Kesäkuntoon 2014

Oon ollu dieetillä maaliskuun puolivälistä asti. Paino oli lähtiessä 86.9kg ja nyt 79.6kg, joten 7.5kg on painoa pudonnut. Selvää kiristymistä ja vyötärön hoikentumista olen huomannut. Oli tarkotus juhannuksena lopetella, mutten viitsikään, kun rasvaa on silti aivan liikaa, varsinkin alavatsassa. Oon pitäny yhden tankkauspäivän kerran viikossa, jolloin olen syönyt vapaasti ja kohtuu paljon. Onko se teistä hyvä asia, vai voisiko tankkauspäivä olla vain joka toinen viikko?

Kerran viikossa on aika usein enkä oikeastaan nää perustetta syödä cheattia niin usein. Aineenvaihdunta ei viikossa leikkaa kii vaikka olisi millaset kalorit ja toisaalta jos kerran viikossa vedät pahasti ylikaloreille niin viikon kokonaiskalorit eivät välttämättä jääkään niin reippaasti miinukselle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerran viikossa on aika usein enkä oikeastaan nää perustetta syödä cheattia niin usein. Aineenvaihdunta ei viikossa leikkaa kii vaikka olisi millaset kalorit ja toisaalta jos kerran viikossa vedät pahasti ylikaloreille niin viikon kokonaiskalorit eivät välttämättä jääkään niin reippaasti miinukselle.

Toisaalta niin kauan ku homma toimii noinki mä en nää tarvetta muuttaa mitään.

Nyt on seitsemästoista dieettiviikko käynnissä. Painoa on pudonnut 9kg ja vyötäröltä lähtenyt 10cm ( 91kg->82kg ja 97cm -> 87cm). Tällä hetkellä menen viikko kerrallaan dieettiä eteenepäin, aika näyttää kuinka kauan viellä jatkuu. Peilikuva on jonkun verran muuttunut, kuten kuvassa näkyy Dieetti2 - Aijaa.com

11 viikkoa dieettailtu. 10kg poissa. Nyt paino 82.5kg-83kg/181cm. Huomattava muutos kireydessä, nyt olen ilman paitaa jo mielellään. Proteiinia riittävästi ja hiilarit mahdollisimman korkeella, rasvat "minimissään". Isohkoilla miinuksilla ainakin joinakin päivinä, mutta en laske kaloreita joten tämä on pelkkä arvio. Herkutellut täysin puhtaalla omatunnolla, esim. 4x santsaaminen kakkua yms. ei tunnu missään. Varsinaisia tankkauspäiviä 0, jos ei esim. valmistumisjuhlien "hillitöntä herkuttelua" lasketa sellaiseksi - tänään uusiksi sekin setti! Treenipainot about samoja/hieman parempia, paitsi että mavessa sarjapainot tullut n. 15kg alas. On ollut todella helppoa - nälkää olen kokenut about 0 kertaa, kiitos perunan pienen kaloritiheyden. Tavoitepainoksi asetin 79kg, jolloin uskon olevani jo varsin kireä. Tavoitellaan heinäkuun puoleenväliin sitä painoa, joka tarkoittaa että 6 (ehkä 9) viikkoa vielä tarkoitus dieettailla. Nyt arvioisin rasvat 10-13% väliin, tuntuu vaihtuvan tuo kunto "tankkauksen mukaan" aika reilusti, mutta mitäpäs siitä.
Nyt olen EHKÄ luulen huomaavani, että ei tunnu seisovan niin randomisti ja herkästi esim. aamuisin. Tosin ihan hyvin kuitenkin, mutta viimeaikoina ollut jäätävät stressitasot mm. pääsykokeiden johdosta, ja olen EHKÄ huomannut libidon laskeneen hieman. Toivottavasti ei ole näin tai että toivottavasti palaavat pian normaaliksi. Aioin kuitenkin vähetää volyymitykitystä (pitkään treenannut rajulla volyymillä) ja kokeilla nyt ottaa vähän rypsäriä illasta (en ole ottanut dieetillä), jos se jotain "ehkäisisi". Onko muita vinkkejä testotasojen ylläpitoon natulla ofc?
Tsempit muille!

Hei kaikille. Olen jo pidemmän aikaa seurannut palstaa ja erityisesti tätä ketjua, ja nyt viimein ajattelin kantaa oman korteni kekoon.

Itse olen harrastanut erilaisia palloilulajeja koko ikäni, + punttia jokusen vuoden säännöllisen epäsäännöllisesti. Ikä 24, pituus 173 cm. Aloitin dieetin 4.3, ja tämä päivä (eli 31.5) oli eräänlainen välitavoitteeni. Aloituspaino näytti 83,6kg, ja paino pudonnut tasaisesti, nyt aamupaino näyttää about 10kg vähemmän. En ole seurannut vaakaa juurikaan, olen vaan mennyt rennolla otteella peiliä katsoen. Ja homma onkin toiminut. Treeneihin on riittänyt virtaa eikä pääkoppaa ole kiristänyt määräänsä enempää. Tuohon jaksoon on mahtunut esimerkiksi varmaan 5-7 kunnon ryyppyiltaa, + melkein joka viikonloppu olen syönyt vanhempieni luona vieraillessa täysin mitä sattuu. Eli näinkin rennolla meiningillä olen saanut tuloksia, jotka tyydyttävät ainakin itseäni. Hieno tunne, kun melkeinpä ensimmäistä kertaa elämässäni pystyn tuntemaan (ja jopa näkemään) omat vatsalihakseni palloilutaustastani huolimatta.

Tässä vielä kuvia, jos jotain kiinnostaa. Vasemmanpuoleiset kuvat (hyi helv) on otettu aamulla tyhjällä vatsalla, oikeanpuoleiset eivät. moimoimoi2 - Aijaa.com

E: Unohtui vielä mainita, että perusperiaatteeni ovat olleet perinteiset. Eli, hiilarit pääasiassa kahvimaidosta, maitorahkasta ja kasviksista. Rasvoja riittävästi ja pääpaino ollut illalla. Proteiinia sitten tasaisesti päivän aikana vähintään 2g per oma painokilo. Pelipäivinä (jalkapallo) onkin sitten tullut syötyä hiilareita selkeästi enemmän, ja välillä normaalina punttipäivänäkin olen nauttinut mm kaurapuuroa kohtuullisesti. Ensimmäiset pari viikkoa syötin kaiken kalorilaskuriin, sen jälkeen en ole jaksanut, koska tiedän olevani erittäin hyvin kartalla päivittäisistä kokonaiskaloreistani. Miinuksella on menty pääasiassa 500 ja 900 välillä, sen mukaan miten tuntuu virtaa riittävän treeneihin. Joukkoon toki mahtuu +/-0 päiviäkin.

joo, paino jumittu 115kiloon. samalla alkaa väsymys painamaan melko kovasti että taidan tässä nyt pitää hommaa yllä hyötyliikunnan merkeissä, sali jääköön kesätauolle kun viimeiset viikot on niin pakkopullaa ollut. noh mutta, viime vuoden elokuun 12.pvä aloitettu dieetti ja tasainen salitreeni on tähän asti tuottanut tulosta -25kilogrammaa painoon ja 13senttiä hävitettyä vyötäröä.

yksi minkä nyt huomasin.. en itse näe sitä että olisin laihtunut kovinkaan merkittävästi. eilen ajattelin laittaa yhden paidan päälle mitä käytin vielä viime kesänä oli aivan kuin lainapeite päällä. silti kun omaa peilikuvaa katsoo näen vain sen vanhan tunkiolihavan itseni. Sinäänsä masentavaa kun ei tajua kuin hetkittäin mitä on tapahtunut, eikä tajua ymmärtää että on vissiin tapahtunut melkoinen muutos ruumiissa ja ruumiinrakenteessa. kutistunut mutta siluetti edelleen sama..

joo, paino jumittu 115kiloon. samalla alkaa väsymys painamaan melko kovasti että taidan tässä nyt pitää hommaa yllä hyötyliikunnan merkeissä, sali jääköön kesätauolle kun viimeiset viikot on niin pakkopullaa ollut. noh mutta, viime vuoden elokuun 12.pvä aloitettu dieetti ja tasainen salitreeni on tähän asti tuottanut tulosta -25kilogrammaa painoon ja 13senttiä hävitettyä vyötäröä.

yksi minkä nyt huomasin.. en itse näe sitä että olisin laihtunut kovinkaan merkittävästi. eilen ajattelin laittaa yhden paidan päälle mitä käytin vielä viime kesänä oli aivan kuin lainapeite päällä. silti kun omaa peilikuvaa katsoo näen vain sen vanhan tunkiolihavan itseni. Sinäänsä masentavaa kun ei tajua kuin hetkittäin mitä on tapahtunut, eikä tajua ymmärtää että on vissiin tapahtunut melkoinen muutos ruumiissa ja ruumiinrakenteessa. kutistunut mutta siluetti edelleen sama..
Tuohan on aivan huikea muutos! Jatka samaan tahtiin. Loistavaa työtä ihan oikeasti :)

Se on kyllä kumma juttu että itsekin nään itseni helvetin lihavana edelleen. Mulla on ny tippunu 35kiloa. 5kiloa vielä pois niin saa riittää tältä erää.

Itsellä sama juttu. Yhteensä 1-2v aikana jotain 15kg lähteny ja en juurikaan ole ollut tyytyväisempi kroppaani. Melkein vitutti enemmän ku tuntui että aina on lähempänä sitä tavotekuosia, mutta sitä ei tuntunu koskaan kuitenkaan saavuttavan. Mutta nyt yrittäny katsoa vähä eri silmällä peiliin ja vähentäny kriittisyyttä. Ajattelin jopa uskaltaa ottaa maltillisen bulkin, ja vielä alkukesästä! :P

Kai se jonkinlainen epäusko itseään kohtaan sitä mieltä ohjaa. On tavoitetta tälle kesälle ettei tulisi painoa takaisin, vaaka pysyköön armottomana minulle. Syyskauden lähtötavoite olkoon vaikka 100g alle 100kg. Tiedän nyt ainakin sen ettei se ole mitenkään mahdoton, eikä sen eteen tarvitse kärsiä nälkää. Saa nähdä minkälaiset ongelmat tulee tuon venahtaneen nahan kanssa.. vitut sille.com. syyskuun ensimmäinen päivä alkaa viimeistään "kesäkuntoon 2015, PERKELE!" -Projekti.

Sama homma täällä :( Reilussa seitsemässä kuukaudessa lähti viime vuonna 15 kiloa, mutta peilikuva on edelleen pläski. Onneksi terve järki sanoo, että jos naisella on pikkuisen lihaksenalkua ja painoindeksi alle 22, se peilikuva ei muutu hoikemmaksi laihduttamalla lisää.

Jos jollain on kikkakakkosia heittää oman peilikuvan hyväksymiseen, niin antaa tulla :D

Mulle tää on vähän väärä ketju, koska mun tavoite on olla kesäkunnossa 2015, kun aloitin oman projektin vasta maaliskuun lopussa. En nyt kuitenkaan jaksanut uutta ketjua alkaa availemaan. Tässä reilussa parissa kuukaudessa painoa on lähtenyt semmoinen 10-15 kiloa, alkupainosta kun ei ihan täyttä varmuutta ole, kun en jotenkin edes uskaltanut puntarille hypätä alkuun. Oletus oli 120kg ja parin viikon järkevämmin syömisen, tipattoman ja muutaman treenikerran jälkeen vaaka näytti ~109kg kun sille vihdoin uskaltauduin. Todennäköisesti tuossa vaiheessa kuitenkin nesteistä yms. oli jo päästy eroon. Tänään vaaka näytti 101,4kg aamulla ja kai tuohon ihan tyytyväinen voi olla. Ensi kesään mennessä pitäisi vielä kympin verran tuosta tiristellä ja sitten voisi alkaa harkitsemaan lihasten hommaamista. Tosiaan aika reiluillakin miinuksilla on uskaltanut olla (500-1200), kun eipä ole pelkoa mistään katoavasta lihasmassasta... Proteiinia syön kuitenkin reilusti, jos vaikka kävisi tuuri ja sitä tulisi jo vähän tässä dieetin aikana lisää.

En mäkään peilistä oikein osaa eroa sanoa, mutta kun tuo toinen täällä asuva kertoo säännöllisesti miten paljon multa on mahaa lähtenyt, niin onhan se uskottava. En mä toisaalta usko, että työhousujen vyökään on niin paljon venynyt, että siihen pitäisi olla jo pian jo toista uutta reikää olla tekemässä.

Mullakin on tuo 2015 realistisempi tavoite siihen kuntoon, missä HALUAN olla - toki ei tässä nyt mikään katastrofitilanne ole tänäkään kesänä, mitä nyt perfektionistinä löydän kyllä vaikka mitä vikoja peilistä... :eek: Viime kesästä on tullut painoa +4kg, joskin suurin osa siitä PITÄISI olla lihasmassaa kaiken järjen mukaan.

Ens kesälle oiskin sitten isompi tavoite, rasvaprossaa reippaasti pienemmäksi (nyt se on 20% tienoilla) ja muskelia tilalle. Jos sitä joskus vielä tässä elämässä sixpäkkinsäkin näkisi niin enpä panis vastaan... :)

Terveppä terve!

Eka postaus tällä foorumilla, mutta asiaan eli itellä kans alkanut tammikuussa painonpudotus-projekti. Koulussa kävin kuntosalilla liikunnantunneilla ja sitten kokeilin vapaa-ajalla käydä niin jäinkin koukkuun siihen touhuun. Alotuspaino oli 82 kilossa ja nyt 66:dessa, pituutta mulla on sen 174cm ja vieläkään ei peilikuva tyydytä. Se taitaa olla ikuinen ongelma, mutta pitäis saada kireemmäks keskivartaloa. Tosiaan tää aika mitä oon nyt vasta kuntosalilla käynyt niin on todella lyhyt ja uskonkin, että ns. kesäkunto saavutetaan vasta 2015. Mutta täytyy olla onnellinen, että olen saavuttanut näinkin paljon näin lyhyessä ajassa kun melkein neljäs osa painosta on lähtenyt ja vielä on varaa pudotella. Mutta tosin lihasta täytyy alkaa kasvattamaan sitten jossain vaiheessa. :) Harmittaa kun ei tullut otettua kuvaa itestä talvella, että vois verrata tähän nykykuntoon.

Tällä hetkellä menee kyllä todella hyvin. Paino tammikuun alusta tuosta 95kg:stä nyt noin 80kg. Rasvat silloin yli 20%, nyt pyöritään silmämääräisesti jossain 11-12% paikkeilla, mittauksissa en ole ajatellut käydä ainakaan ennen syksyä. Tällä hetkellä sellainen tilanne, että ulkonäön puolesta luulisi seuraavien parin kilon olevan aika ratkaisevassa asemassa. Nyt kesän aikana vielä hissuksiin painoa pois, pitää kattoa josko heinäkuussa olisi jonkun verran ylläpitoa, jotta soutukisoissa olisi vähän parempi fiilis. Paino kyllä tullut alas ilman mitään erityistä tuskaa. Kehonrakentajan vinkkelistä lihasmassaa lähtenyt ehkä turhan paljon, mutta itseäni tuo ei juuri haittaa, koska lopullinen tavoite on päästä kevyeen luokkaan soudussa (pari tuntia ennen kisoja pitäis painaa 72,5kg), joka tarkoittaa semmoista 73-75kg normipainoa. Syksyllä tarkoitus ottaa paino tuohon 75kg tienoille, jota sitten ylläpidän talven yli.

Mitä tulee tuohon ulkonäkö asiaan niin kyllähän ainakin omassa kropassani on selkeä muutos tapahtunut, mutta silti olisi sen ehkä odottanut olevan jopa dramaattisempi. Kai tässä tulee kasvotusten sen kanssa, että helposti aliarvioi kuinka paljon painoa pitää oikeasti tiputtaa, että ollaan siinä kireässä kondiksessa. Toisaalta tietenkin myös siinä, että oma silmä on aina aika kriittinen kropan suhteen ja muutoksia on vaikeampi havaita.

Suositut

Back
Ylös Bottom