Kertokaa sairaita yöunianne, osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Turisas sanoi:
Pitääkin kattoo noita lucid-unien ohjeita. Ne on aina niin mukavia.

Ei ne lucid unet aina niin mukavia ole...Kerrankin tulin lucidiksi unessa missä olin DOOM pelin sokkelossa. Siinä oli jonkin verran epämääräinen olo, kun piti suht nopeasti vaihtaa paikkaa ennenkuin ne monsterit alkaa lappaa päälle :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juuri parhaillaan olen lukemassa Freudin Unien tulkintaa, eli tämä thread hyppäsi jostain aivan oikeaan aikaan. :D

Wilhelmiina sanoi:
Onko täällä ketään kotifreudia, joka osais tulkita kaikki nämä meidän unet?

Ikävä kyllä tulkitseminen vaatii analyysin, joka taas vaatii haastattelun. Tuo taitaapi tarvita jo suurempaa tietotaitoa. Olisinkin toivonut, että Dr. Lecteriltä olisi tullut jonkinlaista vastausta tänne, mutta ei... ;)

Voin tosin joitakin tärkeimpiä pointteja heittää tähän mennessä lukemastani. Eli:

Freudin mukaan kaikkien unien perustana on toive. Monet unet tarvitsevat analyysin jotta tuo toive löytyisi, mutta se on silti unen lähtökohta. Joissakin unissa (eritoten lapsilla) toive on selvä.

Tonza sanoi:
Ainaki noi lentounet on kaikki panounia. Tai...no... Freudin mukaan kaikki unet tais olla jotain kautta panounia, että se siitä...

:lol2: Totta tosin, lentounet ovat seksuaalisesti virittyneitä.

Gillyanne sanoi:
Sellaiset unet taas ei ole YHTÄÄN kivoja, missä huomaa yht'äkkiä olevansa hyvin vähissä vaatteissa tai täysin alasti jossain julkisella paikalla...

Nämä unet ovat ekshibitionistisia. Että siihen malliin. ;) Selvänä tuon näkee ainakin tästä:

leoko sanoi:
Sitte lähin tulemaan takasin päin.Kadun varrella oli useita baareja,jotka olivat lähes täynnä naisasiakkaita.Siinä kävellessäni panin merkille,että kaikki tuijottivat minua hyvin intensiivisesti.Sitten vasta älysin,mistähän se vois johtua:meikä oli munasillaan keskellä kirkasta päivää.Eipä siinä sitten mitään,kävelin takas sinne suihkulle päin ihailevien katseiden saattelemana,kävin suihkussa ja jostain syystä lähin kävelemään takas kohti keskustaa,jälleen munasillaan

Tonzan aloittavasta viestistä sain käsityksen, että tässä olisi myös jonkinlaista kisailua. Omaksi ehdokkaakseni asetan ylivoimaisen Sorsan:

Näin unta noin nyrkin kokoisesta pallosta joka vieri ohi mun talon kaverin talon viereiseen metsään. Siellä oli kaks japanilaista kauppamiestä jotka noukki sen pallon siitä maasta ja liitti sen sellaiseen kaksipäiseen dildoon joka oli sellainen t-muotoinen. Siinä ne piti sen mainospuhetta ja sanoivat sen olevan uusin uutta ja että siitä nauttii niin äiti kuin tytärkin. Sitten ne anto sen yhdelle intialaiselle tytölle joka piti sitä kuin mielenosoituskylttiä. Siinä lukikin sitten että, No I am not from India mutta kun se sitten käänsi sitä dildoa niin siinä luki että, No for Guns. Ne japanilaiset kerto että se dildo oli samalla myös loistava mielenosoitusväline

Kiitos kuukauden parhaista nauruista. Ai niin, hakeudu hoitoon. :hyper:

Myös Tiinulin paavi-uni oli loistava.

Tämä on sitten outo uni. Heräsin tässä pari kuukautta takaperin kylmään hikeen kyseisen unen vaikutuksesta. Kirjoitin sen heti koneelle aamustondis päällä ja unihiekat silmissä, jotta Sigmund Freud voisi ehkä jonain päivänä tulkita sitä haudan takaa, tai jotain. :rolleyes: En jaksa korjailla tekstin muotoa tai mahdollisia epäloogisuuksia, vaikka se onkin johonkin alkeelliseen synopsis-muotoon kirjoitettu. Tää on tätä :zzzz: -tekstiä. Tässä vielä jokin henkilöluettelo:

Vaimo,
vaimon äiti,
jätkä,
jätkän kaveri.

Mies tapetaan. Vaimo siis tappoi. Äiti ja vaimo samassa juonessa. Mies on mukamas syvässä haudassa. Mutta oikeasti rakentelee kaverinsa kanssa jotain kostojuttua vaimolleen onkalossa, hämyisessä valossa, ja juuri ja juuri näkee. Vaimo tulee avoimelle haudalle ja tunnustelee hautaa kädellää. Puhuu äidilleen: "Tää on niin syvä". Mies jännityksessä katsoo kun käsi huitoo todella lähellä. Osuu kaverin paitaa. Vaimo hämmästyy ja rupeaa tunnustelemaan lisää. Mies murahtaa tarkoituksellisesti ja vaimo lopettaa tunnustelun ja katoaa.

Mies hölkkäilee ympäri ravintolaa/kahvilaa kevyen näköisesti. Hän kiertelee mustissa vaatteissa. Naureskelee kummasti. Ottaa silmäkontaktia tappajavaimonsa kanssa. Puhelee tälle vapautuneesti koska on nyt hieman (siis vain hieman) erinäköinen siloposki. Vaimo näkee jotain tuttua, vaan ei tunnista. Vaimo sanoo että mies näyttää tutulta jostain bändistä.

Jokukohtaus

Mies pakenee paikalta kavereidensa avulla autolla. Korkean auton (Chevy Van x 2 kokoinen?) katolle on kiinnitetty sohva - ajelevat aavikon tapaisella isolla alueella karkuun. Takaa tulee autoja. Pyörivät ympäriinsä autoilla, kaartelevat. Alhaalta tulevasta sinisestä limusiinista kaljupää yrittää ampua miestä sohvan päällä. Mies väistelee. Lopulta mies rupeaa sylkemään kaljupään kaljulle, yrittää useita kertoja ja sitten rupeaa onnistumaan.

Ollaan kauppakeskuksessa. Karkkia syövät vampyyrit jahtaavat ihmisiä. Miehen on pakko saada karkkia, ja onnistuu parin härnäysyrityksen jälkeen saamaan kolme pussia. Mutta vampyyri on ihan kannoilla. Vampyyri on miehen ex-vaimo. Kova jahti päätyy puuovelle. Mies avaa sen ja paukattaa huolimattomasti kiinni. Hän juoksee ylöspäin pitkin tammista rullatuolitasoa. Vampyyriä ei vielä kuulu. Hän tulee toiselle puuovelle. Oven takana on sauna. Mies päättää ryömiä pieneen tilaan saunan rappusten alla. Hän päättää tehdä näkösuojan saunan kiukaasta ja tarttuu siihen tuskaisesti ja nostaa sen suoraan eteensä ja makailee polvillaan kiukaan takana piilossaan. Vampyyri tulee saunalle ja tietää että mies on saunassa. Hän päättää myös nostaa kiukaan pois tieltä ja haliotteella tömäyttää sen seinään - mutta se on niin kuuma että nainen rupeaa huutamaan ja pyörimään tuskissa. Tällä välin tulee myös miehen kaveri alhaalta ja yhdessä miehen kanssa he tappavat vampyyrin ja aloittavat siitä lähtien koko rodun tappamisen.

Ja jossain tuossa maissa muistan heränneeni. Jerry Bruckheimer, mulla olis sulle tässä yks juttu... :piis:

Jonkin aikaa sitten roikuin sängystäni siten että jalat olivat sängyssä mutta rintäkehä tuosta puolestavälistä rintalastaa siinä sängyn reunalla. No pikkuveli sai jotain päähänsä hypätä selkääni. Rintalasta painui sitä sängyn reunaa vasten ja oli helvetin kiepeä vähän aikaa. No, siitä seurasi se että aina jos oli pitkään paikoillaan ja venytteli levittämällä kädet ja nojautumalla taaksepäin, rintalasta naksahti, ja naksahtelee vieläkin. Siitä jonkinaikaa eteenpäin, näin unen, josta en muista alkua, mutta muistan sen kohdan kun venyttelin taas rintalastaa, ja ensin se naksahtaa ja yhtäkkiä oikeanpuoleinen rintalihas repeää tuosta sisäpuolelta. Verta ei tullut mutta kylkiluut näkyivät ja jotain sisäelimiä, joita ei voinut tunnistaa. Liha repeymän ympärillä näytti kuivalta ja inhottavalla tavalla säikeiseltä. Sitten heräsin kylmä hiki pinnassa ja heti tempaisin peiton pois ja tarkistin että rintalihas on tallella. Sinä yönä ei enää nukuttu, kun en saanut mielestäni sitä näkyä kuinka rintalihas repeää.

Btw... Yks muija tossa kerto, et oli nähny pari seksiunta, missä se ratsastaa rotuhepalla (siis mulla). Oisko nähny kahdesti. Sit se oli nähny jonkun pari unta, missä oltiin oltu tosi läheisiä, vähän niinku joku vastarakastunu pariskunta. Mitäköhän toikin sit tarkottaa...?

Ja toi oli heti sen jälkeen, kun meillä ei enää ollu mitään peliä... Ja tuskin johtu siitä, et haikaili mun perään, kun ite se hommalle pisteen laitto. Weird...

Näin unta, että sparrasin T. Halmetta. Olin n. 3 viikkoa treenannut broidin (nuoremman :confused:) ohjauksessa jossain päin Vuosaaren/Meri-Rastilan (sellaisia kiiivoja kerrostaloja) aluetta. Oli kyllä saatananmoinen matsi, en saanut yhtään iskua (miten helvetissä Halmeeseen ei voi osua...) perille ja otin enemmän kuin etiopialainen ruoka-apua (niin hitaalta sälliltä...), mutta selvisin matsin loppuun. Tuli Halme vielä kehumaan suoritusta, sanoi sisukkaaksi kaveriksi.

Tapahtui niihin aikoihin, kun Rockyt olivat lauantai actionissa. Aikaa kuulunut paljon, mutta (muistaakseni) tällä vuosituhannella. Unohtumaton uni, ei kovin moni uneksi nyrkkeilymatsista T. Halmeen kanssa.

Huh, oltiin jossain hämyisessä vanhassa talossa, jossa oli kyllä ihan fäsön sisustukset ja noin. Ilmeisesti oli justiinsa ollut mun ylioppilasjuhlat. Porukkaan kuului oma broidini ja eräs meidän pihapiirin junioreista. Joka tapauksessa neljäs henkilö, kummiperheen poika, oli saanut tehtäväkseen nirhata meitsin.

Asetuttiin nukkumaan villisti juhlitun yön jälkeen. Oli hemmetin iso sänky, jossa myös broidi ja tää sen kaveri nukkuivat pituussuunnassa perätysten. Tää pihakaveri oli pistänyt teippiä broidin jalkapohjiin ilmeisesti estämään joitain hajuhaittoja. Kait.

Siinä alkoi uni tulla silmään (siis nukahdin nukkuessani), mutta sätkähdin hereille (heräsin unestani unessani) tajutessani tuon nirhaajan mahdollisesti lymyilevän huoneistossa odottamassa sopivaa iskuhetkeä. Lähdettiin porukalla käymään asuntoa läpi ja lopulta tyyppi löytyikin. Uskomatonta mattopainiahan siitä seurasi, mutta lopulta istuin tyypin päällä ja painoin polvellani sen lurjuksen kurkkua niin, että henki vain pihisi. Tarkoitus oli tappaa, mutta siihen en moraalini takia kyennyt.

Tilanne ratkesi jotenkin, en tiedä miten.

Seuraavassa muistikuvassa oon kesäisen vihreässä ympäristössä jotain Volkswagenin kuplaa muistuttavan auton lähettyvillä. Paikalle ilmestyy tää samainen lortto jengeineen joku jatimatikki kädessään. Oltiin auton eri puolilla ja juoksentelin sen ympäri siten, että auto pysyi koko ajan välissämme suojaamassa mahdollisilta laukauksilta. Notta perkele, sehän sai kuin saikin laukaukset kulkemaan pellin läpi ja haavoituin ranteeseen, valtimon tienoille. Verta tuli kiitettävästi ja alkuun kirpaisikin pahasti. Tuliko nyt loppu? Enpä usko.

Tämä pääpahis muuttui yllättäen joksikin naisolennoksi, vanhaksi sellaiseksi, jolla oli puukko ja ryhtyi täten jahtaamaan meikäläistä. Sain iskun... jonnekin, en muista minne. Jollain kumman keinolla sain lopulta viiltovälineen itselleni ja silmittömästi iskin itse pirua noin viis-kuus kertaa ympäriinsä tämän kroppaa. Viimeiset sanat lortolta olivat jotain tyyliin: "En ollut koko ajan tällainen."

Lähdin porukoiden luokse mainostamaan näitä viimeisiä sanoja ja ne otettiin lähinnä ristiriitaisin tuntein vastaan. Tutkailin myös intensiivisesti rähinöinnissä syntyneitä vammojani ja lopulta tajusin, että hitto, eihän tämä olekaan totta. Ja heräsin.

Edit. Tuo nukahtaminen ja herääminen unimaailmassa tuntui varsin oudolta näin jälkeenpäin ajateltuna.

Näin unta, että uuden autoni käsijarru jäi laittamatta päälle ja sitten se rupesi liukumaan kohti 50m korkuista pudotusta. Katselin näkyä vähän matkan päästä. Sinne kuilun pohjalle se tippui ja meni AIVAN paskaksi. Rupesi niin v***ttamaan, että aloin miettiä "ratkaisua". Löytyihän se! Keskityin otsasuonet pullottaen ja sitten rupesin "kelaamaan aikaa taaksepäin" niinkuin videota katsellessa. Juu, auto ehjeni ja pikku hiljaa nousi ylös kuilun reunalle takaisin.

Tuota kikkaa olen käyttänyt muissakin unissa, kun joku asia on mennyt peruuttamattomasti pieleen.

Viimeyönä näin unta jossa olin salilla. Ajattelin pitkästä aikaa kokeilla kulmasoutua tangolla (selkä ollut kipeenä, en oo voinu tehdä). Noh laitoin ekana 50 kiloa tankoon ja oli ihan kevyttä. :) Sitten aloin lisäillä kiekkoja tankoon ja aina kun tein liikkeen niin, että katsoin lattiaan, niin selkään ei käynyt yhtään. Jos katsoin suoraan eteen päin niin heti tuntui painot raskaalta. Lopussa painoa oli vissiin suunnilleen 120 kiloa ja seki oli kevyttä.

Pitää varmaankin testata ylihuomenna tuota kulmasoutua, jos vaikka olisi ollut enneuni. ;)

Su-ma yö. Sunnuntaina joskus kymmenen aikoihin pääsin kotiin festareilta, olin siis väsynyt ja nälkäinen. Ahmin tietenkin liikaa ruokaa, sitten peseytymisen jälkeen vatsa täynnä nukkumaan. Nukuin jostain syystä tapojeni vastaisesti selkä huonetta kohti. Jossain vaiheessa havahduin vähän ja tajusin, että sängyn vieressä selkäni takana seisoo kuolleennäköinen kalpea poika. Kurkkaan hieman olkapään yli ja tämä poika katsoo minua suoraan silmiin. Pojalla oli rähjäiset vaatteet ja hartiat painuneet vähän eteenpäin. Sitten räpäytin silmiä ja tämä poika katosi. Eipä hirveesti nukuttanut vähään aikaan, pelotti niin perkeleesti :(

Näin unta kyykystä johtuen varmaan viime viikolla väliin jäänestä jalkatreenistä. Näin myös unta Sinkkuelämää-sarjan Carriesta ja Mr. Bigistä. Miksi näin unta Sinkkuelämää sarjasta? Minä katson paljon mielummin Sopranosia.

Unet, jotka muistan ovat yleensä toistuvia. Pahin näkemäni toistuva uni etenee jokseenkin näin:

On myöhäinen ilta ja saavun autolla mökin pihalle. Tunnen, että jokin on pahasti vinossa ja jään ulos katselemaan ympärilleni. Synkkä metsä ympäröi minua. Hetken päästä lauma susia hyökkää metsästä ja ne ryhtyvät raatelemaan minua. Jotenkin pääsen niiden hampaista mökin suojaan ja yritän puhdistaa vertavuotavia haavojani. Kipu on sanoinkuvaamatonta. Vanhempani ovat myös mökillä ja käsken heitä siirtymään nopeasti autoon. Haluan vain päästä nopeasti pois korven keskeltä. Vanhempani nousevat autoon ja minäkin olen juuri avaamassa auton ovea, kunnes valtavankokoinen karhu hyökkää minua kohti ja ratelee toisen käteni irti. Yleensä tässä vaiheessa herään omaan tuskan huutooni.

Kummallisinta on se, että tiedän unessani, että tämä on se sama uni jonka olen nähnyt monta kertaa ennenkin, mutta en vain voi pysäyttää tai muuttaa sitä.

Mulla toistuu aina ennen kisoja samat unet. Toisessa treenaan penkkiä ja kunnon pitäisi olla hirmuinen, silti en saa edes 60 kg ylös, se jää aina puoleen väliin. Tuntuu kuin ojentajat puuttuisi kokonaan. SItten kun otan painot pois tangosta saan hirveällä pompulla pelkän tangon ylös.

Toinen nostouni liittyy kyykkyyn, siinä taas päinvastoin lisään painoa tankoon ja aina tuntuu tosi kevyeltä. Lopuksi tanko on niin mutkalla että kyykättäessä painot ottaa ala-asennossa lattiaan kiinni, silti tulee tosi helppo nosto.

Ja nämä toistuvat aina kun skabat lähenee.

Monesti sitä unissa huomaa että hyi saatana joku tarantella on mun peiton alla ja hyppää ylös ja puistelee peittoa niin saatanasti. Hyi helvetti!

Paras uni tähän mennessä on kun "herään" kuorsaukseen ja katon sängyn viereen lattialle: Jimi Hendrix nukkuu siinä kitara kaulassa ja herää "oi vittu, keikka alkaa iha just!" (kyllä, suomeksi). Sitten jimihenkka nousee ylös ja kävelee huoneesta ulos ja kun se aukasee oven niin huomaan että mun huone Woodstockin backstagella. Voipi olla että johtuu siitä kun edellisenä iltana tv:stä tuli juuri Hendrixin Woodstock '69 keikka... Siistiä! :thumbs:

Useimmiten uneni liittyvät parin päivän viiveellä jotenkin tapahtumiin elämässäni, näkemiini elokuviin tms. Joskus ne on äänetömiä, joskus mustavalkoisia.
Muutaman kerran oon nähnyt samoja unia, niiden toistumista en oo vielä yhdistänyt mihinkään, ts. mikä laukaisee sen että näen taas saman unen.

Toisessa unessa kävelen paljain jaloin paalujen varassa seisovaa laituria pitkin eteenpäin. Tuulee kylmästi ja pilviä kerääntyy taivaalle. Usein taivas on vielä vähän punertavakin. Jostain kuuluu pahaenteinen murina/ärinä, voimistuen ja heikentyen kuin sumutorvi tjs. Yhtäkkiä laituri alkaa kääntyä ylösalaisin. Joskus alla on terävää kivikkoa, joskus mustaa myrskyävää vettä. Useimmiten jään jalkapohjistani kiinni laiturinkanteen roikkumaan pääalaspäin, joskus putoan samantien. Herään aina ennen kiviin/veteen iskeytymistä tuskanhiestä märkänä ja sydän kurkussa. Joskus olisi kiva nähdä mitä tapahtuu kun osun kiviin/veteen.

Toisessa unessa oon menossa myrskyisenä yönä autolla vanhempien luona käymässä. Joku musta hahmo ajaa takaa minua. Näen peruutuspeilistä kuinka se loikkii perässäni tien toiselta puolelta toiselle ja saavuttaa koko ajan. Viimeistä risteystä lähestyessäni jarrutan kääntymistä varten. Jostain edestä hyökkää samanlainen hahmo konepellille ja takana tullut saavuttaa auton. Konepellillä kyyristelevä hahmo tuijottaa silmät kiiluen ja päätään puolelta toiselle kallistellen minua autoon. Se lyö nyrkillä tuulilasiin reiän. Se muuttuu hyytelömäiseksi ja alkaa tunkeutua tuulilasista läpi. Saan juuri ja juuri ajettua kotipihaan kun kylmät hyytelölonkerot kiertyvät kaulani ympärille. Tähän herään. Mihin se toinen, takaa ajanut, hahmo joutuu? Se ei tee mitään, enkä seuraa peruutuspeilistä onko sitä enää siellä.

Kerran aamulla silmät ristissä kesken unta heränneenä mietin pitkään että tapoinko lapiolla jonkun äijän vai enkö, unessa kun olin mennyt nukkumaan ja jotenkin unesta tokkuraisena se tuntui niin todelta ja loogiselta... :lol2:

Tikari sanoi:
Toisessa unessa oon menossa myrskyisenä yönä autolla vanhempien luona käymässä. Joku musta hahmo ajaa takaa minua. Näen peruutuspeilistä kuinka se loikkii perässäni tien toiselta puolelta toiselle ja saavuttaa koko ajan. Viimeistä risteystä lähestyessäni jarrutan kääntymistä varten. Jostain edestä hyökkää samanlainen hahmo konepellille ja takana tullut saavuttaa auton. Konepellillä kyyristelevä hahmo tuijottaa silmät kiiluen ja päätään puolelta toiselle kallistellen minua autoon. Se lyö nyrkillä tuulilasiin reiän. Se muuttuu hyytelömäiseksi ja alkaa tunkeutua tuulilasista läpi. Saan juuri ja juuri ajettua kotipihaan kun kylmät hyytelölonkerot kiertyvät kaulani ympärille. Tähän herään. Mihin se toinen, takaa ajanut, hahmo joutuu? Se ei tee mitään, enkä seuraa peruutuspeilistä onko sitä enää siellä.

Tuo nyt ainakin kuulostaa Terminator 2 elokuvalta :)

T1000 juoksee Arskan auton kiinni, hyppää konepellille, lyö ikkunasta läpi ja morfautuu sisälle...

Dreamer sanoi:
Tuo nyt ainakin kuulostaa Terminator 2 elokuvalta :)

T1000 juoksee Arskan auton kiinni, hyppää konepellille, lyö ikkunasta läpi ja morfautuu sisälle...

Juu, mutta oon nähnyt tuota unta jo ala-asteelta, jostain vuodesta 90. :hyper: Eihän T2:sta ollut silloin vielä ? Ja muutenkin se hahmo on musta, jotenkin karvainen ja sillä on iso kita ja kiiluvat silmät... Muuten autoon sisälle tunkeutuminen on samantapainen...

Noita molempia unia oon nähnyt pitkän aikaa, kerran pari vuodessa, monta vuotta. Mulla muutenkin tämä nukkuminen vähän sitä sun tätä; joku niiden näkemisen varmasti laukaisee, mutta kun en oo vielä keksinyt.

Dreamer sanoi:
No T2 oli vuoden 91 elokuva, trailerit oli varmaan jo vuonna 90...
No perskules !
Olisinko sitten nähnyt trailerin jossain vaiheessa, (elokuvan näin vasta silloin kun se tuli toista vai kolmattakertaa telkkarista) ja jotenkin alitajunta yöllä yhdistellyt eri asioita: hyytelö - lonkerot - tuulilasi. Jakanut hahmon vielä kahdeksi että olis tarpeeksi pelottava uni.
Mene ja tiedä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom