Kertokaa sairaita yöunianne, osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Tää kuulostaa ihan unihalvaukselta :wtf:

Jollain foorumilla luin yhden kundin tarinaa toistuvista unihalvauksista/valveunista.

Sillä ilmeisesti oli pahasti taipuvuutta pistää paikkoja paskaks unissaan, kun kuvitteli, että kämppään
murtautuu millon lohikäärmettä tai jotain spurgua...

Stressi ilmeisesti aika pitkälti vaikuttaa siihen, miten usein tollasta tapahtuu jos siihen on taipumusta.

Tulisin varmaa hulluks jos näkisin tommosia:wtf:

Mitä tää lähetti 2 viestiä vaikka yritin muuttaa tota ekaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähiaikoina ruvennut näkemään unia/harhoja. Herään unesta ja näen jonkun epämääräisen hahmon vielä jossakin vähän aikaan. Viime yönä heräsin ja näin jonkun tytön istuvan sänkyni viereisellä pöydällä. Siinä sitten pelästyttyäni ja hätäännyttyäni rupesin huitomaan käsin ja nyrkein. Hävisihän se muutaman huitasun jälkeen kun heräsikin paremmin unenpöpperöstä. Mutta prkl loukkasin olkapääni tuossa riehuessani. Pistävää kipua olkapäässä tietyssä asennossa..
Joskus myös itselle käynyt vastaavaa. Pelottavin ehkä oli kun olin näkevinäni isäni seisomassa sängyn vieressä. Tuijotti vain seinään eikä huomioinut minua mitenkään. En tiedä olinko hereillä vai unessa, mutta olen melko varma, että oikeastikin sanoin jotain, eikä isä reagoinut mitenkään. Sitten hieroin ja räpyttelin silmiäni eikä siinä enää ollutkaan ketään. Olisi varmaankin ollut vielä hurjempaa jos olisi jonkun täysin tuntemattoman omassa huoneessa nähnyt.

Toinen melko vittumainen harha: Näin jotain painajaista, tajusin kuitenkin sen olevan vain unta. Väkisin sain silmät pakotettua auki. Yhtäkkiä huoneeni ovella oli joku viikatemiehen tapainen ja se lipui suoraan sänkyä kohti ja olin ihan paniikissa. Tämä hetki tuntui ikuisuudelta ja olin täysin varma olevani hereillä. Kun "viikatemies" oli sängyn vieressä säpsähdin ja pomppasin sängylle istumaan. Nyt kunnolla havahduttuani tajusin tämän viikatemiehen muodostuneen ovessa roikkuneista mustista housuista ja oven yläpuolella olevista poronsarvista, nämä sitten olin kuvitellut sänkyni vierelle.

Muutama yö takaperin näin taas unta, jonka onnistuin sekoittamaan todellisuuteen. Olin jossakin koulutuksessa, huoneen keskellä oli tuoliin kiinni sidottuna jokin ihmistä muistuttava hirviö. Sitä sitten tutkittiin (samalla tavalla kuin The Mutant Chronicles -elokuvassa) ja todettiin erittäin vaaralliseksi. Yhtäkkiä olinkin unessa omassa huoneessani ja ryntäsin ovesta ulos pyrkien nopeasti vessaan:confused:. Sitten seinän läpi pamahtaakin tällainen örkki ja rupeaa kiskomaan minua reisistä seinään päin. Tähän vastaan tiukalla kyykkyasennolla ja yritän puskea itseäni seinästä poispäin. Voimat ei kuitenkaan riittäneet, örkki perkele vei voiton. Tässä vaiheessa uni loppui ja tajusin sen olleen unta. Yhtäkkiä tunsin kuitenkin jotain reidelläni ja nyt tämä uni ja todellisuus sekottuivat. Tiesin olevani hereillä, joten täysi paniikki päälle kun luulin otuksenkin olevan todellinen. Tässä vaiheessa heräsin ja tajusin nukkuneenii oma käsi reiden päällä.

Joko näillä saa hullun paperit?:lol2: Siis ihan oikeasti, vuosikausia meni jo ilman näitä ala-asteen painajaisia, nyt taas alkanut samaa paskaa puskemaan aistiharhoilla höystettynä.:D

^ lol. Pienenä näin seinässä pikimustan neliön ku heräsin yöllä. Silmiäni vähä tokkurassa hieroin, muttei auttanu. Ajattelin, että joku juliste siinä on, ku meillä oli kaikenlaisia julisteita seinillä. En uskaltanu mennä kattomaan. Aamulla herätessäni, eipä ollukaan...

Sitä voi valveen ja unen välillä nähdä vähän kaikenlaista, useille ihmisille sattuu.

Viime yönä näin unta ufoista. Ei kyl sen kummempaa, mutta tuli mieleen.

Mullaki oli nuorempana oikein urakalla noita valveunia.. On tullu nähtyä kaikenlaista pikkutytöistä kuolleisiin sukulaisiin.. kerran näin itteni lukemassa jotain lehteä työpöydän ääressä:D Yleensä noi vaan tuijottaa tyhjillä silmillä liikkumatta ja katoaa sitte ittekseen.. Ite oon yleensä ihan paskajäykkänä enkä uskolla liikahtaakkaan ennenku oon täysin hereillä ja hahmot häipyy..
Stressi voi hyvinki toimia noiden valveunien laukaisijana tai sitte ne voi olla traumaperäisiä.. Ite olin avainkaulalapsi :(

Entä jos ne valveunien hahmot onkin ihan oikeita haamuja.. Jos ne ei olekaan valveunia.. Siis jos jotain kuolleita sukulaisiaki on nähnyt. Jotkut ihmiset aistii henkiä paremmin kuin toiset.

Entä jos ne valveunien hahmot onkin ihan oikeita haamuja.. Jos ne ei olekaan valveunia.. Siis jos jotain kuolleita sukulaisiaki on nähnyt. Jotkut ihmiset aistii henkiä paremmin kuin toiset.
Jahas..

Näin itekki aikas sairaan unen, Olin vanhalla koululla, 2 äijää aseiden kans oli siepannu mun kaverin, menin sinne yläkertaa, se muuttui kellotorniksi, sitten ammuskeltii niiden äijien kans toisii, mullakin oli pistooli, sit menin piiloo ja ku toinen niistä käveli ohi hyökkäsin takaa, otin kurkusta kiinni ja pistin pistoolin ohimolle,kyseinen pistooli oli Dessu,(cs:n pelaajat tietävät kyllä) sit aloin puristaa liipasimesta, ase muuttuikin porakoneeksi kädessäni sit yhtäkkii taisteltii että kumman pään se kone poraa tohjoksi, niinkuin elokuvissa ikään, voitin sen, veri vain lensi, sit alko sortuu se koko torni, aloin juoksee alas ja siel oli se toinen jätkä, taitoin siltä niskat nuri pienen mittelön jälkeen, ja juoksin ulos talosta joka paloi ja mureni silmissä, siel se kaveri odotti pihalla joidenkin tyttöjen kans :D . Sitten heräsin ja olin aika ihmeissäni.
Aamulla tulin siihen tulokseen että olen EHKÄ pelannu liikaa CSää, ja tämä tapahtui sen jälkeen kun pelasin sitä 7h putkeen. Ja nukahdin tietokonepöydälle.

Minäkin olen aika usein nähnyt näitä ns. valveunia. Välillä ne ovat todella pelottavia ja on pakko laittaa valot päälle jolloin harhakuvat häviää. Tuntuu välillä aika hullulta.

Tässä aikoja sitten tapahtui tällaista:

Isoveljeni tyttöystävän isä saapui huoneeseeni. Nousin istumaan ja kysyin siltä mitä hän täällä tekee. No hän ei sano mitään vaan tulee viereeni nukkumaan peittoni alle. Sitten piti laittaa valot päälle jolloin herra hävisi. Tuntui todella sairaalta kuvitella veljen appi siinä vieressä. Onkohan mulla jotain lapsuuden patoutumia jotka alitajunnasta puskee :D no joo, psykologiaa tulltu viime päivinä luettua.

No tulipa avauduttua. Toivottavasti valkotakit eivät tule kohta hakemaan.

Wikipediasta:

"Valveuneen kuuluu poikkeuksellinen tajunnantila, jossa ihminen on usein silmät auki, mutta silti "unimaailmassa". Hän saattaa nähdä huoneessaan ihmisiä tai muita olentoja, ja yleensä tuntee jonkun läsnäolon. Yleensä valveuni on ahdistava tila. Valveunessa ihminen on yleensä selällään.

Valveuneen liittyy usein unihalvaus, eli tila, jossa ihminen on kyvytön liikuttamaan muuta kuin silmiään. Unihalvaukseen saattaa liittyä myös painon tunne rintakehän päällä ja sellainen olo, että joku pahansuopa olento istuu siinä. Ihminen voi kokea olotilan pelottavana, mutta olevansa täysin kyvytön tekemään mitään. Joskus hän tuntee kuristuvansa, tukehtuvansa tai pelkää sydämensä pysähtyvän."

Oireet osu ainaki meikäläisen kohdalla nappiin..

Noitakin on hyvin usein ollu, et ei pääse liikuttelemaan ihteään yms. Pahiksia en oo tuota "neliötä" lukuunottamatta nähny. Valveuni (lucid dream) voi tarkoittaa myös sitä, että on valveilla itse unen sisällä. Tuota voi harjoitella, kokeiltu, ei sen kummempaa. Unissa voi tehdä lopulta mitä tahansa haluaa :) ja yhtä aidolta tuntuu ku nyt siinä tietsikan ääressä istuskellessas. :D

Teilläpä ei sentään möreä-ääniset naisdemonit soittele unien aikana ja pyydä isää puhelimeen, että saisi pizzaa :D

Vai miten se Tuksun juttu meni :D

Olin jostain syystä päätynyt M&M:n illanviettoon.

Inkeri tarjosi spagettia ja jauhelihakastiketta kaikille (olin jotenkin lapsimaisen kömpelö ja mätin jatkuvasti spagettia lautaselta pöytäliinalle), Nyyssiksen kanssa tanssittiin parkettilattialla musiikin tahtiin ja Mike imitoi moottorin kaasutusääniä (liekkö ollut se kuuluisa Hummeri).

Jossain vaiheessa kuitenkin isäntäväki vetäytyi viereiseen huoneeseen. Ovi jäi raolleen ja kuulin keskustelun. He suunnittelivat antavansa minulle pillerin initiaatioriittiä varten. Kuulemma aiheuttaa sanoinkuvaamatonta pahoinvointia, oksentelua, ripulia ja voimakasta peräaukon tahatonta supistelua (joka on jo itsessään kivuliasta, mutta myös edesauttaa paineen kertymistä vatsan alueelle).

Tässä vaiheessa ajattelin jo, että ihan mukavia poikia ovat, mutta taidampa lähteä. Eteisessä kuitenkin jouduin heidän kanssaa vastatusten. Huomasin, että tiimillä oli hallussaan paljon minun omaisuuttani polkupyörän polkimista asunnon omistuskirjaan (ikään kuin panttina).

Puhumalla sain kuitenkin tavarani takaisin ja tein lähtöä. Mike surkutteli, että olisi ollut mukava saada uusi ystävä, kun vanhoja on viime aikoina kuollut. Naurahdin spontaanisti ja heitin, että johtuneeko noista elämäntavoista (tätä heittoa en ymmärrä täysin kyllä itsekään). Siinä vaiheessa Mike silminnähden tulistui ja vanhan poken elkein saattoi minut rivakasti ovesta ulos tavaroineni.

Olin kerrostalon pihalla. Huomasin, että oven viereen jättämäni pyörä oli noin kymmenen metrin päässä pusikossa varsin pahasti rusikoituna. Laitoin kuitenkin polkimet takaisin ja lähdin taluttamaan pihan poikki.

Keskellä pihaa seisoi nainen virkapuvussa (omituinen toimittajan ja poliisin sekoitus). Hän käski minun pysähtyä tarkastusta varten. Tivasin, että kuka hän on, mitä haluaa ja millä perusteella. Vastausta en saanut, vaan nainen alkoi pälyillä kysyvän näköisenä talon yhtä ikkunaa kohti. Katsoin sinne itsekin ja näin Miken, Mikan ja muutaman muun miehen virnuilevan rivissä, lasia vasten painautuneena ja kädet toistensa hartioilla. Suuttuneena lähdin jatkamaan matkaa pihan poikki. Juuri pihalta kadulle astuessani takaa kuului vielä Miken ääni: "Näinköhän isäs tulee bussilla takas Lahesta.. jos tulee ollenkaan"

Tämmöstä viime yönä.

Olin viime yönä Walesilainen duunari, joka kirjoitti salassa runokokoelman ja sai sen julkaistua salanimen alla. Oma vaimo kirjoitti duunikseen kirjallisuusarvosteluja ja ryttäsi kirjoittamani kokoelman maanrakoon, josta kimmastuneena tapoin hänet kirveellä.

Heräsin siihen, kun teon jälkeen iski paniikki... Mitäköhän mie oon taas syöny.

Olin viime yönä Walesilainen duunari, joka kirjoitti salassa runokokoelman ja sai sen julkaistua salanimen alla. Oma vaimo kirjoitti duunikseen kirjallisuusarvosteluja ja ryttäsi kirjoittamani kokoelman maanrakoon, josta kimmastuneena tapoin hänet kirveellä.
Haha, vähä tää oli hyvä :lol2:

Alkaa vissiin dieetti ottamaan omiaan myös pääkopasta :D

Olin viime yönä menossa elämäni ensimmäisiin CBB-kisoihin. Jännitti ihan perkeleesti ja oma kondis tuntui helvetin huonolta (yllättäen). Olin sitten pumppihuoneessa sotkemassa jotain dreamtania pensselillä pintaan ja koko ajan oli älytön kiire. Ilmeisesti mua jo kuuluteltiin lavalle tms ku älyttömässä paniikissa huidoin sen väriaineen kans. Sitten sain värit pintaan ja katsahdin peiliin; huomasin että helvetti kyllähän meikä onki ihan kohtuullisessa kunnossa verrattuna noihin muihin tyyppeihin - paitsi että mulla oli vielä paita päällä! Olin sitte tuhertanu sitä väriä tuskissani paidan päälle.

Ei muuta ku äkkiä paita pois ja uutta väriä pintaan. Yleisö mylvi ja vaati meikää lavalle mutta itse vielä sähläsin värien kans. Lopulta sain uudestaan tuherrettua värit pintaan ja sitten katsahdin taas peiliin - ok, hyvältä näyttää paitsi että VIELÄKI VITUN T-PAITA PÄÄLLÄ! Olin toistamiseen sotkenu paitani dreamtaniin.

Sitten rupes vituttamaan jo niin paljo että heräsin :D

Olin tutkimassa erään heebon katoamista, samalla kun piti metsästää eräänlaisia ihmissyöjiä. Noh, menin yhteen taloon ni sieltä tuli semmonen 150kg ukkeli kahden miekan kanssa ja halus haastaa minut kaksintaisteluun. Mulla oli vaan semmonen venyttelykeppi, mitä punttisaleilla näkee. Taisteltiin ja se sai minuun semmosen mahahaavan tehtyä, kunnes sain lyötyä toisen aseen pois siltä. Merkillistä oli se, että kun sillä oli vielä se yks ase, ja koitin lyyä sitä kepillä päähän mutta en osunu, ni tää sano että "voitit". Minä että "en minä ees osunu", siihen toinen "ei se mitään.". Sitten joku toinen tuli ja lopetti sen miehen. Sen jälkeen uni loppu.

Ja tämä oli tosiaan viimeyönä. Mulla on ollu viimiset kaks viikkoa JOKA yö aivan kummallisia unia. Merkillistä.

Viime yönä erääseen uneen liittyi varsin huvittava kohtaus. Kaksi kiinalaista rikollista tulivat ryöstämään minua puukon kanssa. Minä vastaan laittamaan! Toinen kutsuu kesken kaiken toista jto:ksi joten kysyn mahtaako kaveri olla pakkotoiston voimailuekspertti? Sama jannu, joten lopputapaamisen jauhammekin siitä kannattaisiko tehdä 6x3, 5x5 vai kenties jotain muuta ja millä viikkojaoilla..

Olipas sekava yö...

Ensin olin vaimon ja anopin kanssa pankissa käymässä.

Oltiin siinä pankkitädin juttusilla, niin pankkiin sisään paukahtaa varmaan satapäinen lauma jtn turkkilaisia jotka mölöttää aivan sairaan kovaan ääneen ja kuvaa kaikkia videolle.
Siitä sitten se kovaäänisin tulee jotain mokeltamaan ulkomaankielellä meille ja kun ei mene perille, se ottaa vähän pakkia ja kiinnittää kaikkien huomion huutamalla täysiä CARBONARA!!! CARBONARA!! :D

Siinä kaikki pankissaolijat sitten buuaa sille, näyttää peukkua alaspäin ja lähtee hirveellä kiireellä ulos.

Tässä vaiheessa mulle selvis, että me oltiin pankissa hakemassa rahaa johonkin luonnonsujeluoperaation (wtf?).

Tajusin sen siis siinä vaiheessa, kun olin uimassa jossain satama-altaassa, joka näytti ihan siltä Waterworldin tukikohtatsydeemiltä...
Vesi oli aivan ruskeaa ja siellä kellu kuolleita miekkavalaita :eek:

Sitten taas vähän pätkäs ja olinkin kavereiden kanssa jossain mökillä, missä erinäisten tapahtumien jälkeen laskettiin hyttysiä naamalla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom