Kehityksestä, treenimääristä ja alkoholista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juissi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itellä ainakin dokaaminen vaikuttaa helvetisti reenin sujuvuuteen. Vielä viime kesänä tuli vedettyä 1-3 kertaa viikossa totaalipleksit. Loppukesästä sitten alko darrat painamaan vaa'assa enemmän kun läträämisellä saavutettu mielihyvä. Puntti kulki ihan ok aikaisemminkin, mutta kun lopetin kupittelun niin kehityskäyrä kyllä pomppas aikalailla.:rock:

Tietty säännöllisempi elämänrytmi ja ruokavalio vaikuttaa nekin positiivisesti sekä kehoon että mieleen. Tai olihan se elämä ennenkin tosi säännöllistä:

Ma: Darra
Ti: Puntti
Ke: Puntti
To: Puntti
Pe: Jurri
La: Jurri
Su: Darra/Jurri

Viime viikonloppuna tuli tosin hieman takapakkia. Kuuden kuivan viikon jälkeen piti otta pari kaljaa hyvässä seurassa, mutta kuinka kävikään? Naula päähän ja kolmen päivän krapula:thumbs: 12 tuntia on yhä kateissa. Lisäks reeni on kulkenu tällä viikolla huomattavasti huonommin kun edellisviikoilla ja yleisfiiliskin on ollu normaalia huonompi.

Eli ihan sama mitä muut tekee, mutta mulle viina ei kyllä sovi. Ei reenamisen puolesta eikä muutenkaan. Varsinkaan kun ns. kohtuukäyttö ei näytä onnistuvan. Mieluummin oon sit kokonaan ilman.

Ottaa vaan useemmin sitä häppää niin ei niin se darrakaan iske. Pieni morkkis tosin vaan näin parin päivän oton jälkeen. :D Noo, jos nyt vähentäis taas pikkuhiljaa kun jaksa tuolla sateessa syksyisin enää taksia ettiä. :D

Mitä sitä alkoholin käyttöään itkemään? Mä ainaki nauran sille, itselleen pitää osata nauraa. Vitut reenistä, sama se mulle nouseeko 10kg enemmän penkistä vai ei, kuhan vaan on hauskaa ja tykkää elämästään. Aikansa kutakin harrastuksia. On sitä nyt muutakin maailmas ku tuloksien saaminen, harrastelijoita tääläki kuitenki melki kaikki.

Ikinä minä en oo ymmärtänyt näitä absolutistien ylijumaluuden tuntua, aiva niinkuin parempia ihmisiä oltais. Jos ittellä on rahaa lyödä sitä viinaan silloin ku huvittaa, niin sama kai siinä. Kuhan nyt ei yhteiskunnalle taakaksi ala oleen.

Kait sillä juomisella ny muitakin vaikutuksiakin on kuin penkkitulos?

Toki! Nousee sarjapainot muissakin liikkeissä:D No ei alkon ahkera tankkaaminen pidemmän päälle mitään hyvää tuo mut ite kyllä kehityin kesällä ihan hyvin vaikka tuli dokailtua joka viikonloppu. Tuli vaan morkkis kun meni rahaa baariin. Nyt on sitten baarireissut vähentyneet ja on paljon parempi fiilis ja saa reeneistäkin enemmän irti! Eikä jää jumppia väliin darran takia.

Miten otatte dietillä vai otatteko? Jos haluaa pihtailla kaloreissa niin lantrattu viina taitaa olla parasta: kyllä, se on kaloripitoisinta juomaa, mutta ei sitä paljon tarvii ottaa jos hakee humalaa. Ja jurrissa syömisissä ei kannata sortua mässäilyyn vaikka kuinka himottaisi: eikös ne safkat mee vyölle kun elimistö kuluttaa energianaan pelkkää alkoholia.

Itse asiasta, kyllä treenit kulkee vaikka viik.loppuna ottaisi, krapulaa jos välttää. Salipäivän jälkeen en kyllä lähtisi yöllä viihteelle

Dieetillä, jos oli kemut / vieraita tulossa, aloin "säästämään" kaloreita jo viikkoa ennen. Esim. 7 pv ennen pippaloita tingin päivittäisistä kaloreista 200 per päivä, jolloin sitten lauantaina sai vetää 10 bisseä ilman että viikon keskiarvo meni yli suunnitellun. Kaljat piti ns. "tienata".

Korostan nyt vielä, että kisadieetillä toukokuun alku - syyskuu, vedin kolmet tällaiset "kännit" eli olen varma, että tällä oli vain positiivisia vaikutuksia kehityksen kannalta. Psyykkisiä siis, on välillä hyvä nollata.

Ottaa vaan useemmin sitä häppää niin ei niin se darrakaan iske. Pieni morkkis tosin vaan näin parin päivän oton jälkeen. :D Noo, jos nyt vähentäis taas pikkuhiljaa kun jaksa tuolla sateessa syksyisin enää taksia ettiä. :D

Mitä sitä alkoholin käyttöään itkemään? Mä ainaki nauran sille, itselleen pitää osata nauraa. Vitut reenistä, sama se mulle nouseeko 10kg enemmän penkistä vai ei, kuhan vaan on hauskaa ja tykkää elämästään. Aikansa kutakin harrastuksia. On sitä nyt muutakin maailmas ku tuloksien saaminen, harrastelijoita tääläki kuitenki melki kaikki.

Ikinä minä en oo ymmärtänyt näitä absolutistien ylijumaluuden tuntua, aiva niinkuin parempia ihmisiä oltais. Jos ittellä on rahaa lyödä sitä viinaan silloin ku huvittaa, niin sama kai siinä. Kuhan nyt ei yhteiskunnalle taakaksi ala oleen.

Juuri näin :thumbs: . Samat aatokset täällä suunnassa. Joku trenaa kisoihin, joku omaksi iloksi. Ketuttaa lukea noita "kisaajien" kommentteja, että ei kannata juoda, tulokset ja kehitys laskee/hidastuu. Ketä harrestelijaa kiinnostaa?

Dieetillä, jos oli kemut / vieraita tulossa, aloin "säästämään" kaloreita jo viikkoa ennen. Esim. 7 pv ennen pippaloita tingin päivittäisistä kaloreista 200 per päivä, jolloin sitten lauantaina sai vetää 10 bisseä ilman että viikon keskiarvo meni yli suunnitellun. Kaljat piti ns. "tienata".

Korostan nyt vielä, että kisadieetillä toukokuun alku - syyskuu, vedin kolmet tällaiset "kännit" eli olen varma, että tällä oli vain positiivisia vaikutuksia kehityksen kannalta. Psyykkisiä siis, on välillä hyvä nollata.

Tossa on vielä että mitä haluaa. Nollaus tekee päälle joskus hyvää jossain rajoissa tietenkin. Jos sitä aina liikaa kiristää kaikesta ja kieltää itseltä kaikkea niin käyhän siinä väkisinkin ahistamaan. Mutta kurinalaisuus ja tuo että pystyy todellakin olemaan ilman on myös ihan kunnioitettavaa. Kisaa tai ei, harrastaa tai ei. Osalle tietyn tavoitteen saavuttaminen on riittävä syy kieltää itseltä kaikki, jotka estää/hidastaa saavuttamasta sen jonkun asian.

Sehän on hyvän elämän tarkoitus: OLLA ONNELLINEN! Ottakaamme Weeboomista oppia!

Itelle on aina keitto maistunut suhtellisen hyvin.
Nyt ollut 7vko täysin ilman alkoholia ja alkanut tajuamaan, että ei omissa geeneissä mitään vikaa sitten ilmeisesti olekkaan. Liha tarttuu ihan perkeleen hyvin dietilläkin ja kunto nousee ihan käsittämätöntä tahtia.
Toki takana on parin vuoden treenitauko, joten lihasmuistilla varmaan paljon vaikutusta, mutta aika vakuuttunut olen tosta alkoholin vaikutuksesta kehitykseen.
Taidan jättää viunan ainakin toistaiseksi kokonaan. Kohtuu kun ei ole ollut oma juttu ikinä missään asiassa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä oon ryypänny aika rankasti koko treeniurani ajan, noin 40 alkoholiannosta viikossa ja ihan hyvin kulkee treeni. kaloreitahan siinä kaljassa kyllä on turhan paljon mutta ei se minusta muuten tuloksiin vaikuta.

40 alkoholiannosta/viikko on melkein 2x suurkulutuksen määrä. Vielä 8 kaljaa vedät ni vedät 2x suurkulutusmäärän. Miten paljon siinä saa kitata :eek:

Sehän on hyvän elämän tarkoitus: OLLA ONNELLINEN! Ottakaamme Weeboomista oppia!

Mutta vaaditaanko onnelliseen elämään jokaviikonloppuista kännäämistä? Voiko ihminen olla onnellinen absolutistina? Tai voiko rappioalkoholisti olla onnellinen ihminen?

Ajoittain hermostuttaa tietyt ihmiset, jotka ajattelevat oman mielipiteensä olevan ainoa oikea. Tähän ryhmään kuuluvat ne, jotka halveksivat absolutisteja tai hyvin vähän alkoholia käyttäviä, koska ainoa oikea tapa nauttia elämästä sisältää reilua viinankäyttöä. Ryhmään kuuluvat myös absolutistit, jotka korottavat itsensä muiden yläpuolelle.

Siis: nauti alkoholia sen verran kuin itsestä tuntuu hyvältä, mutta älä ihmettele muiden alkoholinkäyttöä/käyttämättömyyttä, sillä joku saa kiksejä ylettömästä sekoilusta baarissa joka viikonloppu, joku taas siitä, että pystyy nousemaan sunnuntaiaamuna aamulenkille raikkaana ja levänneenä. Ihmisten ajatusmaailmat eivät mahdu mitenkään samaan muottiin.

Siis: nauti alkoholia sen verran kuin itsestä tuntuu hyvältä, mutta älä ihmettele muiden alkoholinkäyttöä/käyttämättömyyttä, sillä joku saa kiksejä ylettömästä sekoilusta baarissa joka viikonloppu, joku taas siitä, että pystyy nousemaan sunnuntaiaamuna aamulenkille raikkaana ja levänneenä. Ihmisten ajatusmaailmat eivät mahdu mitenkään samaan muottiin.

Aamen. Toisaalta, yökerhon pokeja katsellessa ymmärtää, miksi monet vomailijat tuntuvat viettävän jonkinlaista askeesia. Useimmat niistä kavereista eivät saisi edes juomallaan itseään mukaviksi.

Mutta vaaditaanko onnelliseen elämään jokaviikonloppuista kännäämistä? Voiko ihminen olla onnellinen absolutistina? Tai voiko rappioalkoholisti olla onnellinen ihminen?

Ajoittain hermostuttaa tietyt ihmiset, jotka ajattelevat oman mielipiteensä olevan ainoa oikea. Tähän ryhmään kuuluvat ne, jotka halveksivat absolutisteja tai hyvin vähän alkoholia käyttäviä, koska ainoa oikea tapa nauttia elämästä sisältää reilua viinankäyttöä. Ryhmään kuuluvat myös absolutistit, jotka korottavat itsensä muiden yläpuolelle.

Hyvää tekstiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom