Ohjaan Bodypumpia, (nyt tosin oli puolen vuoden tauko ohjauksessa.) IinesAnkalla mielettömät painot. Ne ovat varmaan oman reenisi painot vai pytytkö ohjaamaan niillä??
Mulla ainakin puhe kärsii niin tajuttomasti, että painoja saa vähentää tuntuvasti.
Itse käytän jokseenkin näitä:
kyykky: 17 kg (rintarangan lukkiutumisen takia suhteessa muihin liikkeisiin näin vähän)
rinta: 14-17kg
selkä: 17 kg
ojentajat: 12 - 14kg
hauis: 12kg
askelkyykky: 12 kg tai kokonaan ilman tankoa
hartiat: tässä ohjelmassa käsipainoilla 3kg per puoli jos punnerran "miesten tyylillä".
vatsat: 5 lätty rinnan päälle jos ehtii
Jos jollain on vinkkejä tuohon rintarangan lukkiutumiseen niin otetaan vastaan. Mulla on reippaasti yliliikkuvat kaikki nivelet, samoin ranka. Se painuu ikävästi lukkoon kyykkysarjan aikana. Kun rintabiisi alkaa kuuluu karmea naksahtelu. pidän tangon harteilla, en niskassa ja treenaan tietoisesti lavan alueen pieniä lihaksia vahvemmaksi, mutta ei tunnu auttavan.
Joskus tuntuu että koko rintakehä supistuu niin ettei saa henkeä.
Ei vakavempaa mutta olisi kiva treenata kyykkyäkin kunnolla. :whip:
Lisäys: Meillä on salilla myös BodyJam ja BodyCombat. Jamista tykkäsin, koska pysyin siinä kiitettävästi mukana vaikka yleensä olen aika kehno tanssi- ja aerobicjutuissa. Combat on mukavan rankkaa ja hyvän hien saa. Tosin oli hankaluuksia oppia sen tyyliset lyönnit ja askellukset. Oma nyrkkeilytausta kummittelee sen verran taka-alalla että liikkeet eivät tuntuneet luontevilta. Mutta Combatin tarkoitushan on antaa liikunnan riemua eikä opettaa täydellisiä taistelulajitekniikoita.