Helvetin hämmentävä uni:
Olen jossain ulkoilmassa esittelemässä itsetehtyä sähkökitaraa muutamalle tuttavalle, pari henkilöä kokeilee sitä ja kehuu sen ääntä. Sitten tulee kavereista se kaikista ylimielisin jolle annan kitaran kokeiltavaksi. Hän vetäiseekin jostain puutarhasakset, joilla hän katkaisee kitaran kielet. Kielet eivät kuitenkaan olleet ainut rikkimennyt osa, vaan koko kitara halkesi kahtia. Olen raivon vallassa. Kädessäni on jokin kivinen linko, jolla rankaisen häntä lyömällä päähän sekä kiveksille. En jää katsomaan mitä kävi, vaan kuljen linko ja rikkinäinen kitara kädessä pois pitkin junaradan kiskoja. Päädyn erään entisen luokkakaverini kanssa metroasemalle. Olemme koulun retkellä, ja väentungoksessa hukkaamme luokkamme, ja astumme väärään metrojunaan. Nousemme pois parin pysäkin päästä jossain huoltoasemalla. Olemme Saharan eteläpuoleisessa Afrikassa, eikä meillä ole mitään tapaa ottaa yhteyttä luokkaamme. Päätämme kuitenkin ajankuluksi huoltoasemalla ottaa pullakahvit, minkä jälkeen menemme viereiselle bussipysäkille. Siellä meidät ohjataan rekkaan, joka lähtee kuulemma kuljettamaan meitä oikeaan paikkaan. Olen silminnähden vittuuntunut, koska samassa rekassa on lampaita, joiden villa kutittaa koko ajan. Myös äkkipysähdyksiä tulee, koska apinat ylittelee tietä koko ajan. Ainoa huvi tuolla savannilla, joka näyttää ihan suomalaiselta hakkuuaukealta, on tähystellä, jos näkyisi kirahveja. Astumme pois rekasta, ja siirrymme samalta vanhalta pysäkiltä nyt johonkin tavalliseen kaukoliikennebussiin. Seuraamme on liittynyt jossain välissä henkilö, joka on käynyt samoilla autokoulun teoriatunneilla kuin minä (en kuitenkaan siis tosielämässä tunne häntä). Tässä vaiheessa homma menee todella sekavaksi. Alan udella tietoja seuraamme liittyneeltä henkilöltä, ja ilmaisen samalla kaverilleni, että miehessä on jotain epäilyttävää. Pikkuhiljaa yksityiskohdat alkavat täsmäämään. Alan kertoa miehelle asioita, joita tiedän hänen omasta historiasta. Mies alkaa suuttua, kunnes raivonpuuskassa repii paitansa ja näen rinnassa ympyränmuotoisen arven. Ja kyllä! kaikki yksityiskohdat täsmäävät, mies on uudestisyntynyt inkarnaatio Salkkareiden Jennistä!... Tässä vaiheessa herään, ja mietin että mitä vittua juuri näin... ja se kaikki vielä tuntui niin aidolta...
Onkos kellään muilla ollut sellaisia unia, joissa jonkun puoliksi tuntemattoman elämästä alkaa selvitä kaikenlaisia jänniä faktoja?