutta kun on kokemusta miten se lähtee tehokkaimmin pois plus pohjalla on vielä reilusti yli vuoden treenaamattomuudenkin jälkeen about 50-60% tuon ajan huippupainoista, niin treeni lähtee käyntiin paljon kivemmin.

Tällä hetkel 178/86. Rasvaprossa pyörii varmaan siellä 17-18.. Elikkä ei se turhan alhainen ole, joten tammikuussa aattelin alottaa dieettaamaan ja hakee mahollisimma kireen kunnon. Toivon mukaan jaksan lähemmäs kymppiä rasvat dieettailla ja ei pahitteeks ois sekään etten ihan kyniksen näkönen sitten olis.. :whip:

Jaahas se olis taas aika ruveta miettimään kesäkuntoon projektia. Tarkoitus olis tammikuussa aloittaa kiristeleen. Kaloreita en ole laskenut yhtään ja paskaa on menny kurkusta alas, noh sen kyllä huomaa elopainostakin. Paskaa oloa on koitettu hukuttaa ruokaan(ei ole onnistunut) mutta joo itse kysymykseen eli siis mitat on 180/91.9kg olis kalorit ok lähteä hakemaan paikalleen jo nyt esim treenipäiville 3000kcal ja lepopäivinä 2500kcal 30/40/30makroilla? Otin ton kalorilaskurin käyttöön ja tykästyin siihen todella.

Jaahas se olis taas aika ruveta miettimään kesäkuntoon projektia. Tarkoitus olis tammikuussa aloittaa kiristeleen. Kaloreita en ole laskenut yhtään ja paskaa on menny kurkusta alas, noh sen kyllä huomaa elopainostakin. Paskaa oloa on koitettu hukuttaa ruokaan(ei ole onnistunut) mutta joo itse kysymykseen eli siis mitat on 180/91.9kg olis kalorit ok lähteä hakemaan paikalleen jo nyt esim treenipäiville 3000kcal ja lepopäivinä 2500kcal 30/40/30makroilla? Otin ton kalorilaskurin käyttöön ja tykästyin siihen todella.
Osasimpa kirjoittaa epäselvästi, siis onko noi kalorit ok aloittaa pikkuhiljaa tiputtaa painoa vai pitäisikö aloittaa vielä korkeammista esim 3300/2800?

Kokeile näillä isommilla alkuun, saattas osua hyvinki kohilleen. Sitte vähän tiputat jossei paino lähe tuleen haluttua vauhtia

Kesäkuntoon 2015

Elikkäs itellä olisi suunnitelmissa tiputtaa about 5kg painoa. Tällä hetkellä painoa n. 85kg pituus 185 cm. kuntosaliharrastuksen aloitettuani n. vuosi sitten painoin n. 85 kg? ja pituus oli vähän reilu 180 cm. Penkkipunnerus maximi oli noin 70kg ja kyykkäsin 60 kglla sarjaa. Nykyisin kuntosalilla teen penkkipunnerruksessa sarjaa 70-80kglla (maximi 92.5) ja taas kyykkään 90kglla. Huomaatte siis, että painot kasvaneet huomattavasti. Omapaino pysynyt samana ja kasvua tullut muutaman sentti. Tuon kuluneen vuoden aikana paino käynyt välillä 87.5kgssa ja taas välillä 82kgssa (välillä ollut jotain pikkudieettejä). Nyt olisi tavoitteena päästä sinne +/- 80kg siten, että sarjapainot eivät ainaskaan laskisi. Aikaisemmat dieetit ovat kestäneet minulla noin 6-8vk. Dieeteillä olen pyrkinyt jättämään turhat hiilarit pois ja syömään runsaasti proteiinia. Useasti vanhoilla dieeteillä kuitenkin sarjapainot laskeneet. Tavoitteena siis nostaa/pitää samana sarjapainot dieetin aikana.

Kirjottelempa pitkästä aikaa tähän ketjuun. Paino on viime kerrasta tippunut 'bout 4kg ja peilissäkin eron jo näkee.

Aloitin muutamaksi viikoksi maidottomanruokavalion kokeilun hartiaseudun lievän aknen takia, lääkäri kun ei antanut mitään kunnollisia rohtoja siihen ja tämä hankaloittaa kiristelyjä. Onneksi, mitään se kuitenkaan ei estä.

Tavoite painoa laskettu 85:een, eli 10kg matkaa sinne.

Kuppihan se rupeis jo maistumaan, 1,5kk jälkeen. :kippis1:

Kesäkuntoon 2015

Elikkäs itellä olisi suunnitelmissa tiputtaa about 5kg painoa. Tällä hetkellä painoa n. 85kg pituus 185 cm. kuntosaliharrastuksen aloitettuani n. vuosi sitten painoin n. 85 kg? ja pituus oli vähän reilu 180 cm. Penkkipunnerus maximi oli noin 70kg ja kyykkäsin 60 kglla sarjaa. Nykyisin kuntosalilla teen penkkipunnerruksessa sarjaa 70-80kglla (maximi 92.5) ja taas kyykkään 90kglla. Huomaatte siis, että painot kasvaneet huomattavasti. Omapaino pysynyt samana ja kasvua tullut muutaman sentti. Tuon kuluneen vuoden aikana paino käynyt välillä 87.5kgssa ja taas välillä 82kgssa (välillä ollut jotain pikkudieettejä). Nyt olisi tavoitteena päästä sinne +/- 80kg siten, että sarjapainot eivät ainaskaan laskisi. Aikaisemmat dieetit ovat kestäneet minulla noin 6-8vk. Dieeteillä olen pyrkinyt jättämään turhat hiilarit pois ja syömään runsaasti proteiinia. Useasti vanhoilla dieeteillä kuitenkin sarjapainot laskeneet. Tavoitteena siis nostaa/pitää samana sarjapainot dieetin aikana.

Joitain vinkkejä olisi kiva siis saada, jotta ne sarjapainot pysyisi samana/nousisi dieetin aikana...?

Vähennä volyymiä, käytä samoja painoja mitkä on tämän hetkiset maximit sarjoissasi ja syö niitä hiilareitakin sen verran että reeni kulkee. Sarjojen välissä kunnon 3min tauot että voimat on parhaat maholliset, kun se on se pääpointti että voimat pysyy niin kropalla ei oo syytä purkaa lihaksia kun niitä tarvitaan entiseen malliin. Teet siis vähemmän sarjoja samoilla painoilla ja toistomäärillä

Ehkä mäkin vielä joskus
. Tällä hetkellä paino sen 82, jos syö ylläpitokaloreilla. Pitäisi saada tuommoiset 5-7 kg pois pysyvästi, niin olisi kiva kilpailla ympärivuotisesti -76 sarjassa.

Aika tarkkaan kolmisen kuukautta sitten laitoin tämän viestin.

Tänä aamuna oli 78,8 paino, vielä on matkaa...

Painon jojoilua ollut itsellänikin melko paljon. Nyt painan enemmän kuin koskaan aiemmin, mitat 176cm/95.5kg ja alkaa oma turvonnut peilikuva ärsyttää. Myös kauniimmalta puoliskolta tullut vihjailuja että missä tulokset kun salilla kuitenkin olen hiljaittain aloittanut käymään taas aktiivisemmin :D Tavoitteena ensi kesäksi alle 80kg, luulen että tyytyväinen olisin jo alle 85 painoonkin. Sinänsä vaa'an lukemalla ei ole minulle mitään merkistystä, mutta ylimääräistä pitäisi saada pois ja peilikuva miellyttämään omaa silmää.

Ongelmana ollut itsekurin puute, toisaalta myös aktiivinen treeni"putki" on katkennut monesti flunssaan tai jonkin paikan kipeytymiseen esim. alaselkä tai kiertäjäkalvosin. Tauon aikana on unohtunut tuo tärkein, eli ruokavalio on päässyt repsahtamaan. Jostain kumman syystä kun treenaa, hyvän olon myötä tekee mielikin syödä pelkästään terveellisiä ruokia, ei tee mieli esim. pizzaa. Ehkä se on joku alitajunnan juttu, että hyvää oloa ei halua syödä pois. Jouluna ja uv:na ei kiinnosta mitä tulee syötyä, mutta tammikuussa laadin itselleni ruokavalion jota aion noudattaa. Tuohon pitänee käyttää aika paljon aikaa, jotta on tarpeeksi monipuolinen ja vaihteleva ettei ala tökkimään. Ensi viikko menee myös salilla treenatessa ja normaalia perussafkaa syödessä, ei herkuttelua. Parit saunakaljat sallin kun loma alkaa 19. pvä.

Varmaan lähden sillä liikkeelle, että rasvat 70-90g/päivä, proteiinia n. 150-200g/päivä ja loput hiilareista kokonaiskaloreiden ollen alussa 2500kcal/pv. Katsoo mitä tapahtuu ja muuttaa tarpeen mukaan. Tammikuussa jos tulee talvi niin hiihto tulee mukaan kuvioihin, siihen asti mennään 1x salibandy viikkoon ja päälle 2-3 salitreeniä. Proteiinin määrä voisi olla minun mielestäni alhaisempikin, tuntuu vaan että vatsa menee sekaisin suurista määristä vaikka vedänkin maitorahkaa ja raejuustoa laktoosittomana. N. 150g kuitenkin uskon riittävän. Joka päivä menee 1 laktoositon 250g rahka ja 200g raejuustoa ja sillä vatsa vielä toimii normaalisti. Loput tulee lihasta ja pähkinöistä. Whey 80:sta menee palkkarin seassa joka ei tunnu vatsalle oikein sopivan, pitänee tilata whey 100:sta ensi vuodeksi.

Kirjoitin tämän tänne siksi, että motivoisi ja on täällä "muistiinpanona" lähtötilanteesta ja voin itse käydä vaikka helmikuussa katsomassa mitä on tullut uhottua ja todeta onko sitä itsekuria vai ei.

Offtopic mutta miksi ihmeessä jouluna pitää ahmia ja mätätä itseensä ruokaa monta päivää? Itselle ainakin riittää että jouluna käydään mun vanhemmilla ja joulupäivänä miehen vanhemmilla syömässä kerran. Kotiin ostetaan kalaa ja pieni kinkku ja herkutellaan valkohomejuustolla. Ihan käsittämätön perinne että monta päivää ahmitaan ja kaiken lisäksi sitä vielä mainostetaan kaikkialla. Kertokaa joku viisaampi: miksi?
EDIT: en minäkään siis jouluna kaloreita laske ja varmaan tulee alkoakin nautittua samoin kun uv:nä mutta toi järjetön monen päivän syöminen on jotain aivan uskomatonta :D

Nyt muutkin :kuvia:sillä kesäkuntoon projektien pitäisi olla jo hyvällä mallilla! Aikaa ei ole kuin vähän reilu puoli vuotta, joten jos ylimääräistä on päässyt kertymään vähän liiaksikin niin pian tulee kiire.

Itse en ihan kesäkuntoon tähtää, mutta pienempään painosarjaan kylläkin. Tänne voisi laittaa 2-3kk välein kuvaa kuihtumisesta. -8 kiloa tirissyt menemään, ja vielä ainakin 10 kiloa edessä...

Aloituskunto on tämä:

tulpat edestä.jpg

Melkein kuukausi on tullut jo äheretty kesäkunto-projektin kanssa ja vihdoin voisi tännekin jotain sanoa. Tiukin kunto olisi saatava Toukokuulle, kun joudun puolialasti heilumaan lempibändini musiikkivideolla.
Olen 172cm ja aloituspaino oli 92kg. Paljon tuli kommenttia ettei äijä voi painaa noin paljoa, 90kg on jo lihava mies jaettä se täytyy olla lihaksista, mutta kyllä sen itse huomasi että turvotusta on. Nyt on 83kg ja olo paljon parempi. Kolme viikkoa olen ollut kiistellyllä Velocity dieetillä ja tämä on henkilökohtaisesti kolmas sekä paras velocity itselle. Kiireen takia tullut jätettyä urheilut vähälle, menty arkiliikunnalla (omistan koiran), sekä aamulla kiltisti ahdettu päivän kuidut ja vitamiinit/ravintolisät naamaan. Suoli toimii paremmin kuin normaalisti, energiaa riittää sillä en tapa itseäni liikunnalla ja paino putoaa mukavasti. Aiemmat velocityt on ollut floppeja syystä tai toisesta.
Perjantaina on synttärit niin olisi tarkoitus lounastaa hienosti, tämä siis lopettaa dieetin ja toimikoot refeedinä. Tästä edespäin hankitaan ketoosi päälle, sali taas päälle ja tavoite on näin aluksi sopivat 75kg. Katsotaan missä sitten mennään ja mihin siitä ;)

Olisi mielenkiintoista lueskella mitä syötte, kun tavoitteena on kesäkuntoon pääsy. Voisi saada ideoita omaankin ruokailuun. Tuli mieleen tuosta "miten treenaatte tällähetkellä" -ketjusta.

Lähinnä kiinnostaisi lueskella, millaisia lämpimiä ruokia teette kun kalorit on rajalliset. Itse olen monesti tehnyt tomaattimurskasta mausteikkaan kastikkeen jauhelihalle tai kanalle. Seurana vähän riisiä/tummaa pastaa ja runsaasti kasviksia.

Tullaan tänne jonon jatkoksi, vaikka ihan rantakunnosta tuskin ensi kesänä puhutaan: 112 kg -> alle 100 kg olisi tavoite. Josko tämä julkitulo toisi sen selkärangan pysyä tavoitteessa, kauhean isoista muutoksista ei puhuta.

Ihan perus ruokaa..kaalilaatikko ja makaronilaatikko reilulla jauheliha määrällä, kana nuudeli vihannes sotkua..välillä naudanlihaa sekä uunikasviksia ja perunaa, lohta ja valkosipuli perunoita salaatin kera..Makaronilaatikon teen esim niin että 800g lihaa , 400g tummaa makaronia 4munaa 6dl maitoa+mausteet..siitä tulee n
. 4 annosta. Toinen lämmin on yleensä vaan vihanneksia ja kanaa/lihaa.

Mitä helvettiä, täällä on jo porukka aloittanut lokakuussa kesäkuntoon kiristelyn ja mä mietin että vielä ois aikaa ainakin helmi-maaliskuulle ainakin bulkata. No mut jos vaikka sit tänä vuonna ottais rantaleijonakuosin sijaan rantapallokuosin. Tarkoituksena olisi siis ottaa tuossa kevään korvilla vähän pidempi jakso syklitellen ketoosidieettiä, kun se tuntuu parhaiten toimivan. Tavoitteena varmaan 15% rasvat kesäkuussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom