Keihäsmiesten kovat penkkitulokset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
http://macthrowvideo.com/downloads/Zelezny_WR_throw.mpeg
Tuossa Zeleznyn maailmanennätys 98,48m. Eipä tuo sinänsä heittona sen mahtavampi ole kuin ne muutkaan huippuheitot Zmanilta, olosuhteet olivat vaan niin pirun loistavat!!
edit: http://sivut.koti.soon.fi/j-astola_pekka/ZeleznyThrow1.wmv tossa tosi upee taidonnäyte mestarilta. Tukijalka pitää älyttömän hyvin ja vauhti aivan mieletön. Vähän hidastui loppuvuosinaan Zeleznykin, varsinkin lähestyminen. Ilmeisesti loukkaantumisten vuoksi...

Ei kai tossa, että suhteellisen hoikat keihäsmiehet nostaa kovia painoja oo mun mielestä mitää kummallista. Näkeehän niistä selvästi, että treeni on ollut pääosin
maksimivoimatyyppistä eli juuri sellaista, joka yhdessä räjähtävässä heitossa tarvitaan. Sillä sitä massaa ei juuri olekaan ja mitä keihäänheittäjä sillä tekisikään, sehän vain hidastaisi rykäisyä. Ja onhan nuo jo 24 vuotiaita. Jos vaikka 15 vuotiaana on alettu penkkaamaan ja lähtö olisi ollut 50 kilon korvilla, niin eihän se tee kun reilu 10kg\a ja lisäksi noin pitkille ei se IMO mikään kauhee saavutus ole.

Ei kai tossa, että suhteellisen hoikat keihäsmiehet nostaa kovia painoja oo mun mielestä mitää kummallista. Sillä sitä massaa ei juuri olekaan ja mitä keihäänheittäjä sillä tekisikään, sehän vain hidastaisi rykäisyä. Ja onhan nuo jo 24 vuotiaita. Jos vaikka 15 vuotiaana on alettu penkkaamaan ja lähtö olisi ollut 50 kilon korvilla, niin eihän se tee kun reilu 10kg\a ja lisäksi noin pitkille ei se IMO mikään kauhee saavutus ole.
Siis mitä häh.:D Sitä 180 kiloa ei kaikki nosta, vaikka reenais koko elämänsä. Pituus on enemmänkin haitta kuin hyöty. Ja isommalla massalla tuo homma olisi suhteessa helpompaa.

Aika monen nettibodarin ja huippupenkkaajan pasmat meni näemmä sekaisin, ku laiha poika norjasta nostaakin enempi! Veikkaanpa, että aika monen pakkislaisenkin salipenkkiennätys on tehty vastaavalla tyylillä, tai sitten perse ilmassa ja kaveri apuna. Näin se vain on. Joten aika turha tuota on mollata.

**********************************************************'

Toi on just totta, että monen tyypin penkkiennätys on tehty perse ilmassa, pompulla tms. Ja sen vuoksi tuota norskin suoritusta puolustetaankin niin paljon, koska muuten menis pohja omaltakin suoritukselta. Taitaa hiertää suorituksen kritisointi arkaa paikkaa...

Penkkipunnerrus on urheilulaji omine sääntöineen siinä missä esim. yleisurheilu. Mitähän satasen juoksija sanoisi, jos sille menis kertomaan oman ennätyksen satkulla olevan 9,3 s, mutta lisäisi sitten, että matkaa ei kyllä ollut kuin 85m.

Tuo filminpätkähän sinänsä on ihan ok osoitus kaverin voimista, sitä ei varmaankaan kukaan kiistä. Jos noin hintelänä penkkaa 180 kg, niin lisää lihaa ja 300kg raw-penkki ei tunnu missään. Vapise Kiri!

Tuo filminpätkähän sinänsä on ihan ok osoitus kaverin voimista, sitä ei varmaankaan kukaan kiistä. Jos noin hintelänä penkkaa 180 kg, niin lisää lihaa ja 300kg raw-penkki ei tunnu missään. Vapise Kiri!

Ei todellakaan vapise, 300 kg raw penkki on vähän eri juttu kuin pomppu 180 kg. Kiri otti 280 kg todella todella kevyesti pysäytyksellä. Thorkidsen ei varmaan saisi pysäytyksellä edes 165 kiloa. Vaikka löis kaikki maailman mällit päälle ja treenais pelkkää penkkiä koko lopun ikäänsä niin tuskin tulee lähellekään 300 kg. Muista että nuo huippuyleisurheilijat on treenanneet suurinpiirtein penskasta lähtien, eikä tuokaan penkkiä ensimmäistä kertaa tee. Siinä voi punttia olla alla 10 vuotta. Eikä sitäkään tiedä, mitä aineita noilla huippu-urheilijoilla on kierrossa. Olikos se 180 penkannut pikajuoksija Ben Johnson? Ei silläkään ollut puhtaat pussissa...

Ja kyllähän noilla keihästäjillä pattia on. Ne eivät vain pahemmin poseeraa kameroille kesken suoritusten.

Voisihan toikin kaveri vetää vaikka minkälaisia runkkuja 200kg painolla jos se tukee treeniä mutta että kutsuu tuollaista nostoa ennätykseksi on :david: hommaa.

vois varmasti yrittää, mutta ylös se ei tulis kertaakaan. toisin sanoen sairaala reissu ois edessä kun se litistys sinne tangon ja penkin väliin.

Toi mun Kiri vertaus oli sarkasmia, ja lähinnä viittaus siihen, että tota norskia ei voi kutsua 180 kg-penkkaajaksi. (jos tollanen jäntevä kaveri oikeesti penkkais 180 kg, niin sitten siltä voisi aika kovia tuloksia odottaa, eli ihan kilpapotentiaalia)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuohan se vasta rehellistä hommaa onkin, kun oikein pätkä laitetaan nettiin, että tällä tyylillä se 180 tuli, ja muuta ei väitetäkkään.

Juuri samaa mieltä. Ihan turha kenenkään lässyttää tekniikasta ja "tuloksen valehtelemisesta huonon tekniikan avulla", kun mies laittaa videon nostostaan esille. Videosta voi jokainen tehdä oman johtopäätöksensä miehen voimista. Itse ainakin nostan helvetisti hattua, kun tuolla koolla ja penkkiä varmasti täysin mitättömänä sivulajina treenaamalla nostaa tuollaisen raudan, vaikka tekniikka ei puhdas olekaan. Heittää vielä kaupan päälle keihästäkin yli 90m :thumbs:

Samoilla linjoilla ollaan. Aika turhaa kritisoida Thorkildsenin tekniikkaa tuossa nostossa. Kaikkihan sen näkee, ettei tuo nosto kisoissa menisi läpi, mutta ei sen tarvikaan. Kisanosto ja salinosto ovat kaksi eri asiaa, kisanostossa mennään sääntöjen mukaan ja (monilla) salinostossa ainoa tavoite on saada se rauta ylös. Jos lähdetään siihen, että tuo nosto on huonompi kuin jonkun muun salinosto, niin samalla pitää kieltää kaikkien salinostojen vertailu. Vain kisanostot lasketaan, kun niissä säännöt ovat kaikkien tiedossa ja niitä valvotaan. On myös mahdotonta (ja turhaa) spekuloida, paljonko kaveri nostaisi pysäytyksellä tai muuten ultrapuhtaalla tekniikalla.

Fakta on kuitenkin se, että kaverilla on enemmän voimaa, kuin 80% tällekin palstalle kirjoittelevista nettibodareista (ja kenties enemmän kuin minulla koskaan), vaikka treenaa päälajinaan yleisurheilua.

Antaa kaverin tehdä runkkupenkkejä, näyttäähän tuo treeneissään jotain oikein tekevän kun keihäs lentää niinkin pitkälle kuin lentää. Heittäisiköhän kaveri 100m jos tekisi treeneissä penkin pysäytyksellä?

Samoilla linjoilla ollaan. Aika turhaa kritisoida Thorkildsenin tekniikkaa tuossa nostossa. Kaikkihan sen näkee, ettei tuo nosto kisoissa menisi läpi, mutta ei sen tarvikaan. Kisanosto ja salinosto ovat kaksi eri asiaa, kisanostossa mennään sääntöjen mukaan ja (monilla) salinostossa ainoa tavoite on saada se rauta ylös. Jos lähdetään siihen, että tuo nosto on huonompi kuin jonkun muun salinosto, niin samalla pitää kieltää kaikkien salinostojen vertailu. Vain kisanostot lasketaan, kun niissä säännöt ovat kaikkien tiedossa ja niitä valvotaan. On myös mahdotonta (ja turhaa) spekuloida, paljonko kaveri nostaisi pysäytyksellä tai muuten ultrapuhtaalla tekniikalla.

Fakta on kuitenkin se, että kaverilla on enemmän voimaa, kuin 80% tällekin palstalle kirjoittelevista nettibodareista (ja kenties enemmän kuin minulla koskaan), vaikka treenaa päälajinaan yleisurheilua.

Antaa kaverin tehdä runkkupenkkejä, näyttäähän tuo treeneissään jotain oikein tekevän kun keihäs lentää niinkin pitkälle kuin lentää. Heittäisiköhän kaveri 100m jos tekisi treeneissä penkin pysäytyksellä?

Keskustelu taisi lähteä siitä, kun Mitnic sanoi tämän kyseisen punnerruksen olevan tyylipuhdas suoritus, siitä olen edelleen eri mieltä. En väitä ettei tohon voimaa tarvittais, mut silti penkkipunnerruksena ruma suoritus

Juu, ei taida penkkitulos olla suoraan verrannollinen keihäänkaariin. Toiseksi uusimmassa Urheilulehdessä legendaarinen keihäsvalmentaja Pusa muistelee Kimmo Kinnusen työntäneen penkiltä vain 105kg.

Jalat lienevät keihäänheittäjillä olla erittäin vahvat. Muutenkin ko. juttu kantsii lukea, koska aika kattavasti käytiin keihään heittotekniikka läpi.

Itse olen myös kolmen viime viikon aikana tehnyt penkissä tuota köyhän miehen salitreeniä :), mie vaan teen sen sata toistoa 60 kilolla :D.
Eka viikolla 100x50, toisella 100x55, ja nyt se 100x60, ja tietenkin muut tissiliikkeet päälle. Vähän vaihtelua, liekkö tervettä, mutta kunhan kokeilin :rolleyes: .

Keskustelu taisi lähteä siitä, kun Mitnic sanoi tämän kyseisen punnerruksen olevan tyylipuhdas suoritus, siitä olen edelleen eri mieltä. En väitä ettei tohon voimaa tarvittais, mut silti penkkipunnerruksena ruma suoritus
Mun täytyy sit syödä vähän sanojani, se oli yli-innokas kämmi. En minäkään sitä enää tyylipuhtaaksi sano, jos vertaa oikeisiin penkkimiehiin. Sehän nyt on ihan selvä ettei yleisurheilijan tarvitse panostaa penkkiin samallalailla eikä noston tarvitse olla mikään tekninen nappisuoritus JOS paikat kestää ja nosto pysyy teknisesti vähintään yhtä hyvänä treenipainojen kehittyessä. Se oli enemmänki sellane tyydyttävä nosto mun mielestä. Pomppu muttei ihan kauhee runkku, jos vertaa esim. siihen Ingbergin legendaariseen megavitturunkkupenkkiin (ilmeisesti Tapio Korjuksen valmennuksessa hankittu sellanen loistava tekniikka...)

Itse olen myös kolmen viime viikon aikana tehnyt penkissä tuota köyhän miehen salitreeniä :), mie vaan teen sen sata toistoa 60 kilolla :D.
Eka viikolla 100x50, toisella 100x55, ja nyt se 100x60, ja tietenkin muut tissiliikkeet päälle. Vähän vaihtelua, liekkö tervettä, mutta kunhan kokeilin :rolleyes: .

100 toistoa putkeen vai lyhyemmissä pätkissä?

Mun täytyy sit syödä vähän sanojani, se oli yli-innokas kämmi. En minäkään sitä enää tyylipuhtaaksi sano, jos vertaa oikeisiin penkkimiehiin. Sehän nyt on ihan selvä ettei yleisurheilijan tarvitse panostaa penkkiin samallalailla eikä noston tarvitse olla mikään tekninen nappisuoritus JOS paikat kestää ja nosto pysyy teknisesti vähintään yhtä hyvänä treenipainojen kehittyessä. Se oli enemmänki sellane tyydyttävä nosto mun mielestä. Pomppu muttei ihan kauhee runkku, jos vertaa esim. siihen Ingbergin legendaariseen megavitturunkkupenkkiin (ilmeisesti Tapio Korjuksen valmennuksessa hankittu sellanen loistava tekniikka...)

Jaahas, paljonkos Ingberg nosti?

Suositut

Back
Ylös Bottom