2.5v sitten viisari heilahti yli 120 kg, ja vaikka pitkä olenkin (195cm) kyllä se näkyi. Sain kuulla että vaimo on raskaana esikoisestamme, ja ajattelin että jos lapseni oppii samat ruokailutottumukseni, siitä tulee samanlainen laardikasa. SItten vaan alkoi "hell NO" asenteella dieetti.
Tietämättömyydestä johtuen, alussa polttelin läskiä ja lihaa painonvartijoiden pisteillä edelleen namia syöden, mutta kuitenkin tulosta tuli.
Tein vain hölkkää, ja viime vuoden helmikuussa aloitin 3krt viikossa punnerrukset ja vatsat. Sitten viime kesänä löysin pakkiksen, ryhdistäydyin ja aloitin kunnon punttiharjoittelun, 3-jakoisella ohjelmalla ja ruokavalio meni remonttiin, namit vähemmälle, perunat ja vaaleat jauhot ja sokerit pois, tilalle pääosin tummaa riisiä, pastaa, lihaa kanaa ja kalkkunaa, täysjyväleipää jne.
Viime syksynä sain painon lukemiin 89.6kg, ja siitä se on noussut n 95kg punttaamisen ohella. Eli 30kg 18kk aikana pois ja sen jälkeen vähän lihaa luiden ympärille, ei tosin paljon, pukukoko on 156B ja housut 36/36. Mutta kyllä sukulaiset ja kaverit sanoo että selkeästi näkee että olen alkanut käymään salilla.
Pieni löysä vyötäröllä on edelleen, mutta en enää siitä ressaa. Nyt on hyvä olla ja kunto kohdallaan. Punttailua jatkan edelleen, mutta pääosin tarkoitus on pysyä nykykunnossa, ja maltillisesti saada paino yli sadan ilman rasvojen nousua. Tosin edelleen olen kova naposteleen namia, mutta kunhan enää ikinä ei pääse retkahtaan urakalla, niin olen tyytyväinen vaikka jäisin loppuelämäkseni tähän kuntoon.