Kehitys penkissä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
voisko joku pitemmän aikaa treenannu kertoo miten paljon penkki keskimäärin kehittyi teillä vuodessa? itelläni on tullu kehitystä 30kg 10kk:ssa ja se on musta aika heikosti vai mitä ootte mieltä?

Hmm

Jos et oo aikasemmin treenannut niin alkuun penkki nousee kyl tosi nopeesti, mulla tuli se 20kg vajaas kuukaudes, siitä eteenpäin sitten hidastuu, mut on toi 30kg kyl aika vähän mun mielestä. Search ohjelma tms. Ootko treenannu kauan samalla systeemil vai ootko vaihdellu useinkin?

treenasin weiderin menetelmällä aluksi nytten siirryin sakari selkäinahon penkkipunnerruksen abc ohjelmaan mulla on kanssa pitkä kädet nekin lienee vaikuttavat ja kapeat hartiat olematon rintakehä...ei mikään ykkös penkkipunnertajan rakenne....

Ekaan puoleen vuoteen n. +50kg, taukoa ja sit taas puoli vuotta, siinä nousu takas enkkaan ja +20kg, taukoa... Eli ynnättynä yhteensä yhdelle vuodelle 70kg:n enkan nousu penkissä. :eek:

Originally posted by pååtta
voisko joku pitemmän aikaa treenannu kertoo miten paljon penkki keskimäärin kehittyi teillä vuodessa? itelläni on tullu kehitystä 30kg 10kk:ssa ja se on musta aika heikosti vai mitä ootte mieltä?

No mikäs olisi ollut sellainen kehitystahti johon olisit ollut tyytyväinen?

Ittellä penkkiin tuli ekana vuonna lisää 55-60kg...Sillon sitä luuli että penkki on 150kilossa alta kahdessa vuodessa...Aikas hiljasta on ton 150kg kanssa...:itku:

Mulla meni about 6 vuotta 40 kilon penkistä 150 kilon penkkiin, mitäs se tekee keskiarvoks reilut 17kg vuodessa....

Originally posted by Ohut
Ekaan puoleen vuoteen n. +50kg, taukoa ja sit taas puoli vuotta, siinä nousu takas enkkaan ja +20kg, taukoa... Eli ynnättynä yhteensä yhdelle vuodelle 70kg:n enkan nousu penkissä. :eek:

Kaikki riippuu aika paljon lähtötilanteesta. Jos painat 40kg ja saat 20kg ylös ekalla kerralla. Sit alat syömään oikein ja paljon ja treenaat kovaa, niin ei yli 100kg parannus ole ihmeellistä.
Mutta onko se sitten järkevää. Mielestäni ei.
Itse suosin pikku hiljaa ylöspäin menemistä. Vaikka voimia riittäis, niin laitan sit enemmän vasta seuraavalla kerralla.
Liian nopealla kehityksellä hajottaa paikkansa helposti. Varsinkin penkissä nopealla kehityksellä saattaa helposti tulla olkapää, kyynerpää ja ranne vammoja..

Originally posted by Raven

Liian nopealla kehityksellä hajottaa paikkansa helposti. Varsinkin penkissä nopealla kehityksellä saattaa helposti tulla olkapää, kyynerpää ja ranne vammoja..

Kyllä näin, maltti suositeltavaa!
Ja sitten kun olkapäänsä penkissä hajottaa niin jo vit... ottaa päähän!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aloittaessa penkistä nousi 35kg, siitä 1,5 vuotta eteenpäin ja nyt nouseepi n. 80-85kg, en tiedä, viimeksi ykkösiä kokeilin 3-4kk sitten ja silloin 82,5kg, aika lähellä omaa painoa.

Tuo penkki kun on se josta viimeiseksi rupean stressiä ottamaan, kun lihasta haetaan niin antaa sen nousta omia aikojaan jos on noustakseen, sitten jos tahtoo tulosta ylös niin tää ohjelmakin pitäisi vaihtaa täysin.

Mielestäni ihan hyvä kehitys.

Olisiko mitenkään mahdollista, että ilmoittaisitte kehityksenne penkissä painosta painoon..!!!??? Eli esim. 150 kilosta 170 kiloon vuodessa... <---Tämän tyylin pitäisi melkein kuulua punttaussivustojen nettietikettiin... Eikä niin, että kehitystä on tullut 20 kiloa vuodessa.

Tuo 20 kiloa vuodessa voi tarkoittaa vaikka 60 kilosta 80 kiloon, Eikä näin ollen kerro koko totuutta voimien/massan lisäyksestä.

Kuulostaahan se paljon hienommalta sanoa, että nostan 50 kiloa enemmän penkistä kuin vuosi sitten. Treeni on kyllä mennyt perille, mutta se ei kerro totuutta. Itse ainakin arvostan jotakuta, joka on nostanut penkin 150 kilosta 200 kiloon vuodessa, paljon enemmän kuin tyyppiä, joka on nostanut penkin 50 kilosta 100 kiloon vuodessa.

Aloittelijalle 30 kilon lisäys penkkiin vuodessa on mielestäni keskiarvon alle, mutta useamman vuoden treenanneelle se on todella hyvin. Eli laittakaa kehitys painosta painoon, niin tulos on paljon helpompi arvioida ja laittakaa mukaan vaikka vielä oma massanne, jos se ei näy tuolla profiilissa.

Mulla kun aloitin kunnolla käymään salilla(sitä ennen vuoden tauko ja ennen taukoa vain kotona treenausta) Nousi penkkitulos vuodessa 50kg (80kg-->130kg), mutta saattoi vähän johtua myös lihasmuistista, penkkasin ennen tota vuoden taukoa 100kg

Originally posted by Raven
Kaikki riippuu aika paljon lähtötilanteesta. Jos painat 40kg ja saat 20kg ylös ekalla kerralla. Sit alat syömään oikein ja paljon ja treenaat kovaa, niin ei yli 100kg parannus ole ihmeellistä.
Mutta onko se sitten järkevää. Mielestäni ei.
Itse suosin pikku hiljaa ylöspäin menemistä. Vaikka voimia riittäis, niin laitan sit enemmän vasta seuraavalla kerralla.

Itsellä paino oli n. 60kg ja alussa nousi n.40kg, 110kg noustessa painoa 70-75kg (ymmärsin kyllä pointtisi, tämä vain esimerkkinä). Sitten lähdin yliopistoon ja punttailu jäi joksikin aikaa. Olkapää välillä hieman vihoitellutkin, ja juuri sen takia taukoja tullutkin. Tai oikeastaan tuolloin treenatessa ei kipeytynyt, vaan tauon jälkeen uudelleen aloittaessa aina parin viikon jälkeen ruvennut juilimaan, joten treenaus ollut katkonaista. Liekö kiertäjäkalvosimessa jotain, tosin nyt tuntunut taas toimivan kuukausia vihoittelematta. Koetan aina ottaa vähän iisimmin, mutta ei sitä viitsi montaa viikkoa samoilla painoilla tahkota, jos tuntuu, että sarjoissa alkaisi mennä vaikka 20 toistoa vanhalla painolla.

Off Topic: Onko kyynerpää virallinen versio kyynärpäästä? En muista nähneeni (ainakaan huomioinut) kyynerpäästä puhuttavan juuri missään aiemmin, täällä sitä termiä käyttävät useat. Tuntuu vaan hassulta... "kyynerpää"...

Originally posted by alumiini
Olisiko mitenkään mahdollista, että ilmoittaisitte kehityksenne penkissä painosta painoon..!!!??? Eli esim. 150 kilosta 170 kiloon vuodessa... <---Tämän tyylin pitäisi melkein kuulua punttaussivustojen nettietikettiin... Eikä niin, että kehitystä on tullut 20 kiloa vuodessa.

Tuo 20 kiloa vuodessa voi tarkoittaa vaikka 60 kilosta 80 kiloon, Eikä näin ollen kerro koko totuutta voimien/massan lisäyksestä.

Kuulostaahan se paljon hienommalta sanoa, että nostan 50 kiloa enemmän penkistä kuin vuosi sitten. Treeni on kyllä mennyt perille, mutta se ei kerro totuutta. Itse ainakin arvostan jotakuta, joka on nostanut penkin 150 kilosta 200 kiloon vuodessa, paljon enemmän kuin tyyppiä, joka on nostanut penkin 50 kilosta 100 kiloon vuodessa.

Aloittelijalle 30 kilon lisäys penkkiin vuodessa on mielestäni keskiarvon alle, mutta useamman vuoden treenanneelle se on todella hyvin. Eli laittakaa kehitys painosta painoon, niin tulos on paljon helpompi arvioida ja laittakaa mukaan vaikka vielä oma massanne, jos se ei näy tuolla profiilissa.

Itse ainakin ymmärsin tuon alkuperäisen kysymyksen koskevan aivan aloitustasosta nousua. Kysyjällä vain pari postausta (ei tietenkään kerro mitään treenimäärästä, mutta kuitenkin) ja "Voisiko joku pidempään treenannut kertoa..." ja ilmeisesti 10kk treenitaustaa? Tietysti vastaajien fiksumpi selventää todellakin missä tilanteessa ko. kehitys on tapahtunut, itse pidin vain itsestäänselvänä, että kyseessä nollatasosta kehittyminen.

Mulla on noussu penkki 11kk:ssa 45kg (45->90kg) samalla paino noussu 70->82, varmasti olis noussu enemmän jos olis ollu ravintopuoli kunnossa..:itku:. Ja bodytreeniä oon vääntäny.

tosta 10:nestä kuukaudesta meni hukkaan kehityksen kannalta pari kuukautta koska tein ojentajat ennen penkkiä...

ps. onko kellään kokemuksia siitä "penkkipunnerruksen abc" -ohjelmasta? onko toiminu miten hyvin ?

tosta 10:nestä kuukaudesta meni hukkaan kehityksen kannalta pari kuukautta koska tein ojentajat ennen penkkiä...

ps. onko kellään kokemuksia siitä "penkkipunnerruksen abc" -ohjelmasta? onko toiminu miten hyvin ?

On kokemusta ja hyvin toimii.Ei tuota voi verratakkaan normaaleihin penkin"nostatusohjelmiin",jos innostut tekemään korostan sitä,että ET TEE YHTÄÄN ENEMPÄÄ sarjoja mitä ohjelmaan on merkitty. Jos olet treeniurasi alkupäässä, treenaa silti jalkakyykkyä ja vetoa tai,jos olet kehomielessä liikkeellä treenaa koko kroppaa tasaisesti, penkkihåmåilu ei ole mistään kotoisin varsinkaan ensimmäisenä kymmenenä treenivuotena . :D

Mä olen treenannut vähän yli kymmenen vuotta.
Penkkiin on tullut lisää noin 115 kg siinä ajassa.
Omaa painoa tullut lisää noin 10 kg, kun en yritä hirveesti massaa saadakaan. Tietty nyt viimevuosina on tuo penkkipaita auttanut jonkin verran tuohon maksimiin, elikkä ilman paitaa, kehitys olisi noin 100 kg / 10 a.
Kaippa tuo keskiarvo vielä huononee, mitä kauemmin olen treenannut. :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom