- Ikä
- 41
Hei! Haluaisin kuulla mielipiteitänne omasta tilanteestani.
Olen siis 183-184 cm pitkä ja painan tällä hetkellä about 83-84kg. Rasvaprosentin arvioisin silmämääräisesti olevan siinä 15%:n tienoilla.
Aloitan seuraavan viikon alussa HST-treenimetodilla (3 kertaa viikkoon koko kroppa) punttauksen ja aion käyttää Fastin MUSCLE+:aa palkkarina ja mass gainerina Atlaksen Super weight gaineria. (alle saantisuosituksen tosin). Ruokavalion pitäisi muutenkin olla kunnossa, tosin miinuksena kouluruokailu, johon ei voi vaikuttaa.
Asiaan siis: kuinka kauan suurin piirtein minun tulisi vetää reiluilla plussakaloreilla? Ajattelin nostavani painoni 90 kg, jotta saisin lihasta. Sen jälkeen alkaisi rasvojen kuorinta pois. Vaikea vain arvioida sitä, milloin ryhtyä diettaamaan jotta olisi sitten kunnossa kesäkuun alussa. Jotain summittaista arvioita siis kaipaisin.. Onko huhtikuulle suunniteltu dietin aloittaminen liian myöhäinen ajankohta?
Olisiko hyvä ottaa punttitreenin kaveriksi aerobista uinnin,kuntopyörän ja lenkkeilyn muodossa? Minkäpituista aerobista? Dietatessa vetelin joskus lähemmäs kahden tunnin juoksulenkkejä, mutta se nyt ei varmaankaan ole käypää lihasten kasvatukseen :P Olisko 30-45 min aerobista kolme kertaa viikkoon sopiva?
ota massaa niin kauan kuin siltä tuntuu.
mutta ole silti varovainen sen ylimääräisen kerääntymisen kanssa.
muutama viikko luulis olevan ihan OK.
dietti kannattaa aloittaa helmi-maaliskuulla jos aikoo kesäksi saada jotain aikaan.
kolmen punttitreenin kaveriksi pari aerobista viikkoon.
sellaisia intensiivisiä tunnin repäisyjä.
Intervallit toimii tuossa hyvin.
dietatessa tuo palautuminen aina jonkin verran kärsii.
sen takia ei ihan törkeitä settejä kannata vetää.
mä en oo koskaan ollut aamulenkkien ystävä, mutta kehuvat toimivaksi dietillä.
mun mielestä voit ihan yhtä hyvin vetää sen aerobisen heti koulun jälkeen ennen kuin olet syönyt mitään.