Itse olen viitisen vuotta sitten laihduttanut n.15kg jättämällä herkuttelut pois ja lisäämällä aerobista liikuntaa. Aiemmin söin karkkia, pullaa, sipsejä tms melkein joka päivä. Salille tie vei sitten kun tapasin nykyisen miehen ja kilot karisivat edelleen n.10kg sen kummemmin asiaa ajattelematta. Noh, täytyy myöntää, että salilla teki asiat vähän "vasemmalla kädellä" ja söin suht normaalisti, kuitenkaan herkkuja en vedellyt.
Sitten sain kaksi lasta 1v3kk välein ja paino kävi raskausaikana korkeimmillaan 80kg:ssa ja pituutta siis on 173cm. Söin ihan mitä mieleen juolahti ja salitreenit olivat poissa kuvioista n.2v.
Nyt olen taas treenaillut n.9kk ja treeneihin on tullut järki mukaan, treenaan omaan mittapuun mukaan kovaa ja samoin katson tarkkaan, mitä suuhuni pistän. Herkkupäivän pidän kerran viikossa, en välttämättä kyllä silloinkaan, sillä en enää kauheasti herkkuja edes halua. Mulle herkkua on riisi ja hyvä pihvi ilman kastikkeita tai rahka tuoreiden mansikoiden kera. Painoa tällä hetkellä 59kg, vaikkakin olen tuota vaakaa oppinut välttelemään, sillä peili kertoo kyllä, onko liikaa läskiä. Lihasta haluaisin lisää ja rasvaprosenttia pienemmäksi, siinäpä ikuisuusprojekti
Ei vaan, en suostu millään ajattelemaan, että raskausajan kilot vain jäävät olemaan ja niitä ei saa pois, vaan kyllä tässä sitä "elämäni kuntoa" ollaan tahkoamassa esiin. Ja laihduttaahan en nyt enää varsinaisesti halua.
Ja kyllähän noita kommentteja ruokavaliosta saa kuulla etenkin töissä lähes päivittäin, kun en keksejä yms syö. Onneksi tuo mies sentään tietää mikä on hommn nimi ja osaa kannustaa tarpeen tullen.
Itsekuri on mielestäni laihduttajan tärkein väline.