Kerro miten onnistuit laihdutuksessa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Proteiinihirmu, päästä jo epätietoisuudesta...

Miksi et enää suosi/suosittele Atkinsia kuten teit pitkään monellakin eri keskustelupalstalla?
Eikö mainittu ruokavalio toiminut vai hiipuiko kiinnostuksesi muuten vain?

kronosis sanoi:
jätin turhat hiilarit pois ennen kesää

lomalla (3 vk) paino tippui 5 kg

eli ei leipää, perunaa, riisiä tai jauhoisia juttuja eikä sokeria..

välipaloiksi protsku pirtelöt jotka veivät myös makeannälän.... toimii..

paljon muutenkin protskupitoista.. kanaa kalaa..lihaa.. ja paaaljon kasviksia.. paprikaa (1 eur/kilo kaupassa= halpaa) sipulia, tomaattia, salaattia

mutta mutta... eikö tumma riisi ole hyvä vaihtoehto dieetillä?

on on ja tumma kokojyvä pasta.. mutta koitan ensiks kasviksia ja kun alkaa nyppii niin noita kokojyvätuotteita tueksi..

nyt tippunut yht 6.5 kiloo.. viel ainakin 6 jäljellä

Atkinshan on se paskin tapa laihtua ;I ei ollenkaan terveellistä, eikä se laihtuminen edes jatku loputtomiin ja pian on kolesteroliarvot katossa. Enkyl suosittelis kellekkään tuota.

joo siis atkisnnin on vaarallinen mutta ite vedän muunnosta..

eli en vetele mitään överi rasvoja tai munia.. kanaa kasviksilla, lohta, seitä, tonnikalaa, raejuustoo, papuja, hedelmiä, paljon maitotuotteita kuten rahkaa viiliä maitoa protskun sekaan (nam)..

mutta en vetele sitä mitään missä on yli 10g hiilaria/100g

aamuisin alkaa kohta hiit..koitin sitä jo kesälomalla ja voin sanoa että on kyllä lyömätön...

kerran mentiin punttikselle aamulla ja oli kauhee nälkä.. 5 min hiit ja nälkä lähti.. sit ei kyl jaksanu enää pinttaa mut ajatus oliskin että vetäisin aamulla hiitini ..sit aamupala ja duuniin ja duunin jälkeen puntille..

kronosis sanoi:
joo siis atkisnnin on vaarallinen mutta ite vedän muunnosta..

eli en vetele mitään överi rasvoja tai munia.. kanaa kasviksilla, lohta, seitä, tonnikalaa, raejuustoo, papuja, hedelmiä
No siinäpäs vasta muunnoksien muunnos. :D

itse laihdutin syömällä lounaaks lautasellisen salaattia ja myöhemmin 1-3 purkkia tonnikalaa ja juomalla 1-4 litraa nestettä päivässä. Joskus päivisin olin ihan voimaton, mutta kannatti 2,5 kuukaudessa pois 30kg. (painoin 150kg nyt 120kg) kunnolla syöminen piti aloittaa pikku hiljaa ettei kilot tullu takas. Ja pitäis aloittaa taas mutta ei jaksa.

No niin. Dietin ensimmäinen tavoite on saavutettu: läskiä on poissa yli 10 kg! :hyper:

Viikolla 27 aloitin diettaamisen painosta 91 kg, mikä tällaiselle n. 170 cm patulle tarkoitti melkoista syöttöpossukuntoa ja - loman jäljiltä - nestepöhöä. Dietin pohjana oli aerobinen liikunta (arkipäivinä yhteensä 18 km työmatka pyörällä + kevyttä kävelyä viikonloppuna), kaksi kevennettyä kokovartalon salitreeniä viikossa sekä järjestelmällinen ruokavalio (tyypillisesti prot/hiil/rasv=35/30/35). Kalorit olivat 1000 kcal miinuksella.

Kaiken ruoan ja liikunnan laskin päivittäin kaloripäiväkirjaan. Töihin vein omat eväät että tiesin täsmälleen mitä tuli syötyä. Oleellinen osa diettiä oli, että ruokailut olivat säännöllisesti 2-3 tunnin välein myös töissä ja vapaa-ajalla. Näin nälkä pysyi uskomattoman hyvin poissa. Tärkeää oli myös, että kun olin dietillä, niin sitten myös olin dietillä, eli pidin nollatoleranssin niiden herkkujen osalta joista luopuminen oli vaikeaa: olut ja pitsa olivat pannassa.

Tänään painoa oli tosiaan 80.7 kg ja tulos näkyy myös peilissä ja tuntuu olossa. Positiivista oli myös, että opin arvioimaan ruoka-annosten kaloreita/ravintoarvoja silmämääräisesti.

Paloiko lihaksia näin kovassa vauhdissa? Ehkä, mutta läskin lähdettyä ulkonäkö ja olo on sen arvoista. Lihaksia saa kasvatettua aina lisää.

Mutta vielä on rasvaa jäljellä ja ainakin 5-7 kg pitäisi saada pois. :evil: Kannattaisiko pitää nyt välillä tuollaista +-0 kcal jaksoa, että kehon aineenvaihdunta normalisoituu ja sitten tiputtaa rauhallisemmin nuo loput kilot? Vai olisiko järkevämpää täräyttää loputkin läskit nopeasti pois ja siirtyä sitten plussalle lihasrakennushommiin?

Dippi sanoi:
Mutta vielä on rasvaa jäljellä ja ainakin 5-7 kg pitäisi saada pois. :evil: Kannattaisiko pitää nyt välillä tuollaista +-0 kcal jaksoa, että kehon aineenvaihdunta normalisoituu ja sitten tiputtaa rauhallisemmin nuo loput kilot? Vai olisiko järkevämpää täräyttää loputkin läskit nopeasti pois ja siirtyä sitten plussalle lihasrakennushommiin?

No ainakin tällaiselle maallikolle tuo 80kg ---> 73kg kuulostaa sellaiselta tavoitteelta että sen voisi jo tehdä rauhallisemmin ajan kanssa. Eli kun olet jo pudottanut 10kg pois olemalla 1.000 kcal miinuksilla niin loput varmaan lähtee kun olet enintään 500 kcal miinuksilla ja jatkat salilla käymistä.

Loistavasti olet laihduttanut ja tekee hyvää kuulla onnistuneista projekteista. Aerobinen + sali ja säännölliset ruokailuajat on se mitä täälläkin haetaan omaan projektiin. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olen aina miettinyt noita diettäjä (pl. kilpailijat), tarkotan sitä, että miksi päästää itsensä "kauheaan kuntoon" joo ja tiedän, että helppoahan se on sanoa, no kuitenkin..
Jos ajatellaan, että paino heittelee noin 80 kilosella tyypillä +/- 5 kg, ni mitä sitten se on elämää, tosin 30kg extraa kulostaa aika kovalta hommalta ja harva voi väittää, että ne vaan tuli jostain.. Yksinkertainen totuushan on: syö samanverran kun kulutat niin ET LIHO JA PIKKASEN KIRISTETTYNÄ ruokavaliosta niin paino tippuu..
T: Neidin Puoliso

joskus satuin eksymään tälle foorumille ja lueskelin näitä juttuja. Siitä se lähti kun rupes vit*ttamaan kaljan pullistama kroppa... Ennen tuli juotua kaljaa melkein päivittäin , nyt ei oikeastaan enään ollenkaan. Selvinpäin on mukavempi olla.
nyt tässä on puolisen vuotta käytä salilla ja painoa pudotettu palttiarallaa 104kg->90Kg (180cm) ja täytyy sanoa että perkeleen hyvältä tuntuu ja kyllä paikat on kiinteytynyt. Vanhat vaatteet menee heittämällä päälle ja ovat jopa liian isoja. Motivaatio löytyy tältä foorumilta jos joskus ei millään jaksaisi ja täytyy sanoa teillle kaikille laihduttajille että se on yhtä helppoa kuin heinän teko!
Kiitos kaikille pakkislaisille hyvistä neuvoista!

Tomi sanoi:
No siinäpäs vasta muunnoksien muunnos. :D

älä nyt!!

nyt on 2 kk kulunut ja kesän jälkeen en ole punttikselle päässyt kun muutettiin ja pelkällä ruokavaliolla olen nyt laihtunut 4 kiloa lisää eli yht 10 kg!!

nyt kun oon köyhä niin oon syönyt vaan noita apetit keittoja ja tonnikalaa, prodepirtelöitä ja hedelmiä.

2 kertaa viikossa sit sortunu roskaruokaan mutta niinä päivinä ei sit muuta jaksakkaan syödä kun vatsalaukku on pienentynyt niin paljon

tiedän että tällainen dietti ei sovi sikaniska körmyille kalorien vähyyden takia ,mut tällaisille normeille varmasti..

oon nyt huomannut pientä kabotaalia kun gluta loppui...

mutta mulle on tärkeämpää olla laiha kun lihaksikas sillä kun saan nää rasvat pois niin alkaa tosi treenit!!

Noh niin nyt päästiin minun asiaani eli diettiin. Noh nyt tänään tai eilen tuli kuluneeksi, kun tein todella tärkeän päätöksen elämässäni, eli lähdin salille, kun isän serkku sanoi, että poika lähdetkös salille tossa maanantaina ja sanoin, että miksipä ei. Painoin 84 kiloa ja olin varmaan reipaasti 6 cm lyhyempi mitä nyt ja nyt olen 170 cm pitkä ja painan 59 kiloa.

Aloin käymään salilla ja aloitin pitkän ja brutaalisen dietin ja loin uuden ruokavalion. Jo toukokuussa painoin tuon 59 kiloa joten olen aikamoinen dietti hirmu sanoakseni ja ikää tuppaa vaan olemaan 15 ja kohta 16v. Koko kesän yritin kasvattaa lihaksi miinus kaloreilla, mutta se ei onnistunut ja minun treenini oli aika suhteellisen huono. Noh Riitta Koukari, joka on tietääkseni Fitnness kilpailija ollut aikoinaan teki minulle ohjelman, joka on ihan suhteellisen hyvä ja aina kysyn neuvoni häneltä. Treenaan Gym1:sellä Lahdessa. Nyt yritän nostaa kaloreita ja rupean massa kaudelle vähäksi aikaa, kunnes taas toukokuussa ajattelin tehdä lopullisen dietin jossa laitan rasvat alle 10 prosenttia. Nyt ne on siinä 15% paikeilla ja en ole tyytyväinen sillä rasva mitä on jäänyt on jäänyt mahaan!

http://img.photobucket.com/albums/v702/Rko-Orton/Siinminlongtimeago.jpg
Tässä olen minä joskus 2004 vuonna, silloin kun vedin kaloreita ilman, että välitin niistä.

http://img.photobucket.com/albums/v702/Rko-Orton/IMG_5089.jpg
The new and improved me, tosin tääkin on otettu toussa heinäkuussa Pietarista, olen samanlainen, mutta hitusen enemmän lihaksi nyt..

BTW miten täällä laitetaan avatar? Olen uusi ja yleensä siihen on aina kelvannut kuvan linkki, mutta täällä en tajua miten sen voi laittaa

NGV sanoi:
BTW miten täällä laitetaan avatar? Olen uusi ja yleensä siihen on aina kelvannut kuvan linkki, mutta täällä en tajua miten sen voi laittaa
Et voikaan, ilman liittymistä VIP-jäseneksi. Hienon näköinen dietti sinulla. Tai pikemminkin tulokset :kippis1:

kronosis sanoi:
älä nyt!!

nyt on 2 kk kulunut ja kesän jälkeen en ole punttikselle päässyt kun muutettiin ja pelkällä ruokavaliolla olen nyt laihtunut 4 kiloa lisää eli yht 10 kg!!

nyt kun oon köyhä niin oon syönyt vaan noita apetit keittoja ja tonnikalaa, prodepirtelöitä ja hedelmiä.

2 kertaa viikossa sit sortunu roskaruokaan mutta niinä päivinä ei sit muuta jaksakkaan syödä kun vatsalaukku on pienentynyt niin paljon

tiedän että tällainen dietti ei sovi sikaniska körmyille kalorien vähyyden takia ,mut tällaisille normeille varmasti..

oon nyt huomannut pientä kabotaalia kun gluta loppui...

mutta mulle on tärkeämpää olla laiha kun lihaksikas sillä kun saan nää rasvat pois niin alkaa tosi treenit!!
Toki sopii kaikenkokoisille, jos vaan sattuu pitämään. Tuo mun "muunnoksien muunnos" -juttu tuli siitä, että en ole ennen kuullut, että ketogeenisellä otettaisiin hiilareita hedelmistä. Ehkä se omena päivässä vielä menee, mutta että hedelmiä monikossa. Luulisi 100 g rajan paukkuvan aika iloisesti puhki.

Minulla se ratkaisu oli siinä et söi puhtaammin (aikaisemmin ruokavalio oli mallia kaikkea vaan ja paljon), vähensi alkoholin kulutusta ja LISÄSI LIIKUNTAA. Tai siis otti aerobisen liikunnan ohjelmaan mukaan. Sitä voi hyvin tehdä läpi vuoden katselee vaan peiliä ja sen mukaan menee.
Myös kun katselee vanhoja kuvia ei loppuu se liejun syöminen aika hyvin :D

Ennen ja jälkeen kuvat dietiltä 2004 keväältä. Kuvien välillä eroa 4,5kk paino meni 127kg -->110kg
15644647.jpg

Critter sanoi:
Et voikaan, ilman liittymistä VIP-jäseneksi. Hienon näköinen dietti sinulla. Tai pikemminkin tulokset :kippis1:
Mites VIP-jäseneksi päästään pitääkö siitä maksaa?
Niin tulokset ovat ihan hyvät nyt rupean massakaudelle kunnes toukokuussa laitan rasvaprosentin tonne reipaasti alle 10.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom