Kehitys on seis.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by DoomStar
Voitko mainita muutaman näistä loistotuloksia saavuttaneista. Voitko näyttää kuvia hyvästä fysiikasta, joka on saavutettu HST-treenillä. Voitko kertoa ketkä pro-tason ukot treenaa HST:lla.Mä en tiedä muita kuin palvotun Sakkeuksen, jonka fysiikkaa en ainakaan itse näe tavoittelemisen arvoisena.

1: en viitannut mitenkään yksinomaan hst-treeniin. en ole itse edes treenannut hst-treenillä. eikä tomi. etkä varmasti sinäkään?
SE EI OLLUT POINTTI. tältäkin palstalta kuitenkin löytyy kyseisen metodin ja vastaavanlaisten menestyksellisiä kokeilijoita.
2: tällä palstalla ei kovin montaa pro-ukkoa tai sellaiseksi ikinä haluavaa saati sitten siihen potentiaalin omaavaa pyöri
3: natujen ja kemikaalimiesten erotkin on huomioonotettava seikka näissä treenisysteemeissä
4: jopa pro-miehet vaihtelee treenejään jatkuvasti, myös treenijakoaan
5: vastakysymys: kuinka moni pro-ukko treenaa HD- tai -vielä kovempi juttu - MD -tyylisesti?
6: hst:ssä tietämäni mukaan todella moni sortuu siihen, ettei laske painojaan oikein tai on ylioptimistinen niiden suhteen - seurauksena palautuminen ei onnistukaan eikä juuri muukaan. sinänsä ei ole mitään syytä miksi keho ei siitä palautuisi aivan yhtä hyvin kuin jaetummasta treenistä. kokonaismäärä ja rasitusastehan sen kehon palautumisen ratkaisee.
7: Kokemuksesta viisastuneena taidan jättää tästedes kommentit laittamatta ja tyytyä seuraamaan sivusta näitä keskusteluita koska aina törmää samaan seinään. Nämä kun tuntuvat niin monelle olevan enemmän uskontoon kuin kokemukseen tai tutkimuksiin tms rinnastettavia asioita.

:haart:

edit: Sakkeuksesta tiedän, että ei treenaa hst:lla nyt. Arvostan kyseistä nuortaherraa siitä, että hän kokeilee ENNAKKOLUULOTTOMASTI uusia ja vanhoja metodeja, eikä takerru "siihen ainoaan oikeaan".

Originally posted by DoomStar
Voitko mainita muutaman näistä loistotuloksia saavuttaneista. Voitko näyttää kuvia hyvästä fysiikasta, joka on saavutettu HST-treenillä. Voitko kertoa ketkä pro-tason ukot treenaa HST:lla.Mä en tiedä muita kuin palvotun Sakkeuksen, jonka fysiikkaa en ainakaan itse näe tavoittelemisen arvoisena. Enkä edes tiedä treenaako Sakkeus sillä jatkuvasti, ainakin hän on kyseisen metodin puolesta puhunut kiihkolla. Niin ja no offence Sakkeus, varmasti kestät hiukan kritiikkiäkin kunnostasi, varsinkin kun kuulun siihen yhteen promilleen, joka kunnostasi näin ajattelee :) .

Asiallisesti ilmaistuna; oletkohan nyt kadottanut punaisen langan :)? Jaa että kiihkolla :)? Ite en oo treenannu varsinaisella hst:llä kun muutaman viikon, lopetin siis kierron kesken kun se meni ihan päin vittua, hst-topikissa on kyllä juttua tapauksesta sivuilla 8 ja 9. 3-4x viikossa / lihas - ohjelmat ei yleensäkään oo toiminu mulla, parhaiten on toiminu 1.5-2x viikossa / lihas -ohjelmat. Verrannollistatko nyt yleensä mun kommentit treeniohjelmista hst:hen? Hst ja mun kommentithan on ihan eri juttu. Muutaman kerran oon kyllä täällä suositellu hst:tä kokemattomille, mutta se on vain pieni murto-osa niistä treenisuosituksista ja treeniasioihin liittyvistä kirjoituksistani palstalla.

Ja mitä fysiikkaani tulee niin en pidä itseäni mitenkään lahjakkaana pumppaajana tai bodarina, mutta olen tyytyväinen siihen mitä olen saavuttanut pitkäjänteisellä vuosia kestäneellä työllä, lähtökohdat olivat lievästi sanottuna surkeat. Jokainen on yksilö, ei kenenkään muun kroppaa pitäisi pitää esikuvana tai tavoittelemisen arvoisena, itsensä kanssa kilpailua ja itsensä kehittämistä tämä laji on.

Originally posted by Sakkeus
Jokainen on yksilö, ei kenenkään muun kroppaa pitäisi pitää esikuvana tai tavoittelemisen arvoisena, itsensä kanssa kilpailua ja itsensä kehittämistä tämä laji on.
Voiko enää paremmin sanoa... (?) :bileet:

HST on yksi ohjelma muiden joukossa, itse HST ei tee YKSILÖN kehitystä sen paremmaksi kuin muutkaan ohjelmat. Natuna kehittyminen pitkällä tähtäimellä on todella työläs homma, täytyy löytää ohjelma johon kroppa vastaa parhaiten, ja vaihdella ja muunnella sitä. Eikä se ohjelmakaan kehitystä takaa, ravinto ja lepo-kokonaisuus täytyy olla enemmän kuin kohdallaan.

Originally posted by Sam225
6: hst:ssä tietämäni mukaan todella moni sortuu siihen, ettei laske painojaan oikein tai on ylioptimistinen niiden suhteen - seurauksena palautuminen ei onnistukaan eikä juuri muukaan. sinänsä ei ole mitään syytä miksi keho ei siitä palautuisi aivan yhtä hyvin kuin jaetummasta treenistä. kokonaismäärä ja rasitusastehan sen kehon palautumisen ratkaisee.

Uskon itsekin että kokonaismäärä ja intensiteetti sen asian ratkaisee, mutta mulla painot on tuossa ollut alakanttiin ja intensiteetti ei mikään yli-raivoisa, mutta silti, ongelmana on nimenomaan että se jostain syystä altistaa mun vastustuskyvyn niin että joka toinen päivä joku pöpö yrittää päästä mukaan leikkiin, huomattu nyt jo niin monta kertaa sama juttu. Ja hassua siitä, että esim. 4 tai 5:kin kertaa viikossa oon treenannut ja treenit menee putkeen siltä osin ettei sairastu ja ei paikat rutise tai tule ylimääräsiä kipuja, mutta HST pistää kehon mullinmallin.

Nyt riitti siltä osin, on niin paljon muitakin treenimetodeja kokeiltavana joista varmasti moni toimii mulla oikein mainiosti. Käsite "se paras / oikea" nyt on pystyynkuollut, eihän sellaista olekaan, on monta toimivaa ja monta jotka ei toimi.

Perustreeniä ilman hifistelyä on suunnitelma nyt, kikkailut sikseen ennenkun 90kg raja menee painossa rikki. :)

Originally posted by Sam225
Just just..

kaikki hst:lla ja jollain muulla kuin 4-jakoisella 1 on 1 off-systeemillä loistotuloksia saaneet varmasti valehtelevat eikö niin.
No sanotaanko näin, että ajattelin jo tuon topicin perusteella, että tuossa threadissa puhutaan varmaankin HST:stä. No, ehkäpä tuo muoti-ilmiö menee kohta ohi ja jengi pystyy jo nauramaan sille viiden vuoden päästä. Vähän kuin takatukat, junou?

Tietääkö muuten joku, että oliko viikko sitten järjestetyissä SM-kisoissa ketään HST-tyylin jannua?

Originally posted by Tomi
Turre, heitä tuo HST helvetiin, treenaa kovaa ja puhtaasti, syö hyvin, PALAUDU ja kasva.

Heitä sinä Tomi 1 on 1 off hd treenit helvettiin ja treenaa vaikka tolla ohjelmalla.

Ma:
Suorin jaloin maastaveto 2X20
hack kyykky tangolla 2X20
T-tanko soutu 2X20
vinopenkki tangolla 2X20
Vipunostot sivuille 2X20
Kapea penkki 2X20
hauiskääntö tangolla 2X20
pohjenousu seisten hackissa 2X20
vatsarutistus 2X20

Ti: lepo

Ke:
Suorin jaloin maastaveto 2X12
hack kyykky tangolla 2X12
T-tanko soutu 2X12
vinopenkki tangolla 2X12
Vipunostot sivuille 2X12
Kapea penkki 2X12
hauiskääntö tangolla 2X12
pohjenousu seisten hackissa 2X12
vatsarutistus 2X12

To: lepo

Pe:
Suorin jaloin maastaveto 2X15
hack kyykky tangolla 2X15
T-tanko soutu 2X15
vinopenkki tangolla 2X15
Vipunostot sivuille 2X15
Kapea penkki 2X15
hauiskääntö tangolla 2X15
pohjenousu seisten hackissa 2X15
vatsarutistus 2X15

La: lepo

Su:
Suorin jaloin maastaveto 2X8
hack kyykky tangolla 2X8
T-tanko soutu 2X8
vinopenkki tangolla 2X8
Vipunostot sivuille 2X8
Kapea penkki 2X8
hauiskääntö tangolla 2X8
pohjenousu seisten hackissa 2X8
Ma: lepo

Ti: kierto uudestaan

Edit: toki Hd treeneissä on pointtinsa mutta onko niillä järkeä koko vuoden ympäri treenata?
ite testaa ton 1 on 1 off ohjelman ja löpisen sitten lisää.

Edit2: sille pitäis pystyä nauramaan 5 vuoden päästä, että kaikki suositteli pakkotoistossa silloin HD treenejä 3 jaolla aloittelijoille...

Tosin HD on edelleenkin hyvä treenaus muoto mutta ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa treeniohjelmaa!!11yksyks!!!

Ihmisen kroppa pystyy sopeumaan monen moiseen treenaustyyliin ja saamaan kehitystä. Lihasta voi treenata 1-4 kertaa viikossa kun määrät ovat oikeat, mitä useammin sitä vähemmän.
Kroppa sopeutuu siihen ,että lihasta treenataan kerran viikossa ja se sopeutuu siihen että lihasta treenataan 4 kertaa viikossa?

Originally posted by Sakkeus

lähtökohdat olivat lievästi sanottuna surkeat.

No sanotaanko, että jokaisella on jonkinlaista lahjakkuutta?

itselläni tuntuu olevan ns. kestävyys puolella ja siksi en hyödy 6-8 toiston sarjoista niin paljon kuin 12-20 toiston sarjoista.
taas jotkut ovat lahjakkaita voima puolella ja saavat pirusti massaa jo voima treeneilläkin eli toistot n. 2-6(kärjistetty esimerkki).

Kannattaa löytää omat vahvuudet ja treenata siten mikä tuntuu luontevalta, ei niin että joku sanoo jonkun ohjelman ja sitä pitäisi tiukasti noudattaa.

Jokaisen täytyy itse muokata ohjelma itselleen sopivaksi, sanoi tomi tai sakkeus tai kuka tahansa mitä, pääasia on että uskoo mitä tekee ja se tuntuu luontevalta?

tuossa on mun tyhmällä otsikolla tekemä thread, jossa tilitän noista toisto asioista enemmän, suosittelen tekemään ton toisto testin ja mielellään muissakin liikkeissä kuin vain penkissä, koska lihasryhmien kesken on eroja toistomäärissä
tai sitten voit testata toimivat toisto alueet ihan treeneissä mutta tämä vaatii taas vuosien kokemusta, ed. mainitulla tavalla saa edes pienen kuvan mikä toistoalue voisi toimia.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=9599&highlight=hassua

Originally posted by makew
Heitä sinä Tomi 1 on 1 off hd treenit helvettiin ja treenaa vaikka tolla ohjelmalla.
Joo, huonostipa on tuota pihviä tullutkin tällä "mun tyylillä". Sitä kroppaa voi hei estää tottumasta tietyn tyyliseen treenityyliin muutenkin kuin treenaamalla koko kroppa 3 kertaa viikossa läpi. Laitapas nyt jotain referenssejä tällaisiin koviin HST-nimiin. Kuvat myös käyvät. Tuossa on mun viimeisin, viikko sitten otettu. Kaikki ketkä tietävät, miten PASKA selkä mulla oli vielä vuosi ja vielä jopa puoli vuotta sitten, voivat vetää omat johtopäätöksensä lihaksiston tottumisesta.

Liitteet

• img_0143.webp
    img_0143.webp
    6,3 KB · Katsottu: 1 245

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Originally posted by turre101
Hyvää väittelyä ilmassa. :)
:) So? On vaan niin mielenkiintoista kuulla, että kaikki HST-ylistäjät ovat lähes järjestään sellaisia hyvänä päivänä 100 kiloa penkistä nostavia 3 vuotta treenanneita. Odotan ensimmäisiä(?) balls to the walls -HST-referenssejä. :)

Joo, huonostipa on tuota pihviä tullutkin tällä "mun tyylillä". Sitä kroppaa voi hei estää tottumasta tietyn tyyliseen treenityyliin muutenkin kuin treenaamalla koko kroppa 3 kertaa viikossa läpi. Laitapas nyt jotain referenssejä tällaisiin koviin HST-nimiin. Kuvat myös käyvät. Tuossa on mun viimeisin, viikko sitten otettu. Kaikki ketkä tietävät, miten PASKA selkä mulla oli vielä vuosi ja vielä jopa puoli vuotta sitten, voivat vetää omat johtopäätöksensä lihaksiston tottumisesta.

Massaa! voimaa! kirjasta lainattu(jos ei pidä paikkaansa niin älä mua siitä hirtä):

"Phil Hernon harjoittelee kutakin lihasryhmää kolmesti viikossa, muutaman kovan sarjan kerrallaan, ilman tehokeinoja. Siitä huolimatta massaa löytyy kuin ammattilaiskehonrakennuksen kärjestä."
Onko tarpeeksi lähellä HST muotoista treeniä?

url(kuvia):
http://www.darkwoods.net/bodybuilder/male/bb/gallery/hernon01.html

tuplat edestä: http://www.darkwoods.net/bodybuilder/male/bb/gallery/fullsize/hernon02.jpg

Edit: edelleenkin on monia hyviä treenaus tapoja mutta tuskin phil hernonkaan koko ajan tollasella ohjelmalla treenaa:rolleyes:

Massaa! voimaa! kirjasta lainattu(jos ei pidä paikkaansa niin älä mua siitä hirtä):

"Phil Hernon harjoittelee kutakin lihasryhmää kolmesti viikossa, muutaman kovan sarjan kerrallaan, ilman tehokeinoja. Siitä huolimatta massaa löytyy kuin ammattilaiskehonrakennuksen kärjestä."
Onko tarpeeksi lähellä HST muotoista treeniä?

Treenaako HST:lla ketään naturaalina kohtalaisen suuriin rautoihin ja lihasmassaan päässeitä voimailijoita? Vai onko sellaisia olemassakaan, esim. tällä foorumilla?

Makew, Phil on törkeän kovassa kunnossa. Entäpä Pakkotoiston HST-treenaajat?

No sitä täytyy kysyä pakkotoiston HST treenaajilta?
Mutta mun pointti on, että kyllä toi koko kroppa systeemikin voi toimia oikein säädettynä.
Kuten myös HD treenit oikein säädettynä,
ite pyrin siihen, että jos hd treenit menettää tehojaan niin voi jatkaa jollain koko kroppa ohjelmalla tai ylä ja alakroppa jaolla ja saada sillä lihat uudelleen kasvamaan.
Näin kehitystä tulee suht hyvin kokoajan ja taantumia ei tapahdu, jos ravintoa ja lepo vastaa treenauksen tasoa.

BTW: en dissaa ketään hd treenaajaa yhtään, enkä kenenkään kymmenien vuosien treenikokemusta vaan esitän toisenlaista näkemystä treenaamista kohtaa vastineeksi sille, että treenataan aina HD jaoilla.
Tiedät varmaan itsekkin, että kaikille ei toimi hd treenit niin hyvin kuin esim. sulle?
vaikka oletkin saannut selän kasvamaan ja siitä ei voi kuin onnitella:kilistelee proteiinijuomalla:,
niin myös muita treenimuotoja, joilla saa nostettua lihasmassan tasoa kun hd pohjaiset treenit.

Esim. toi koko kroppa ohjelma mikä ei vaadi periaatteessa yhtään loppuun asti vietyä sarjaa, jolloin päästää tilanteeseen, jossa hermosto ei rasitu niin paljon ja eikä tarvitse pitää kevyitä viikkoja?

kyllä sunkin kannattais tomi kokeilla tota ohjelmaa, jos se ei toimi niin hauku sitä paskaksi vaikka loppuelämä?
Jos 2kk sun elämästä menee hukkaan niin so what? veikkaa, että ei sun lihakset ainakaan pienene, kun fatso sanoi, että lihasmassaa pystyy ylläpitämään yhdellä sarjalla viikossa, jos en väärin muista?

Originally posted by strong
Treenaako HST:lla ketään naturaalina kohtalaisen suuriin rautoihin ja lihasmassaan päässeitä voimailijoita? Vai onko sellaisia olemassakaan, esim. tällä foorumilla?

No vaikea sanoa, mistä minä voisin tietää palstaa lukevien hst treenaajien tämän hetkisen kunnon? lisäksi täällä on varmaan muutama treenaaja, joka tietää HST treeneistä paljon enemmän kuin minä?
Omalta osaltani puhuin koko kroppa 3-4 viikossa ohjelmista yleensä, en erityisesti HST treeneistä.

vasta kysymys:
Onko suomen sm kehonrakennus kisoissa ollut yhtään kilpailijaa, joka olisi naturaalina voittanut kehonrakennus kisojen raskaan sarjan? ja olisi vielä päässyt kohtalaisen suuriin rautoihin?

vasta kysymys:
Onko suomen sm kehonrakennus kisoissa ollut yhtään kilpailijaa, joka olisi naturaalina voittanut kehonrakennus kisojen raskaan sarjan? ja olisi vielä päässyt kohtalaisen suuriin rautoihin?

Hahaa, hyvä.

owned.jpg

vasta kysymys:

En ymmärrä miten päädyit kehonrakennuksen SM-kisoihin. No onko siellä? Entä onko terässikakilpailuissa ollut yhtään naturaalia kiekonheittäjää, joka olisi hypännyt kolmiloikassa ME:n ja johtanut General Motorsia? Ja olisi vielä kyykännyt 1200lbs?

On aika Andynkin avata sanaisa arkkunsa. Kotva siitä vierähti, kevätkin syksyyn kierähti.

Turre: Mulla junnasi varmaan 7 kk kehitys paikallaan, pääliikkeissä jopa voimatasot välillä laskivat.

Tänä aikana oli treenit usein tarkkaan suunniteltu, jaosta riippuen treeniä 3-4 kertaa viikossa. Tiukasti kolme kovaa, yksi kevyt jne. Ruokailut oli myös, kuten itse mainitsit, pääosin plussalla.

Nyt treenaan 4-jakoisella, runko on 1 on-1off, eli 8 päivän kierto. Mutta nyt en ressaa reeneistä. Reenit tulee muun elämän mukana, ei elämä reenin mukaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että joku kierto mahtuu viikkoon tai jopa kuuteen päivään, kun taas esim seuraava kierto saattaa venähtää jopa 12 päivään. Välillä kierto raskailla painoilla, seuraava pumpilla, sitä seuraava vaikkapa megaraskailla, sitten puhtaita kymppejä jne, miltä nyt milloinkin tuntuu... Koska kierto välillä venähtää hyvinkin pitkäksi, ei ole tarvinnut pitää mitään kevyitä viikkoja: kuuntelen täysin kehoani ja mieltäni! Jos kroppa tuntuu tukkoiselta, sitten mennään vasta seuraavana päivänä salille, vaikka täsmällisyydessään väitöskirjaa muistuttava treenipäiväkirja sanoisi mitä. Jos nainen haluaa viihdytystä, sitä hän saa, treeni siirtyy jälleen, tai sitten se tehdään päivää ennemmin, silloin kun se MINULLE sopii parhaiten.

Ainoa, missä en tingi, on syöminen. 6-8 ateriaa aina, ja reilusti yli kulutuksen. Minä ainakin pystyn syödä ihan käsittämättömiä määriä ilman dramaattisen valas-lookin kehkeytymistä. Kunhan vaan muistaa treenata täysillä.

Toinen, mistä en tingi on treenin teho. Aina pääliike ja apuliike tai toisin päin, sarjoja 5-6 (selälle enemmän). Joskus etukäteisväsytystä. Kaikki sarjat aivan loppuun, joskus myös epäonnistumiseen asti.

Näin on lähtenyt treenipainot taas kasvuun ja pattia tulee tasaiseen tahtiin.

edit: Tomi, myy selkä, myy ny?!!1!

Originally posted by strong
En ymmärrä miten päädyit kehonrakennuksen SM-kisoihin. No onko siellä? Entä onko terässikakilpailuissa ollut yhtään naturaalia kiekonheittäjää, joka olisi hypännyt kolmiloikassa ME:n ja johtanut General Motorsia? Ja olisi vielä kyykännyt 1200lbs?

No siten päädyin, että en yksinkertaisesti pysty antamaan vastausta noin vaikea kysymykseen,
Bryan Haycock on tämän HST treenien takana, joten muistaakseni saattaa olla kohtuullisessa kunnossa mutta kuvia en löydä tähän hätään.

HST sivujen foorumilla tais olla kyseisen herran kuvia http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html.

No, nyt loppu tähän threadiin kirjoittelu, joku voi jatkaa väittelemistä.
Pääasia on, että löytää omat tapansa lisätä lihasmassaa ja käyttää niitä tapoja menestykkäästi.

Ite jatkan toimivien treenaus tapojen etsimistä, mutta en etsi sitä yhtä ainutta toimivaan ohjelmaan, vaan tarkoituksena on sovittaa:
"1 kerran viikossa lihas läpi(tai harvemmin)";
"1,5-2 kertaa viikossa lihas"
ja "3-4 kertaa viikossa koko kroppa läpi" treenit toimiviksi.

Noilla treeni tavoilla treenaaminen pysyy mielenkiintoisena ja tarpeeksi vaihtelevana ja kehitystä tulee kun muistaa myös levätä ja syödä kunnolla.
Ja ehkä kaikista tärkein on kuitenkin , että uskoo itseensä ja siihen mitä tekee.

Siinä mun näkemykseni koskien kehonrakennus treenejä :)

Suositut

Back
Ylös Bottom