Kenellä puutuu sormet/kädet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itselläni on ollut jokusen vuoden sellainen ongelma, että nukkuessa puutuvat kummastakin kädestä vähintäänkin pikkusormi ja nimetön ja niiden alla oleva käsi ranteeseen saakka. Siis vaikka nukkuisi kädet rinnalla/kehon sivuilla.

Salilla olen jutellut useammankin tyypin kanssa joilla kaikilla on sama vaiva. Nyt myös avovaimo, joka on harrastanut punttaamista kanssani pari vuotta valitti samasta vaivasta.

Onko tämä jokin voimailijoiden "ammattitauti" vai mikä ? Vakavaakin ?

Ja mikä siihen auttaa ? Hieronta ? Totaalinen lepo ?

Liiankin tuttua, joka aamu saa ettiä tuntoa sormista. Aika jännä tunne koittaa otta kännyä aamulla kun ei tunne sitä sormillaan. Hieroja auttaa mulla

Näin äkkiseltään tulee mieleen, että ääreisverenkierto on yöllä heikoimmillaan, koska nukkuessa sydämen syke on alhaalla ja treenatut lihakset "syö" paljon verta, jolloin ääreisverenkiertoon ei löydy tarpeeksi verta. Ei ole mitään vakavaa, koska muutaman kerran kun pumppaa sormia, niin tunto pitäisi palautua samantien. Toki tähän voi olla toinenkin selitys..?

LOL. En oo varmaan ainoo ketä luki ton otsikon, että keneltä puuTTuu sormet/kädet.

No mutta asiaan. Itellä oli sellanen parin kuukauden jakso ku vasen käsi puutu joka perkuleen yö. Meni tosin ohi itsestään. Tiedä sitten mikä oli vikana?

En oo varmaan ainoo ketä luki ton otsikon, että keneltä puuTTuu sormet/kädet.
et :kippis1:

itseltäni ei puudu ellen nuku käteni päällä.

Minulla puutuu makoillessa pikkurillin / nimettömän seutu jos kädet on sopivassa asennossa. Tuntuu johtuvan ojentajan alaosan lihoista/jänteestä joka tukkii osan verenkiertoa ja/tai blokkaa jotain hermoa samalla alueella (silloin kun koukistaa kättä ). Noh, pieni vaiva kunhan ei pahemmaksi muutu.

Itselläniki on alkanut puutua sormet/käsi nukkuessa, vaikken nukkuiskaan pää/käden alla.

Mutta onneks tuupuminen loppuu nopeesti.

Originally posted by Nitsku
Itselläni on ollut jokusen vuoden sellainen ongelma, että nukkuessa puutuvat kummastakin kädestä vähintäänkin pikkusormi ja nimetön ja niiden alla oleva käsi ranteeseen saakka. Siis vaikka nukkuisi kädet rinnalla/kehon sivuilla.
Sama täällä. Onneksi vain toisesta kädestä. Pari kertaa oon joutunu yöllä heräämään ja hieromaan että tunto palaisi.

Tympii tommonen.

Joskus näpit ja kädet saa puutumaan jopa venyttäessä niska- ja hartialihaksia. Hieroja sanoi että siinä kohti iso STOP: vastakkaisella puolella ei silloin kierrä veri eli täytyy äkkiä lopettaa. Mikähän avuksi yöllä sitten, kun ei sitä oikein voi tietoisesti lopettaa. Ja siis mitä lopettaa? Mutta vaiva on varmaankin niska- ja hartiaperäinen, joku lukko siellä tulee ja vaikeuttaa verenkiertoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, nimenomaan pikkurilli ja nimetön puutuu, jos nukun selällään, nojaan johonkin kyynärspäällä tai joskus ihan muuten vaan. Eipä oo haitannu, mää saan jonkinlaista perverssiä mielihyvää siitä kun sormissa sirittää... kutittaa niin jänskästi :hmmm:

Kenties liian matala tyyny & liian kova patja?

Jos on hartiat ja olkapäät kasvaneet niin kovasti, että entinen tyyny on käynyt liian matalaksi? Optimisti koetan olla :D

Originally posted by Iivili
Kenties liian matala tyyny & liian kova patja?

Jos on hartiat ja olkapäät kasvaneet niin kovasti, että entinen tyyny on käynyt liian matalaksi? Optimisti koetan olla :D

No ei ainakaan minulla johdu siitä. On aina kaksi tyynyä ja superluxusjenkkisänky ;)

Minä veikkaisin että johtuu siitä, että kasvaneet hartianseudun lihakset painavat joitain hermoja, varsinkin kun tykkään nukkua kippurassa.

Pitäisi jonkun insinöörin kehitellä joku "teline" mihin voisi tällätä kätensä yön ajaksi ergonomiseen asentoon etteivät ne puutuisi... Varma myyntivaltti kaikilla kuntoklubeilla :rolleyes:

mulla ei kädet puutuile yleensä...mutta en salilla oo käynykkään ku 3kk no enivei tuli vaan semmonen juttu mieleen ku nukuin päivällä käteni päällä ja sitten heräsin ja pelästyin että mitä vit...en tunne kättä ollenkaan!se oli niinkun olkapäähän asti tunnoton..sitten rupes mielikuvitus laukkaamaan ja rupesin miettimään että onkohan siihen tullu kuolio:rolleyes: unenpöpperössäni kun olin..no noin 3 min.päästä tunto tuli onneks takas mutta prkl ku pelästyin :D

niin ja enkä pystynyt liikuttamaan ees sormia sillä kädellä...se oli ihan kun jonkun muun käsi:D

Originally posted by toni da rookie
nukuin päivällä käteni päällä ja sitten heräsin ja pelästyin että mitä vit...en tunne kättä ollenkaan!se oli niinkun olkapäähän asti tunnoton.
Toi mulle käy joka yö. Hauskinta on kun molemmat puutuu yhtäaikaa niin ei tahdo päästä ylös.

Originally posted by eno
Toi mulle käy joka yö. Hauskinta on kun molemmat puutuu yhtäaikaa niin ei tahdo päästä ylös.

hahahaha ei LOL!!!!mieleni kehitti kuvan missä äijä on nukkunu pommiin ja katot kelloo ja huomaat olevas myöhässä niin yrität nousta samalla huomaat että ei juma!taas se on tapahtunu,kädet puuduksissa!sit sätkit sielä sängyssä ku ahven ku yrität ylös :lol1:

Originally posted by Nitsku
?

Ja mikä siihen auttaa ? Hieronta ? Totaalinen lepo ?

Oli ennen tuota samaa vaivaa...sitten löysin hyvän fysioterapeutin joka rasautteli niskan ja selkärangan uuteen kuosiin kymmenellä käyntikerralla. Tämän jälkeen (n.2v) ei ole ollut ongelmia puutumisen suhteen.
Mulla oli silloin jo mennyt se sen verran pahaksi että molemmat kädet puutuivat öisin ja selässä lapaluiden välissä oli jatkuvaa poltetta, ei kivaa.
Tää kaveri oli Omt-terapeutti ja aluksi vähän epäilytti se homma kun ei sattunut mihinkään käsittelyssä;) , mutta lopputulokseen olin erittäin tyytyväinen vaikka se hivenen maksoikin

Noinhan se suunnilleen menee. (siis toi tonin juttu)
Aiheeseen liittyen: lueskelin tossa vanhaa Apua ja siellä oli jossain kirja-arvostelussa vinkki, että sillä puutuneella kädellä on hyvä harrastaa ns. sooloseksiä. Tuntuu kuulemma kuin vieras käsi olis. Sitä vaan jäin miettimään, että millä helvetillä sillä puutuneella kädellä sitäkään tekee, eihän se mihinkään liiku.
Ja ei, en oo kokeillu!

Täällä sama ongelma, mutta koko vasen käsi puutuu. Siihen sitten heräät yöllä eikä suinkaan ole mukava tunne:mad:
Hieroja ja lääkäri löysivät lihaslukon tuolta vasemmalta puolelta niskasta, joten nyt käydään fysioterapeutilla ja hierojalla että olo paranis. Kannattaa siis ainakin hierojalla käydä ja jotkut suosittavat myös osteopaattia!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom