Heh hauska tapa huomata olevansa oikeasti kunnossa
Sulla on hyvät pohjat tuommoiseen treeniin, pitää vain potkia se pallo useammin sinne että pääset näyttämään kavereille!
Painon nousu vie äkkiä kehitystä takaspäin, ainakin nopea. Se on hyvä pitää mielessä. Huomasin kun aloitin ja oli painoa normaalia enemmän. Tuntu että ei tule mitään koko hommasta.Mulla on tuo kehonhallinta kiinnostuksena, kuitenkaan perusvoimasta tinkimättä. Eli jatkossakin teen molempia. Yritän kuitenkin kehittyä voimistelussa ja kehonhallinnassa/liikkuvuudessa ylipäätään.
Treeneistä sen verran, että kuntopiireissä ei sinänsä ollut mitään ihmeellistä ja kerroin niistä lähinnä siksi koska voimat ei silloin kasvaneet kun panostin "pohjakuntoon". Crossfit ym. sivuilla on noita treenejä ja niitähän voi itse keksiä loputtomiin. Vaikkapa 50 yleisliikettä niin nopeaan kuin voi 1min tauko. 10 hindukyykkyä 10 hindupunnerrusta x5-10 30 s tauoilla. Tämä siis melko maksimipuolella. Peruskuntoahan saa rauhallisemmilla jumpilla/juoksulla.
Voimisteluun tein noita kahta mitä neuvotaan tuolla. Nyt pitää taas ryhdistäytyä ja alkaa noita vaikeampia variaatioita yrittämään.
http://www.dragondoor.com/articler/mode3/229/
Sen lisäksi siltoja, niskasiltoja, L-istuntaa (l-sit) ym. Kehitys pysähtyy äkkiä jos ei muuta ohjelmaa tai tee usein. Ostin Gymnastic Bodies kirjan ihan mielenkiinnostakin, vaikka ei pelkkä voimistelu ole mulle pääjuttu. Perusvoimaan (dynaamiseen) tein leukoja, dippejä ja erilaisia punnerruksia(käsilläseisonta jne.)
Leuoista saa haastavempia esim. ghettotyyliin sivuilta sivulle menemällä tangon päällä tai laittaa pyyhkeen tangon yli ja ottaa toisella alempaa kiinni, eli yhden käden leuka avustettuna. Esim beastskills sivulta löytyy juttua jos ei halua ostaa tuota kirjaa. Tai Never Gymless kirjaassa on myös tosi jyrkkiä kuntopiirejä kaiken muun ohellla, oon joitain tehny ja on kyllä ollu keuhkot ja muut kovilla....
Ton Sommerin ohje voimatreeniin on yksi liike jokaista lajia:
1. Veto (leuka, voimaveto...)
2. Työntö (dippi, käsilläseisontapunnerruss...)
3. Jalat (pistooli, ghr...)
4. Keskivartalo (l-sit, jalannosto...)
Jos haluaa sisällyttää staattiset tähän niin ohje olis staattiset parettain dynaamisten kanssa 60s tauoilla. Esim. leuanveto 60s tauko, etuvaaka 60s tauko x3 jne.
Ite en tuota ole vielä kokeillut, mutta varmaan toimis jos ei halua muuttaa täysin omaa treeniä.
Tein voimisteluja erillisinä jatkossa kokeilen pitkin päivää metodilla ja voimatreenit muuten erikseen. Jos ei toimi niin kokeilen yhdistää staattiset ja dynaamiset.
Jakohan vois olla esim. Voima-Taito-Kunto/Laji-Lepo ja uusiks. Mitä useammin tekee sen paremmin kehittyy voimistelussa kuten muussakin. Mutta jos urheilee monipuolisesti eikä ole aikaa loputtomiin niin on pakko tehdä kompromissejä....tai sitten keskittyä vain yhteen. Vaikeita päätöksiä. Mutta pelkällä staatisellakin voi saada tuloksia aikaan eli jos on paha ajanpuute niin tekee vain staatisia--->
Yks kaveri oli tehny vain noita kahta liikettä 2min päivässä ja leuat ja dipit tuplaantui (7 ja 8-14 ja 16), huom oli treenannu ennekin joten palautti voimiaan mutta silti.