Kesäkuntoon 2007

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mulla ois tavoitteena pudotella ensteks painoa ~95kg:stä 90 kiloon tässä tammi-helmikuun aikana tipattoman tammikuun, punttisalin (n. 3 krt/vko ), lenkkeilyn ja jäkiksen avulla ( jos nyt sais sitä lunta kehiin pikkuhiljaa ).

Sen jälkeen ois tarkoitus rauhoittaa menoa ja päästä kesäksi sinne 80-85:kgn paikkeille. Pitää kehitellä jotain virikkeitä kevääks että mielenkiinto(?) säilyy yllä.

Jep jep ... Lihaksia ja massaa lisää :) HST-treenaus alkaa ens viikolla ja 3x aamulenkki (4,5km) alko tänään. Jos vaikka kehtais tanktoppia tai jopa ilman paitaa kulkea :)

74kg ->yli 80kg pitäis saada (muutakin kuin läskiä) :)

Mä aloitin kesäkuntoon treenaamisen jo heinäkuun alussa 2006. Olin todella paskassa kunnossa, painoin varmaankin 125 kg:eek: Nyt olen ns. "omalla ohjelmallani" laihduttanut 35kg! Olen käynyt myös salilla 3*viikossa, tosin nyt en ole käynyt kolmeen viikkoon... Lihasmassa on siis suunnilleen pysynyt samassa kuin se on ollutkin. Nyt olisi tarkoitus aloittaa tiukka salitreeni ja saada paikat vähän tiukempaan kuosiin(toi painonpudotus todella näkyy esim. mulla on tällä hetkellä järjetön nahkapussi vatsana:D ). Samalla pitäis vielä saada 5kg painosta pois, sitten painaisin 85kg ja pituutta löytyy 183 sentin verran, eli sitten oltaisiin painoindeksissä normaalipainoisten puolella...

Kaikille onnea jotka pyrkivät kesäkuntoon vuonna 2007!

Ensimmäinen dieetti lähtee

Eli minä:

Ikä: 20v
Paino: 82kg
Pituus: 181cm
Rasvaprosentti: 15% (vain oma arvio, ei mitattu. Ylimmät vatsapalat näkyy :david: )
Treeni: 4krt viikossa 2-jakoisella (ma,ti,to,pe)
Lisäravinteet: Kreatiini 3kk on ja 1kk off

Tarkoituksena toteuttaa maltillinen dieetti kohti kesää jolla lasketaan rasvaprosentti sinne 6-8% ilman että lihasmassaa häviää.
Kysymykset:

1. Paljonko kalorikulutukseni on päivänä jona en tee mitään?
2. Paljonko tulisi ruoassa olla päivittäin proteiinia/rasvaa/hiilihydraatteja grammoissa?
3. Mikä olisi sopiva kalori vaje per päivä?
4. Kuinka paljon aerobista ottaisin ohjelmaan, olisiko esim. 3krt viikossa tunnin lenkki rasvanpoltto sykealueella (mikä minulla olisi tämä sykealue ja mille päiville aerobisen sijoittaisin?)
5. Mihin kellonaikaan aerobinen?
6. Miten syödä ennen ja jälkeen lenkin että vältettäisiin lihaksen palaminen rasvan mukana?
7. Mikä olisi sopiva tavoiteaika dieetin läpi vetämiseen?

Edit: Missä yleensä ottaen voisi mittauttaa oman rasvaprosentin ja kehon lihassolujen koostumuksen?

Ja vielä lisäystä

-Paljon tulisi kalorikulutuksen olla salipäivinä? olettaen että salilla menee n.1-1,5h/kerta
-Paljon kalorikulutus lisääntyy kun vedetään tuo aerobinen harjoitus?

Nojoo, kaikillahan tuo kesäkuntoon pääsy on aina jollain tasolla mielessä, kuten myös minulla :)

Painoa ei kyllä tarvii puottaa yhtään, sillä rasvat on jossai 8% tienoilla, eli siitä ei huolta.

Tarkotuksena ois hankkia hieman lihaa nyt huhtikuuhun asti ja sitte kattoo, että onko ne rasvat noussu sen vertaa, että pitäis jotain radikaalia tehä ;)

2-jakonen on tällähetkellä meneillään.
Su-ma,ke-to ja päälle vielä 3 tai joskus neljä aerobista reeniä...
Suaapa nähä..

Mulla alkoi tää 2007 kesä-kunto projekti tossa 2005 joulukuussa ja saa nähdä onnistuuko.. paino oli alussa noin 63kg pienellä rasvakerroksella kuorrutettuna ja puntti tuloksista ei kannata edes puhua. vähän päälle vuosi takana paino 76kg ja kesän tavoitteena oisi saada 85kiloa tiskiin. rasvakerros on haihtunut pois mutta lihasmassaa vielä uupuu.

Duhhuh, rasva palaa, paino tippuu ja kunto nousee? :rolleyes:
Kaikki tämä kevään aikana, mitä pitäisi tehdä?

Itselläni on tällä hetkellä hyvin idealistinen tavoite juosta 3 pitkähköä lenkkiä viikossa (tavoitteena puolimaraton), ja käydä lisäksi salilla 3 krt/viikossa veivaamalla kaksijakoisella.

Minkäslaisia "rääkkejä" muilla on mielessä?

2-3 salitreeniä viikossa yksijakoisella
2 aerobista noin tunti/kerta
lajitreenit 3 tuntia kerran viikossa (suht aerobinen).

Vähäisetkin lihat varmasti lähtee, muttei haittaa.
jos nuo rasvat sais sinne 10-12 pintaan niin olis optimaalinen.
se on nyt päällimmäinen tarkoitus.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Rasvaa 8,3 grammaa päivässä, yritätkö suorittaa itsemurhaa? Kyllä siihen vähän nopeampia ja kivuttomampiakin tapoja löytyisi... :rolleyes:

Päivässä pitäisi saada ainakin joku 60-70g rasvaa, noin ison kaverin ehkä vähän enemmänkin, muuten terveys menee heihei. Ja usko pois, se laihtuminenkin on helpompaa, kun saat tarpeeksi rasvaa ruoasta.

Hiilareitakin voit ehkä vähän lisätä, riippuu vähän mikä kullekin sopii. Hiilarit kannattaa pääosin syödä treenin jälkeen ja aamuisin. Eli tuon riisi+tonnikala-mättö olisi hyvä olla siinä treenin jälkeisellä aterialla.

Kai syöt jotain kasviksia vielä tuon listan lisäksi? Jos et, niin hyihyi ja kovasti. Ala syömään, muuten ei tule hyvä. :evil:

tuolla päivärytmillä olen mennyt päivän tonnari+riisi ateria syöry joko päivä/iltaateriana (2-vuorotyö) eli lisäksi syön arviolta 300-500kcal aterian työpaikkaruokalassa + kasvilautanen, usein lisättynä raejuustoa ja kananmunaa (2kpl).

btw. Miten tuollainen alhainen rasvan saanti vaikutaa terveyteen?
otan lisäksi kalanmaksaöljylkapseleita ja b/c-vitamiinineja.

punttihommissa en ole aivan alottelija, vaika se tuosta ruokavaliosta saattaisi paljastuakin, taukoakun on ollut 10vuotta, ennen aktiivisesti harjoittelin voimanostoa, jopa kilpailinkin, parit lääninmestaruuskisat.

Mun osalta kusi vähän jalkatreeni + lenkkeily hetkeks aikaa ku lähti koululiikunnassa polvi sijoiltaan. :rock:

Itse aikalailla samoilla kalorimäärillä, vaikkakin treeni- ja aerobispäivinä syön sen verran enemmän, kuin noin-kulutus vaatii...

Siis asiaan: Olen tuolla määrällä saanut aikaan aika inhimillisen noin kilo viikossa pudotusvauhdin viimeisen 4 viikon aikana. Jos tempoisin kalorimääriä, joita kalorilaskuri tyrkyttää, niin painoa (ja läskiä) tulisi lisää niin että soi.
Pituus 164 ja paino noin 110, eli kyllä pudotettavaakin riittää.

Siis sitä yritin sanoa, että joillekin 100+ kiloisille voi riittää 2000kcal/vrk olematta raju miinusmäärä.

itselläni paino ei ole pudonnut
3kk (saliharjoitelun alkamisesta), rasvat sen sijaan aika kivasti lähtenyt, voimapuolellakin nousujohteista, tosin jalat jumissa, menen/alan käymään hierojalla.

Kyllä tässä on omallakin kohdalla tullu itselleen luvattua, että tällä kertaa se kesäkunto kanssa viedään pidemmällekin kuin suunnittelun asteelle. :)

Tällä hetkellä painoa joku 89kg, tavoite olis n. 5kg saada pois, läskiä siis. Itse painohan ei välttämättä juurikaan muutu kun puntilla käy, mutta eiköhän sen huomaa omilla silmilläänkin jos alkaa kaljamaha edes vähän kutistumaan. Myös yleiskuntoa olisi tarkoitus parantaa, tulis vaan nyt p*rkele sitä lunta että pääsis hiihtämään! Lenkkeily ei jotenkin innosta... Ja toki noita ihan salituloksiakin tässä kovasti koitetaan nostaa kokoajan. :) Penkistä jos sen oman painonkin ees sais...

mullaki tarkotuksena ois pari kiloo rasvaa pudottaa mut lähinnä nyt vaan lihaksia kasvattaa kun ei oo aikasemmi kerenny kasvaa :)

Itse oon huomannu että kannattaa panostaa siihen mistä tykkää. Ennen vedin tavallisen salitreenin ohella väkisin 1-2 juoksulenkkiä viikossa, enkä ollenkaan pitänyt siitä. Nyt käyn edelleen 3-4krt/vk salilla, mutta sen lisäksi 2krt thainyrkkeilyä, 1krt sulkapalloa, 1krt sählyä, ja 1krt salijalkapalloa. Toimintaan pääsee esim. koulun tai kavereiden kautta. Itse tykkään kaikista noista lajeista, varsinkin kilpailemisesta. Oma innostus tuohon thainyrkkeilyyn on ollu mahtava kokemus.

Kun vielä syö hyvin niin eiköhän paino tipu, ja samalla pitää hauskaa ja nostattaa itseluottamusta :)

Meikäläisellä pieni dieettikriisi menossa, sillä paino ei putoa kovin merkittävään tahtiin. Peilistä on näkevinään muutoksia parempaan suuntaan, mutta itseään on kyllä siinäkin helppo huijata. Teoriassa homman pitäisi toimia tällä nykysetillä (1800kcal/päivä), mutta kovasti olisi hinkua alkaa säätämään... Eniten arveluttaa, kun salitreeni kulkee taas kohtalaisen hyvin eikä nälkääkään tarvitse nähdä, jotenkin sitä hakee tiettyä tuska/tulos-suhdetta...

No, kai se on vain asennoiduttava niin, ettei se 1.6 ole ehdoton sixpack-päivä. Myönteisenä yllätyksenä vanhat (uudenkarheat) 34" farkut mahtui viimein jalkaan, joten käytännön hyötyäkin tästä dieettaamisesta on.

Nyt alkaa olla oma aamupainoni niissä lukemissa, eli 75 kg.. Saattaa itselläni aikaistua parilla viikolla tuo dieetin aloittaminen, alunperinhän aikomus oli maaliskuun alussa se aloittaa. Nyt jatkan kovaa punttitreeniä 3 kertaa viikossa ja vajaan kk:n päästä aloitan dieetin. Aerobiset otan heti mukaan ja ruokavalion siistin. Eiköhän näillä eväillä päästä siihen kesäkuntoon :)

Itse aloitin tuon ens kesän rantakunnon rakentamisen jo lokakuussa -06:) Nyt on painoa lähtenyt tasan 10kg ja treenit jatkuu.

Hei! Haluaisin kuulla mielipiteitänne omasta tilanteestani.

Olen siis 183-184 cm pitkä ja painan tällä hetkellä about 83-84kg. Rasvaprosentin arvioisin silmämääräisesti olevan siinä 15%:n tienoilla.

Aloitan seuraavan viikon alussa HST-treenimetodilla (3 kertaa viikkoon koko kroppa) punttauksen ja aion käyttää Fastin MUSCLE+:aa palkkarina ja mass gainerina Atlaksen Super weight gaineria. (alle saantisuosituksen tosin). Ruokavalion pitäisi muutenkin olla kunnossa, tosin miinuksena kouluruokailu, johon ei voi vaikuttaa.

Asiaan siis: kuinka kauan suurin piirtein minun tulisi vetää reiluilla plussakaloreilla? Ajattelin nostavani painoni 90 kg, jotta saisin lihasta. Sen jälkeen alkaisi rasvojen kuorinta pois. Vaikea vain arvioida sitä, milloin ryhtyä diettaamaan jotta olisi sitten kunnossa kesäkuun alussa. Jotain summittaista arvioita siis kaipaisin.. Onko huhtikuulle suunniteltu dietin aloittaminen liian myöhäinen ajankohta?

Olisiko hyvä ottaa punttitreenin kaveriksi aerobista uinnin,kuntopyörän ja lenkkeilyn muodossa? Minkäpituista aerobista? Dietatessa vetelin joskus lähemmäs kahden tunnin juoksulenkkejä, mutta se nyt ei varmaankaan ole käypää lihasten kasvatukseen :P Olisko 30-45 min aerobista kolme kertaa viikkoon sopiva?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom