Kenellä puutuu sormet/kädet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Luin otsikosta että "keneltä PUUTTUU sormet/kädet" -.-

Luulin että täällä olisi keskustelua siitä miten mavettaa ilman nimetöntä ym. mielenkiintoista. Lukihärö, petit minut jälleen!

Jep samoin luin minäkin ja heti tuli narkit mieleen. OT: olen asiakaspalvelussa huomannut nyt viimeaikoina noin 7-10 narkkia joilla kaikilla puuttuu sormi.

Mutta asiaan. Itselläni puutuu kädet joka yö sekä sitten jos puhun puhelimeen kauan niin se käsi jolla pidän puhelinta alkaa puutua. Sekä fillarilla ajaessa on ajoasento sellainen että kämmenet puutuvat.

Jep samoin luin minäkin ja heti tuli narkit mieleen. OT: olen asiakaspalvelussa huomannut nyt viimeaikoina noin 7-10 narkkia joilla kaikilla puuttuu sormi.

Mutta asiaan. Itselläni puutuu kädet joka yö sekä sitten jos puhun puhelimeen kauan niin se käsi jolla pidän puhelinta alkaa puutua. Sekä fillarilla ajaessa on ajoasento sellainen että kämmenet puutuvat.

Kannattaa lukea TOS-oireyhtymästä. Itse olen tuosta kärsinyt vuosia. Istumatyö yhdistettynä kovatehoiseen voimaharjoitteluun, mausteeksi väärät venytykset yläkropan lihaksille. Huonot geenitkin voivat olla osasyynä eli hermo-verisuonipunosten ahtaumaa tuleee herkästi. Tuloksena oli sitten lopulta pitkää sairauslomaa, eläkehakemusten ym. kirjoittelua ja tuhti annos särkylääkkeitä, kun ei muukaan enää auttanut. Ammatinvaihto näyttäisi olevan edessä eli pois toimistotöistä lopullisesti. Nyt hiljalleen työkokeilua (kiinteistönhoitotöitä ja halonhakkuuta). Lisäksi punteilla pidempää sarjaa monipuolisesti varsinkin yläkropan lihaksille. Oikeat venytykset olkapään ja kaulan välisille lihaksille.

Mulla puutumisen ohella myös kynällä kirjoittaminen tuottaa kauheat krampit kämmeneen ja sormiin. Tarvi kuin joku kaavake täyttää niin ei pysy enää kynä kädessä ja menee peukalon kämmenosa "pumppiin".

Vittumaista kun tuntuisi pahenevan sitä mukaan kun saan lisää massaa kerrytettyä. Kaikki tarkuutta vaativat käsityöt tuskaa.

Itellä puutuu vain, jos nukkuu niiden päällä. Mutta poislukien sen tilanne, jos nukun junassa kädet käsinojilla. Niin että kyynerpäät lepää siis käsinojien päällä. Silloin puutuvat muistaakseni tietyt sormet vai kaikki, en oo varma.

Mulla puutumisen ohella myös kynällä kirjoittaminen tuottaa kauheat krampit kämmeneen ja sormiin.

Mulla ei kramppaa, mutta vähitellen vaan puutuu ja sitten täytyy hetkeksi lopettaa. Myös pyörällä ajaessa ohjaustangosta kiinni pitäminen saa kämmenet niin puuduksiin, että välillä on pakko päästää hetkeksi irti ja leppuutella käsiä/kättä.

Hieman kyllä ihmetyttää mistä tämä sitten johtuu, koska oire on alkanut vasta hiljattain.

En tiedä tuleeko oikeaan paikkaan mutta... olen alkanut epäillä itselläni tuota TOS-oireyhtymää. Tuntuu siltä, että käsiä ei jaksa pitää pitkiä aikoja ylhäällä, esim. kamppailulajien perusasennossa pään korkeudella, saati jos nostaa kädet suoraan ylös. Kädet kun nostaa suoraan ylös, tuntuu että niskasta katkeaa verenkierto käsiin ja kädet pikkuhiljaa puutuu. Auttaisko hieroja? Käyn salilla ja venyttelenkin, mutta en ilmeisesti tarpeeksi. Eteenpäin kääntyneistä olkapäistä olen kärsinyt jo vuoden-pari, eivätkä ole kovasta selkä/takaolkapäätreenistä huolimatta kääntyneet normaaliin asentoon. Ryhti on muuten ihan hyvä, mutta olkapään takaosassa on ihmeellinen "kuoppa".

Onko kellään kokemusta rannekanavan oireyhtymästä? Oireina on mm. käsien ja sormien puutumista, kämmenen ja ranteen särkyä, sekä käsien "kuumotusta" ja tärinää. Ja öisin heräilee kipuun.Kädet oireilleet jo yli vuoden, nyt tosin hieman pahentuneet kun tullu töissä enemmän rasitusta. Salilla en ole käynyt 4 kk, että pystyy työt tekemään, eikä kyllä töiden jälkee tanko enää käsissä pysyiskään.

TK:hon sain ajan vasta kk päähän, joten mietin tässä että kannattaiskohan käydä yksityisellä tutkituttaan nuo. Vahvasti epäilen rannekanavan oireyhtymää, kun isälläkin ollut. Lisäksi oireet täysin samat mitä kaverilla, jolla on keskivaikea molemmissa käsissä. Vahvoja kipulääkkeitä kuluu paljon, tosi vittumainen vaiva.

Hermosärkylääkkeet ja vahvat kipulääkkeet auttaa, buranasta ym. ei mitään apua. Hieronta autata mutta vain hetkeksi. ja venyttelen käsiä paljon, tosin yläkroppa on todella jumissa.
Ja jos on jotain hyvää ääkäriä suositella pääkauunkiseudulta nii kertokaa ihmeessä!
Kiitos

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom