Kerro miten onnistuit laihdutuksessa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tiputin tässä parin kuukauden aikana painon 91->82. Lähti yllättävänkin helposti, kun pikkunälkään tottui ja jaksoi lenkkeillä pari-kolme kertaa viikossa. Aina ennen jättänyt leikin kesken, mutta nyt vitutti sen verran että vedin loppuun asti :) Ainut muutos ruokailuun oli hiilareiden rankka vähentäminen ja kaiken ylimääräisen pois jättäminen, en kuitenkaan ihan ketoilua tavoitellut. Tästä on hyvä taas alkaa bulkille...

Kaikki jotka tällähetkellä laihduttavat: Eikö olekin todella vittumaista pyrkiä rantakuntoon näin kesällä. Kaikki muut vetävät jäätelöä ja olutta tantereella ja itse suurinpiirtein joutuu kieltäytymään kaikesta "mukavasta". No pienistä mukavuuksista on luovuttava suuremman hyvän takia.

o_virta sanoi:
Kaikki jotka tällähetkellä laihduttavat: Eikö olekin todella vittumaista pyrkiä rantakuntoon näin kesällä. Kaikki muut vetävät jäätelöä ja olutta tantereella ja itse suurinpiirtein joutuu kieltäytymään kaikesta "mukavasta". No pienistä mukavuuksista on luovuttava suuremman hyvän takia.

Jaa, ei tää musta mitenkään vittumaista ole. Ketolla oltu vähän reilu 2kk ja -12kg. Pidän hh:t minimissä mut se ei estä esim. syömästä vähä hiilarista jätskiä tai mansikoita varsinkin treenin jälkeen. :D

Mansikat ja kermavaahto on ihan loistavaa laihdutusruokaa vähähiilariselle eikä jätskikään ainakaan ihan pahinta ainetta ole jos ei ihan litrakaupalla ahmi. :)

En onnistu ikinä mitenkään, ainoa syy siihen on liian heikko luonne :)

Parin viikon dietointi ehkä onnistuu nipin napin ja sitten repeää - tuntuu että rasvaa voisi syödä suoraan purkista, pussillisen munkkeja vetää yhdeltä istumalta ja tahtoo vielä lisää sen jälkeen, aamupalaksi on pakko syödä puoli kiloa pekonia ja tätä rataa. Ja sitten kun se olo kerran on, että niin voisi tehdä, niin sitten sitä tekee ja ajattelee että "no, huomenna sitten syön taas fiksusti" ja seuraavana päivänä on kuitenkin niin syyllinen olo, että pitää lohduttaa itseään repsahduksestaan syömällä vaikka kolme litraa jäätelöä ja kokonainen paisti, ja sitten ollaankin niin veltossa olotilassa ettei jakseta tehdä itselleen enää mitään, vaan tyydytään pelkästään paisumaan kuin pullataikina.

Diettiruokavalio pitäisi tosin varmaan ottaa syyniin, hullut mielihalut varsinkin rasvaisia ruokia kohtaanhan voi kieliä ainoastaan siitä, ettei kroppa yksinkertaisesti saa perussafkasta tarpeeksi rasvaa käyttöönsä.

Mä tarttisin jonkun ruokapoliisin kyttäämään syömisiäni tai aikalukon jääkaappiin. Tai sitten pitäisi viettää joku kuukausi jollain boot campilla, ehkä sitä sitten oppisi pitämään itse itsensä kurissa paremmin.

Yks hyvä keino näille "mielihaluahmijoille" on, että ei mee nälkäsenä kauppaan -sillon ei tee mieli kaikkea mitä siellä on vaan jaksaa paremmin valkkailla niitä rehuja ja prodepitosia safkoja. Useimmiten se virhe ei tapahdu jääkaapilla vaan jo kaupassa.

Ite pudottanu kevyillä lenksuilla ja etenki syömällä useammin ja samalla vähentäny hiilarit minimiin, ei-keto tosin vielä. Ed. duuni sotki kaiken muun(kin) elämän niin oli tapana syödä ihan miten sattuu, usein jopa vain kerran päivässä himmee läjä pastaa ja kermasoossia. Nyt tippunu n. 8kg / n. 6 kk:n aikana -josta alku meni miten sattuu, välissä putos läski ok ja nyt taas paino pysähtyny paikoilleen mutta tod.näk. rasvaprossa on vielä hiljasessa laskussa. Niin ja tässä välissä lopetin röökaamisenkin.

Ajattelin syksyllä ketoilla, kun vielä olis kympin verran läskiä pudotettavaa. En viitti vielä alottaa ketoa kun elokuussa tulee lähdettyy reissuun, ja en siellä halua tuhlata aikaa ettimällä "oikeenlaista" safkaa.

(alkupaino 96, nyt siis 88 ja pituus huimat 175).

Pakko vielä sanoa että onneksi otin "before"-kuvat -joku aika sitte tuntu peiliin kattoessa siltä ettei olis lähteny yhtään läskiä ja kun avasin kuvan niin fiilis oli: "ei v***u, olinko mä tosiaan tommonen ruma syöttöpossu!!!". Noh, syöttis oon vieläki mutta suunta on oikee.

Ja kohta salille rankasemaan selkä"lihoja". :whip:

Tuntuu että suht helposti suuri osa porukasta saanut nuita kiloja pois. Mittani ennen dieettiä olivat 175/88, eikä minulla niitä lihaksia ole kuin nimeksi, vaikka salilla aina uurastellut mutta nyt vasta ruvennut vähän ottamaan selkoa tuosta ravintopuolesta, ohjelmista jne ;) .

Laihdutusta olin suunnitellut ja "toteuttanut" ehkä jo noin vuoden verran, ilman tuloksia ja sitten aina oli näitä "no huomenna alotan" päiviä. Itse sain vasta lopullisen lähtöpotkun kun tuli ero eukon kanssa, siitä pudonnut paino reippaasti kolmessa kuukaudessa ja tällä hetkellä 76. En ole ennen laskeskeskellut pahemmin kaloreitakaan safkoissa ja yllätyin kun tulokseksi tulee tällä hetkellä vain vähän päälle 2000kcal/päivä :o. Lihaksia pidän nykyään kunnossa palkkareiden lisäksi syömällä välipaloiksi rahkapurkkia, raejuustoa ym. Aamuin illoin myös heraa. Rasvaprosentti on vielä aivan _liikaa_ :jahas: mutta jospa se tästä nyt salilla käymisen seurauksena hieman laskisi ja tilalle lihasta, sixpackista haaveilen :D . En tiedä sitten kuinka noin vähäkalorinen ravinto vaikuttaa reenaamiseen, mutta enpä minä niin isoa kokoakaan ole. Liikuntaa tulee harrasteltua 2 kertaa viikossa salilla ja aerobista sitten aika runsaasti. Pientä ylikunnon poikasta oli hetki sitten, muutaman viikon jouduin himmailemaan.

Ennen ruisrockia paino oli kohillaan, siellä tuli sitten kuitenkin juotua "paljon" olutta ja syötyä niitä roskaruokia niin paino tippui 5kg viikonlopun aikana! Nyt sitten taistellaan niitä kiloja takaisin... 2kg vasta palautunu. :(

o_virta sanoi:
kyllä se menee kun tietää miten hyvää se mulle tekee... :whip:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
B.O.S.S. sanoi:
Yks hyvä keino näille "mielihaluahmijoille" on, että ei mee nälkäsenä kauppaan -sillon ei tee mieli kaikkea mitä siellä on vaan jaksaa paremmin valkkailla niitä rehuja ja prodepitosia safkoja.
Toinen tämän tyylinen ratkaisu on, että syö usein ja säännöllisesti. Edellisissä yrityksissäni pizzan syöntiin johti usein se, että laiminlöin jonkun päivän aterian tai välipalan, ja sitten kun olisi pitänyt syödä se pikku paketti niin olikin jo niin kova nälkä että mielihalut vei pizzeriaan. Nyt kun on tullut syötyä päivisin lähes pakkomielteisesti aina kolmen tunnin välein ja pitänyt kirjaa syömisistään, niin eipä ole tullut hirveästi mielihaluja pizzerian suuntaan.

B.O.S.S. sanoi:
Pakko vielä sanoa että onneksi otin "before"-kuvat -joku aika sitte tuntu peiliin kattoessa siltä ettei olis lähteny yhtään läskiä ja kun avasin kuvan niin fiilis oli: "ei v***u, olinko mä tosiaan tommonen ruma syöttöpossu!!!". Noh, syöttis oon vieläki mutta suunta on oikee.
Kas. Erinomainen idea. Pitääpä ottaakin kuva tästä jokinorsutilasta nyt kun dietti on vasta alussa.

Oma tarinani: Kutsunnoissa vuonna 2002 (?) painoa oli 84kg ja intin kävin vuonna 2004 ja vuoden 2005 tammikuussa kun pääsin pois niin painoa oli 95kg ja olo oli huonompi kuin koskaan. Olin käynyt salilla muutaman kuukauden putkia tehden vuodesta 2002 ja tämän vuoden alusta aloitin kunnolla treenaamisen, paransin ruokavaliota (Tunaa, maitorahkaa ja raejuustoa lisää + poistin makeiset, sipsit ja pitsat
melkein kokonaan pois ja limsan vaihdoin laittiin + iltahiilarit jätin pois) ja paino oli jo helmikuussa 88kg. Nykyään treenailen samaan tapaan salilla (4krt/viikko) ja lisäksi harrastan aerobista huomattavasti enemmän kuin talvella. Ja vaikka kuinka kliseiseltä kuulostaa, niin olo on nyt hemmetisti parempi kuin jokinorsuna intissä ja paino on siinä 86-87 (pituus 178cm). Tavoitteena olisi poistaa muutama kilo rasvaa ja näin parantaa erottuvuutta, mutta tärkeintä on, että olen paremmassa kunnossa kuin ennen inttiä ja voin katsoa peiliin, vaikken siihen todellakaan ole tyytyväinen). :thumbs:

Oon ajatellu kokeilla atkinsin dieettiä, tai siis vähä kalorista dieettiä.

Kenelläkään kokemuksia? Hyviä/huonoja puolia?

Motivaatio nousee kohisten lukiessa näitä juttuja... :thumbs:
Itsellä on huomenna viimeinen työpäivä ja seuraavat neljä viikkoa keskitytään ylimääräisten ruokien karsimiseen ja otetaan tuo liikunta takaisin osaksi päiväohjelmaa...
Ihan rauhallisesti tarkoitus aloittaa pyöräilyä ja kävelyä...
Painoa on tällä hetkellä 110kg ja pituus on se 175cm luokkaa...
Painoja on nosteltu silloin tällöin...
Lihastakin pitäis kait vähän olla mut nyt ne pitäis vain saada esiin... :)

Monta epäonnistutta yritystä kokeneena, joissa lihat lähti ja läskit jäi, sain kuin sainkin 15 kiloa hävitettyä. 105 oli lähtöpaino ja olosuhteet sekä motivaatio sama kuin Protskulla.
Näiden pienten tekijöiden summa tuotti lopulta halutun tuloksen:
- Kaksi lenkkiä viikossa 20 min ja 40 min (kevyt ja intervallipohjainen)
- Söin ennen paljon leipää, jätin siitä puolet pois ja muutenkin "ylimääräinen" hiilari jäi pois
- Makean nälkään aloin vetään porkkanaa tai jotain muuta vastaavaa vaaratonta
- Oluenjuonnista en kokonaan luopunut - mäyriksen sallin itselleni viikonloppuisin
- Kolmen viikon välein kontrollipunnitus/-mittaukset (painon tippuessa kilon, oli aina vyötäröstä hävinnyt sentti). Sopivan ruokavalion löydyttyä paino tippui kokoajan tasaista vauhtia
- Vuoden verran meni aikaa, monelle se on pitkä aika, minulle ei
- Voimatulokset kasvoivat kokoajan

Yllätyin huomattuani, ettei se niin vaikeaa ollutkaan kuin olin kuvitellut - kaikki pienet osa-alueet pitää vain olla yhtä aikaa kunnossa.

laiskaluu sanoi:
siirryin vähähiilariseen, ei tarvinnnut laskea mitään kun nälkäänsä sai syödä lihaa, paistettuja kananmunia, pekonia, juustoja yms. ihan niin paljon kuin jaksoi.

Onko näin?

-Marchi- sanoi:
Onko näin?

Näin on, lähinnä siitä syystä että kyseisen safkan nappailu vie nälän aika hyvin, ei yksinkertaisesti pysty syömään enempää oksentamatta.

Ongelmina on että aika yksipuolinen ruokavalio voi alkaa vituttamaan ennemmin tai myöhemmin sekä mahdolliset "vieroitusoireet" hiilareista (päänsärkyä jne). Jos lipsuu niin hommahan onkin sitten pilalla.

2.5v sitten viisari heilahti yli 120 kg, ja vaikka pitkä olenkin (195cm) kyllä se näkyi. Sain kuulla että vaimo on raskaana esikoisestamme, ja ajattelin että jos lapseni oppii samat ruokailutottumukseni, siitä tulee samanlainen laardikasa. SItten vaan alkoi "hell NO" asenteella dieetti.

Tietämättömyydestä johtuen, alussa polttelin läskiä ja lihaa painonvartijoiden pisteillä edelleen namia syöden, mutta kuitenkin tulosta tuli.
Tein vain hölkkää, ja viime vuoden helmikuussa aloitin 3krt viikossa punnerrukset ja vatsat. Sitten viime kesänä löysin pakkiksen, ryhdistäydyin ja aloitin kunnon punttiharjoittelun, 3-jakoisella ohjelmalla ja ruokavalio meni remonttiin, namit vähemmälle, perunat ja vaaleat jauhot ja sokerit pois, tilalle pääosin tummaa riisiä, pastaa, lihaa kanaa ja kalkkunaa, täysjyväleipää jne.

Viime syksynä sain painon lukemiin 89.6kg, ja siitä se on noussut n 95kg punttaamisen ohella. Eli 30kg 18kk aikana pois ja sen jälkeen vähän lihaa luiden ympärille, ei tosin paljon, pukukoko on 156B ja housut 36/36. Mutta kyllä sukulaiset ja kaverit sanoo että selkeästi näkee että olen alkanut käymään salilla.

Pieni löysä vyötäröllä on edelleen, mutta en enää siitä ressaa. Nyt on hyvä olla ja kunto kohdallaan. Punttailua jatkan edelleen, mutta pääosin tarkoitus on pysyä nykykunnossa, ja maltillisesti saada paino yli sadan ilman rasvojen nousua. Tosin edelleen olen kova naposteleen namia, mutta kunhan enää ikinä ei pääse retkahtaan urakalla, niin olen tyytyväinen vaikka jäisin loppuelämäkseni tähän kuntoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom