Kesäkuntoon 2014

Oma kulutus on sen verran pientä, että 2000kcal riitti alussa hyvin ja sitten pudotin n. 1800-1900kcal viimeisten kuukaisien ajaksi. Ei tarvinnut olla kuitenkaan nälässä ja kerran viikossa söin sitten yleensä jotain roskaruokaa tms vähän enemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Torstaina tulee dieettausta 14vk täyteen, mutta tänään kävin ottamassa inbodyn:

Lihasmassa 37,6kg -> 35,6kg
Rasva% 15,9 -> 10,4
Paino 77,8kg -> 69,6kg

Tämän kunniaksi kävin hakemassa puoli kiloa jätskiä, kyllä nyt kelpaa!

Nyt pari viikkoa taukoa dieetistä. Sen jälkeen lähetään kiristelemään kokeilun vuoksi isommilla kaloreilla kuin aikaisemmin. Lähtökalorit tulee olemaan jopa 4500 kcal ja alimmillaan menen 3000 kcal. Tämä siksi että rasva ei pala optimaalisesti ns. säästöliekillä.

Nyt pari viikkoa taukoa dieetistä. Sen jälkeen lähetään kiristelemään kokeilun vuoksi isommilla kaloreilla kuin aikaisemmin. Lähtökalorit tulee olemaan jopa 4500 kcal ja alimmillaan menen 3000 kcal. Tämä siksi että rasva ei pala optimaalisesti ns. säästöliekillä.
Paljos ne kalorit on nyt alimmillaan ollu?

Paljos ne kalorit on nyt alimmillaan ollu?

ne on ollu siinä 1800-2500 kcal paikkeilla, mutta aineenvaihdunta ihan jumissa kun liian vähän ruokaa

pitää syödä välillä reilusti enemmän, että kroppa rupeaa taas kuluttamaan, eikä mene säästöliekille

Hitaasti mutta varmasti aamupaino laskenut 80.6 kiloon. Kommenttia laihtumisesta tullut, suonetkin näkyy kyynervarsissa aika hyvin. Mutta hitto tätä pienuuden tunnetta. Tai siis sekin on ok, mutta tuntuu että sitä rasvaa on yhä sen 20%. Taidan katkaista dieetin viimeistään 75 kilon kohdalla ja koettaa välillä hankkia lihasta.

Ja pode, hulkki taitaa nostaa niitä kaloreita 50 viikossa, ei 2000..

Hitaasti mutta varmasti aamupaino laskenut 80.6 kiloon. Kommenttia laihtumisesta tullut, suonetkin näkyy kyynervarsissa aika hyvin. Mutta hitto tätä pienuuden tunnetta. Tai siis sekin on ok, mutta tuntuu että sitä rasvaa on yhä sen 20%. Taidan katkaista dieetin viimeistään 75 kilon kohdalla ja koettaa välillä hankkia lihasta.

Ja pode, hulkki taitaa nostaa niitä kaloreita 50 viikossa, ei 2000..

No Hulkki tekee niin kuin Hulkki tekee ja minä teen niin kuin minä teen. :)

Oon kyllä aika varma, että jos nostat nyt kalorit 2000 -> 4500 niin varmasti tuut keräämään läskiä siinä samassa.

Onko kanssa diettaajille alkanut ilmenemään unettomuutta pitemmällä dieetillä(+12vk)?

Itselläni nuo yöt alkanu menemään aivan villeiks, kun 22:30 laitan nukkumaan, niin lähes aina herään 00:00 ja siitä pyörin sängyssä pari tuntia ennen nukahtamista.

Väli dieetti valmis, tai siis ohi. 8.2.2014 vaaka näytti 76kg, tänään 15.5.2014 sama masiina kertoi tulokseksi tasan 69kg. Varrella pituutta 177cm

Rasva% ei tietoa mutta 4 ylintä vattapalaa näkyy selvästi.

Lauantaina kävin myös juoksemassa puoli maratonin (minkä vuoksi siis dieetin ylipätänäs tein) aikaan 1.45.56

On se äijä kutistunut ja vyöhön tehty pari reikää lisää...

Mutta nyt tuntu että lähtee lentoon kun tuulee enemmän, joten 2kk piffin kasvatus talkoot alkaa nyt ja sitten kattellan miltä näytetään taas... pikkuhiljaa pikkuhiljaa...

Edit: Tässä käppyrä
1zwnot0.png

No niih. Joskus vissii maaliskuussa alottelin pudottamaan painoa. Paino silloin oli jotain around 82kg kun pituus 176cm. Nyt tänään paino on ~77,5kg. Eli lyhyellämatikalla nopeesti laskettuna jotain 4,5kg lähteny. Kertaakaan tänä aikana noudattanu mitään dieettiä vaan purkinyt lähinnä perstuntumalla syömään vähemmän hiilariaja jättänyt ''herkut''suurimmaksi osaksi pois. Ja niin HIIT:tiä on tullu tehtyä jonkun verran ja sali treenit muutettu intensiivisimmiksi. Tavote paino olis jotain 72-74kg.

Tammikuus aloteltiin pudottelu, lähtöpaino 91,5 kg ja paino nyt 79 kg. Heinäkuussa jos paino olis 75-77kg niin saa riittää taas tältä vuodelta. On testattu 5/2 diettii, perus hiilareilla tiputusta ja nyt viel vedän loppuun vhh:ta käyttäen. Onpahan vähän mielekkäämpää kun ei oo sitä samaa kaavaa kokoajan. 4x salia viikkoon, sillon tällön duuniin fillaril(12km) ja muutamia HIITtejä harvoin. Viikonloppusin saanu sit herkutella mut sitäkin nyt vähentäny kesää kohti.

Tästä lähtee oma kunnonkohottelu periodi taas liikenteeseen. Viime joulukuussa oli olkapääleikkaus ja olen saanut olkapääni kuntoutettua pikku hiljaa treenikuntoon. Käytännössä en ole olkapään takia pystynyt salitreenia 9kk:n tekemään ja lihasta on varmasti hävinnyt paljon sekä läskiä kertynyt sitäkin enemmän huonojen elämäntapojen myötä. Nyt on taas motivaatiota vetää ukko tikkiin. Kuvia tämänhetkisestä tilanteesta: Läski Läski Läski Läski

Itse arvioisin rasvaprosentiksi jonkun 18-20%. Mitä arvon pakkislaiset ovat mieltä? Tähän toivoisin sivistyneitä arvauksia. Painoa enkä muita ympärysmittoja tällä hetkellä tiedä enkä niitä pysty mittaamaan missään (asun jonkin aikaa vielä ulkomailla, enkä ole vaakaa tänne ostamassa ja salilta ei semmoista löydy). Mutta pituus on 180cm ja painon arvioisin olevan 80-81 tällä hetkellä. Peilikuvan mukaan mennään. Tavoite on vetää rasvat jonnekkin 10-12% tietämille elokuun loppuun mennessä eli kolme kuukautta aikaa. Painoa en tiedä mitä se voisi tulla olemaan. Uskon kuitenkin, että pystyn vähän lihasta kasvattamaan tässä dieetin aikana tai ainakin pitämään tämänhetkisen lihasmassan, koska luotan lihasmuistiin. Teoreettisesti ajateltuna tämänhetkinen läskin määrä voisi olla: 81*0,19=15,39 ja siitä jos napsii 7 kiloa pois (jos se olisi pelkkää läskiä), niin paino voisi olla 74kg luokkaa, jolloin rasvaprossa olisi 74/8,39= 8,82. Tästä 7 kilosta osa on tietysti nestettä ja myös lihaskudosta voi olla mukana (toivottavasti ei ainakaan paljoa). Joten käytännössä rasvaprosentti olisi tämän 7 kilon pudotuksen jälkeen luokkaa 10-12%. Tässä teoriassa ajateltuna oma projekti. Käytäntöhän ei tietysti aina tätä vastaa, mutta antaa edes vähän osviittaa, jos nyt nämä omat arviot edes pitävät vähänkään kutinsa.

Oon ollu dieetillä maaliskuun puolivälistä asti. Paino oli lähtiessä 86.9kg ja nyt 79.6kg, joten 7.5kg on painoa pudonnut. Selvää kiristymistä ja vyötärön hoikentumista olen huomannut. Oli tarkotus juhannuksena lopetella, mutten viitsikään, kun rasvaa on silti aivan liikaa, varsinkin alavatsassa. Oon pitäny yhden tankkauspäivän kerran viikossa, jolloin olen syönyt vapaasti ja kohtuu paljon. Onko se teistä hyvä asia, vai voisiko tankkauspäivä olla vain joka toinen viikko?

Suositut

Back
Ylös Bottom