Kerro miten onnistuit laihdutuksessa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
kodari76 sanoi:
Kesä tuhoaa mun laihtumisen. Ruokapuolelle sain aika hyvin muutettua aikasemmin rasvattomat kanat yms. mutta nyt lomalla jäätelö on koitunut turmioksi. Tulee monta kertaa viikossa ostettua litran paketti jotain suklaabanaanijäätelöä, ja sehän tuhotaan iltaisin telkkarin ääressä.

Toinen ongelma on kesän juhlat. On ollut ristiäisiä ym. sukulaisten vierailuja. Ja niiden jälkeen on aina kaapeissa kaikenlaista torttua sun muuta pullamössöä. Ja meikä yrittää parhaansa mukaan tuhota ne. Itsekuria kun ei ole alkuunkaan :D Silloin menee hyvin kun ei osta kaupasta mitään roskaa. Mutta meillä taas vaimo haluaa aina ostaa jotain karkkia ym. Joskus saan estettyä aikeet kaupassa, mutta kun hän yksin menee ostoksille niin aina on kasseissa puoli kiloa karkkia ym.

Kolmas ongelma: salituloksien parantelu. Syömättä olisi helppo olla. Mutta 3x viikossa penkki/kyykky niin ei tuo dietti olekaan ihan niin yksinkertainen. Pari kertaa päivässä pitää syödä, vaikka kuumalla ruokahalu ei häävi olekaan. Pyrin valkkailemaan proteiinipitoisia ruokia, kuten kanaa, jauhelihaa jne. mutta ongelmana onkin niiden ohella syötävät tavarat. Grillattu kana on oikein näppärä ruoka, mutta kun sen kanssa tulee usein vedettyä jotain majoneesisalaatteja yms.

Aeroobinen liikunta on vähän niin ja näin. Helteella ei jaksa juosta. Talvella tulee hiihdettyä ja se auttaakin aika paljon. Nyt kun pari kertaa tulee mentyä viikossa lenkille, niin juomapullo pitää ottaa mukaan jo tunnin lenkeille.
Ei voi muuta sanoa kuin että älytön määrä tekosyitä yhdessä postissa. :) Tarvit tuohon touhuun roppakaupalla itsekuria. Esim monta kertaa viikossa litran jäätelön syöminen kuulostaa enemmän bulimikkojen kuin dieettaajien touhuilta - oli kesähelteet tai ei.

Grillattu kana on oikein näppärä ruoka, mutta kun sen kanssa tulee usein vedettyä jotain majoneesisalaatteja yms.
Miksi, miksi, oi miksi? Miten olisi salaatti tai jotain keitettyjä vihanneksia? Sinä itse päätät sen, "tuleeko vedettyä" jostain rasvaista majoneesimössöä vaiko salaattia. Toivottavasti et nyt ottanut tätä postia ilkeilynä, mutta minua ihmetyttää kovasti tuo lähes täydellinen itsekurin puute. :confused:

edit: joo, myönnät kyllä näköjään itsekin tuon itsekurin puutteen. Kysymys kuuluu: eikö tuota hommaa kannattaisi tehdä kunnolla, jos siihen kerran lähtee mukaan? Otat viikolle YHDEN päivän, jolloin voit syödä mitä mieli tekee, ja sitten muuten pidät sen siistin ruokavalion :thumbs:

Aloitin laihdutuksen viime syksyllä. Paino oli tuolloin 109 kg. Kovin lihava en ollut vaan lookki oli enemmänkin semmonen perusläskibodari. Paino on alimmilillaan ollut 81,5 kg, tosin nyt on tullut kesän aikana muutama kiloo lisää. Jotain hyvää tossa kesäherkuttelussakin ollut, nimittäin aineenvaihdunta on lähtenyt uudelleen nousuun! Aiemmin söin 1500 kcal päivässä ja nyt syön jopa 3000 kcal päivässä ja paino vaan laskee! Tosin vain 0,2 kg viikossa mutta on sekin jotain.

Olen myös aloittanut juoksemisen ja uinnin ja salilla käyn enään kerran viikossa. Lookkikin on vaihtunut läskiperse-bodarista atleettisemmaksi.

Tomi sanoi:
Ei voi muuta sanoa kuin että älytön määrä tekosyitä yhdessä postissa. :) Tarvit tuohon touhuun roppakaupalla itsekuria. Esim monta kertaa viikossa litran jäätelön syöminen kuulostaa enemmän bulimikkojen kuin dieettaajien touhuilta - oli kesähelteet tai ei.

Näinhän tuo on. Sitä aina päättää että loppuviikkoon ei sitten mässätä. Mutta sitten tulee taas joku kuuma ilta eikä ole mitään tekemistä. No jos sitä sitten vuokraisi vaikka leffan ja vetäisi jädeä ;) Bulimikko en kai voi olla, kun kaikki tavara pysyy sisällä, ja lisääkin mahtuisi. Mä veikkaan että nuo mun tottumukset on aika normaaleita tapoja muillekin fatsoille.

Miksi, miksi, oi miksi? Miten olisi salaatti tai jotain keitettyjä vihanneksia? Sinä itse päätät sen, "tuleeko vedettyä" jostain rasvaista majoneesimössöä vaiko salaattia. Toivottavasti et nyt ottanut tätä postia ilkeilynä, mutta minua ihmetyttää kovasti tuo lähes täydellinen itsekurin puute. :confused:

Toi on otta. Yleensä siinä onkin pointtina se, että kun grillailee niin ei viitsi alkaa kokkailemaan mitään muuta. Kevytraasteet ym. mitä kaupasta saa taas ovat jokseenkin kammottavia. Mutta nou hätä, eiköhän ne sateet sieltä ala. Ja siirrytään taas sisäruokintaan.

Joskus tuleekin mietittyä, että millainen rasvatankki sitä mahtaisi olla jos ei urheilisi melkein päivittäin.

kodari76 sanoi:
Toi on otta. Yleensä siinä onkin pointtina se, että kun grillailee niin ei viitsi alkaa kokkailemaan mitään muuta. Kevytraasteet ym. mitä kaupasta saa taas ovat jokseenkin kammottavia. Mutta nou hätä, eiköhän ne sateet sieltä ala. Ja siirrytään taas sisäruokintaan.

Miksi ihmeessä pitäisi ostaa jotain valmiita "kevytraasteita"? Mikset mieluummin osta vaikka hyviä kotimaisia tomaatteja ja kurkkua, ja tee niistä maistuvaa "minisalaattia" raejuuston kanssa? Jep jep, vaatiihan se toki hieman enemmän puuhastelua kuin sen italiansalaattipaketin avaaminen :rolleyes:

Eli olen aika pitkälti samoilla linjoilla Tompan kanssa, tuo "tulee syötyä" on kyllä huonoin ja ärsyttävin tekosyy IKINÄ. Tämä ei nyt ole henkilökohtaisesti sinulle kodari76, vaan ihan yleisenä kommenttina, mutta olen muutamalla muullakin palstalla tätä äänekkäästi ihmetellyt. Ei sitä nimittäin "tule syötyä", jos päättää olla syömättä ja pitää sen suun kiinni niiden rasvamössö"salaattien" edessä. Tai itse en ole ainakaan vielä sellaiseen sapuskaan törmännyt, joka ihan itsestään hyppelisi paketista suuhun...

Gillyanne sanoi:
Eli olen aika pitkälti samoilla linjoilla Tompan kanssa, tuo "tulee syötyä" on kyllä huonoin ja ärsyttävin tekosyy IKINÄ. Tämä ei nyt ole henkilökohtaisesti sinulle kodari76, vaan ihan yleisenä kommenttina, mutta olen muutamalla muullakin palstalla tätä äänekkäästi ihmetellyt. Ei sitä nimittäin "tule syötyä", jos päättää olla syömättä ja pitää sen suun kiinni niiden rasvamössö"salaattien" edessä. Tai itse en ole ainakaan vielä sellaiseen sapuskaan törmännyt, joka ihan itsestään hyppelisi paketista suuhun...
Heh heh, no kun meitä ihmisiä on kahdenlaisia, teitä joilla on itsekuria ja sitten meitä heikkoluonteisia joille sapuskatkin hyppelee itsestään suuhun.. :D

Juza76 sanoi:
Hiilarit rajoitettiin aamuun (joka aamu kaurapuuro + rahka) ja jonkun verran sallittiin myös lounaalla, mutta n. klo 17 jälkeen ei enää yhtään hiilareita. Aerobista ei ole tullut lisättyä tippaakaan.
Voitko listata mitä syöt päivässä yleensä, kiinnostaa itseäkin toi hiilarittomuus.

laiskaluu sanoi:
Heh heh, no kun meitä ihmisiä on kahdenlaisia, teitä joilla on itsekuria ja sitten meitä heikkoluonteisia joille sapuskatkin hyppelee itsestään suuhun.. :D

Jos asiat olisivatkin niin näppärästi, että pienellä päätöksellä ruokatavat muuttuisivat kuin taikaiskusta, niin eihän meillä olisi mitään ylipaino-ongelmia :D Samalla tavalla hoituisi deekut ja narkkaritkin kuntoon...

Kesässä on muuten yksi ongelma ruoan suhteen: loma. Töissä käydessä on selkeät rytmit aamiaisille, lounaille jne. Lomalla taas nukutaan miten sattuu ja valvotaan myöhään. Välillä syö liian usein, välillä jää ateriat välistä kun on hommaa/reissua tai pitää puuhastella muksun kanssa. Töihin kun pääsee niin taas on 7.30 aamiainen, 11.00 ruoka, 14.00 välipala, 17.00 ruoka. Nyt herätään joskus klo 8-10 ja puuhastellaan niin että aamiasta vedellään 11 maissa. Sitten pällistellään muuten vain ja kello onkin viisi. Kauhea nälkä. Eikun kauppaan. Ja nälissään kun menee kauppaan niin se on virhe. Äkkiä kärryihin lihikset, jädet ym. soossit ja sitten kotiin ahtamaan. Kello onkin jo seitsemän, maha täynnä, ei jaksa lähteä salilla. Huomenna sitten. Ehkä.

En jaksa hirmu tarinaa kertoa mutta viime kesänä laihdutin 30kg. Upea tunne ja uusi mies. Nykyään vaateostoksilla käynti on yksi lempiasioita ja urheilemisesta on tullut todella tärkeä osa elämää.

Suosittelen todellakin raatamaan sen hyvän kropan edestä.

NPH sanoi:
Voitko listata mitä syöt päivässä yleensä, kiinnostaa itseäkin toi hiilarittomuus.

Mullahan ei siis ole täysin hiilariton ruoka, vaan hiilareita ei ole iltaruuassa. Oikeastaan ainoa normaalista poikkeavaa tuossa mun ruokavaliossa on siis ollut tuo ilta (klo 17) jälkeen syöminen.

Eli käytännössä se on ollut joka päivä lähes samanlainen (ainoastaan lounas vaihtelee):

n. klo 7:30 1 dl kaurahiutaleita + 2,5dl maitoa (siis kaurapuuro), ja siihen sekoitettuna purkki Ehrmannia
n. klo 12 Proteiinipitoinen perussafka, jossa hillitään yletöntä hiilarien popsimista (eli riisiä/spagettia/whatever syödään kohtuullisesti). Esim.
- riisiä ja kanankoipia
- tummaa spagettia ja vähärasvaisesta naudanjauhelihaa ja tomaattimurskaa (siis jonkinlainen tomaattijauhelihakastikeviritelmä)
Iltapäivästä mahdollisesti välipala (omena tms.)
n. klo 17 Proteiinijuoma (1dl proteiinijauhoa (n.35g), tilkka rypsiöljyä ja vettä)
n. klo 20 Kolme paistettua kananmunaa ja sen lisäksi joko purkki tonnikalaa tai kalkkunasuikaleita
Ennen nukkumaanmenoa: raejuustoa ja loraus rypsiöljyä

En ole laskenut kaloreita, mutta ruokamäärä on helppo säätää sopivaksi (että n. 0,5kg/viikko paino putoaisi), koska joka päivä menee suunnilleen samanlainen setti.

Viimeksi muokattu:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Dariel sanoi:
En jaksa hirmu tarinaa kertoa mutta viime kesänä laihdutin 30kg. Upea tunne ja uusi mies. Nykyään vaateostoksilla käynti on yksi lempiasioita ja urheilemisesta on tullut todella tärkeä osa elämää.

Asiaa! Ylipainoiset palstalaiset - lukekaa Darielin posti, ja miettikää todella sen merkitystä. Miettikää miltä ne tavalliset arjen askareet voi tuntua 10-30 kg kevyempänä! Sen jälkeen asetatte omat tavoitteenne ja pyritte niihin määrätietoisesti... :whip:

Dariel sanoi:

Dariel, älä panttaa tarinaas; on meinaan melkosen kunnioitettavaa tuo -30 kg.

:thumbs:

Nyt on 5 kg painoa tippunu,ainakin saman verran ois tarkotus tiristellä.Tsemppiä vaan kaikille muillekkin :thumbs:

Rupesin treenaa helmikuu alussa, 7kk tauko treenist ennen sitä, paino nous 93 kiloon. Rasvat jossain alle 30% arviolta. Syömiset vaihdoin vähä rasvaisiin ja rupesin kun kelit parani ja lumet sulivat fillaroimaan, autolla käyn ainoastaan isot ostoskassit hakemassa etc, ja ryyppääminen about 1 krt kuussa eli ns. dieetti alkoi silloin, hikoilen salilla kuin sika, nyt lopetin diettailun, mutten aloita ylenpalttista syömistä ja ryyppäämistä, yritän vain pitää painoni paikoillaan, eli tuossa 85 kilossa ollut jo pari viikkoa, ja yllättävän vaivattomasti, pientä vaivaa ja mausteisimpia ruokia, jotka aina voittaa rasvat. Ihan kuntokin nousi ja lihasta on tullut tilalle aika kivasti, vanhat 'piilo' lihakset tulleet esiin taukojen jälkeen :)

Diettaus, helppoa :) Ei varmaan kyllä kaikille, mutta mulle kolahti, itse tunto nous taas korkealle, ku toi pallo tuosta navan ympäriltä on irtisanottu, toivottavasti pysyvästi.

Noh, tulipas pitkä teksti, piti kirjottaa vaain 93-85 :) Kesiä

EDIT: Ai niin. Pikaruuat jätin kokonaan pois ja pysty pistää housut jalkaan jotka ei oo mahtunu 2 vuoteen :david:

B.O.S.S. sanoi:
Dariel, älä panttaa tarinaas; on meinaan melkosen kunnioitettavaa tuo -30 kg.

:thumbs:

Tausta

No kaikki alko vuosi sitten keväällä kun kutsunnat olivat edessä. Olin koko elämäni ajan kärsinyt ylipainosta joka rupesi olemaan jo aika reilua siinä vaiheessa. 175cm / 112.7kg parhaimmillaan. Noilla lukemilla inttiin oltaisiin menty B-miehenä ja se ei minulle tullut kuuloonkaan.

Päivä jolloin aloitin

Muistan vieläkin sen kuin eilisen. Olin käynnyt ostamassa kaupasta karkkia ja jotain sipsejä ja aloin syömään niitä kotona. Ajattelin niinku NIIN monet muut, että nämä on sitten viimeiset. Kesken pussin syömisen päätin että vittu, joko nyt tai ei koskaan. Otin sipsit ja karkit käteen ja kävelin ulos roskikselle ja dumppasin ne sinne. Siitä se alkoi.

Treeni itsessään

Treenaaminen ja painon pudottaminen olikin sitten se helppo osuus. Kun pää oli saatu mukaan hommaan ni en olisi enää edes voinnut ajatella lopettamista. Vaa'alla käynti motivoi jatkamaan. Muuta ei oikeistaan edes tarvinnut. En oikeesti halua painottaa mitään hirmu treeniä ja kuinka kovan työn tein lenkkipolulla jne.

Lopputulos

Kovan työn tein sinä päivänä ku vein ne karkit roskiin. KAIKKI on päästä kiinni, ei mistään muusta. Turha mussuttaa että ei ne kilot lähe ja BLA BLA BLA. Ihminen vain säälii itseään liikaa eikä halua ajatella kuinka paljon paskaa itselleen aiheuttaa. Ihan kuin se ylipaino olisi jonkun muun kun itsensä syytä. Järki käteen ja elämäänsä parantamaan. Itselleni kesti 18 vuotta(!) tajuta että syöminen ei ole kaikki kaikessa, ja 6 kuukautta tehdä itsestäni sellaisen kuin haluan.

Kehotus kaikille jotka painii oman ulkonäkönsä kanssa, kantsisko uhrata ne 6kk:tta elämästä?

Hieno tiputus kyllä... :rock:

Olin koko elämäni ajan kärsinyt ylipainosta joka rupesi olemaan jo aika reilua siinä vaiheessa

...Varsinki tuosta tilanteesta -se läski kun tuntuu olevan näillä koko-elämänsä-läskinä-olleissa tiukemmin kiinnni kuin kuin myöhemmällä iällä lihoneilla. Varmaan suurimmassa osassa tapauksia näiden myöhemmin lihoneiden on vaan helpompi tehdä se päätös ja siten muodonmuutoksen vaatimat asiat.

:worship:

Dariel sanoi:

Hyvin sanottu ja ehdottomasti samaa mieltä, kaikkia alkaa oman mielen sopukoista, perkeleesti vaan itsekuria ja kipua tuo laihtuminen vaatii, sen tiedän omasta kokemuksesta. Jos tuon vaan kestää niin lopussa kiitos seisoo on tajuton voittajafiilis :whip:

Dariel sanoi:
Kesken pussin syömisen päätin että vittu, joko nyt tai ei koskaan. Otin sipsit ja karkit käteen ja kävelin ulos roskikselle ja dumppasin ne sinne. Siitä se alkoi.

Kun pää oli saatu mukaan hommaan ni en olisi enää edes voinnut ajatella lopettamista.
Tästä miehestä voisi moni ottaa mallia! Dariel, sinussa on munaa! :worship:

torakka sanoi:
Rupesin treenaa helmikuu alussa, 7kk tauko treenist ennen sitä, paino nous 93 kiloon. Rasvat jossain alle 30% arviolta. Noh, tulipas pitkä teksti, piti kirjottaa vaain 93-85 :)
meneekö multa nyt jotain täytin ohi tai jotain,mutta onko 30 rasvoista kahdeksan kilon tiputtaminen muka hyvä saavutus?
tai siis on,mutta mun mielestä sen pitäs olla vasta alkua...tai sitten sun BF% arvio on helvetin paljon yläkanttiin :)

Rupesin liikkumaan aikas monipuolisesti. En ole koskaan ollut kovin makean perään. Vähennin juustoa ja muuta selvästi rasvaista. Jo parissa kuukaudessa pudotin 4kg. Sitten kun oli kulunut 5kk oli saldo jo 16kg.
Oikeastaan en ruvennut liikkumaan pudottaakseni painoa, vaan se oli siinä bonuksena :). Olin vaan aikaisemmin niin saamaton ettei tullut lenkkeiltyä ym.
Nyt voisi taas ruveta nostamaan painoa, mutta lihaksella :kippis1: .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom