Kehonrakentajan ruokavalio - keksikäämme pyörä uudestaan

Originally posted by Baarikello
Eikös tuokin voi olla Zone-suhde? Toimii niillä, jotka eivät kuulu niihin 30/40/30-taviksiin.:)

Tottakai voi. Määkin muutin mun Zonea niin, että vaihdoin prossat grammoiksi ja korvasin rasvat vitamiineilla. Vähän on nälkä mutta toimii, ehkä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hannibal
Tottakai voi. Määkin muutin mun Zonea niin, että vaihdoin prossat grammoiksi ja korvasin rasvat vitamiineilla. Vähän on nälkä mutta toimii, ehkä!

Noeiku kato sillai oikeesti. Eikös se henkilökohtainen kaasutin pitänyt säätää itselle sopivaksi? Ku kaikki aina puhuu siitä hh/p/r-suhteesta jonakin 40/30/30, vaikka se ei itse asiassa ole lähelläkään sitä - välttämättä. Hieman samoin kuin Atkinsissa sitten ylläpitovaiheessa, hiilareita ei ole muuten säädelty kuin sen verran, että paino pysyy samassa. Huh?:kuerpaenaama:

Originally posted by Baarikello
Noeiku kato sillai oikeesti. Eikös se henkilökohtainen kaasutin pitänyt säätää itselle sopivaksi? Ku kaikki aina puhuu siitä hh/p/r-suhteesta jonakin 40/30/30, vaikka se ei itse asiassa ole lähelläkään sitä - välttämättä. Hieman samoin kuin Atkinsissa sitten ylläpitovaiheessa, hiilareita ei ole muuten säädelty kuin sen verran, että paino pysyy samassa. Huh?:kuerpaenaama:

Niin, eikös Zonessa sanota, että p/hh-suhteen pitäisi olla välillä 0,6-1. Ja että siinä vaiheessa kun se Zone käy oikein kunnolla jylläämään elimistössä ja rasva palaa ritisten ja näytät David Beckhamin vaimolta, pitäisi rasvan määrää lisätä yli sen 30%:n kokonaiskaloreista. No, minkä verran sitä kaasaria saa porata ja montako paitaa saa olla päällekkäin, että jokinorsu saa väittää olevansa Zonella ja voiman ostaja saa väittää olevansa voimanostaja, mene ja tiedä. Paljo välii.

Niin, eikös Zonessa sanota, että p/hh-suhteen pitäisi olla välillä 0,6-1.

Noku ei oo sitä kirjaa tässä just nyt, mutta sen verra välii, että tais se verensokeri asettua suurimmalla osalla väestöstä just tuolla 0,6...1-suhteella, mut sitte oli näitä verensokerin omia Mark Henryjä , jotka painoivat viimeksi alle 90 kiloa 9-vuotiaana eli eivät liho, vaikka kuinka vetäisivät hiilaria pötsiin. Siksi sitä ei sais tuollai kommunistisesti rajoittaa, vaan antaa olla tieteellisen laaja tuon suhteen. Niisaatana.

No niin. Jotta kaikista tulisi mahdollisimman isoja (ja vahvoja) ja vielä nopeassa aikataulussa, on tuon strongin treeniohjelman lisäksi myös ravinnon oltava kunnossa. Tämä voi näyttää pyörän keksimiseltä uudestaan, mutta tässä minun ehdotukseni ravintopuolen rungoksi:

- Syödään kaloreita yli kulutuksen
- Zone (kalorit eri makroravinteista suhteessa 30/40/30 (p/hh/r))
- Syödään vähintään 4 varsinaista ateriaa päivässä
- Hiilihydraateista suositaan ns. hitaita
- Rasvoista suositaan ns. hyviä (rypsi-, oliivi- ym. öljyt)
- Proteiineista suositaan vähärasvaisia
- Aamiaisella enemmän hiilihydraatteja ja proteiinia ja/tai rasvaa vähemmän?
- Ennen treeniä ollaan vähintään 2 tuntia syömättä, vettä juodaan runsaasti
- Puolisen tuntia ennen treeniä otetaan kofeiinia (esim. iso kuppi kahvia tai vihreää teetä) ja C-vitamiinia
- Treenin jälkeen juodaan palautusjuoma, jossa heraproteiinia ja ns. nopeaa hiilihydraattia, esim. maltodekstriiniä
- Treenin jälkeisessä ateriassa enemmän (ns. nopeita) hiilihydraatteja ja vähemmän rasvaa
- Ennen nukkumaanmenoa syödään hiilihydraatiton proteiini- ja rasvapitoinen yöpala

Mitäs tähän pitäisi lisätä ja korjata, mitä pitäisi poistaa? :)

Eikös zone ihannetilan saavuttamiseksi tulisi nimenomaan syödä ainoastaan zonen mukaisia aterioita, jotta ihannetila saavutettaisiin?

Minkälaista treenin jälkeistä ateriaa tarkoitat makrosuhteita ajatellen?

Zonen mukaan myös iltapala ja aamupala zonen mukainen? Ja syödään zone ateria puoli tuntia ennen harjoitusta? Oletteko lukeneet uudemman painoksen kuin minä (1995), jossa tarkennetaan urheilijan ruokavaliota (palautus juoma)? Vai uskotteko, että kun aamupäivän ruokailut ovat zonen mukaiset saatte ruokavaliosta luvatun hyödyn?

Minkä takia kaloreita pitää syödä yli kulutuksen, sillä eikö zonessa nimenomaan käytetä energianlähteenä omia rasvavarastoja?

Laittakaahan kaikki ravinto gurut löylyä tulemaan, niin selviää nääkin jutut...:worship:

Re: Re: Kehonrakentajan ruokavalio - keksikäämme pyörä uudestaan

Originally posted by Ari
Laittakaahan kaikki ravinto gurut löylyä tulemaan, niin selviää nääkin jutut...:worship:

Minä en ole ravintoguru, mutta minä uskon vahvasti siihen, että moniin kysymyksiisi löytyy vastaus täältä . HTH.:)

Mikäs nyt ois sitten sellanen sopiva iltapala, missä hiilarit ois minimoitu?
Jotain esimerkkejä vaikka jos saisi...

esko sanoi:
tarkotus on varmaankin että se ylimääränen menee lihaksiin. Jos syötäs 2 vko +500 kcal ja 2 vk -500 kcal olis se +/-0 eli paino ei nousis läskinä eikä lihaksina. Keskimäärin pitää syödä enemmän kuin kuluttaa.

ehkä ne lihakset ehtii kasva tossa bulkkiajalla ja sitte dieetataan fläsää pois niin että lihakset ei katoa.... :D

Mitäs ootte mieltä siitä kun mulla tulee vapaapäivinä nukuttua se 12-14 tuntia, ja luonnollisesti tällä välillä ei ravintoaineita nautita. Olisiko miten välttämätön panostaa johonkin yöproteiiniin joka imeytyisi hitaasti ja näin minimoisi "vauriot" ettei lihas pääsisi syömään itseensä?

edit: ohoh... tulipas vanhaan topicciin :lol2:

Korpinurmi sanoi:
Mitäs ootte mieltä siitä kun mulla tulee vapaapäivinä nukuttua se 12-14 tuntia, ja luonnollisesti tällä välillä ei ravintoaineita nautita. Olisiko miten välttämätön panostaa johonkin yöproteiiniin joka imeytyisi hitaasti ja näin minimoisi "vauriot" ettei lihas pääsisi syömään itseensä?

edit: ohoh... tulipas vanhaan topicciin :lol2:

kyllä kannattaa. samalla rasvaa vähän joukkoon nii hidastaa imeytymistä.

mutta eikös mahalaukku päästä ruokaa pikku hiljaa ohutsuoleen? eli tuo "30g proteiinia" maksimissaan kerralla ole huuhaata? :david:

Itellä kun hiilihydraateista menee vatsa sekaisin niin oon siirtyny jakoon 35/5/60 (p/hh/r) hyvin toimii ja vatsaki tykkää :)

viikonloppusin sit "lataan" joopajaoo.. hiilihydraatteja melkoisin ilmavaivoin sellasen 700gr et reeni kulkee.

Eli onko liiallisesta rasvasta haittaa? Ei oo, mut liika hiilarista on. Mitää tieteellistä faktaa ei oo heittä ainoostaan omat kokemukset. Luulisin et Critter tai Anssi manninen osais vastata vähä tieteellisemmin :)

2g prodea per rasvaton painokilo, WTF

Aina suositellaan että bulkilla pitäis syödä about 2g protua per painokilo, mutta täälläki ku noita ihmisten ruokailuja lukee niin useampi vetää ainaki sen 3g per painokilo hyvänä esimerkkinä Hulkki, joka esim. vääntää melkeen 4g protua per rasvaton painokilo tai jotai tonneppäin eli mihin se 2g perustuu ja jos se on totta ni miksi yksi tämän palstan ravintoguruimmista jätkistä vetää tuplamällit. Moni on muistaakseni kirjoittanut että liika proteiini varastoituu fläsäks ja tämän nyt Matti Meikäläinen jo taitaa ymmärtää. Onko Hulkilla sitte vaa nii paljo kovempi tarve että täytyy niin paljo protua saada eikä keräänny fläsäks. Onha noita tietty muitaki ku Hulkki esim. minä syön varmasti ainkai 3-4g protua per rasvaton painokilo eikä oo pahemmi fläsää tullu. Tämä nyt on helppoa ku ei paina ku 61 kiloo, josta rasvaa? Itse nyt en ole hyvä esimerkki kun olen parhaassa kasvuiässä missä tarvitaan prodea paljon jo pituuskasvuun, mutta löytyyhän näitä, nyt vaan en muista. Voisiko joku selventää asiaa.

Veikkaan että vastaus on se että se 2g on se vähittäis määrä ja kovaa treenaavat kulkevat omia polkujaan. Eikös nyt, jokainen tosi pakkislainen treenaa 110 lasissa eli mitä täällä tuollaista 2g vaalimaan ku sitä ei kukaan noudata. Vai noudattaako. Ollaanko minä ja Hulkki ja monet muut tyhmiä häh (vitsi).

Taisin tässä käydä yhden miehen keskustelun, mutta ei se mitään. Eikun vastaamaan.

Jos tämä kysymys sotkee tämän threadin täysin ni modet voi poistaa koko roskan, mutta mielestäni tämä kuitenkin on ihan käypä kysymys tähän threadiin.

Porkkanaraastin sanoi:

mutta eikös mahalaukku päästä ruokaa pikku hiljaa ohutsuoleen? eli tuo "30g proteiinia" maksimissaan kerralla ole huuhaata? :david:
Tottakai se proteiini imeytyy lähes täysin. Eri asia on sitten se, miten paljon elimistö siitä käyttää. Se määrä, jota elimistö ei tarvitse muutetaan glukoosiksi. Esimerkiksi: Jos syöt 50g puhdasta proteiinia, siitä imeytyy 50 g, josta 20g muutetaan glukoosiksi. Tällöin on "käytetty" 30g proteiinia.

Porkkanaraastin 25.09.2004 sanoi:

Critter 26.09.2005 sanoi:
Tottakai se proteiini imeytyy lähes täysin. Eri asia on sitten se, miten paljon elimistö siitä käyttää. Se määrä, jota elimistö ei tarvitse muutetaan glukoosiksi. Esimerkiksi: Jos syöt 50g puhdasta proteiinia, siitä imeytyy 50 g, josta 20g muutetaan glukoosiksi. Tällöin on "käytetty" 30g proteiinia.

Suomen suurimmaksi tämän alan palstaksi vasteaika vastauksen saamiseksi on suoraan sanottuna surkea. :lol2:

OutOfShape sanoi:
Suomen suurimmaksi tämän alan palstaksi vasteaika vastauksen saamiseksi on suoraan sanottuna surkea. :lol2:
Nyt äkkii edittii ja korjaamaan ton toisen quoten päivämäärä :D
Originally Posted by Critter 26.09.2005

Edit: Niin ja tämä oli siis :offtopic:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom