Kehitys body pumpissa

noin pari vuotta sitten pumppasin noin 3x viikossa, mutta viime vuodena jäänny vähemmäks... noin 2-3x kuukaudessa ehkä maksimi... painot/ puoli.
:

alkulämppä 5kg
kyykky 15 kg
rinta 5kg
selkä 10kg
ojentaja 5kg
haukkari 5kg
askelkyykky 15kg
hartiat/olkapäät 3 kg käsipainot

terppa vaan ...käyn podypumpissa n. 2 krt viikossa
ja näillä painoilla sitten pärjään siellä
Lämppärit :2,5kg (oon ajatellu nostaakkin )
Rinta:5kg (nostan enskerralla 6 kg..ku on niin pitkään ollu nyt samat painot ja homma luistaa :D
Ojentajat :2.5 kg
Hauikset : 2,5kg
Olkapäät : 2,5kg
Jalkakyykyt:7kg
Askelkyykyt : 0 kg (teen ilman painoja sillä meikäläisellä on niin huono tasapaino ilmankin :D

Selkä :sama kuin jalkakyykyissäkin eli se 7 kg

On niin vanha setti et tuskin kukaan lukee mut laitanpa omat pumppipainot ylös niin täältä löytyy jos joskus haluun verrata:
Yhteensä siis painoa tangossa:
Lämppäri 7kg
Kyykyt 15kg (pitäis jo lisätä taas)
Rinta 10kg
Selkä 15kg
Ojentajat 7-9kg
Hauikset 7-9Kg
Olkapäät 2½-3kg puntit
Askelkyykyt joko ilman painoja tai sit 7-10kg

Vatsoissa jossain sarjoissa 5kg kiekko kierroissa.

Itse olen myös käyny enemmän ja vähemmän säännöllisesti pumpissa kolmatta vuotta. Lähinnä talvisin. Samat painot on ollut aika pitkään, on kai unohtunu lisäillä. Jos pumpin lisäksi käy sillon tällöin suurilla painoilla harjottelemassa vastapainoksi niin aika äkkiä nousee pumpin painotkin. Tämmösiä nostelen.
alussa~/nyt
Alkulämmittely 3,5/5
Jalkakyykky 7,5/12.5
Rinta 5/7,5
Selkä 6/9,5
Ojentajat 3,5/6
Hauis 2,5/4,5
Askelkyykky 3,5/8,5
Olkapäät tangossa 2/3,5 ja käsipainot 3/4

Monipuolisemmalla painonvaihtelulla olisi varmasti noussut painot enemmän.

Itse aloitin tuossa tämän vuoden toukokuussa pumppitunneilla käymisen, parhaimmillaan kävin 3 viikossa, nykyään se kaiken muun ohella on asettunut kahteen kertaan viikossa. Miten paljon muuten painoa teidän muiden käymillä tunneilla saa maksimissaan tankoon? Käyn Lesmillsin tunneilla ja siellä ainakin se maksimi on 2,2+2,2+0,45+4,5 kg puolelleen eli n. 16 kg yhteensä, tuolla mun salilla on tollaset vanhemman aikaset painot, jotka on ihan ihmeellisen painosia, ei mtn tasalukuja, heh. Koska nyt mulla on jo jalkakyykyissä kaikki painot ja siihenhän se kehitys sitten jumahtaa :wall: vaikka tällä hetkellä tuo riittää oikein mainiosti, kun ei se paino siinä puuskuttamatta pysy.

painot ennen/nyt
Alkulämmittely: en ole vaihtanu näitä painoja lainkaan, ohjaajan neuvoja orjallisesti kuunnellen olen aina vaan laittanut tankoon n.5,5 kg
Jalkakyykyt: 9/16
Hauis: 5,5/5,5 (joskus revittelen ja laitan n. 9kg, siis puolelleen 4,4kg)
Ojentaja: 4,4/5,5
Rinta: 5,5/n.9kg
Olkapäät: 2/3kg:n käsipainot
Selkä: 9 kg/n.13.5kg

les mills bodypumpin alkuperäiset painot (mikä pitäis olla kaikissa lesmills-oikeudetuissa saleissa) on 1; 2,5; 5 ja 10 kg. ja niitä saa tangolle just niin paljon kun mahtuu. eli itellä kyykyn personalbest tuli 2x10; 1x5 ja 1x 2,5 levyt (4 levyä) yhellä puolella sitten...olis yhen vielä saanu mahtumaan...

LesMilssiä ne tuolla munkin salilla pitää kuulema :jahas: mutta ei siinä tosiaan tankoon mahdu kun nuo painot, joiden yhteenlasketuksi kg-määräksi tulee muuten n.2.2+2.2+0.45+4.5kg= 9,4 kg puolelleen eli n,19 kg on maksimi...hyvä matikkapää täällä :D . Että ei auta, noilla painoilla on tehtävä vaan... :itku:

Joskus kävin tosi innokkaasti pumpissa, mutta nykyään tulee vähemmän käytyä. Mun painot siinä on :

Nykyään painot ovat seuraavat (yhteensä):
Kyykyt 40 kg
Rinta 15 kg
Selkä 25 kg
Ojentajat 15 kg
Hauis 10 kg
Askelkyykyt 25 kg
Hartiat 10 kg

Kun aloitin pumpissa mulla oli tosi pienet painot. Nykyään ei enää pysty esm kyykyissä enempää koska mulla ei ole voimaa nostaa se tanko hartioille :( Harmi sinänsä koska mä jaksaisin paljon enemmän. Kuitenkin tässä lajissa tekniikka on tärkeämpää kuin painot.

Oon käynyt pumpissa nyt pari kertaa vaihtelun vuoksi. Mitä teen väärin, kun mulla menee ne rintaliikkeet olkapäille? Ekan kerran ajattelin, et tuli vaan tehtyä liian kapeella otteella, mutta nyt otin niin leveän otteen kuin siitä tangosta vain sai ja taas oli sama ongelma. Mitä ihmettä?! Salilla saan kuitenkin hyvin penkissä ja muissa liikkeissä tuntuman rintalihaksiin.

Oon käynyt pumpissa nyt pari kertaa vaihtelun vuoksi. Mitä teen väärin, kun mulla menee ne rintaliikkeet olkapäille? Ekan kerran ajattelin, et tuli vaan tehtyä liian kapeella otteella, mutta nyt otin niin leveän otteen kuin siitä tangosta vain sai ja taas oli sama ongelma. Mitä ihmettä?! Salilla saan kuitenkin hyvin penkissä ja muissa liikkeissä tuntuman rintalihaksiin.

Näitä voit tarkistaa oteleveyden lisäksi:
* Selässä normaali notko, ei liiskata alaselkää penkkiin, jolloin ryhti lysähtää
* Niska pitkänä "takaraivo" penkissä"
* Hartiat alhaalla kokoajan, varo hartioiden sisäkiertoa
* Tanko Rinnan kohdalta alas "nännilinjaan"
* "Pullista" rintaa hieman tankoa vastaan, ei mitään supernotkoa kuitenkaan selkään.
* Kyynärpää sivulle tavallaan tangon alla
* TAngon liikerata vajaa verrattuna salille, kyynär penkin kohdalta ylös, tangon ja rinnan väliin jää rakoa

Nämä ovat ohjeellisia neuvoja:
Muista että kaikilla on oma rakenne, eli testaile pieniä muutoksia omassa tekniikassasi BP tunnilla. Voihan myös olla, että olkapäissä on heikkouksia verratuna rintalihakseen...?
Kysy neuvoa myös ohjaajalta.

Toivottavasti saat rinnan pelittämään...:)
PS itsellä oli sama ongelma aikaisemmin, mutta ryhdin korjaamisella sain asia hoidettua...

Näitä voit tarkistaa oteleveyden lisäksi:
* Selässä normaali notko, ei liiskata alaselkää penkkiin, jolloin ryhti lysähtää
* Niska pitkänä "takaraivo" penkissä"
* Hartiat alhaalla kokoajan, varo hartioiden sisäkiertoa
* Tanko Rinnan kohdalta alas "nännilinjaan"
* "Pullista" rintaa hieman tankoa vastaan, ei mitään supernotkoa kuitenkaan selkään.
* Kyynärpää sivulle tavallaan tangon alla
* TAngon liikerata vajaa verrattuna salille, kyynär penkin kohdalta ylös, tangon ja rinnan väliin jää rakoa

Nämä ovat ohjeellisia neuvoja:
Muista että kaikilla on oma rakenne, eli testaile pieniä muutoksia omassa tekniikassasi BP tunnilla. Voihan myös olla, että olkapäissä on heikkouksia verratuna rintalihakseen...?
Kysy neuvoa myös ohjaajalta.

Toivottavasti saat rinnan pelittämään...:)
PS itsellä oli sama ongelma aikaisemmin, mutta ryhdin korjaamisella sain asia hoidettua...

Kiitti ohjeista! Täytyy pitää nämä mielessä, kun seuraavan kerran meen. Juttelin asiasta parin kaverin kanssa, jotka käy enemmän pump-tunneilla ja samaa ongelmaa oli myös heillä. Kiva kuitenkin kuulla, että joku on onnistunut tän "selättämään" :)

Lisäänpä omanikin, että saan sitten joskus muistella vanhana mummona :D yhteispainoina siis.

Lämppärit 7kg
Kyykky 20 kg
Rinta 10 kg
Maastaveto 20 kg
Ojentaja 7-10 kg
Hauis 7-10 kg
Hartiat 8 kg (vipunosto) 4 kg McRace tai mikä onkaan...

Pumpissa tullut käytyä ihan liikaa, aiheuttanut sen, että salin puolella ongelmana ns. "pump-ajattelu", eli en koskaan tee tarpeeksi isoilla painoilla kun kuvittelen joutuvani tekemään sen lähemmän 100 toistoa yhteen pötköön :curs:

Ensimmäinen kosketukseni minkään sohvatyynyä painavamman nostamiseen oli Bodypump ja vaikka nyt viisaampana olenkin siirtymässä salin puolelle ja isoihin painoihin, tulee pumpissa silti käytyä mahtavien ohjaajien ja hyvän fiiliksen takia. Tosiaan täysin ummikkona en tiennyt yhtään, miten urheillessa kuuluu oikeaoppisesti toimia ja kävin pumpissa 5-6 kertaa viikossa kolme kuukautta.. muun liikunnan lisäksi. Yöhiet ja leposykkeen radikaali nousu kielivät ylikunnosta, mutta väitän sen olevan sen arvoista. Edelleen houkutus pumpata päivittäin on suuri, mutta yritän rajata sen 4 kertaan viikossa. Painot näyttävät jokseenkin tältä (yhteensä):

Lämmittely 10 kg
Kyykky 25 kg
Rinta 12 kg
Selkä 19 kg
Ojentajat 10 kg
Hauis 5 kg
Askelkyykky 15 kg
Hartiat 4 kg käsipainot

Body Pump Rocks!:rock:

Nyt en taas oo käynyt kun tulin opiskelukaupunkiin ja menee rahaa jo harrastukseen ja salillakäyntiin. :rolleyes:Mut porukoiden luona käydessä sitten pistäydyn taas tunnilla... Kesällä jaksoin tehä jo ihan mukavilla painoilla.:hyvä:

(yhteis)Painot:

lämmittely 10kg
kyykky 30kg
selkä 17,5kg
rinta 20kg
ojentajat 12,5kg
hauis 10kg
askelkyykky 20kg

Nämä siis silloin ku oil hyvä päivä, ei mikään paikka rikki.. jne. :D Mikäs on muuten teidän mielestä se kaikista tympein liike? Itellä se on ehdottomasti hauikset.

Treeni-iloa!! :thumbs:

Nämä siis silloin ku oil hyvä päivä, ei mikään paikka rikki.. jne. :D Mikäs on muuten teidän mielestä se kaikista tympein liike? Itellä se on ehdottomasti hauikset.

Treeni-iloa!! :thumbs:

Tympein liike on ehdottomasti ojentajat :D Ne menee ihan suht vahvasti, mutta jotenkin vaan inhoan tehdä niitä. Hauikset taas on just ihanat, tulee aina tosi voimakas olo vaikkei painoja paljon olisikaan :D

Mulla on niin hirveä ikävä body pumppia! Kävin ennen kesää siellä tosi paljon, mutta kesällä meni jalka ja nyt olen vasta aloittanut rauhallisesti salilla tekemällä pelkkää yläkroppaa (jalka kestää just ja just kävelemisen eikä edes taivu tarpeeksi esim. kyykkyyn :(). Olisko porukalla muuten mitään vinkkejä, mitä voisi tehdä pumpissa jalkojen aikana? Ajattelin, että voisin mennä taas tunneille, mutta sanoisin vaikka etukäteen ohjaajalle että teen vain yläkropan (ja menisin takariviin, ettei ihmisten tarvitsisi ihmetellä liikaa :D). Olisiko siinä mitään järkeä?

Milloin olette aloittaneet käymään body pump-tunneilla, kuinka monta kertaa viikossa, mitkä olivat lähtöpainonne ja mitkä ovat painot nykyään? Millaista kehitystä olette huomanneet?

Itse tutustuin body pumpiin vasta alkukesästä, ja tykkäsin kovasti! Olen käynyt 1-2krt/viikossa tunneilla, lukuunottamatta paria viikkoa kesässä, kun olin mökillä.

Itse kävin vuoden bodypumpissa tauon jälkeen ennen salilla käynnin aloittamista taas täysipainoisesti. Nyt tulee käytyä erittäin satunnaisesti, ehkä kerran- pari kuukaudessa.

painoja (ei tankoa mukana):

Kyykky 25 kg
ojentajat 10 kg
rinta 15 kg
selkä 20 kg (vahvin)
hauis 7 kg (heikoin)
hartiat vain 6 kg

Joka kerran jälkeen lähdin kaikkensa antaneena, eli siis hyvä että pysyin pystyssä. Melkein pitäisi käydä kokeilemassa, miten nyt jaksaisi.

Ongelmaksi muodostui minulla se, että kyykyissä olisin jaksanut enemmänkin, mutta tuntui kuin yläselän alue räjähtäisi tangon painosta sarjan loppuvaiheessa. Ei kivaa. Syndroma ikijumi. Tämän vuoksi olenkin pitänyt taukoa pumpista. Kipu loppuu, kun tangon nostaa pois niskasta.

Kuvittelin heti lyhyen ajan kuluttua näkeväni tuloksia lihaksissa, taisi olla pitemminkin tuota pump- vaikutusta. Mutta ojentajiin tuli selvästi tavaraa vuoden aikana kuten myös selkään. Lähtötaso oli mulla siis aika 0 monen vuoden aerobisen harrastamisen jälkeen.

Tympein liike: hartiat ja arnold-press...

Oisko kellään hyviä ideoita kyykkytekniikan parantamiseen pumpissa?
Salilla teen kyykyt aina smithissa, joten silloin tekniikka pysyy parempana kun tanko on tuettu, mutta ilman sitä tuntuu että kallistun aivan liikaa eteen. Eli ts. polvet menee huimasti varvaslinjan yli. Pumpissa tahtikin on niin nopea, että senkin takia tekniikka kärsii. Pari kertaa olen tietoisesti yrittänyt parantaa asentoa, mutta olen melkein pyllähtänyt maahan. :(

harvakseltaan käyn, enempi salityyppiä mutta...

Lämmittely: 10kg
Kyykyt: 17-20kg
Selkä: 18-20kg
Ojentajat: 10kg
Hauis: 10-12kg

Muute menee vaihtelevasti joko lisäpainoilla tai sitten tuntemuksien mukaan ei.. Tuo vaan tuntuu niin hirveen turhauttavalta ku on pitkät biisit, paljon toistoja ja missään ei näy tulokset ;)

Mie oon kans ihan pumppifani, jotenki siellä vaa saa tosi hyvin irti itsestään ja sitten voi säädellä nii päivä-/liike-/fiiliskohtaisesti millä painoilla mennään.. Kehitystä tullu, mut ennemmin pyrin oppiin ja tekeen liikkeet ensi puhtaasti pienin painoin, enneko lisäilen enempää.. tehoo itellä paremmin niin, oikeaan paikkan :hyvä:

Toine missä tulee käytyy, on Gymstick tunnit.. Siinä sama, saa säätää tehot just omaan päivä ohjelmaan sopivaksi..:dance2:

Pump on parasta :D Erityisen ihastunut olen nyt tähän uusimpaan 67 ohjelmaan, esim. huippu rintabiisi Finger Eleveniltä. Muutaman vuoden olen käynyt nyt sen 3krt/vko, sieltä lähtiessä ei kyllä ikinä harmita mikään kun on vain niiiiiin hyvä olo. Ainut haittapuoli on, että uuden ohjelman alkaessa haluaisin käydä lähes päivittäin ja silloin myös salilla käyminen tuntuu tylsältä jostain syystä.

Painoja/puoli:
alkulämppä: 4,5kg
kyykyt: 12kg
rinta: 6kg (pitäisi ehkä lisäillä painoja, toisaalta tässä uudessa on suht paljon ykkösiä joita ei kehtaisi riuhtoa)
selkä: 7,5kg
ojentajat: 5kg (+ kickback 3kg)
hauis: 4,5kg (heikoin lenkki)
askelkyykyt: 3,5kg
hartiat: 2,5kg käsipainot/2,5-3,5kg tangossa (miten voi pystypunnerrus tuntua niin pahalta..)

Liikkeistä ehkä tuo pystypunnerrus tympii. En myöskään erityisemmin pitänyt viime ohjelman hartiakombosta, nimi ei nyt muistu.

Back
Ylös Bottom