Kehitys on seis.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by Tomi

1) en ole koskaan väittänyt olevani personal trainer
Vai kuulostaako tämä sinulta personal trainerilta?

Tai no, toisaalta en ihmettele, vaikka sun korviin kuulostaisikin. :)

Ai joo sori, seuranhakuilmoitushan se olikin..? Mutta anyway Tomi, tapasi mukaan tyydyt syyttelemään ja halventamaan, sen sijaan että ottaisit kantaa itse asiaan...

Muistakaa että se jolla on tietoa ja joka osaa ei välttämättä itse näytä mestarilta. Esim Yoda koulutti Lukea jediksi, Chiun, Remo Williamsia Sinanjun mestariksi jne....

No sanotaanko näin, että ajattelin jo tuon topicin perusteella, että tuossa threadissa puhutaan varmaankin HST:stä. No, ehkäpä tuo muoti-ilmiö menee kohta ohi ja jengi pystyy jo nauramaan sille viiden vuoden päästä. Vähän kuin takatukat, junou?

Tietääkö muuten joku, että oliko viikko sitten järjestetyissä SM-kisoissa ketään HST-tyylin jannua?

Sori vaan, Tomi, vaikka tiedänkin että personal trainer -urasi on huikeassa nosteessa näytettyäsi aiemmin reidenloitontajakoneessa uransa tehneelle punttimimmille että voi niitä muitakin liikkeitä tehdä, niin et mielestäni ole siinä asemassa että voisit kaikkitietävänä dissata muita treenimenetelmiä kuten esim. hst:tä.

Edelleen, vaikka oletkin kuuleman mukaan Mayor's -kuntosalin arvostetuimpien personal trainereiden joukossa, niin pidän kaikesta huolimatta esim. Bryan Haycockia vieläkin kokeneempana ja alan koulutusta saaneena henkilönä, että en automaattisesti usko, jos Pakkotoisto.comin Tomi sanoo että hst on perseestä, nuorison muoti-ilmiö yms. yms.

Kuten esim. Sam225 ja Sakkeus sanoivat, oikein toteutettuna hst toiminee (ja toimiikin) loistavasti (kuten monet muutkin menetelmät), sillä lihasten kasvatus on kaikesta huolimatta suureksi osaksi tiedettä, vaikka se Tomista varmasti kuulostaa äärimmäisen ikävystyttävältä.

Originally posted by aabo
Edelleen, vaikka oletkin kuuleman mukaan Mayor's -kuntosalin arvostetuimpien personal trainereiden joukossa, niin pidän kaikesta huolimatta esim. Bryan Haycockia vieläkin kokeneempana ja alan koulutusta saaneena henkilönä, että en automaattisesti usko, jos Pakkotoisto.comin Tomi sanoo että hst on perseestä, nuorison muoti-ilmiö yms. yms.
Jep, enpä minä sinulta muuta kuin vittuilua olisi odottanutkaan. Mutta hei aabo, se on hienoa, että sinulla on varaa vittuilla. Siitä kertoo sinun lukemattomat hyödylliset treeni- ja ravintovinkit sekä kaikki ne kuvat, mitä olet postittanut. Mielettömässä kunnossa varmasti olet.

Vielä tarkennusta hieman:

1) en ole koskaan väittänyt olevani personal trainer
Vai kuulostaako tämä sinulta personal trainerilta?

- yhteiset treenit sovitaan mun ohjelman mukaan ja samaan aikaan kuin itse treenaan. Tämä ei siinä mielessä ole mitään personal trainingia.
Tai no, toisaalta en ihmettele, vaikka sun korviin kuulostaisikin. :)

Itselläni alkoi kehitystä tulemaan vasta, kun siirryin HST-tyyliseen ohjelmaan.
HST:ssä on kyllä kuitenkin omat ongelmansa. Minulla meni tämä 15 toiston blokki persiilleen, kun sitä ennen oli n. 1.5 kk treenitauko huonolla ruoalla. Aloituspainot tuli valittua pahasti yläkanttiin ja jaksoin vain vaivoin puskea 10 toistoa blokin lopussa. Olo oli myös aika ylikuntoinen. Kaikki pitää siis saada osumaan aika tarkkaan kohdilleen ennen kuin homma toimii, kuten Hulkki sanoi.

Normaalisti minä menen kyllä nopeammin ylikuntoon tavallisella ohjelmalla, jossa treenataan lihas 1xviikkoon. Tuossa on se ongelma, että aina ei osaa kuunnella kroppaa milloin olisi hyvä pitää kevyt viikko tai offiviikko. Pahemmin keskushermostoa kiduttavat lukuisat loppuun asti ajetut setit, kuin HST:n 2 kevyttä settiä / lihas / treeni.
Lisäksi jos treeni jää välistä tai ei kulje hyvin, on tilaisuus korjata asia vasta viikon päästä.

En ole vielä semmoisessa kunnossa, että viitsisin laittaa tänne kuvani muiden haukuttavaksi. :D Kehitystä kuitenkin tulee ja ehkä minäkin uskaltaudun jo keväällä.

Tämä on yksi hst-treenaajien kertoma pointti, mitä en ole myöskään oikein ymmärtänyt. Miten natu voisi esim. palautua tämän tyylisestä treenistä paremmin kuin roinaaja?

Ei voikaan. Roinaaja voi treenata HST:llä ja kehittyä sillä paremmin kuin natu. Luonnollisesti (pun intended). Pointti on se, että HST:n takana olevat ajatukset toimivat nimenomaan natuilla, koska niiden taustalla olevat tutkimukset koskevat natuja. Kuten Hulkki mainitsi, systeemiä voi optimoida erikseen roinaajia varten, vaikkei se olekaan välttämätöntä. Haycockin mukaan "lisäaineet" jollain tavalla ohittavat tai jättävät toisarvoisiksi joitain kehon mekanismeja, joita HST:ssä käytetään hyväksi.

Re: Re: Re: Omat kokemukseni

Originally posted by Hulkki
Voipi hyvin olla, että ylikuntoa meinasi aina pukata juuri sen takia että olin esim. laskenut painot hieman yläkanttiin ja ne oli koko ajan liian kovat.

Toisaalta HST:ssä saattaa olla se ongelma, että palautusvälit jäävät kaikesta huolimatta liian pieniksi joiltain osin. Ei se Haycockkaan ole voinut kaikkea ottaa huomioon. Kehossa saattaa olla vaikka immuunijärjestelmään liittyviä mekanismeja, joiden olemassaolosta ei edes tiedetä. Jos sellainen joutuu koko kehon treenissä kovemmalle rasitukselle kuin jaetussa, ei ihme, että ylikuntoa pukkaa. Monilla ihmisillä se kahden vuorokauden palautusaika saattaa yksinkertaisesti olla hieman liian lyhyt koko kehoa - muutakin kuin lihaksia ja keskushermostoa - ajatellen. HST:n vahvuus on myös sen heikkous, tiede kun ei pysty selittämään kaikkea eikä koskaan voi sisältää kaikkea tietoa.

No tämän kerran. Loput tuolla vip-puolella.

Uuuh, melkein kostuin.

Kyllä se on kovassa kunnossa vaan:worship:

Näin muuten ekan kuvan susta se pakkispaita päällä ja voin sanoo, että odotin kaks kertaa pienempää ukkelia.

trainer

Muistaakseni Tomi joskus puhuit jostain personar trainer hommasta, käsittääkseni koskien päivätyöpaikkaasi. Näinhän se olikin...

En kyllä voi tuota Aabon kirjoitusta vittuiluna ottaa, rakentavana kritiikkinä kylläkin. Harva vaan uskaltaa täällä enää suunsa avata. :thumbs:

Re: trainer

Originally posted by julios
En kyllä voi tuota Aabon kirjoitusta vittuiluna ottaa, rakentavana kritiikkinä kylläkin. Harva vaan uskaltaa täällä enää suunsa avata. :thumbs:
Joo, aabon ja mun "ystävyys" juontaa juurensa Pakkiksen vip-chatista, eikä sitä tarvitse tässä puida sen enempää. Palstallahan aabo ei paljoa kirjoittele, joten esim. sinä et voi tietää, että mitä kaikkea kivaa tässä on taustalla... :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Re: Re: trainer

Joo, aabon ja mun "ystävyys" juontaa juurensa Pakkiksen vip-chatista, eikä sitä tarvitse tässä puida sen enempää. Palstallahan aabo ei paljoa kirjoittele, joten esim. sinä et voi tietää, että mitä kaikkea kivaa tässä on taustalla... :)

Saatan tietää yllättävän paljonkin asioita...:)

Originally posted by aabo
Ai joo sori, seuranhakuilmoitushan se olikin..? Mutta anyway Tomi, tapasi mukaan tyydyt syyttelemään ja halventamaan, sen sijaan että ottaisit kantaa itse asiaan...
Parasta tässä on se, että vain minä syyllistyn halventamiseen ja sinä pysyt asialinjalla, kuten tavallisestikin. :)

Re: trainer

Originally posted by julios
Muistaakseni Tomi joskus puhuit jostain personar trainer hommasta, käsittääkseni koskien päivätyöpaikkaasi. Näinhän se olikin...

Jaa, viestejä 160 tuhatta, aika moni on suunsa avannut.

Pieni kilpailu:

Kuka löytää aabon kirjoittamista viesteistä yhtään positiivista viestiä koskien Pakkotoistoa?

Omat kokemukseni

Mä vedin kaksi 6 viikon HST-sykliä läpi, ja ihan hyvältä ja mielenkiintoiselta treenitavalta tuntui. Selvää voimien kasvua tapahtui useissa liikkeissä mutta painoa ei tullut melkein yhtään lisää sillä en vain tajunnut syödä tarpeeksi. HST:ssa koko kehon lihaksisto on oikeastaan jatkuvasti palautumistilassa jolloin myös energiankulutus on melko paljon suurempaa kuin perinteisemmissä HD-spliteissä.

Miksi en jatkanut: toi kokonaisrasitus kävi niin kovaksi että aina 2 viikon jaksojen lopulla kun vedettiin kovempia treenejä meinasi iskeä jokin vilustuminen päälle ja olo oli melko kylmähikisen sairas niissä raskaimmissa treeneissä. Talvella en uskaltaisi sairastumisriskiä ottaa. Toisekseen energiankulutus oli jotain niin uskomatonta (ainakin 1000 kcal päivässä enemmän kuin HD-treenillä) etten varsinkaan koulupäivinä pystyisi kantamaan mukanani niin paljon puhdasta safkaa että tulisi vielä kaloriylijäämää kasvua varten. Kolmanneksi koko kropan treenit ei ole "kivoja". Paatuneen bodytreenaajan mieli halajaa esim. käsipäivän orgastista pumppia tai etureisipäivän uskomatonta polttoa ja kauhua. Pientä vaihtelua jne. Kokokroppatreenit olivat omalla tavallaan tylsiä ja liian voimapainotteisia, ts. keskityttiin vain tarkan kilomäärän nostamiseen tietyn toistomäärän verran. Bodytreenissä pumppi ja tuntuma määrää enemmän.

Mutta Tomin ilmiselvä ylimielisyys HST:ta kohtaan on mielestäni täysin aiheetonta. Arvostele menetelmää vasta sen jälkeen kun olet sitä itse varteenotettavan ajanjakson verran kokeillut. Nämä iänikuiset perustelut HST:n toimimattomuudest sen takia, ettei jossain kehonrakennuksen SM-lavalla ole ollut yhtään jannua joka kyseistä menetelmää olisi käyttänyt, ovat naurettavia. Tässä tapauksessa kyseessä on kuitenkin melko uusi erityisesti natuna treenaaville kehitetty menetelmä.

No tämän kerran. Loput tuolla vip-puolella.

Uuh, melkein kostuin.

Mut ei voi muuta sanoa, ku et kyllä on iso selkä. Kyllä noilla lihoilla mun mielestä kannattaa ehdottomasti mennä skabaamaan!

Re: Omat kokemukseni

Miksi en jatkanut: toi kokonaisrasitus kävi niin kovaksi että aina 2 viikon jaksojen lopulla kun vedettiin kovempia treenejä meinasi iskeä jokin vilustuminen päälle ja olo oli melko kylmähikisen sairas niissä raskaimmissa treeneissä.

Tässä tapauksessa kyseessä on kuitenkin melko uusi erityisesti natuna treenaaville kehitetty menetelmä.

Kuulostaa kovin vähän naturaalien treeniltä, eikös toi kokolailla todista että metsään mennään?

Re: Omat kokemukseni

Miksi en jatkanut: toi kokonaisrasitus kävi niin kovaksi että aina 2 viikon jaksojen lopulla kun vedettiin kovempia treenejä meinasi iskeä jokin vilustuminen päälle ja olo oli melko kylmähikisen sairas niissä raskaimmissa treeneissä. Talvella en uskaltaisi sairastumisriskiä ottaa. Toisekseen energiankulutus oli jotain niin uskomatonta (ainakin 1000 kcal päivässä enemmän kuin HD-treenillä) etten varsinkaan koulupäivinä pystyisi kantamaan mukanani niin paljon puhdasta safkaa että tulisi vielä kaloriylijäämää kasvua varten.

Jes!

Täsmälleen se mitä tahdoinkin kuulla, kuin olis mun ajatuksia luettu mutta nyt vähän tuli tukea että ei oo mun mutua vaan joku muukin samaa mieltä. :)

Nimenomaan nuo kaksi syytä jotka mulla tuossa mättää:

1. Tahtoisin kasvaa, se ei onnistu kun söin hampaat ylikuumeten ja paino menee korkeintaan alaspäin. Jopa 4300kcal / päivä meni parhaimmillaan. (Mulle tosi paljon, ylläpitokalorit yleensä alle 3000kcal)

2. Tahtoisin treenata, se ei onnistu jos olen kipeä.

Mua ihmetyttää, että kuinka se kokonaisrasitus on niin hurjaisa, kun esim. 4x viikossa ihan jumiin asti huudon ja murinan kera vedettyä bodytreeniä ei luulisi olevan niin kevyttä myöskään?

Mutta Tomin ilmiselvä ylimielisyys HST:ta kohtaan on mielestäni täysin aiheetonta. Arvostele menetelmää vasta sen jälkeen kun olet sitä itse varteenotettavan ajanjakson verran kokeillut.
Joo, toki myönnän sen, että on typerää arvostella jotain, mitä ei ole kokeillut. Mun arvostelu perustuu pelkästään hst:tä kokeilleiden kertomuksiin ja omiin luuloihin. Olen siis deivid. :) No, anyway, mun tarkoitus oli aiheuttaa keskustelua aiheesta ja saada perusteluita ja hieman jotain kovien hst-treenareiden kertomuksia ja ehkä myös kuvia, lähinnä pakkislaisten. Ehkä se johtuu siitä, että ei ole kovin moni jannu tullut ja sanonut, että "perkeles, mä treenaan hst:llä" ja ollut samalla kovassa kunnossa.

HST on varmasti toimiva metodi ja tuo mukavaa vaihtelua niille, ketkä sitä haluavat. En voi väittää, että en olisi ennakkoluuloinen sellaisesta treenimetodista, jossa pitäisi pystyä treenaamaan kolme kertaa viikossa koko kroppa läpi. Suoraan sanottuna, mä en halua edes ajatella jalkatreeniä reiluun viikkoon, kun olen ne treenannut. Joo, ja tiedän, että joka kerralla ei vedetäkään piippuun sitä treeniä...

Tässä tapauksessa kyseessä on kuitenkin melko uusi erityisesti natuna treenaaville kehitetty menetelmä.
Tämä on yksi hst-treenaajien kertoma pointti, mitä en ole myöskään oikein ymmärtänyt. Miten natu voisi esim. palautua tämän tyylisestä treenistä paremmin kuin roinaaja?

Vielä kaikille: en tarkoittanut pahaa. Minulla on vain oma kusipäinen tyyli esittää välillä mielipiteeni. Vähän kuin aabolla. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom