Kenellä puutuu sormet/kädet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
eno sanoi:
Toi mulle käy joka yö. Hauskinta on kun molemmat puutuu yhtäaikaa niin ei tahdo päästä ylös.

Heh! Tää oli kyllä paras kommentti! Ei onneksi itsellä puudu kuin oikea puoli.

Oon käyny nyt ~4,5kk salilla ja nyt on parina yönä ruvennut kädet hieman puutumaan. Yöllä heräsin, kun ei pikkusormi oikein liikkunut, mut se rupes toimiin kun hieman heilutteli. Tuota ennen mulla on kuukauden verran väsyny/kipeytyny selässä vasen lapa tai sen seutu. Sen kipeyteen on auttanut voimakas siihen kohdistuva venytys, mutta onkohan sitä viisasta venytelly kovin kovasti? Teen istumatyötä (en kuitenkaan tietokoneella), ja etenkin työpäivän päätteeksi saattaa se lapa olla kipeä. Pitää varmaan pikalekurilla käydä jos vaiva tästä jatkuu/pahenee.

aikaisemmin oli aika tuttu ilmiö tämä käsien puutuminen nukkuessa, mutta nyt kun on tullut säännöllisesti tehtyä kiertäjäkalvosin juttuja niin vaiva on hävinnyt... aikaisemmin ei oikein voinut nukkua missään asennossa ilman että kädet meni tunnottomaksi, mutta nyt kestää vaikka nukkua käden päällä

itellä toissa yönä ekan kerran puutu käsi oikein kunnolla.voi prkl että siinä pelästyy kun yöllä herää ja alkaa ettimään toista kättään kun sitä ei tunne :hyper:

luulisin että se johtuu hauiksien ja hartioiden kireydestä.

Nitsku sanoi:
Itselläni on ollut jokusen vuoden sellainen ongelma, että nukkuessa puutuvat kummastakin kädestä vähintäänkin pikkusormi ja nimetön ja niiden alla oleva käsi ranteeseen saakka. Siis vaikka nukkuisi kädet rinnalla/kehon sivuilla.

Salilla olen jutellut useammankin tyypin kanssa joilla kaikilla on sama vaiva. Nyt myös avovaimo, joka on harrastanut punttaamista kanssani pari vuotta valitti samasta vaivasta.

Onko tämä jokin voimailijoiden "ammattitauti" vai mikä ? Vakavaakin ?

Ja mikä siihen auttaa ? Hieronta ? Totaalinen lepo ?

Mulla on aika samanlainen ongelma mut mä tosiaan nukun käsi pään alla ja aamulla on kämmenosa puutunut... Samoin huomaa kun alan nukkumaan illalla niin toisinaan olkalihakseen tulee ns. "elohiiri" ja se on rasittavaa kun se ei lopu ennenkuin ottaa käden pois tyynyn alta. Täytyy siis kai opetella nukkumaan käsi poissa tyynyn alta! :evil:

Itse olen myös ihan turtana aina kun makaan vähän pidempään missä asennossa tahansa. Taidan kokeilla tuota kiertäjäkalvosintreeniä, jos vaikka helpottaisi.

treenaatte unissanne liikaa :rolleyes:

Ei mulla oo tollasia vaivoja ollu monesti, muutenku jos oon päissäni nukkunu umpisolmussa ja kädet itteni alla :D

eno sanoi:
Noinhan se suunnilleen menee. (siis toi tonin juttu)
Aiheeseen liittyen: lueskelin tossa vanhaa Apua ja siellä oli jossain kirja-arvostelussa vinkki, että sillä puutuneella kädellä on hyvä harrastaa ns. sooloseksiä. Tuntuu kuulemma kuin vieras käsi olis. Sitä vaan jäin miettimään, että millä helvetillä sillä puutuneella kädellä sitäkään tekee, eihän se mihinkään liiku.
Ja ei, en oo kokeillu!

Ei se toimi, käteen palaa tunto heti, kädet puutuu harvase yö, tullu josk.. ;) Itellä joskus puutunu kummatkin kädet yhtä aikaa olkapäistä alaspäin. Nukuin mahallaan, kädet pään alla, heräsin ja nostin päätä. Tuntu et kädet olis menny kohtisuoraa sängyn läpi lattialle ja viel lattian läpi!!! jumalauta mikä tunne!!! sit ku katto alaspäin ni kädet oli siinä päällekkäin, mietin vaa, et kenen noi on. Aikani siinä kattelin ja yritin liikuttaa käsiä ja heti ku käsi liikku ni ne palas ennalleen, siis paikoilleen..???!! Siistii...

tuttua hommaa, ranteesta eteenpäin yleensä on joskus täysin tunnoton. kännykänkin onnistuin "heittämään" lattialle kun aamulla rupesin siitä herätystä pois ottaan, ei ne sormet ottaneetkaan siitä puhelimesta kiinni :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Välillä on sellasia kausia, että ei oo aamulla toista kättä tai kumpaakaan. Nyt on taas jonkun aikaa saanu heräillä ettei tunne oloonsa zombieksi, mistähä toi mahtaa johtua kun nykyisin treenaankin paljon kovempaa kun viimeks jolloin näitä puutumisia oli joka yö, ainoo mikä on muuttunut niin se, että nykyisin syön mineraali ja vitsku tabuja.... oliskohan niillä mitään tekemistä asian kanssa???

Nitsku sanoi:
Itselläni on ollut jokusen vuoden sellainen ongelma
**clip**
Itselläni tuo puutuminen tuli kyljellään nukkuessa. Mutta ei aina. Vain 2-3 seuraavana yönä siitä, kun olin treenannut kiertäjäkalvosimia. Aloin venyttelemään kiertäjäkalvosimia päivittäin ja ongelma poistui. Puutumista ei myöskään tapahtunut vielä silloin kun en treenannut kiertäjäkalvosimia.

Kannattaa myös panostaa yläkropan liikkuvuuteen. Enkä tarkoita nyt rintalihaksien venyttelyä, vaan kaikki noit pienet lihakset epäkkäiden, lapaluiden ja yläselän seudulla vaikuttavat paljon ryhtiin ja siihen, että veri kiertää oikein.

Eli keppijumppaa. Ei niinkään venyttelyä. Tai ei venyttely haittaa, mutta...

Itselläni ei nukkumisesta kädet puudu, mutta kännykkään puhumisesta meinaa tulla tuskaista jos ei pääse vähään aikaan vaihtamaan kättä. Aika kumma juttu et pienen kapulan korvalla pitäminen voi tuottaa sellaista tuskaa! :hyper:

-Stone Cold- sanoi:
Valitettavan tuttua toi käsien puutuminen. Yöunet tuppaa olemaan levottomia, kun käsille on vaikea edes löytää hyvää asentoa. Paras asento olis kai nukkua selälään kädet rentoina sivulla, mutta aina jompikumpi vaan eksyy pään (tyynyn) alle.

No entäpä onko muilla seuraavaa hölmöä ongelmaa ? Puhuessa kännykkään (seisten) sitä täytyy jatkuvasti siirrellä kädestä toiseen, kun olkapää + olkavarsi puutuu ja väsyy aivan hetkessä!QUOTE]

Joo yhes vaihees alkoi ihan puutumisella...eli aamulla oli oikee käpälä ihan tunnoton kämmenestä. sit seuraavast viikost lähtien alkoi jumalaton puutuminen ja säteilevä särky kyseiseen kyynärvarteen:curs: ja se nyt on tosiaan jatkunut ihanan säännöllisenä...menee ohi kun nousee vaan ylös ja alkaa puuhastella. ostin tosiaan ennen näit oireita uuden tyynyt joka on ehkä aika matala...ja yks mikä on kans etr aloin ottaa iltaisin argiinii ja ZMA:ta...mut tuskin noista on siihen negatiivista vaikutusta. uni on kyllä kivast maistunut...kunnes kello kolahtaa siihen 7-8 tienoolle alkaa ikävä särky

Sit tosiaan samalla käpäläälä ei oikein tunnu pystyvän puhuu kännykkään kun puutuu totaalisesti...ihme juttu...hierojalla ajatteli käydä kokeilee...

-Stone Cold- sanoi:
Valitettavan tuttua toi käsien puutuminen. Yöunet tuppaa olemaan levottomia, kun käsille on vaikea edes löytää hyvää asentoa. Paras asento olis kai nukkua selälään kädet rentoina sivulla, mutta aina jompikumpi vaan eksyy pään (tyynyn) alle.
No entäpä onko muilla seuraavaa hölmöä ongelmaa ? Puhuessa kännykkään (seisten) sitä täytyy jatkuvasti siirrellä kädestä toiseen, kun olkapää + olkavarsi puutuu ja väsyy aivan hetkessä!QUOTE]

Joo yhes vaihees alkoi ihan puutumisella...eli aamulla oli oikee käpälä ihan tunnoton kämmenestä. sit seuraavast viikost lähtien alkoi jumalaton puutuminen ja säteilevä särky kyseiseen kyynärvarteen:curs: ja se nyt on tosiaan jatkunut ihanan säännöllisenä...menee ohi kun nousee vaan ylös ja alkaa puuhastella. ostin tosiaan ennen näit oireita uuden tyynyt joka on ehkä aika matala...ja yks mikä on kans etr aloin ottaa iltaisin argiinii ja ZMA:ta...mut tuskin noista on siihen negatiivista vaikutusta. uni on kyllä kivast maistunut...kunnes kello kolahtaa siihen 7-8 tienoolle alkaa ikävä särky

Sit tosiaan samalla käpälällä ei oikein tunnu pystyvän puhuu kännykkään kun puutuu totaalisesti...ihme juttu...hierojalla ajatteli käydä kokeilee...

Joo, kyllähän nuo puutuu yöllä, eikä auta vaikka asentoa tms. vaihtas. Joka aamu on ainakin vasen käsi ihan puutunut ja joskus herään yölläkin siihen... Ja tuo kännykkään puhuminenkin on ongelmallista, ihan hirveesti rupee juilimaan ja puutumaan jos ei voi vaihtaa kättä jatkuvasti. Pitää mennä käymään hieronnassa sitten kun on rahaa. Eli sitten 3 vuoden päästä. Ehkä.

:offtopic: Viikon päästä voi tämän threadin otsikoksi vaihtaa "keneltä puuttuu sormet/kädet"? :evil:

Heheh, huvittavaa lukea että täsmälleen samoja vaivoja muillakin. Sormien puutumista ja aamulla kännykän pudottelua kyseisillä nakeilla.. Ja hauskinta kun vahingossa erehtyy nukkumaan kyljellään. Monesti käsi olkapäästä alaspäin on täysin tunnoton ja toimintakyvytön.. Aamuisin ihmetyttää kun toimivalla kädellä löytää tyynyn alta jonkun ihme pötkylän "mikää helevetti tää on?" kunnes se paljastuu omaksi kädeksi.

Minä olen luullut omaavani jonkun sydämen vajaatoiminnan, tai muun vakavan verenkiertohäiriön, kun viime vuosina on alkanut kuvattua puutumista esiintymään käsissä ja jaloissa. Olen lisännyt aerobisen määrää, toivoen sen paikkaavan ongelmaa, ja avot- oireet ovatkin vähentyneet. Nyt en tiedäkään, onko apua ollut aerobinen itsessään ja sen mukana tullut verenkiertoelimistön kehittyminen auttanut, vaiko juoksemisen aiheuttama lihasmassan vähentyminen auttanut oireisiin.

Mutta siis juoksu-tyyppinen aerobinen treeni auttoi minulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom