Oon jo pitkään pohtinu, että miks ihmiset treenaa lihaksen kerran viikkoon? Kuitenkin suurin osa palautuu nopeemmin kuin tossa ajassa. Oon kokeillu ite pari kertaa 4-jakosta viikon kierrolla, mutta aina sama tulos. Ei toimi. Aluksi ajattelin että kun ei saanu tarpeeks hyvää tuntumaa lihakseen eikä lihaksia kipeeksi, niin siitä johtu. Mutta nyt kun oon oppinu kunnolla treenaamaan ja saamaan lihakset kipeiks (takareiskat kerran 8päivää kipeinä..)niin syy ei ole siinä.
Eikö kummiskin perusideana oo palautuminen? Eli uudestaan voi treenata saman lihaksen uudestaan heti kun se on palautunut? Samalla kehitystä tulee ennemmän kun ei pidetä turhia "hukkapäiviä".
Itse oon treenannu perusohjelmaa(kaikki lihat kerralla, 3krt viikossa) ja välillä 2-jakosta (lihas 2krt viikossa). Tulosta on tullu kiitettävästi, vaikka moni pakkislainen varmasti tyrmäis noi "ei ehdi palautua, ei mitään järkeä" kommenteilla. Eikö kuitenkin oo niin, että lihas sopeutuu treeniin. Mitä useammin samaa lihasta treenaa (kohtuus tässäkkin) niin sitä paremmin se oppii palautumaan -> pystyy treenaa useammin -> parempia tuloksia.
Luulis, että monet alottelijatkin kehittyis paljon enemmän jos tehtäis enemmän sarjoja ja useammin. Usein näkee salilla että joku Keijo ottaa penkistä kovan 3*8*40kg kerran viikkoon. Oks tossa mitään järkeä?! Sit ihmetellään kun ei kehitytä..
4-jakonen
+pystyy käyttämään isompia painoja
+ei ainakaan ylikunnon vaaraa
-paikat kipeinä pitkään
-hidas kehitys(?)
-jos treenit sujuu huonosti, seuraava treeni vasta viikon päästä
lihas 2/3 krt viikossa
+palautumiskyky paranee
+parempia tuloksia, ainakin omasta mielestä..
+ei haittaa, vaikka jokin treeni menisi vähän huonomminkin
+penkkiä on kiva pumpata 2 kertaa viikossa.. :D
-ylikunto ehkä vaarana
Kommentteja? Kenelle oikeesti 4jakonen sopii? Kokeneemmmat, valaiskaa mua.
Sori, jos aihe oli jo :wanha:
Eikö kummiskin perusideana oo palautuminen? Eli uudestaan voi treenata saman lihaksen uudestaan heti kun se on palautunut? Samalla kehitystä tulee ennemmän kun ei pidetä turhia "hukkapäiviä".
Itse oon treenannu perusohjelmaa(kaikki lihat kerralla, 3krt viikossa) ja välillä 2-jakosta (lihas 2krt viikossa). Tulosta on tullu kiitettävästi, vaikka moni pakkislainen varmasti tyrmäis noi "ei ehdi palautua, ei mitään järkeä" kommenteilla. Eikö kuitenkin oo niin, että lihas sopeutuu treeniin. Mitä useammin samaa lihasta treenaa (kohtuus tässäkkin) niin sitä paremmin se oppii palautumaan -> pystyy treenaa useammin -> parempia tuloksia.
Luulis, että monet alottelijatkin kehittyis paljon enemmän jos tehtäis enemmän sarjoja ja useammin. Usein näkee salilla että joku Keijo ottaa penkistä kovan 3*8*40kg kerran viikkoon. Oks tossa mitään järkeä?! Sit ihmetellään kun ei kehitytä..
4-jakonen
+pystyy käyttämään isompia painoja
+ei ainakaan ylikunnon vaaraa
-paikat kipeinä pitkään
-hidas kehitys(?)
-jos treenit sujuu huonosti, seuraava treeni vasta viikon päästä
lihas 2/3 krt viikossa
+palautumiskyky paranee
+parempia tuloksia, ainakin omasta mielestä..
+ei haittaa, vaikka jokin treeni menisi vähän huonomminkin
+penkkiä on kiva pumpata 2 kertaa viikossa.. :D
-ylikunto ehkä vaarana
Kommentteja? Kenelle oikeesti 4jakonen sopii? Kokeneemmmat, valaiskaa mua.
Sori, jos aihe oli jo :wanha: