Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sori jos en kykene ulos antiin jota ymmärrät. Voihan tämä aihekin olla vaikea ymmärtää.Eli mikä sulla onkaan tässä kaikessa punainen lanka? Mikä parilla viime sivulla esitetty on väärin ja miksi? Ei vaan kykene kaiken seasta parsimaan koherenttia kokonaisuutta siitä mikä tässä asiassa sinulle on hankala hyväksyä. Sori, mutta ulosannissasi on aikamoisia epämääräisyyksiä, oletuksia ja takataskusta vedettyjä uusia asiaan liittymättömiä kuvaajia yhdistettynä sekavaan kieliasuun ja tämä kaikki on jaettu varmaan kahteenkymmeneen postaukseen. Ei millään pysy kartalla mitä tässä ollaan tekemässä.
Tästäkään en saa selvää, yritätkö käyttää tuota kuvaa perusteluna jollekin väitteellesi vai sanotko vaan että kuva ei ole totuudenmukainen.
Tai sitten sinä et ole sitä tajunnut vieläkään. voitko siitä syyttää minua? Et ole itse viitsinyt laittaa tikkua ristiin asian selvittämiseksi. Käytä youtubea sieltä löytyy videoita torquesta josko edes hakua osaisit itsenäisesti käyttää?Tulee mieleen se taannoinen väittely missä tämä jassoo väitteli vääntömomentista ja taivutusmomentista. Veteli taskusta aivan päästä keksittyjä juttuja ja vielä päälle wikipediasta artikkeli resultantista, mikä ei liity edes aiheeseen.
Tai sitten sinä et ole sitä tajunnut vieläkään. voitko siitä syyttää minua? Et ole itse viitsinyt laittaa tikkua ristiin asian selvittämiseksi. Käytä youtubea sieltä löytyy videoita torquesta josko edes hakua osaisit itsenäisesti käyttää?
Älä nyt välttele vastuutasi jos olet kykenevä arvostelemaan toisten kirjoituksia pitää sinulla olla myös viitseliäisyyttä perehtyä asioihin myös itse! Ja tuoda ne sitten paremmin esille jos toinen niissä ontuu kerta ymmärrystä kuitenkin löytyy kouluja käyneenä.Ei tarvi youtubea kun tässä maassa on kouluja missä asiaa opetetaan.
Google-haku sanoilla "stretch shortening cycle"Stretch shortening cycle teoria jossa kuvattu efekti saadaan aikaan viemällä lihas pituudelle jossa passiiviset vaikutukset alkavat näkyä ”pommikyykky pohjaan” tai esim tällä vasaralla kopauttamalla patella jänteeseen.
Toinen:The stretch-shortening cycle (SSC) refers to the muscle action when active muscle lengthening is immediately followed by active muscle shortening. This combination of eccentric and concentric contractions is one the most common type of muscle action during locomotion.
Kolmas:The SSC is described as a rapid cyclical muscle action whereby the muscle undergoes an eccentric contraction, followed by a transitional period prior to the concentric contraction
A stretch-shortening cycle (SSC) is an active stretch (eccentric contraction) of a muscle followed by an immediate shortening (concentric contraction) of that same muscle.
Google-haku sanoilla "stretch shortening cycle"
Ensimmäinen tulos:
Toinen:
Kolmas:
Ei mainintaa mistään äärivenytyksistä tai polvien koputtelusta, ainoastaan ihmisen luonnollisesta tavasta liikkua, jossa lihas ensin pitenee ja sitten lyhenee kuorman alla.
Lähde on tuo kirja jos osaat jo aiemmasta kuvasta lukea. Tässä vielä kirjan kansi.Ja näin hypättiin liikkumisessa käytettävän lihastyön rytmiä kuvaavasta termistä (jonka merkitys ilmeisesti oletettiin, virheellisesti) johonkin ihan toiseen kuvaan ja katkelmaan katkelmaan ilman lähdeviitettä saati perusteluja sille, mitä tästä kuvakaappauksesta pitäisi päätellä tai miten se perustelee kirjoittajan edellisen väitteen. Kyllä sä nyt yhdistelet eri asioita ihan mielesi mukaan ja tilkkutäkin kasaaminen jää lukijalle.
Tämä jää nyt tähän.
Tässä myös missä stretch shortening cycle sisältää muummoassa stretch reflex ihan alku lauseissa kerrotaan tämä niin on sulle helppo löytää että niitä termejä käytetään myös yhdessä ja erikseen. https://www.nsca.com/education/articles/kinetic-select/stretch-shortening-cycle/Ja näin hypättiin liikkumisessa käytettävän lihastyön rytmiä kuvaavasta termistä (jonka merkitys ilmeisesti oletettiin, virheellisesti) johonkin ihan toiseen kuvaan ja katkelmaan katkelmaan ilman lähdeviitettä saati perusteluja sille, mitä tästä kuvakaappauksesta pitäisi päätellä tai miten se perustelee kirjoittajan edellisen väitteen. Kyllä sä nyt yhdistelet eri asioita ihan mielesi mukaan ja tilkkutäkin kasaaminen jää lukijalle.
Tämä jää nyt tähän.
Ja jos et tuota kuvaa ymmärrä minkä laitoin niin ei sulla sitten ole harmainta aavistusta myöskään venytysrefleksistä.Ja näin hypättiin liikkumisessa käytettävän lihastyön rytmiä kuvaavasta termistä (jonka merkitys ilmeisesti oletettiin, virheellisesti) johonkin ihan toiseen kuvaan ja katkelmaan katkelmaan ilman lähdeviitettä saati perusteluja sille, mitä tästä kuvakaappauksesta pitäisi päätellä tai miten se perustelee kirjoittajan edellisen väitteen. Kyllä sä nyt yhdistelet eri asioita ihan mielesi mukaan ja tilkkutäkin kasaaminen jää lukijalle.
Tämä jää nyt tähän.
Ai mikä on nimittelyn tarkoitus? Oikeastaan sen tarkoitus on purkaa mun vitutusta lukiessani sun tekstejä. Ja tämä oli jo kauan ennen kuin vastasin sulle mitään. Olet niitä tyyppejä jotka on oppineet jotain ja sen jälkeen luulevat tietävänsä kaiken. Tässäkin ketjussa olet ollut alusta asti eri mieltä aivan kaikesta ja kaikkien kanssa.Miten minun henkilökohtaiset tekemiset liittyvät julkaistujen tutkimuksien paikkaansa pitävyyteen? Sitten nimittelet minua tuolla besserwisser niin onko tälle joku tarkoitus tai saako se sinut tuntemaan olosi edes hieman voimaantuneemmaksi vai mitä haet tällä? Kuka on henkseleitä paukutellut? Olen avoimesti ollut erimieltä epäkohtiin perustuen ja se on sinusta väärin?
Se että oppii käyttämään omia aivoja perehtyy asioihin ja uskaltaa olla niistä eri mieltä on sinusta huono asia VS toistaa sokeasti muiden sanomaa loukkaantuu siitä jos esitetään eriävä näkökulma ja ei viitsi nähdä pienintäkään vaivaa ottaa selvää että voisiko toinen näkökanta pitää paikkansa.Ai mikä on nimittelyn tarkoitus? Oikeastaan sen tarkoitus on purkaa mun vitutusta lukiessani sun tekstejä. Ja tämä oli jo kauan ennen kuin vastasin sulle mitään. Olet niitä tyyppejä jotka on oppineet jotain ja sen jälkeen luulevat tietävänsä kaiken. Tässäkin ketjussa olet ollut alusta asti eri mieltä aivan kaikesta ja kaikkien kanssa.
Mitä henkseleiden paukutteluun tulee, niin otetaan tämä venytysrefleksi. Jokainen joka on tehnyt joskus jotain lihastyötä missä tästä on apua, eli nostellut painoja tai hyppinyt, tietää että se on ihan todellinen efekti. Sä tulet paukuttelemaan henkseleitä, että se efekti johtuu hei ihan eri asiasta. Itse asiassa en ole ihan varma kiellätkö koko efektin olemassaolon, vaikka sen voi ihan henkilökohtaisesti kokea. Sillä ei ole ollut missään vaiheessa mitään merkitystä mistä se johtuu, mutta näissä hommissa sitä kutsutaan venytysrefleksisiksi ja sillä sipuli. Voimailussa käytetään myös sellaista termiä kuin lihasmuisti, millä ei kuitenkaan tarkoiteta jonkin liikepatternin opettelua sille tasolle, että siitä tulee lähes automaatio. Tässä kontekstissa se on menetettyjen lihasten saaminen nopeasti takaisin.
Tässä on nyt tasan kaksi vaihtoehtoa: Joko sä olet älyllisesti niin paljon muiden yläpuolella, että kukaan ei ymmärrä sua, tai sitten täysin päinvastoin ja epäkohdat on ihan sun omassa päässä.
Et varmaan huomannut, että en ole ottanut kantaa koko siihen asiaan, että mitä siellä ihon alla tapahtuu. Olen koittanut sanoa, että se on täysin irrelevanttia, mutta sua se ei kiinnosta, koska elät teorioiden tasolla. Nimittely ei liity millään tavalla sun edustamaan mielipiteeseen, vaan on täysin henkilökohtaista. Olen yleensä melko poliittisesti korrekti jopa nettikeskusteluissa, mutta joskus jonkun ärsyttävyys on vain liikaa.Se että oppii käyttämään omia aivoja perehtyy asioihin ja uskaltaa olla niistä eri mieltä on sinusta huono asia VS toistaa sokeasti muiden sanomaa loukkaantuu siitä jos esitetään eriävä näkökulma ja ei viitsi nähdä pienintäkään vaivaa ottaa selvää että voisiko toinen näkökanta pitää paikkansa.
Tottakai on helpompi nyökytellä isolla porukalla päätä että ei voi pitää paikkaansa ja sitten yrittää hiljentää sora äänet porukalla. Näin on ”aina tiedetty ja tehty” niin tuota lausetta käyttämällä sinäkin kulkisit vielä hevosella markkinoille elantoasi tienaamaan.
Minä en paukuttele mitään henkseleitä mutta se varmaan tuntuu sille koska esitän konkreettisesti kohdat jotka eivät tue tätä teoriaa JA se se väärin on. Minä en ottanut venytysrefleksiä esille mutta hyvä kun tuli ja nyt sinua vituttaa kun tieto jonka olet hankkinut tai on olemassa ei vastaväitteitäni niin helpolla pysty kumoamaan eikä solvaaminen onnistu.
Nämä on kyllä toisaalta äärettömän hienoa huomata kuinka tunteella ihmiset näihin asioihin suhtautuu kuitenkin ne ovat vain asioita joita voitaisiin itsenäisesti tarkastella jos viitsittäisiin ja suhtautua niihin sellaisina kun ne ovat. Asioita.
Vähemmällä vaivalla toki pääsee että sylkee naamalle haukkuu ja odottaa että joku osoittaa virallisessa julkaisussa väitteet vääriksi tai onkin niistä samaa mieltä.
Mutta kylläpä hävettäisi jos ne vastaväitteet kääntyisikin oikeiksi. Toki kun ei omalla naamalla solvauksistaan vastaa niin voi sitten väittää että en se ollut minä.
No kaippa se sitten oikeuttaa nimittelemään jos ärsyyntyy mutta meillä on ollut tapana että kun alkaa lapioimaan paskaa toisen kärryyn niin hyväksyy samalla/ antaa luvan siihen että joku voi tehdä saman siihen omaan kärryyn. Enkä elä missään teorioiden tasolla sen enempää kun sinäkään koska sinä esim sinä olet kiinnittynyt tiukasti yhteen teoriaan siinä missä minä taas tarkastelen avoimesti kaikkia. Eikä tuo nyt ole mikään ”puukko kylkeen” vaan ihan itse olet näin sanonut -itsestään selvyys jonka joka ikinen tietää- (mutta minun näkökulmasta harva sitä sitten näköjään kuitenkaan ymmärtää jos ei näe asioissa ainuttakaan ongelmaa)Et varmaan huomannut, että en ole ottanut kantaa koko siihen asiaan, että mitä siellä ihon alla tapahtuu. Olen koittanut sanoa, että se on täysin irrelevanttia, mutta sua se ei kiinnosta, koska elät teorioiden tasolla. Nimittely ei liity millään tavalla sun edustamaan mielipiteeseen, vaan on täysin henkilökohtaista. Olen yleensä melko poliittisesti korrekti jopa nettikeskusteluissa, mutta joskus jonkun ärsyttävyys on vain liikaa.
Ja se kertoo sinusta mitä?Avasin ekaa kertaa tämän ketjun. Pari viimeistä viestiä luettuani olen innoissani. Monien muiden ketjujen perusteella olen varma että aiemmista viesteistä löytyy hauskaa juttua missä jassoo7 yrittää kertoa näkemyksiään mitä kukaan muu ei ymmärrä.
Ja se kertoo sinusta mitä?
Ei, ei se oikeuta, enkä kyllä oikeutusta haekaan. Typeräähän se on ja olen siitä pahoillani. Mutta mietipä miksi olet jatkuvasti tilanteessa missä sua ei ymmärretä? Miksi ajaudut toistuvasti vääntöihin missä kaikki muut on sua vastaan? Kertooko se jotain kaikista muista vai löytyykö vika ehkä sittenkin peiliin katsomalla?No kaippa se sitten oikeuttaa nimittelemään jos ärsyyntyy
Minä EN KIISTÄ sen olemassa oloa vaan osoitan missä kontekstissa se asuu, millä tasolla sitä on lähdetty tutkimaan ja VOIDAANKO tutkimus tuloksia soveltaa SELLAISENAAN SUORAAN käytäntöön.Noniin. Luin tossa pari viimeistä sivua. En saanut yhtään kiinni mitä yrität sanoa. Muuta kuin että olet eri mieltä. Mitä yrität sanoa venytysrefleksistä? Aluksi näytti että kiistät koko refleksin olemassaolon ja sitten postaatkin linkkejä missä kerrotaan että voimaa on merkittävästi enemmän kun ensin mennään eksentriseen suuntaan ja sitten konsentriseen, kuten asia tottakai on niinkun jokainen elossa oleva on huomannut.