Painon jojoilua ollut itsellänikin melko paljon. Nyt painan enemmän kuin koskaan aiemmin, mitat 176cm/95.5kg ja alkaa oma turvonnut peilikuva ärsyttää. Myös kauniimmalta puoliskolta tullut vihjailuja että missä tulokset kun salilla kuitenkin olen hiljaittain aloittanut käymään taas aktiivisemmin :D Tavoitteena ensi kesäksi alle 80kg, luulen että tyytyväinen olisin jo alle 85 painoonkin. Sinänsä vaa'an lukemalla ei ole minulle mitään merkistystä, mutta ylimääräistä pitäisi saada pois ja peilikuva miellyttämään omaa silmää.
Ongelmana ollut itsekurin puute, toisaalta myös aktiivinen treeni"putki" on katkennut monesti flunssaan tai jonkin paikan kipeytymiseen esim. alaselkä tai kiertäjäkalvosin. Tauon aikana on unohtunut tuo tärkein, eli ruokavalio on päässyt repsahtamaan. Jostain kumman syystä kun treenaa, hyvän olon myötä tekee mielikin syödä pelkästään terveellisiä ruokia, ei tee mieli esim. pizzaa. Ehkä se on joku alitajunnan juttu, että hyvää oloa ei halua syödä pois. Jouluna ja uv:na ei kiinnosta mitä tulee syötyä, mutta tammikuussa laadin itselleni ruokavalion jota aion noudattaa. Tuohon pitänee käyttää aika paljon aikaa, jotta on tarpeeksi monipuolinen ja vaihteleva ettei ala tökkimään. Ensi viikko menee myös salilla treenatessa ja normaalia perussafkaa syödessä, ei herkuttelua. Parit saunakaljat sallin kun loma alkaa 19. pvä.
Varmaan lähden sillä liikkeelle, että rasvat 70-90g/päivä, proteiinia n. 150-200g/päivä ja loput hiilareista kokonaiskaloreiden ollen alussa 2500kcal/pv. Katsoo mitä tapahtuu ja muuttaa tarpeen mukaan. Tammikuussa jos tulee talvi niin hiihto tulee mukaan kuvioihin, siihen asti mennään 1x salibandy viikkoon ja päälle 2-3 salitreeniä. Proteiinin määrä voisi olla minun mielestäni alhaisempikin, tuntuu vaan että vatsa menee sekaisin suurista määristä vaikka vedänkin maitorahkaa ja raejuustoa laktoosittomana. N. 150g kuitenkin uskon riittävän. Joka päivä menee 1 laktoositon 250g rahka ja 200g raejuustoa ja sillä vatsa vielä toimii normaalisti. Loput tulee lihasta ja pähkinöistä. Whey 80:sta menee palkkarin seassa joka ei tunnu vatsalle oikein sopivan, pitänee tilata whey 100:sta ensi vuodeksi.
Kirjoitin tämän tänne siksi, että motivoisi ja on täällä "muistiinpanona" lähtötilanteesta ja voin itse käydä vaikka helmikuussa katsomassa mitä on tullut uhottua ja todeta onko sitä itsekuria vai ei.