Kehitys on seis.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Re: Re: Omat kokemukseni

Originally posted by Mike
Kuulostaa kovin vähän naturaalien treeniltä, eikös toi kokolailla todista että metsään mennään?
En menisi sanomaan; jos sarjapainot on edellisestä syklistä seuraavaan noussut selvästi ei olla voitu mennä metsään aivan täydellisesti. Voipi hyvin olla, että ylikuntoa meinasi aina pukata juuri sen takia että olin esim. laskenut painot hieman yläkanttiin ja ne oli koko ajan liian kovat. Eli tämäkin on yksi juttu minkä takia siirryin takaisin tutumpaan ja turvallisempaan MD-splittailuun: HST on jossain määrin niin pikkutarkka ohjelma (esim. sarjapainojen ja korotusten määrittämisen suhteen) että siihen perehtymättömällä voi mennä kauan ennen kuin vihdoin viimein löydetään ne kapeat eri muuttujien välit joilla ohjelma sitten potkiikin oikein kunnolla.

Liikaa kikkailua mulle, mieluummin treenaan paljon paremmin tuntemallani tavalla (MD) kuin käytän taas monta kuukautta erityisen hyvin toimivan HST-systeemin löytämiseen ja sairastelen koko talven siinä samassa.

Originally posted by Tomi
Tämä on yksi hst-treenaajien kertoma pointti, mitä en ole myöskään oikein ymmärtänyt. Miten natu voisi esim. palautua tämän tyylisestä treenistä paremmin kuin roinaaja?
Siis perus HST on nimenomaan natuille tarkoitettu, käsittääkseni Haycock on linjannut erikseen kuuria ottaville modifioidun version HST:sta. En ole tosin itse tuota versiota lähtenyt tutkimaan, joten en osaa kuin arvata että siinä treenattaisiin kenties hieman suuremmilla aloituspainoilla ja otettaisiin huomioon kuurilla nopeat voimatasojen nousut jo etukäteen eri treenien sarjapainoja määritettäessä.

Ja tuohon ylikunnon partaalla käymiseen sen verran, että kyllä tuosta HST:sta natukin palautuu kun otetaan huomioon että 2 viikkoa nostetaan painoja kunnes 2. viikon lopulla pusketaan jo ylikuntoa päälle. Silloin tapahtuu immuunijärjestelmän heikkenemistä jos tapahtuu. Onneksi 2. viikon jälkeen seuraa uusi 2 viikon blokki jonka ekalla viikolla treenataan taas kevyemmillä painoilla ja näin kroppa pääsee palautumaan. Eli ylikuntoa jossain määrin jopa haetaan, mutta vain hetkellisesti. Se onkin eri asia kannattaako sitä lähteä hakemaan kun Suomen talvessa vilustuu helposti ilmankin.

Originally posted by tommih
Viittisitkö viellä pistää leveeselkä posen?:piis:
No tämän kerran. Loput tuolla vip-puolella.

Liitteet

• img_0174.webp
    img_0174.webp
    5,1 KB · Katsottu: 1 117
Originally posted by gnut
Ja lopeta se hifistely, perkele.

Musiikkia mun korville. Mua ärsyttää monet (nimeltä mainitsemattomat) henkilöt esim täällä pakkotoistolla, jotka on niin tietävinään kaiken ja jokainen juustonsiivu pitää punnita, jotta selviää sen kalorit ja energiasisältö jne jne ja kaikki on perkeleen tarkkaa. Mun mielestä varsinkaan nuoren ihmisen ei ole mitään tarvetta lähteä hifistelemään noin perusteellisesti kuin turre. Tunnen monia kovia hifisteliöitä jotka luulee tietävänsä kaiken ja ihmettelee kun ei tuu tulosta kuin todella hitaasti. Ite oon treenannut noin 2v, keskittynyt siihen että syön tarpeeksi varsinkin proteiineja, treenannut monipuolisesti ja fiksusti ihan perus jaoilla ja massaa on tullut vajaa 20 kiloa tänä aikana, samoilla tai jopa pienemmillä rasvoilla kuin alussa.

Eli vinkkinä sulle turre, lopeta se turha hifistely ja säätäminen, syö reilusti tavallista kotimurkinaa ja pidä huoli siitä, että tulee ainakin se ~150g laadukasta proteiinia päivässä, nappaa joku hyvä perus jako täältä pakkotoistolta, vedä aina treenien jälkeen ihan tavallinen palautusjuoma, jossa noin 30-40g proteiinia ja noin 40-60g maltoa, treenaa max 4 kertaa viikossa ja katso, kuinka lihaksien tuloa ei voi estää. Olet niin nuori vielä, että sun ei kannata käyttää kaikkea energiaa niiden juustonsiivujen punnitsemiseen, jätä se sitten myöhempään, kun oikeasti on vaikeaa kehittyä.

Joo, tää tuli kirjoitettua hieman kiihtyneessä mielen tilassa, mutta pointti oli se, että sä turre kelaat liikaa ja saat liian vähän aikaan. Eli kuten itsekin tuolla muistaakseni sanoit - Back to Basics!!

Originally posted by Arvo Paperi
Ei voikaan. (...)

Olipa pakkiksen kello näköjään aika väärässä, enkä edes voinut laittaa edittiä kehiin, kun se muka oli kirjoitettu monta tuntia aiemmin...

Re: Re: Re: Omat kokemukseni

Originally posted by Hulkki
Voipi hyvin olla, että ylikuntoa meinasi aina pukata juuri sen takia että olin esim. laskenut painot hieman yläkanttiin ja ne oli koko ajan liian kovat.

Toisaalta HST:ssä saattaa olla se ongelma, että palautusvälit jäävät kaikesta huolimatta liian pieniksi joiltain osin. Ei se Haycockkaan ole voinut kaikkea ottaa huomioon. Kehossa saattaa olla vaikka immuunijärjestelmään liittyviä mekanismeja, joiden olemassaolosta ei edes tiedetä. Jos sellainen joutuu koko kehon treenissä kovemmalle rasitukselle kuin jaetussa, ei ihme, että ylikuntoa pukkaa. Monilla ihmisillä se kahden vuorokauden palautusaika saattaa yksinkertaisesti olla hieman liian lyhyt koko kehoa - muutakin kuin lihaksia ja keskushermostoa - ajatellen. HST:n vahvuus on myös sen heikkous, tiede kun ei pysty selittämään kaikkea eikä koskaan voi sisältää kaikkea tietoa.

Laitapas nyt jotain referenssejä tällaisiin koviin HST-nimiin. Kuvat myös käyvät.
Täältä löytyy muutamia kuvia, tosin kyseessä ei ole aivan kovia nimiä. Jos yhdessä noista kuvista oli Haycock, hän ei ole kovin iso. Varoitus: älä anna Bladen eka kuvan hämätä... :)

Yleinen taso lienee samaa luokkaa, ehkä vähän kovempi (huom: kansainvälinen foorumi), kuin Pakkiksen natuilla. Vai miten on? Mittoja en jaksanut kääntää suomeksi.

Pakkiksella on semmoinen huono vaikutus että se tuppaa laittamaan selväjärkisemmänkin jäbän hifistelemään liikaa.

Lopeta Turre paskanjauhanta ja koita, ihan vaan kropalles vittuillakses, sellasta että lisäät treenien kovuutta ja määrää (kuitenkin järkevästi). Saatpahan selville millaselta tuntuu olla ylikunnossa ja opit tietämään missä omat rajas menevät, jolloin pystyt myös tulevaisuudessa treenaamaan omilla rajoillas missä kehitys on parasta. Se on kasvattavaa etkä sä siihen kuale. Sitäpaitsi, jos hyvin käy niin tommosella kunnon shokilla lähtee tulokset nousuun. Sä oot vielä nuori (niinkuin mäkin) ja sun kroppa voi hyvinkin kestää paljon rankempaa kun vanhojen pappojen. Koita vaikka jouluun asti.

Ja lopeta se hifistely, perkele.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Originally posted by Oguman

Lisäksi jos treeni jää välistä tai ei kulje hyvin, on tilaisuus korjata asia vasta viikon päästä.

En oo koskaan tajunnut, että jos treenit jää tai tuntuu että ne treenit tahtoo jättää välistä ja levätä, niin miksi pitäisi noudattaa sitä kiertoa orjallisesti ja hypätä koko lihasryhmän yli, mun järkeen on paljon järkevämpää pitää se lepopäivä, ja jatkaa sitten siitä mihin jäi, éi se haittaa mitään jos kierto lykkääntyy päivällä, enemmänkin jos yksi lihasryhmä kahdeksi viikoksi jää vailla treeniä.

Originally posted by VahvaJussi
Mua ärsyttää monet (nimeltä mainitsemattomat) henkilöt esim täällä pakkotoistolla, jotka on niin tietävinään kaiken ja jokainen juustonsiivu pitää punnita, jotta selviää sen kalorit ja energiasisältö jne jne ja kaikki on perkeleen tarkkaa. Mun mielestä varsinkaan nuoren ihmisen ei ole mitään tarvetta lähteä hifistelemään noin perusteellisesti kuin turre. Tunnen monia kovia hifisteliöitä jotka luulee tietävänsä kaiken ja ihmettelee kun ei tuu tulosta kuin todella hitaasti. Ite oon treenannut noin 2v, keskittynyt siihen että syön tarpeeksi varsinkin proteiineja, treenannut monipuolisesti ja fiksusti ihan perus jaoilla ja massaa on tullut vajaa 20 kiloa tänä aikana, samoilla tai jopa pienemmillä rasvoilla kuin alussa.

* Mielipiteet ihan jees ja hyvä välillä kannustaa ihan perusasioiden periin mutta arvostelet näemmä kiertoilmasun kautta suoraan mua. Mä todella PIDÄN siitä että tiedän tarkkaan mitä syön, ja se on tosi yksinkertaista kun kone on talossa ja excel auki ruudulla päivät, punnitsemaan mäkään en jaksa, mutta kun silmä kertoo suoraan mitä mikäkin ruokapala jo suunnilleen painaa, on pelkästään mukavaa kirjata ne ja tietää missä mennään, antaa jo sinällään lisää motivaatiota syödä aina vaan ENEMMÄN. Kuten sanoin, mä itse juuri vähän aikaa sitten arvostelin turhia hifistelijöitä ruokien suhteen, ja ravintopuolella mä en itseäni ylenpalttiseks hifistelijäks laskis, katson mitä syön, pidän kirjaa, suunnittelen itselle hyviä aterioita, pidän siitä ja syön paljon!

Mä en luule tietäväni kaikkea, enkä myöskään lähde sellaseen keskusteluun mukaan ollenkaan missä oon kun H. Moilanen, kommentoin vaan jos löytyy mielipide tai tietoa (harvemmin). :)

Mäkin olen tämän 2v treenaamisen aikana sen ~30kg kasvanut, rasvaprosentit on siinä 12-13%. Mutta ei se vielä mun mielestäni ole tarpeen hyvin.

Eli vinkkinä sulle turre, lopeta se turha hifistely ja säätäminen, syö reilusti tavallista kotimurkinaa ja pidä huoli siitä, että tulee ainakin se ~150g laadukasta proteiinia päivässä, nappaa joku hyvä perus jako täältä pakkotoistolta, vedä aina treenien jälkeen ihan tavallinen palautusjuoma, jossa noin 30-40g proteiinia ja noin 40-60g maltoa, treenaa max 4 kertaa viikossa ja katso, kuinka lihaksien tuloa ei voi estää. Olet niin nuori vielä, että sun ei kannata käyttää kaikkea energiaa niiden juustonsiivujen punnitsemiseen, jätä se sitten myöhempään, kun oikeasti on vaikeaa kehittyä.

* Kotimurkinaa menee, jauhelihaa kiloittain, paljon maitorahkaa ja leseitä, makaronia, riisiä, perunaa, tonnikalaa, ruisleipää, ym. Proteiinia mulla tulee sen hieman yli ~200g yleensä päivän aikana. Treenin jälkeen otan ihan tavallisen palautusjuoman. Juustosiivujen punnitseminen ei vie energiaa, vaan ylimääräinen aika on mukava kuluttaa siihen ruokailunsa tarkasteluun. Se tuo mukavasti järjestystä siihen syömiseen, ja säännöllisyyttä.

Mulla pointti siis että ihan hyvä mua on välillä palauttaa maan pinnalle, mutta ei nyt liiotella tarvi, ottaa isähahmon roolia. :)

Originally posted by Gnut
Lopeta Turre paskanjauhanta ja koita, ihan vaan kropalles vittuillakses, sellasta että lisäät treenien kovuutta ja määrää (kuitenkin järkevästi). Saatpahan selville millaselta tuntuu olla ylikunnossa ja opit tietämään missä omat rajas menevät, jolloin pystyt myös tulevaisuudessa treenaamaan omilla rajoillas missä kehitys on parasta. Se on kasvattavaa etkä sä siihen kuale.

*Monenlaista treeniohjelmaa on tullut koitettua, ja ylikunto on liian tuttu asia, se on pilannut pariin otteeseen kuvion kun on turhan rankaksi pistänyt. Mutta totta, mitä enemmän ja kovempaa, sitä isompi. - Pätee kyllä nykypäivänäkin treenin suhteen. Ja siihen suuntaan edetään.

Nämä HST:n tyyliset ohjelmat on mulle se uusi juttu, en mä tällä ole aikaisemmin treenannut.

Mutta Turre, jos kehitys tyssähtää 2 vuoden treenaamisen jälkeen lähes totaalisesti, niin kyllä jokin on pielessä, eikö? No okei, näyttää siltä että syöt kyllä aika hyvin, ehkä vika piilee sitten vääränlaisessa treenaamisessa, tai levossa?

Vaihda vaikka 3- tai 4- jakoiseen ohjelmaan ja vaihtele mahdollisimman paljon liikkeitä ja toistomääriä, vaikka 2:n tai 3:n viikon välein, tjsp...

Tuli vielä mieleen, että jos kerta treeniohjelmasi on kunnossa ja ravintopuoli ja lepo kunnossa, niin se että sä jatkuvasti ihmettelet miksi tulosta ei tule ja alat sisimmässäsi uskomaan ettei kehitystä tule, niin siinähän saattaa käydä silleen ettei sitä kehitystä sitten käytännössä tulekkaan. Jos tarpeeksi uskoo vaan omaan epäonnistumiseen ja kehittymättömyyteen ja tuhlaa aikansa miettiessä kaikenlaisten pikkuseikkojen korjaamista treeneissä / ruokavaliossa varsinaisen treenaamisen sijaan niin kyllähän sen arvaa mitä käy...

Originally posted by gnut
Tuli vielä mieleen, että jos kerta treeniohjelmasi on kunnossa ja ravintopuoli ja lepo kunnossa, niin se että sä jatkuvasti ihmettelet miksi tulosta ei tule ja alat sisimmässäsi uskomaan ettei kehitystä tule, niin siinähän saattaa käydä silleen ettei sitä kehitystä sitten käytännössä tulekkaan. Jos tarpeeksi uskoo vaan omaan epäonnistumiseen ja kehittymättömyyteen ja tuhlaa aikansa miettiessä kaikenlaisten pikkuseikkojen korjaamista treeneissä / ruokavaliossa varsinaisen treenaamisen sijaan niin kyllähän sen arvaa mitä käy...

Mä sanoisin että nyt aletaan olemaan asian ytimessä. Lueskelin juuri Pauliina Taluksen kirjaa, jossa hän painottaa erityisen paljon positiivista ajattelutapaa. Meillä suomalaisilla on paljon opittavaa jenkkien rentoudesta ja positiivisesta ajattelutavasta. Eli THINK POSITIVE !

Re: Re: Re: Re: Omat kokemukseni

Originally posted by Arvo Paperi
Toisaalta HST:ssä saattaa olla se ongelma, että palautusvälit jäävät kaikesta huolimatta liian pieniksi joiltain osin.

En kyllä allekirjoittaisi tätä. Ihmisen kroppa ja elintoiminnot lienee evoluutiossa kehittynyt niinkuin muillakin eläimillä. Eli käytännössä se on optimoitunut niin, että se kestää esimerkiksi (lähes) jokapäiväiset ruoanhankinta (esim. mammutin tappo) reissut ja palautuu, kunhan syödään se 2kg lihakimpale. Toisaalta luolamiesaikaan liikunta lienee ollut pääosin aika aerobista.

Mutta että kroppa ei kestäisi HST treeniä 3 krt viikossa ja vielä niin, että painot nousee progressiivisesti? Henk. koht tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia.

HST on ohjelmana ok ja antaa ainakin vaihtelua, vaikka palaakin taas joksikin aikaa normaaliohjelmaan. Toisaalta mun on paha sanoa, onko esim. 4-jakoinen hyvä/huono, kun en ole koskaan kokeillut :) Kolmijakoisella on menty ennen HST kokeilua.

Jep, enpä minä sinulta muuta kuin vittuilua olisi odottanutkaan. Mutta hei aabo, se on hienoa, että sinulla on varaa vittuilla. Siitä kertoo sinun lukemattomat hyödylliset treeni- ja ravintovinkit sekä kaikki ne kuvat, mitä olet postittanut. Mielettömässä kunnossa varmasti olet.

Tämä se vielä jaksaa naurattaa :D
Ensinnäkin, ei mulla ole aikaa tänne kirjotella, ei oikein jouda.
Ja vaikka olisin 4.10 ollut pokkaamassa pystiä niin kuviani täältä ei löytyis siltikään.

Originally posted by aabo
Tämä se vielä jaksaa naurattaa :D
Ensinnäkin, ei mulla ole aikaa tänne kirjotella, ei oikein jouda.
Ai. Eikö mIrc ja nettiselain toimi samaan aikaan vai mistä on kyse?

Suositut

Back
Ylös Bottom