Kehityksestä, treenimääristä ja alkoholista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juissi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jep joo. Tarkoituksenani on kasvattaa lihasmassaa ja edes jollain tavalla parantaa aerobista kuntoa aikataulun puitteissa...
Olen kuitenkin sinkku, ja kurjalla elämälläni ei ole merkitystä muutoin kun sillon kun olen humalassa :hyper: Eli suomeksi sanottuna aikatauluun täytyy mahtua myös ryyppääminen.
Tällä hetkellä viikonlopputöiden takia (Ei pääse dokaamaan kun kerran viikossa)viikkotreenijakoni on tämännäköinen:

Ma:Punttis
Ti:Kevyt lenkki
Ke:Punttis
To:Kevyt lenkki
Pe:Punttis ja kevyt lenkki
La:Lepo,Jurri
Su:Lepo, krapula

Okei, tällä jaolla vielä tulee ihan tarpeeksi kivasti kehitystä kunhan hoitaa ravintopuolen (syö aivan vitusti)

Kuitenkin tarkoituksena on aloittaa rankempi dokaaminen kun viikonloppuduunit loppuvat. Kysynkin nyt mitä mieltä väki on seuraavanlaisesta treenijaosta:

Ma:Punttis
Ti:Kevyt lenkki
Ke:Punttis
To:Punttis ja kevyt lenkki
Pe:Lepo, jurri
La:Lepo, jurri
Su:Vitullinen kankkunen

Tuleeko tosta edes mitään? Kuitenkin joka viikko tulee 3 päivää ilman kuntoilua ja koko viikon kuntoilut pitää ahdata tiukkaan 4:n päivän rakoon. Heittäkääs kommenttia saako tolla edes oikeen mitään kehitystä enää? Dokata on pakko kuitenkin, pitäisiköhän torstain punttis heittää perjantaille ennen dokaamisen aloittamista? Palautuminen kärsii niinkin...
Onpahan threadi taas :jahas:

Kuitenkin tarkoituksena on aloittaa rankempi dokaaminen kun viikonloppuduunit loppuvat.

Oikea meininki :rock: Jos noista kahdesta pitäis valita, niin itse kävisin ma, ke ja to puntilla ja perjantain pyhittäisin dokailulle. Hyvä että joku puhuu suoraan täällä terveysintoilijoiden palstalla!

Oikea meininki :rock: Jos noista kahdesta pitäis valita, niin itse kävisin ma, ke ja to puntilla ja perjantain pyhittäisin dokailulle. Hyvä että joku puhuu suoraan täällä terveysintoilijoiden palstalla!

Meikäläinen on sosiaalinen tyyppi ja tykkää kaljotella. Syksy 2004 - syksy 2005 aika oli minulla intensiivisen treenin ja Noviisi SM-kisoihin (kehonrakennus) valmistautumisen aikaa. Tiedän toki alkoholin haitat palautumiselle yms. mutta kuitenkin kävimme vaimon kanssa viihteellä jossakin muodossa joka viikonloppu. Jos ei oltu baarissa, oli muita kemuja. Usein otin hutikat sekä perjantaina että lauantaina. Määrät oli kohtuullisia (max 8 kaljaa) ja lopetin kaljottelun aina ennen puolta yötä. Söin ennen nukkumaan menoa hyvin ja join paljon nestettä.

Here is the killer: hyvin usein otin seuraavana iltapäivänä treenatessa ennätystulokset. Em. mittakaavan kaljottelu ei haitannut treenejä mielestäni lainkaan.

Dieetillä ollessani toukokuu - syyskuu, en ottanut huikkaa kuin muutaman kerran, loppuvaiheessa dieettiä en tietenkään ollenkaan.

Mun pointti on, että ei sitä pipoa kannata liian piukalle vetää, ja kehittyminen on mahdollista, vaikka ei viettäisikään aivan spartalaista elämää.

Tässäpä ( muutama vesiselvä :D )kuva heinäkuun kondiksesta iloiselta veneretkeltä Saimaalta Timban ja Riikan kanssa!

Liitteet

• IMG_3428.webp
    IMG_3428.webp
    31,3 KB · Katsottu: 4 035
  • IMG_3423.webp
    IMG_3423.webp
    36,4 KB · Katsottu: 2 758
  • IMG_3424.webp
    IMG_3424.webp
    27,4 KB · Katsottu: 1 133
Hohoho, se sikarikuva puuttuu vielä. ;)

EDIT: Ja itsellä samat havainnot mitä Heikillä, eli se 6-8 kaljaa, joka ei siis tuo mitään krapulaa, ei massakaudella haittaa ainakaan meikäläisen treenejä millään tavalla. Voi treenata hyvin vaikka seuraavana päivänä ja virtaa riittää. Ainut ongelma tossa on että läskiä pukkaa aika huolella kun ainakin mulla myös ruokahalut kasvaa kaljotellessa ja kaljassa itessään on kaloreita ihan kivasti jo.

EDIT2: Ja tuo Saimaanreissu oli ihan törkeen siisti. Tosin meikäläinen otti vähän enemmän kuin pari kaljaa, mutta kummasti se sauna auttoi ja muutama vesilasillinen. ;)

Hohoho, se sikarikuva puuttuu vielä. ;)

EDIT: Ja itsellä samat havainnot mitä Heikillä, eli se 6-8 kaljaa, joka ei siis tuo mitään krapulaa, ei massakaudella haittaa ainakaan meikäläisen treenejä millään tavalla. Voi treenata hyvin vaikka seuraavana päivänä ja virtaa riittää. Ainut ongelma tossa on että läskiä pukkaa aika huolella kun ainakin mulla myös ruokahalut kasvaa kaljotellessa ja kaljassa itessään on kaloreita ihan kivasti jo.

No tässäpä tämä vielä :nolo:

...ja palataampa takas aiheeseen, tämähän ei ollut mikään kuvathreadi. Tilaisuus teki varkaan...noo saapahan pakkislaiset nauraa ja ehkä vähän perusteluja sille miksi tuli kisoista hoppeeta eikä kultaa.

Liitteet

• IMG_3421.webp
    IMG_3421.webp
    30,8 KB · Katsottu: 1 973
Kaljassahan on hurjasti kaloreita. Jos ei överiksi vedä, niin kyllähän se boostia treeniin voi tuoda. Tuo kyllä läskiäkin, mutta mitä sitä ei penkkienkan rikkomiseksi tekisi? Vai mitä Timba? ;)

Ite oon koko treeniurani ajan dokannu ja iha hyvin sitä kehitystä tullu. Sama treenikaverilla.

Treenailen nelijakosella mut en mitää aeroobisia tee mut treenipäivät ti,to,pe ja su. Eli lepo maanantaina,keskiviikkona ja sunnuntaina. Joskus menee sunnuntain treeni maanantaille jos dokaa pe sekä la :S
Kerran viikossa jos dokaa ni ei se meinaa paljoakaan mutta 2 on sellai et sit pitää jo syödäkki jotain viikonloppuna joka taas aiheuttaa kauheen lihomisen :P

hehheh...hyviä vastauksia, mutta minuapa ei kiinnosta 6-8 kaljan setit muutenkuin korkeintaan aloitellessa ennen baariin menoa, ravintola-annoksia siis tulisi mulla sellanen joku 35 viikonlopun aikana jos optimistisia ollaan. Eli suht rankkaa dokaamista. Niin tuleekohan mun treenistä sit mitään tolla kahen päivän ryyppäys jaolla?
Kuten sanottua niin ei tässä sinkkuna muu auta. Selvinpäin ei naisia uskalla lähestyä ja se elämän sisältö pitää viikonloppusin repiä dokaamisesta ja baareissa riehumisesta. Tällä on se varjopuoli että treeni kärsii ja tietysti terveydelliset(krapula, rytmihäiriöt yms)haitat ja psyykkiset haitat (liskojen yö, morkkis, unettomuutta viikonlopun jälkeen melkeen seuraavaan viikonloppuun asti, masennusta jne.)
Mut oli miten oli, niin pakko tässä on ryypätä. Välillä sitten sillointällöin parin viikon jakso täysin selvinpäin.

Koita pärjätä hiukan vähemmällä, pienikin tauko vähentää toleranssia ja sitten pärjää vähemmällä. 35 annosta viikossa on sen sortin kajautus että hermosto ei juuri ehdi olemaan normaalitilassa muista vaikutuksista puhumattakaan...

Tämä tulee sitten ihan kokemuksesta, tuo tahti pysäyttää kehityksen LÄHES kokonaan.

Nykyään harrastan tuota Heikin max 6-8 olutta ja korkeintaan kahdesti viikossa, yhdistettynä hyvään syömiseen ja yöuniin. Tuntuisi toimivan.

ymmärrän kyllä tietyllä tapaa tilanteesi, mutta nyt sä tiedät faktat joten laita asiat tärkeysjärjestykseen ja hae sopiva balanssi!

(täällä ei kukaan osaa kertoa kuinka voit syödä ja säästää kakkua)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
"35 annosta viikossa on sen sortin kajautus että hermosto ei juuri ehdi olemaan normaalitilassa muista vaikutuksista puhumattakaan..."
Miten toi annos käytännössä vaikuttaa hermostoon?
Kai se pitäis jotain kultasta keskitietä ettiä. Esim että dokailee vaikka sitten vaan vaikka joka toinen viikonloppu kahdesti ja joka toinen yhdesti. Ja sitten jos on pakko dokata kahdesti niin juon kyllä helposti yli ton 6-8 illassa mutta tekee vaikka niin että ei vedä niin reiluja pohjia, menee siis vaikka sixpäkin jälkeen baariin ja siellä juo sitten rauhallisesti.

35 annosta tulee vaan pirun helposti täyteen, miettikää jos tekee niin että rupeaa heti aamusta lauantaina vetämään darraan bisseä. sitäkin on tullu harrastettua, voi vittu siinä tulee aivan helvetisti ravintola-annoksia.
Ja kyllä sunnuntain kankkunen onkin sitten sen mukainen...huhhuh

Helvetti, toihan on viisi ravintola-annosta per päivä. Huono suunnitelma, Jussi, tuosta voi jäädä nalkkiin. Älä naura. Tuo on paljon. Fyysinen riippuvuus kehittyy jo pienemmilläkin määrillä, jos on taipuvainen addiktoitumaan.

Ja kyllä ne naisetkin pakoon juoksee jos meet 17 paukkendaalin jälkeen jotain niille nassuttamaan. Ja jos pillua saat, niin melkosta tuhraamista on ainakin mulla tollasen määrän jälkeen. Puolilöysää pesään vaan....

Ja mitä siihen kehitykseen tulee treenin suhteen, niin notkonahäpen. Parempi kuitenkin että reenaa, kun että ei reenaa.

Miten toi annos käytännössä vaikuttaa hermostoon?

Lueskelin noita taannoin googlesta hakusanoilla "cns athletes alcohol", en muista löytäneeni tarkkaa mekanismia mutta useasta paikkaa luin että reilumman ryyppäämisen jälkeen vie päiväkausia ennekuin keskus ja ääreishermosto ovat normalisoituneet.
Tätä taustaa vasten 2 kertaa naamat per viikko on totaalinen stoppi kehitykselle ja omat kokemukset tukevat tätä. Alkoholia on takavuosina mennyt, pahimpina aikoina mäyris 5 iltana viikossa.

Ja onhan se alkoholi muutenkin katabolinen aine laskiessaan testotasot olemattomiin (miehillä, jos ryypätään reilummin). Eli treenipäivän iltana ei passaa juoda, jos on pakko juoda ni sitten ei treenata päivällä.

Heikki tuossa tosiaan tarkensikin, treenaamista ei kannata kuitenkaan lopettaa missään nimessä, sitten se alamäki vasta alkaa.

En osaa tämän parempia neuvoja antaa, itse olen siinä alkoholin suossa rämpinyt eikä siihen auttanut kuin tuo edellä mainitsemani asioiden tärkeysjärjestyksen mieleen palauttaminen.

Eikös toi 35 oo melko perus? Itel ainaki... Olutta en enään nii pahemmi ota mut mitäs tekee annoksina 0.7l tasavaltaviina + 4x0.5l siideriä ?? Toi tommone melko perus setti ja ehkä baaris pari.

Kymmenisen annosta jäät tuolla määrällä tuosta 35:stä

Juu mut jos Perjantaina ja lauantaina toi suunillee sama.. Tietty perjantaina vähemmä ja lauantaina enemmä ku toleranssi kasvaa :(
Pitäis kyl saada joku roti tähä hommaa kyl ku ei se ees kiinnosta enää "mutku muutki ni minäki". Dokaus on paskaa (ilma "hyvää syytä" eli juhlapäiviä tms.) ja helvetin vaikee lopettaa.

Heikki722 sanoi:
Meikäläinen on sosiaalinen tyyppi ja tykkää kaljotella.....
En olisi IKINÄ uskonu! Noh kai se on sitten möynettävä, että ei pari kaljaa pahaa tee, mutta ei silti ihan räkä kännejä kannata harrastaa joka viikonloppu, mutta kuten tiedän mun mielipiteellä nyt ei oo mitään merkitystä. Jos itse otan niin multa lähtee kyllä automaattisesti kaikki lihat veks ainenkin oletan näin huonoilla geeneilläni.

En olisi IKINÄ uskonu! .

Heheh, no et kai kun ei kovin hyvin tunneta. Mietihän kuinka paljon huippu-urheilijat dokaa: Kimi Räikkönen, Jere Karalahti yms yms yms

Ei tämä urheilijan elämä niin mustavalkoista tarvi olla. Kyllä biletystäkin mukaan mahtuu. Mun mielestä elämä on rikkaampi kun ei kiellä itseltään asioita.

Eipä tollainen kahden päivän kunnon ränni kyllä kehityksen kanssa samaan pakettiin sovi. Ja kannattaa vähentää, itsekin harrastin aikoinani sitä lärvien vetämistä ihan riittävästi, joskus kipsuu toki nykyäänkin, mutta usein pärjää paljon vähemmällä. Järkevämmällä juomisen määrällä on paljon hauskempaa ja välttää sen järkyttävän darran. Kivahan se on 2-3 kertaa vuodessa dokata kunnolla koko viikonloppu, mutta että joka viikonloppu noin, ei ois ainakaan meikäläisestä siihen.

Suositut

Back
Ylös Bottom