Kertokaa sairaita yöunianne, osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Seuraava sisältää spoilerin elokuvasta Knowing (2009) - IMDb.

Ei mitenkään erityisen sairas uni tällä kertaa, mutta maininnan arvoinen, koska heräsin selkä niin hiessä, että patjansuojuskin meni pesukoneeseen. Aurinko oli seonnut vähän niinku em. elokuvassa ja siitä oli ihan yleisesti tiedotettu, että "Viimeistään hh:mm Suomen aikaa, ilmakehä karkaa ja kaikki tulee kärventymään" yms. Säteet iski maahan semmosissa siivuissa säännöllisin välimatkoin, että pystyi katsomaan kaukaa, että seuraava osuu kohdalle. Sitten, kun alkoi olla aika, niin toivoi vain, että kävis nopeasti. :itku::jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helvetin hämmentävä uni:

Olen jossain ulkoilmassa esittelemässä itsetehtyä sähkökitaraa muutamalle tuttavalle, pari henkilöä kokeilee sitä ja kehuu sen ääntä. Sitten tulee kavereista se kaikista ylimielisin jolle annan kitaran kokeiltavaksi. Hän vetäiseekin jostain puutarhasakset, joilla hän katkaisee kitaran kielet. Kielet eivät kuitenkaan olleet ainut rikkimennyt osa, vaan koko kitara halkesi kahtia. Olen raivon vallassa. Kädessäni on jokin kivinen linko, jolla rankaisen häntä lyömällä päähän sekä kiveksille. En jää katsomaan mitä kävi, vaan kuljen linko ja rikkinäinen kitara kädessä pois pitkin junaradan kiskoja. Päädyn erään entisen luokkakaverini kanssa metroasemalle. Olemme koulun retkellä, ja väentungoksessa hukkaamme luokkamme, ja astumme väärään metrojunaan. Nousemme pois parin pysäkin päästä jossain huoltoasemalla. Olemme Saharan eteläpuoleisessa Afrikassa, eikä meillä ole mitään tapaa ottaa yhteyttä luokkaamme. Päätämme kuitenkin ajankuluksi huoltoasemalla ottaa pullakahvit, minkä jälkeen menemme viereiselle bussipysäkille. Siellä meidät ohjataan rekkaan, joka lähtee kuulemma kuljettamaan meitä oikeaan paikkaan. Olen silminnähden vittuuntunut, koska samassa rekassa on lampaita, joiden villa kutittaa koko ajan. Myös äkkipysähdyksiä tulee, koska apinat ylittelee tietä koko ajan. Ainoa huvi tuolla savannilla, joka näyttää ihan suomalaiselta hakkuuaukealta, on tähystellä, jos näkyisi kirahveja. Astumme pois rekasta, ja siirrymme samalta vanhalta pysäkiltä nyt johonkin tavalliseen kaukoliikennebussiin. Seuraamme on liittynyt jossain välissä henkilö, joka on käynyt samoilla autokoulun teoriatunneilla kuin minä (en kuitenkaan siis tosielämässä tunne häntä). Tässä vaiheessa homma menee todella sekavaksi. Alan udella tietoja seuraamme liittyneeltä henkilöltä, ja ilmaisen samalla kaverilleni, että miehessä on jotain epäilyttävää. Pikkuhiljaa yksityiskohdat alkavat täsmäämään. Alan kertoa miehelle asioita, joita tiedän hänen omasta historiasta. Mies alkaa suuttua, kunnes raivonpuuskassa repii paitansa ja näen rinnassa ympyränmuotoisen arven. Ja kyllä! kaikki yksityiskohdat täsmäävät, mies on uudestisyntynyt inkarnaatio Salkkareiden Jennistä!... Tässä vaiheessa herään, ja mietin että mitä vittua juuri näin... ja se kaikki vielä tuntui niin aidolta...

Onkos kellään muilla ollut sellaisia unia, joissa jonkun puoliksi tuntemattoman elämästä alkaa selvitä kaikenlaisia jänniä faktoja?

Jaahas. Olin viimeyönä Hafthor Thor Bjornssonin kanssa jossain hotellin parvekkeella missä uima-allas, ja vedettiin vuoronperään huumeita ja ammoniakkia nenänkautta (huumeet meinas viedä tajun, ammoniakki toi takasin), molemmat oli jotakin kapseleita mitkä katkaistiin ja imastiin sisusta nenään. Vittu että oltiin siellä sekasin tossa unessa :D

Tätä paikkaa siis tarkoitin parvekkeella: http://www.bitrebels.com/wp-content/uploads/2012/02/Creative-Hotel-Balcony-Pools-1.jpg

Näin unta, että pelasin kissani kanssa Rekkamies-lautapeliä. Ihmettelin, että ymmärtääkö tuo mieletön eläin tästä pelistä mitään. Kyllä ymmärsi, koska olin heti häviöllä. Sitten ihmettelin, että miten sillä on kaksi peräaukkoa, toinen tavallinen ja toinen ikään kuin ruostumattomasta metallista tehty. Käsitin katin mulkaisusta, että se on sitä varten, jos vahingossa syö vaikka pätkän kettinkiä.

Tämä nyt ei ole outo uni, mutta yleinen ja vuosien ajan säännöllisesti toistunut uni mikä mulla tulee. Elikä juuri kun meinaan nukahtaa, ajattelen juoksevani jossakin (lenkkeily?) ja astun johonkin kuoppaan ja horjahdan. Tämä horjadus yhdistyy siihen että säpsähdän hereille. Eli tämä silloin kun on pilkkimisvaiheessa unessa, luulen horjahtavani juostessa mutta tajuankin että horjahdus johtui vain siitä että meinasin nukahtaa. Vaikea selittää :D

Tämä nyt ei ole outo uni, mutta yleinen ja vuosien ajan säännöllisesti toistunut uni mikä mulla tulee. Elikä juuri kun meinaan nukahtaa, ajattelen juoksevani jossakin (lenkkeily?) ja astun johonkin kuoppaan ja horjahdan. Tämä horjadus yhdistyy siihen että säpsähdän hereille. Eli tämä silloin kun on pilkkimisvaiheessa unessa, luulen horjahtavani juostessa mutta tajuankin että horjahdus johtui vain siitä että meinasin nukahtaa. Vaikea selittää :D

Tiedän mitä meinaat, itse olen useimmin ollut astumassa portailla harhaan ja sitten säpsähtää hereille. Välillä on sitten herätessä huomannut, että jalka on liikkunut sängynlaidan yli tms.

Itsellä erittäin usein samaa hommaa, tosin normaalisti olen rakennuksella jossain pukilla tekemässä töitä ja sitten kaadun pukilta/tikkailta taaksepäin oikein vauhdilla ja sitten säpsähdän hereille.

Tästä unesta on jo jonkin aikaa mut oli kyl niin ihmeellinen uni. Asuin jonkun naisen kaa jonkun hylätyn talon vintillä. Huumeruiskut oli molemmilla ja kaiket päivät kerättiin ruiskuihin vintin lattialla olevaa pölyä ja sitä sitten aina suoneen. mitään ei syöty tai juotu.

Pelaan tietokonepeliä. Oon jossain korkean kerrostalon katolla ja tiputtelen jengiä alas. Kun tiputan jonkun tyypin, se sanoo "you motherfucker!". Aika outo uni.

Oli sitten niiiin sekavaa ja pimahtanutta, etten etes yritä selittää, kuin viime sekunnit.

Tiivistettynä. Yritin kai saada yhteyttä johonkin henkimaailman hahmoon, jollakin radio/kuuloke viritelmällä.
Kuulin korvissani kohinaa ja vinkumista. Välillä oli muuta tapahtumaa, vaikea kuvailla sanoilla...

Mutta uni loppui siihen, kun vinkuminen lakkasi lopulta.
Tuli hiljaisuus, sitten kuulin jonkun hiljaa sanovan jotakin, jollakin kielellä, mitä en tunnistanut.

Tajusin sanovani ääneen "...mitä...?", ja olin heräämässä siihen.

Sitten se hahmo kurkotti käsillään nopeasti päähäni kiinni, ja väänsi niskat nurin.

Heräsin siihen, kun pääni retkahti sivulle, ja nyt sattuu niskaan.

Voi widdu sentäs...

Olin töissä ja tuli päällikön kanssa kinaa et kumpi jaksaa kannatella180kg kauemmin. No, mentiin työpaikan salille (sellaista ei edes ole) ja päällikkö kannatteli jonkun aikaa. Oma vuoro kun tuli oli salilla suurin piirtein koko työporukka. Aloitin kannattelun ja sit näköjään nukahdin ja kun heräsin kaikki oli poissa, jäljellä minä ja 180kg rauta näpeissä? Lähdin ihmettelemään missä kaikki on ja he olivat palanneet töidensä ääreen ja kukaan ei ollut jaksanut katsoa ku nukuin?

Viimeyön unessa käräjäoikeuden päätöksellä minut tuomittiin maksaneeksi liian suuren sakon johtuen viallisesta tolpasta. Rangaistuksena jouduin noutamaan palautussumman Kilon poliisiasemalta, helvetillisestä mamujonotussirkuksesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom