Mä kuulun kanssa ihmisiin, joiden unissa ei ole mitään järkeä. Melkein joka yö mä lennän tai tapahtuu ihan järjettömiä. Viime yö ei tehnyt poikkeusta, jäi vähän eilinen avara luonto päälle: mä lensin afrikassa sen suomalaisen juontajan kanssa (onkos sen nimi joku Jarmo...) sellaisella lasi tai pleksipallolla. Se oli halkaisijaltaan pari metriä, ja unessa kerrottiin sen lasin paksuuskin, en muista sitä enää. Meidät hitsattiin sinne sisälle, se ei muuten kestäisi lentoa. Pallossa oli joku ohjaus-sauva, kaksi mukinpidikettä ja kaksi kuppipenkkiä. Sillä me sitten lennettiin johonkin järvelle, jossa kuvattiin seuraava avara luonto jakso. Matkalla sinne katselin maisemia, ja savannilla kulki mun tuttuja, jotka heilutteli sieltä. Näin isän ja pikkuveljenkin, ne otti siellä lepoa leijonien kainaloissa.
Meillä oli kuitenkin Jarmon kanssa kiire, ei ollut kuulemma aikaa jäädä rupattelemaan. Kun päästiin järvelle, aloitettiin kuvaukset. Tämä jakso lähetettiin ympäri maailmaa suorana, ja me oltiin sen juontajat siellä pallossa. Kameramiehiä oli ihan mielettömästi siellä maassa, ne väisteli juoksevia eläimiä maastopuvut päällä. Just ku lähetyksen piti alkaa, joku soitti sinne palloon ja käski mun olla aivan ääneti. Kysyin, että mikäs nyt on, mun piti olla toinen juontaja. Vastattiin vain, "ettei teidän tarvitse tietää kaikkea". Petyin kovasti, ja Jarmo paljasti, että jos sanon sanankin, niin maassa olevat apinat säikähtävät ja ohjelma menee v-tuix. (mietin, että miten ne ei pelkää niitä kameramiehiä, joita oli satoja) Lähetys alkoi, Jarmo selitti jotain päättömyyksiä niistä apinoista, jotain kangasapinoita ne olivat nimeltään. Ne oli ehkä 20-30cm pitkiä, mutta niitä oli mustanaan siellä maassa ja ne juoksivat jotain puhveleita ja gaselleja kiinni. Ne söivät ison puhvelinkin niin nopeasti, että kun ne hyppäs siihen vauhdissa kiinni ja alkoivat syömään, niin pelkkä luuranko kaatui maahan. :D Sitten ne alkoivat lisääntymään, ja mä repesin nauruun kun niitä sikisi vaan kokoajan lisää. Lähetys katkesi ja mulle huudettiin ihan kauheasti ku pilasin lähetyksen. Sitten yhtäkkiä olin nykissä metroasemalla, ja Jarmo kysyi että voinko mä maksaa senkin lipun metroon...
Että sellaista, aamulla oli hauskaa! :D